Topicstarts (groot en klein) en responsive layout

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 22:59

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Nu de responsive layout van Tweakers live is gegaan, zit ik, als maker van verschillende (grote) topicstarts, wel met een vraagstuk. Die zijn namelijk lang niet allemaal geschikt voor responsive layout. De bekenste topicstart die ikzelf gemaakt heb, is die van Het Grote World Of Warcraft Topic. Daarin staan een hoop images met fixed breedtes, achtergronden etc.. etc.. Het ziet er gewoon niet uit op een kleiner scherm.
Nu wil best wat moeite doen om er voor te zorgen dat ook de topicstart voldoet aan de eisen voor een volwaardige responsive topicstart, maar aan de andere kant wil ik ook graag dat het zijn glorie niet verliest. Er zit immers best veel werk in een topicstart als deze.

Dus daarom de volgende vragen:

- Hoe kan ik er, voor nu, als topicstartbouwer er voor zorgen dat mijn topicstart responsive-proof is?
(met welke dingen moet ik rekening houden enzo?)
- Zijn jullie, toevallig, nog bezig om UBB-codes enzo te updaten/aan te vullen zodat je een responsive-proof topicstart kan maken?

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 07-01-2014 17:49 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

[table width=100%] << die is het belangrijkste lijkt me

Afbeeldingen als achtergronden ipv [img] en kijken hoever je daar mee komt :P

Leuk voorbeeld van een rekbare layout (deze is wel erg overcomplicated): [GOM Player] Ervaringen & discussie topic (schijnbaar gaat Chrome de mist in met cellen met daarin slechts een spatie, maar Firefox/IE renderen deze perfect schaalbaar, ook gaat ie mobiel bijna helemaal goed 8))

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Wiethoofd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:00:
..ook gaat ie mobiel bijna helemaal goed 8))
Bijna is nog niet helemaal. Daar neem ik momenteel nog geen genoegen mee. Ik hoop dat de devvers een mooie oplossing hebben, of gaan aanbieden in de nabije toekomst, voor dit probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 07-01-2014 18:48 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hij gaat in mijn geval mobiel fout omdat het een webkit render engine is op m'n Android smartphone (Chrome ging immers ook fout met de achtergronden in cellen met puur een spatie)

De table width op 100% werkt gewoon prima voor mobiel, je moet alleen kijken hoe je je afbeeldingen voor de 'achtergrond' in je TS verwerkt. Het is dat je als gebruiker geen controle hebt over de background-repeat en -position van achtergrondafbeeldingen; wat het voor de rechter-/onderkant van tabellen lastig maakt ze er netjes uit te laten zien.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Wiethoofd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:38:
Het is dat je als gebruiker geen controle hebt over de background-repeat en -position van achtergrondafbeeldingen; wat het voor de rechter-/onderkant van tabellen lastig maakt ze er netjes uit te laten zien.
Wat CSS3/HTML5 techniekjes toevoegen aan de UBB codes zou wel fijn zijn. Dingen als background-size /border-radius/etc.. kunnen instellen zou wel tof zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:27

crisp

Devver

Pixelated

Het beste voor een responsive-proof topicstart is eigenlijk: geen tabellen gebruiken. Feitelijk zijn tabellen ook niet bedoelt voor opmaak...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
crisp schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:54:
Het beste voor een responsive-proof topicstart is eigenlijk: geen tabellen gebruiken. Feitelijk zijn tabellen ook niet bedoelt voor opmaak...
Dat is wel heel makkelijk gezegd... :/ Maar klopt wel natuurlijk. Alleen jammer dat er geen alternatief beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:27

crisp

Devver

Pixelated

We moeten nog kijken hoe we met dergelijke content om moeten gaan; daar zal vast wel een mouw aan te passen zijn ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
crisp schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:14:
We moeten nog kijken hoe we met dergelijke content om moeten gaan; daar zal vast wel een mouw aan te passen zijn ;)
Nou dan hopen we maar voor een passende oplossing die voor beide partijen goed zijn. :)

Pagina: 1