Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-10 13:56
Beste Tweakers,

Ik ben bezig met een project waar plaatjes in een glas vallen. Het glas is bol en transparant.

Nu probeer ik een effect te creëren waardoor het lijkt alsof de plaatjes echt in het glas vallen. Deze worden dus vervormd op het moment dat ze de bovenkant van het glas bereiken tot aan de onderkant. Het glas is geen cilinder maar ziet er een beetje uit als een modern bierglas. Het is een 100% vooraanzicht en alles is 2D. In het glas zit geen vloeistof o.i.d.

Ik heb al verschillende tutorials bekeken waar het effect wordt bereikt met een texture. Dit zoek ik niet helemaal.
Het is lastig om een voorbeeld hiervoor te vinden in videovorm, dus doe ik het maar met een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-bYdUM3z-QZQ/UOBLc6f191I/AAAAAAAAZVU/rqpd3NdoAZE/s1600/josef_sudek_egg_glass.jpg

Dit effect is wel erg extreem, ik zoek een wat subtieler effect waar je net even een verschil ziet tussen het moment voor en na de plaatjes in het glas vallen. Dus ik denk een lichte bolling met wat reflecties.

Ik heb al gezocht met de zoekwoorden: 'glass mask' , 'glass overlay', 'glas effect' maar zonder veel succes. De tutorials gaan bijna allemaal over vergrootglazen en dat is niet wat ik zoek.

Hebben jullie een idee hoe ik dit effect kan bereiken? Is hier misschien een handige plug-in voor?

Bedankt!

[ Voor 97% gewijzigd door MightyFool op 08-01-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Misschien dat 't handig is als je even onze Quickstart leest. Ik zie in dit topic namelijk nergens terug wat je zelf al gezocht/gevonden/geprobeerd hebt en dat is toch wel belangrijk voor een topicstart. Hier op GoT verwachten we een beetje eigen inzet en dat zie ik hier niet terug (evenals in je vorige topic).

Ik zou 't dan ook op prijs stellen als je je topicstart even aanvult / wijzigt zodat deze conform voorgenoemde quickstart is (gebruik daarvoor de wijzig-link rechtsbovenaan je post).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 17:25

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Echt in 2 sec op google, eerste resultaat een tutorial gevonden.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
MonkeySleeve schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:03:
Echt in 2 sec op google, eerste resultaat een tutorial gevonden.
Oja, waar heb je op gezocht dan?

@admin

ik pas 'm aan

[ Voor 5% gewijzigd door MightyFool op 08-01-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

MightyFool schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:04:
[...]

Oja, waar heb je op gezocht dan?

@admin

ik pas 'm aan
Nou je wilt dus iets met after effects doen. Dus je vult eerst after effects in. Vervolgens wil je dat het lijkt alsof alles achter glas staat. Dus gooi je er glass effect bij(Omdat engels meer resultaten oplevert).

Om je wat op weg te helpen:

Videocopilot heeft heel veel goede tutorials.

[ Voor 14% gewijzigd door MonkeySleeve op 08-01-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
MonkeySleeve schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:07:
[...]

Nou je wilt dus iets met after effects doen. Dus je vult eerst after effects in. Vervolgens wil je dat het lijkt alsof alles achter glas staat. Dus gooi je er glass effect bij(Omdat engels meer resultaten oplevert).

Om je wat op weg te helpen:
[video]
Videocopilot heeft heel veel goede tutorials.
Dankjewel, ik ben bekend met Videocopilot ja. Alleen denk ik dat dit een beetje overkill is.
Ik zoek een soort transparant layer effect met een lichte glas distortion, heb mijn OP ook even aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

MightyFool schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:22:
[...]

Dankjewel, ik ben bekend met Videocopilot ja. Alleen denk ik dat dit een beetje overkill is.
Ik zoek een soort transparant layer effect met een lichte glas distortion, heb mijn OP ook even aangepast.
Je moet ook niet naar het eindresultaat kijken, maar naar hoe hij het precies doet. Het zijn allemaal instellingen die je zelf kunt instellen en dus zo ook een lichtere distortion kan maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
MonkeySleeve schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:24:
[...]

Je moet ook niet naar het eindresultaat kijken, maar naar hoe hij het precies doet. Het zijn allemaal instellingen die je zelf kunt instellen en dus zo ook een lichtere distortion kan maken ;)
Oke ik heb hem bekeken. Hij werkt met een texture als overlay. Ik zoek zeg maar een 'effect' als overlay. Dus als een object er achter voorbij komt, het effect wordt toegepast op dat object. Bijvoorbeeld bij een gebolde ruit, het object daarachter ook gebold wordt.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven, bedankt voor je reacties in ieder geval.

[ Voor 6% gewijzigd door MightyFool op 08-01-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MightyFool schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:22:
Ik heb hier zelf ook naar gezocht, maar ik kwam alleen maar erg beperkte tutorials tegen.
Het is wel handig als je aangeeft waar je op gezocht hebt (keywords e.d.) en wélke tutorials je dan tegen kwam en waarom die niet voldeden aan wat je zoekt. Doe je dat niet dan zitten wij onze tijd (mogelijk) te verdoen met zoeken naar tutorials etc. voor je op keywords die je zelf allang geprobeerd hebt of komen we op de proppen met tutorials etc. op de proppen die je allang bekeken hebt maar niet voldeden aan je wensen. Daarmee verdoet iedereen z'n tijd wat simpel voorkomen kan worden als je dat allemaal even aangeeft in je topicstart (en dat is ook precies de reden waarom we dat verlangen van een topicstart ;) ).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
RobIII schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:51:
[...]

Het is wel handig als je aangeeft waar je op gezocht hebt (keywords e.d.) en wélke tutorials je dan tegen kwam en waarom die niet voldeden aan wat je zoekt. Doe je dat niet dan zitten wij onze tijd (mogelijk) te verdoen met zoeken naar tutorials etc. voor je op keywords die je zelf allang geprobeerd hebt of komen we op de proppen met tutorials etc. op de proppen die je allang bekeken hebt maar niet voldeden aan je wensen. Daarmee verdoet iedereen z'n tijd wat simpel voorkomen kan worden als je dat allemaal even aangeeft in je topicstart (en dat is ook precies de reden waarom we dat verlangen van een topicstart ;) ).
Oke ja dat klinkt wel logisch. Ik ben imageboards gewent dus ik moet even wennen aan deze vorm van communiceren. Ik ga hem weer even aanpassen.
Pagina: 1