Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10 20:53

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
Na tijden gebruik te hebben gemaakt van een HD-Ready Plasma tv is het voor mij toch maar eens tijd geworden om de overstap te maken naar een Full HD 3D Led tv.

Nu heb ik mijn oog op de onderstaande tv's laten vallen (maar ik sta natuurlijk open voor jullie meningen en advies)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/6917135/Schermafbeelding%202014-01-08%20om%2014.11.08%20pm.png

Nu ben ik sowieso bij bovenstaande tv's benieuwd wat het verschil is tussen de 'Hertz' (bovenste van de Hrz) en de 'Geoptimaliseerde Herz' (onderste van de Hrz). Wat betekend een lager Herz voor de kijkervaring?

En van deze 4 is de LG de enige met passieve 3D, de Samsung's hebben actieve 3D. Wat is jullie ervaring hiermee?

Ik hoor het graag! :)

PSN: Bellerophon-

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:42
Ik heb me laatst laten vertellen dat het verschil tussen de twee "Hertz" aanduidingen is de één is het aantal berekende beelden (hoogste getal) en het laagste getal duidt de verversingssnelheid van het paneel.

Eigenlijk alles boven de 120Hz slaat op een berekende verversing, maar hier zie je dan ook niets van. Dit is volgens mij alleen maar een marketingtruc, omdat het paneel niet zoveel hertz door kan geven.

Voor plasma geldt dit overigens niet. Hierbij kan elke pixel wel vaker dan 120x per seconden aangeslagen worden.

Het verschil tussen 50Hz en 100Hz kon ik wel waarnemen in de winkel.

Let ook op de specs op dozen, bij magische getallen als 600Hz staat vaak een sterretje dat dit slaat op de AMR of iets dergelijks.

[ Voor 16% gewijzigd door storeman op 08-01-2014 14:32 ]

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:12
even verder lezen kan geen kwaad. 2 topics onder jouwe vind je deze :Smart-tv Samsung UE55F6400 of UE55F6740? Verschillen?
hier staat precies dezelfde vraag.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
Snowhite0901 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:42:
even verder lezen kan geen kwaad. 2 topics onder jouwe vind je deze :Smart-tv Samsung UE55F6400 of UE55F6740? Verschillen?
hier staat precies dezelfde vraag.
Ik heb het toch over verschillende tv's? Maar bedankt in ieder geval voor de link :)

• NielsNdz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-11 17:24
Bellerophon schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:47:
[...]

Ik heb het toch over verschillende tv's? Maar bedankt in ieder geval voor de link :)
Dat toppic geeft wel goed aan wat nou verschillen zijn tussen de Hz van de tv´s en de "geoptimaliseerde Hz" die overal bij staat. Als je daar nog vragen over hebt zou ik toch dat andere toppic eens doorlezen.

Over die actieve en passieve 3D zijn een aantal dingen te zeggen. Even kort door de bocht: (volgens mij)

Passieve 3D is rustiger voor de ogen omdat de TV twee apparte beelden genereert. Hierdoor neemt de resolutie tijdens het 3D kijken wel met de helft af, dus 720p.

Actieve 3D zorgt de bril voor de filtering waardoor er feitelijk een flikkerend beeld is. Dit zie je niet maar kan als vermoeiend voor de ogen worden ervaren. Wel worden de 3D beelden hier gewoon volledig op 1080p weergegeven. Hier zijn wel actieve brillen voor nodig (met batterij).

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:31

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bellerophon schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:47:
[...]

Ook al zijn het verschillende tv's is buiten het formaat binnen één merk en één serie weinig verschil. Daarbij staat er in die thread wel heel goed uitgelegd waar je op mag en kan letten. En ze gaan diep in op je Hertz vraag die je in je openingpost zet.

Sowieso komen veel goede vragen vaak terug in deze threads dus het loont om ook wat andere topics door te lezen voordat je dezelfde nieuwe vraag opnieuw stelt. :)

Persoonlijk vind ik trouwens al die verschillende types van samsung binnen de 6000 serie ook maar verwarrend.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je hebt de afgelopen jaren gekeken naar een plasma scherm. Ben dan wel benieuwd waarom je de overstap zou willen maken naar een lcd? Houdt er dan rekening mee dat je te maken zal krijgen met typische lcd-problemen zoals o.a. backlight bleeding en motion blurring. In je prijsklasse lijk mij qua beeldkwaliteit de ST60 van Panasonic de superieure televisie.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Voor de geïnteresseerden die het diepere verhaal achter Hertz en LCD willen weten, klik eens HIER.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
S1NN3D schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:10:
Je hebt de afgelopen jaren gekeken naar een plasma scherm. Ben dan wel benieuwd waarom je de overstap zou willen maken naar een lcd? Houdt er dan rekening mee dat je te maken zal krijgen met typische lcd-problemen zoals o.a. backlight bleeding en motion blurring. In je prijsklasse lijk mij qua beeldkwaliteit de ST60 van Panasonic de superieure televisie.
Nou... die heb ik niet eigenlijk, en nu ik het andere topique eens goed ben gaan lezen moet ik eerlijk bekennen dat ik mijzelf afvraag waarom ik voor de LCD zou gaan? Ik ben iemand die weinig geeft om dat hele Smart-TV gebeuren maar juist een film/game liefhebber ben. Ik begin het gevoel te krijgen dat ik dan beter voor een Full HD Plasma kan gaan, met actieve 3D.

Want ik zou mijzelf wel gruwelijk gaan irriteren aan backlight bleeding en motion blurring.

Pagina: 1