Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 16:36
Ik heb vanuit mijn stage de opdracht gekregen meer dan 100 logo's te animeren.

Het is de bedoeling dat de logo's uit een bierfles 'stromen' naar een bierglas.

Kan ik dit het beste in Flash of After Effects doen, en hoe zouden jullie zoiets aanpakken?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Ik zou gaan voor After Effects en daar spelen met de particle emitter :) De emitter kun je animeren over een pad, of je laat de particles vanuit de bierfles in een flauw bochtje naar beneden vallen ofzo

Google kan je heel veel tips geven over particles/paths/etc

Flash lijkt me niet echt een goede optie aangezien je geen zin hebt in het met de hand animeren van 100 logo's :D dat heeft niemand!

Disclaimer: ik heb al lang geen flash meer gebruikt dus weet niet of het daar makkelijk mee op te lossen zou zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02
Ik krijg het idee dat ervaring op dit gebied vrijwel geheel ontbreekt? Vraag is ook wat voor uitstraling je wilt (fotorealistisch, 2d, etc). En met welke programma's je ervaring je hebt.

Je zou hierbij ook kunnen denken aan een 3d programma, maar met Adobe After Effects zou dit ook kunnen. Maak bijvoorbeeld op statief een video van een leeg bierflesje wat je in een glas schenkt. En dan animeer met behulp van particles de logo's.

Adobe Flash is er in ieder geval niet voor bedoeld. Wat niet wil zeggen dat het geheel niet kan.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik ga voor de 2D uitstraling, de fles en het glas was ik van plan gewoon met een .eps voor een witte achtergrond te plaatsen. Het hoeft zeker niet foto realistisch te zijn.

Hoe zit dat precies met die particles dan? Ik heb nu even snel gegoogled maar nog niet kunnen vinden hoe je die particles dan kan vervangen door logo's/plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit kan bij particle > type als het goed is. Hiermee kan je 'custom' kiezen, daarna de layer (of layers) waar de logo's in staan.

Edit: de Tutsplus tutorials mbt particle emitters helpt om het allemaal door te krijgen: http://ae.tutsplus.com/sessions/particle-based-tutorials/ :)

[ Voor 37% gewijzigd door Remy op 07-01-2014 21:25 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
Bedankt iedereen. Ik heb het inmiddels opgelost met de plugin Newton 2.
Hiermee krijgen de plaatjes een eigen gewicht en vallen ze natuurlijk op hun plek.
Kwestie van selecteren en een gewicht toevoegen, aanrader!
Pagina: 1