Toon posts:

Is er ook een nederlandse linux versie

Pagina: 1
Acties:
  • 486 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al in de search gekeken maar daar kwam ik niet echt goed uit..Is er ook een linux versie die geheel nederlands talig is..ik bedoel zoals windhoos, die voor een heleboel talen verschillende installatie cd's heeft???
Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/square/chopper.gif

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 21:07 schreef timeout het volgende:
Ik heb al in de search gekeken maar daar kwam ik niet echt goed uit..Is er ook een linux versie die geheel nederlands talig is..ik bedoel zoals windhoos, die voor een heleboel talen verschillende installatie cd's heeft???
[afbeelding]
Niet verschilende cd's maar suse heeft nederlans

Verwijderd

ja mandrake is gewoon nerderlands

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

Corel Linux dacht ik ook :Y)

Verwijderd

ja die volgens my ook inderdaad

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Opdracht onjuist!

:9~

Verwijderd

hahahaha j3p :)
Ugh Nederlands voor een OS yuck. Tis dat klanten het willen maar anders had ik't zelf nog nooit gezien :)

Verwijderd

ja geef my ook maar lekker engelsche nederlands is zo'n pokke taal
en het klinkt ook voor geen meter

wat klinkt nu beter

fatale uitzondering of
fatal exception error

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

Ik ben al jaren tevreden gebruiker van Linux-nederlands (Gewoon Debian hoor). :)Ik vertaal zelf ook omdat ik Nederlands gewoon lekkerder vind werken. Engels is ook alleen maar omdat je het gewent bent. Nederlands is je moedertaal en is dus eigenlijk veel logischer. En als de taal brak is, DAN VERBETER JE DE VERTALING! (Voordat er weer opmerkingen komen van: Ik vind die Nederlandse vertalingen zo brak, ik gebruik dan liever de Engelse teksten) :(

En om ff ontopic te blijven. ALLE Linux-distro's zijn Nederlandstalig. Gewoon een kwestie van ff instellen dat je nederlands als taal wilt. Kijk maar in /usr/share/locale/nl/LC_MESSAGES. Daar staan de vertalingen van alle programma's.
Je moet een omgevingsvariabele instellen.
LANG=nl_NL (Nederlandse taal, Nederland)
LC_LANG=nl_NL
je kunt ook nl_BE kiezen als je belg bent. Ik denk alleen dat dat niets uitmaakt. :?

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

KDE is volledig in het Nederlands vertaald. En dan niet het halve werk, maar echt heel erg goed. Slackware 7.3 gaat bijvoorbeeld alle taalmodules voor KDE meeleveren.

Ik denk dat GNU/Linux nog wel wat mag verbeteren op taalgebied. ja niet dat ze alle manpages moeten gaan zitten vertalen, maar gewoon wel een aantal dingen :) maar gelukkig wordt dat al gedaan. KDE en Gnome in ieder geval en ook andere progs worden vertaald (Mozilla bv)

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Ja best lachen een Nederlandstalige linux. Niet vergeten om in te loggen als wortel! :)

Verwijderd

Topicstarter
ach..wat leuk die grappen over die nederlandse taal...maar zouden die engelsen het snappen als alles in het nederlands zou zijn..ooch..nou ja ..ik heb dus caldera open linux 2.4 geinstalled en deze is ook in de engelse taal.Ik ben zelf nog niet zo goed op de hoogte van het linux systeem,dus vroeg ik mij af of dit linux van mij ook nog in het nederlands om te zetten is?...Zelf denk ik het sneller onder de knie te krijgen als het in het nederlands is...is dit zo gek dan?..Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/happy/roflmao.gif

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Het meeste leuke vind ik wel de nederlandse vertaling van MC op mijn mandrake bak. Als je afsluit krijg je in het duits zoiets:

Wollen Sie wirklich "afsluiten in duits"

Ja mijn duits is niet zo goed :+ , maar het geeft een idee. Echt goed die vertaling :D

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:50

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hahaha, wat moet er dan in het nederlands? De handleiding, of het complete OS? Hoe wil je dan dat 'rm', 'mount', mkdir', etc gaan heten? 'vw', 'haak', en 'mkfol'? Get real, een OS moet in het Engels. Leer het jargon maar.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Vaagharses
Commando's blijven toch gewoon in het engels :? . Dos is ook in nederlandse versies, die commando's werden toch ook niet opeens => wis, kopieer enz. :)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Commando's vertalen kan gewoon door een lijst aliasen aan te maken. Maar ja commando's vertalen lijkt me niet zo'n goed plan: "optijd", "middernacht bestuurder". Maar goed windows kan er ook wat van. Laatst was er iemand die een of andere melding kreeg dat de Windows geen vertroweusnrealtie kon opbouwen met een andere computer....
Maar het is zeker wel handig dat KDE en Gnome vertaald worden!

[deze advertentieruimte is te koop]

• Vaagharses
[b]Op donderdag 07 juni 2001 23:13 Laatst was er iemand die een of andere melding kreeg dat de Windows geen vertroweusnrealtie kon opbouwen met een andere computer....
Hahaha LOL!!! :)

Ja het is een goede zaak dat de grafische interface en helpfiles worden vertaald. Ik had toen ik aan Linux/FreeBSD begon(half jaar terug) nooit verwacht dat eral zoveel programma's zijn vertaald in het Nederlands en dat er spellingcheckers zijn.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Laten we het erop houden dat Windows met mij ook nog geen vertrouwensrelatie heeft weten op te bouwen ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

Ik heb het afgelopen weekend contact gehad met de maintainer van mc. Die Duitse tekst is ondertussen vertaald (in de CVS versie).

Dus binnenkort is in iedere distro de nederlandse afsluitzin:
Weet u zeker dat u de Midnight Commander wilt afsluiten? (Copyright Valium natuurlijk :) )

Ik irriteerde me d'r ook dood aan.
Pagina: 1