Gelukkig zal het in deze uithoek van tweakers nog niet zo snel zo gaanDouweegbertje schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:29:
Ik vind het toch deels jammer dat Tweakers het "oldschool tweakers" gedeelte gaat verliezen. Op zich vermaak ik mij nog prima, maar als 'Tweaker' vond ik de artikelen, blogs en forum posts van een jaar of 5-6+ geleden een stuk informatiever en leuker. Nu check ik nog steeds wel bepaalde secties, en gelukkig stikt het daar niet van de topics door de nieuwere mensen die hun vraag in één zin formuleren in een nieuw topic.
Als je gedrag bind aan een form via .submit en vervolgens via een call de form laat submitten heb je zomaar een foutje gemaakt...

JavaScript:
1
2
3
| $("form").submit(function() { alert('x'); }); $("form")[0].submit(); //Submit the first form |
Die 2de regel doet dus iets anders dan je zou verwachten...

Je moet daar dus doen:
JavaScript:
1
| $($("form")[0]).submit(); |

Volgens mij is dit overigens niet het geval bij een click event, maar dat weet ik niet zeker meer...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dat is deels te danken aan de strenge moderatie van de mods hier. Dat scheelt enorm!Douweegbertje schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:29:
Ik vind het toch deels jammer dat Tweakers het "oldschool tweakers" gedeelte gaat verliezen. Op zich vermaak ik mij nog prima, maar als 'Tweaker' vond ik de artikelen, blogs en forum posts van een jaar of 5-6+ geleden een stuk informatiever en leuker. Nu check ik nog steeds wel bepaalde secties, en gelukkig stikt het daar niet van de topics door de nieuwere mensen die hun vraag in één zin formuleren in een nieuw topic.
Zelf heb ik daar overigens ook nog wel eens 'last' van, maar in-the-end houd het je scherp en voorkomen we dat het forum vol staat met alleen niet-onderbouwde n00b vragen.
Ja dat scheelt inderdaad een hele hoop. Ik heb hier namelijk nog nooit een topic gezien wat begon met "Ik wil de nieuwe GTA-a-like maken... Met welk programma kan dat het beste doen?? Of kan ik dat doen met een plugin voor Gamemaker Studio versie x ?"TheNephilim schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:02:
[...]
Dat is deels te danken aan de strenge moderatie van de mods hier. Dat scheelt enorm!
Zelf heb ik daar overigens ook nog wel eens 'last' van, maar in-the-end houd het je scherp en voorkomen we dat het forum vol staat met alleen niet-onderbouwde n00b vragen.
On a lighter note.. CSS

MacBook Pro Mid 2012 16Gb RAM | Xiaomi Mi2S 32 Gb
Niks mis met CSS. Browser interpretatie van de CSS, daar is het mis mee!
--
Krijg net een berichtje van een vriend van me.
Dus ze kunnen je mobiel tot op de meter nauwkeurig volgen, maar ze zijn een vliegtuig kwijt?
Werpt een heel ander licht op de 'vliegtuigmodus' van je mobiel.
[ Voor 33% gewijzigd door PdeBie op 17-03-2014 11:15 ]
Verwijderd
Hmm, ik ben geen fan.pdebie schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:03:
De slogan bovenaan de website valt me nu pas op. Staat die er al lang?
[afbeelding]
Weet niet waarom, maar vind hem zo niet passen bij Tweakers. Doet zo goedkoop aan.
edit:
Dit artikel is net gepost:
plan: Tweakers heeft meer reclame nodig
Tweakers wordt te groot, daar hebben we het hier al vaak over gehad maar ik vrees dat het met dit soort acties helemaal uit de hand gaat lopen

Daar mag je toch wel heel zeker van zijn, half gamend benelux gaat hier passeren en dat gaat niet bepaald zorgen voor een boost van het informele!Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:18:
[...]
Hmm, ik ben geen fan.
Tweakers wordt te groot, daar hebben we het hier al vaak over gehad maar ik vrees dat het met dit soort acties helemaal uit de hand gaat lopen
RTFM!
Dat is dus ook grote onzin. Mijn dochter heeft zowel meisjes speelgoed (poppen e.d.) als typisch jongens speelgoed (auto's e.d.). Ze pakt toch heel erg uit haarzelf vooral die poppen, haar auto's speelt ze eigenlijk nooit mee.
Speelgoedkrantjes reageren op de vraag, ze creëren het niet.
Absoluut. Maar als je iets verder leest dan zie je dat ze in ieder geval neigt naar een erg feministische insteek. Ze nam het ook op voor die vrouw die een tijdje terug klaagde over 2 kerels achter haar die een 'sexistische' opmerking maakte waardoor een van hen ontslagen werd bijvoorbeeld.Sardaukar schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:02:
Frappant dat veel mensen (Tweakers, Hackers net, etc.) uit een blogpost van haar en de reactie van Github menen precies te weten wat er aan de hand is.
De waarheid zal ongetwijfeld ergens in het midden liggen.
Je merkt dat GoTer vooral 'consumenten' bij krijgt en er steeds minder 'producenten' van content bij krijgt. Dus veel simpele vragen, en weinig mensen met inhoudelijke kennis om die te beantwoorden.Cor453 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:30:
Die discussie hebben we geloof ik al 15x gevoerd, maar je hebt gewoon gelijk. Tweakers wordt te groot, te veel omvattend, en dus automatisch minder diep. Tja.
https://niels.nu
Ach, ja, de vrouwen die bijv. met de ENIAC werkten hadden alleen een MBO tiepcursus gevolgd... Tuurlijk. Geen enkele notie van wiskundig inzicht was nodig.Merethil schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:36:
[...]
Hier heb ik het laatst nog over gehad met collega's. Het "programmeren" zoals het hier genoemd wordt is het daadwerkelijke intypen/aanmaken van ponskaarten en/of code. Hoe die code in elkaar zit werd door een ander gedaan en daar zit een wezenlijk verschil in. Want welk van de twee is nu écht "programmeren"? Het intypen of het uitdenken?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dit is wel een heel specifieke "computer" die je aanwijst. Om eerlijk te zijn kende ik deze niet en ik zie dat inderdaad 6 vrouwen het grootste deel van het programmeren hebben gedaan hiervoor. Mijn punt blijft echter staan: Veel vooruitgang is gebeurd door mannen die ermee aan de slag gingen (voornamelijk rond de jaren '50-'60), vooral omdat toentertijd het idee "mannen werken, vrouwen verzorgen de kinderen" best wel algemeen geaccepteerd was.RayNbow schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:30:
[...]
Ach, ja, de vrouwen die bijv. met de ENIAC werkten hadden alleen een MBO tiepcursus gevolgd... Tuurlijk. Geen enkele notie van wiskundig inzicht was nodig.
Twintig jaar later, toen de vrouwen weer uit die rol wilden komen, was het een voornamelijk door mannen gedomineerde omgeving. Ik snap dat het lastig is om daar tussen te komen, maar het geeft wel weer aan dat er niet zo'n interesse is geweest onder de vrouwen om het te doen, anders hadden ze zelf allang weer veeltallig in het vakgebied gezeten.
Wel grappig dat artikel en de reacties. Sceptische vragen van gebruikers, mods en redactieleden die vooral heel hard hun keuzes verdedigen en vooral melden dat 't voetvolk zich niet teveel zorgen moet maken.
ja ach, wat ik gewoon jammer vind is dat Tweakers nogal de community neerzet als hulp. Zoiets van 'jongens, er komen nieuwe mensen aan die jullie kunnen helpen'. Ze weten dat de community een zeer groot onderdeel is, en in feite de basis is van Tweakers. Eigenlijk zou je dat moeten omarmen, niet uitbuiten. Ik help graag mensen, en ik wil graag mijn kennis delen. Echter weet ik niet of ik dat doorzet op het moment dat er allerlei "randoms" komen met simpele vragen die je vervolgens nooit meer ziet of die nooit iets zullen gaan bijdragen.Cor453 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:30:
[...]
Die discussie hebben we geloof ik al 15x gevoerd, maar je hebt gewoon gelijk. Tweakers wordt te groot, te veel omvattend, en dus automatisch minder diep. Tja.
Precies. Je kunt geen 'grote' community hebben als er maar een heel klein deel produceert en het overgrote deel alleen maar consumeert. Ik heb een tijdje op reddit op de 'learnprogramming' sub gezeten bijvoorbeeld maar na 10 keer dezelfde vraag ben je daar ook wel klaar mee.Douweegbertje schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:40:
ja ach, wat ik gewoon jammer vind is dat Tweakers nogal de community neerzet als hulp. Zoiets van 'jongens, er komen nieuwe mensen aan die jullie kunnen helpen'. Ze weten dat de community een zeer groot onderdeel is, en in feite de basis is van Tweakers. Eigenlijk zou je dat moeten omarmen, niet uitbuiten. Ik help graag mensen, en ik wil graag mijn kennis delen. Echter weet ik niet of ik dat doorzet op het moment dat er allerlei "randoms" komen met simpele vragen die je vervolgens nooit meer ziet of die nooit iets zullen gaan bijdragen.
Tweakers was altijd een community voor en door techneuten. Het wordt een community voor leken door techneuten, die daar dan niet eens voor betaald krijgen. Moet je kijken hoe lang dat in stand blijft.
Daarbij is het niveau van artikelen en reviews sowieso al hard achteruit aan het gaan. De reacties op het nieuws op de FP wil ik het niet eens over hebben.
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat je als meisje toch minder in aanraking komt met diepgaandere technische dingen. Als ik kijk naar het programmeren: de (mannelijke) medestudenten hebben in hun middelbareschooltijd met vriendjes wel geprogrammeerd. Ik ben er simpelweg niet mee in aanraking gekomen, dat kwam pas op de uni. En dat had er zeker wel mee te maken dat ik geen zin had me nog verder te isoleren door heel erg naar 'de jongens' te gaan (als enige meid in de natuurkundegroep was op dat moment wel genoeg.)Hydra schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:30:
[...]
Dat is dus ook grote onzin. Mijn dochter heeft zowel meisjes speelgoed (poppen e.d.) als typisch jongens speelgoed (auto's e.d.). Ze pakt toch heel erg uit haarzelf vooral die poppen, haar auto's speelt ze eigenlijk nooit mee.
Dus het speelt, en het speelt nog steeds.
Het hele idee van marketing is nou juist om vraag te creeren. Seksesegregatie is alleen al handig voor de verkoop omdat je hetzelfde speelgoed (en kleding en shampoo en kinderchampagne) in een jongens- en een meisjesuitvoering kunt brengen, waardoor ouders zich min of meer genoodzaakt zien om twee versies aan te schaffen waar ze met 1 best toe zouden kunnen. Gewone witte kleding, een neutrale broek of een geel t-shirt met een kikker kan moeiteloos van broertje naar zusje of v.v. worden doorgeschoven, maar knal je er heel groot iets sekse-distincts op, dan heb je toch maar mooi geregeld dat de ouders van 2 kinderen met verschillend geslacht meer kopen dan ze anders zouden doen.Speelgoedkrantjes reageren op de vraag, ze creëren het niet.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
En wiens 'schuld' was dat? Vonden de jongens het erg dat je in de natuurkundegroep zat, of was je bang dat je door je medevrouwspersonen niet geaccepteerd zou worden?incaz schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:04:
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat je als meisje toch minder in aanraking komt met diepgaandere technische dingen. Als ik kijk naar het programmeren: de (mannelijke) medestudenten hebben in hun middelbareschooltijd met vriendjes wel geprogrammeerd. Ik ben er simpelweg niet mee in aanraking gekomen, dat kwam pas op de uni. En dat had er zeker wel mee te maken dat ik geen zin had me nog verder te isoleren door heel erg naar 'de jongens' te gaan (als enige meid in de natuurkundegroep was op dat moment wel genoeg.)
Tweakers was altijd een community van mensen die in de IT werkten, studeerden of redelijk stevige hobyist waren.
Van overklokken, homebrew linux distros en netwerkvragen zijn we naar het grote [Merk][Product]Deel[x] topic gegaan waar geshopt wordt naar de goedkoopste hoesjes.
Nu is het een site voor consumenten. De tweakers zelf kom je in dit soort topics tegen.
Eerder was de technische ontwikkeling alles ook minder snel en breed, toen kon je van alles up to date blijven. Ik denk ook dat de generatie die Tweakers vanaf het begin gevolgd heeft nu ook minder overal boven op zit.
Allemaal redenen waarom Tweakers meer mainstream is geworden.
Ik kom er nog steeds graag, tis gewoon anders
Van overklokken, homebrew linux distros en netwerkvragen zijn we naar het grote [Merk][Product]Deel[x] topic gegaan waar geshopt wordt naar de goedkoopste hoesjes.
Nu is het een site voor consumenten. De tweakers zelf kom je in dit soort topics tegen.
Eerder was de technische ontwikkeling alles ook minder snel en breed, toen kon je van alles up to date blijven. Ik denk ook dat de generatie die Tweakers vanaf het begin gevolgd heeft nu ook minder overal boven op zit.
Allemaal redenen waarom Tweakers meer mainstream is geworden.
Ik kom er nog steeds graag, tis gewoon anders
[ Voor 12% gewijzigd door phex op 17-03-2014 12:21 ]
Ik weet niet of je echt van schuld moet spreken... ik weet alleen dat het een reele drempel is die niets te maken heeft met geschiktheid voor het vakgebied op zich, en alles met een maatschappij die benadrukt dat sekses bij sekses horen te zijn, en dat als je die grens overgaat, je jezelf toch automatisch enigzins isoleert.Hydra schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:18:
[...]
En wiens 'schuld' was dat? Vonden de jongens het erg dat je in de natuurkundegroep zat, of was je bang dat je door je medevrouwspersonen niet geaccepteerd zou worden?
En dan hou je jezelf gewoon voor de gek als je doet alsof die drempels er niet zijn en dat de enige reden dat er weinig vrouwen in de IT lopen alleen maar kan zijn dat ze te weinig kunnen of willen.
Ik denk dat de ICT wereld onwijs moeilijk voor vrouwen is.
Als ik om mij heen kijk, ben ik een hoop kansloze mannen tegengekomen waarbij ICT hun enige wereld was. Zodra een vrouw die wereld binnenstapt komt er een techno-holbewoner-macho-aap naar boven die ze zelf niet kennen en onder controle hebben.
Daarnaast denk ik ook wel dat veel mannen niet verwachten dat vrouwen het oprecht boeiend vinden.
Als ik om mij heen kijk, ben ik een hoop kansloze mannen tegengekomen waarbij ICT hun enige wereld was. Zodra een vrouw die wereld binnenstapt komt er een techno-holbewoner-macho-aap naar boven die ze zelf niet kennen en onder controle hebben.
Daarnaast denk ik ook wel dat veel mannen niet verwachten dat vrouwen het oprecht boeiend vinden.
Toch is er wel eens een onderzoek geweest, waarbij men in een hok vol babychimpansees (zowel mannelijk als vrouwlijk) poppen en auto's gegooid heeft. Vervolgens zag je dat de vrouwtjes met de poppen gingen spelen, en de mannetjes chimps de auto's pakten. Sure, er zit allicht wat maatschappelijke invloed in, maar dat eea ook genetisch bepaald is is ook niet uit te sluiten.die niets te maken heeft met geschiktheid voor het vakgebied op zich, en alles met een maatschappij die benadrukt dat sekses bij sekses horen te zijn, en dat als je die grens overgaat, je jezelf toch automatisch enigzins isoleert.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Ik kom sowieso al veel mensen tegen die het oprecht niet boeiend vinden, ook al werken ze in het vakgebied. Zowel vooruitgang als het werk zelf; ze vinden het saai en/of niet boeiend en doen het voornamelijk omdat ze erin gerold zijn en goed geld verdienen.phex schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:36:
Ik denk dat de ICT wereld onwijs moeilijk voor vrouwen is.
Toch altijd zonde. De techno-holbewoner-macho-aap kan ik niet zo goed plaatsen maar ik denk dat die op het niveau "Programmeren is voor de allergrootste nerds" zit, iets wat je toch minder tegenkomt hedendaags.
Ik heb het niet specifiek over programmeurs, maar tuurlijk het is een stuk sexier geworden afgelopen jaren. Iets wat ik hard toe juig.
Mja we doen wel moeilijk hoor, maar het heeft ook geen ruk met de IT te maken.. Denk aan: Secretaresses die dagelijks te maken krijgen met seksueel getinte dingen en zusters in ziekenhuizen worden lastig gevallen. Vrouwen in de bouw en vrouwen aan de "top".. en.. en.. ga maar door.
Dat is het eerste elemente uit een set DOM-Elementen, geen jQuery objecten. Je zou eventueel.Gertjan. schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:01:
grr, jQuery en native js door elkaar mixen...
Als je gedrag bind aan een form via .submit en vervolgens via een call de form laat submitten heb je zomaar een foutje gemaakt...
JavaScript:
1 2 3 $("form").submit(function() { alert('x'); }); $("form")[0].submit(); //Submit the first form
Die 2de regel doet dus iets anders dan je zou verwachten...Hij voert niet het toegevoegde gedrag uit...
Je moet daar dus doen:
JavaScript:
1 $($("form")\[0]).submit();
Goedemorgen zeg....
Volgens mij is dit overigens niet het geval bij een click event, maar dat weet ik niet zeker meer...
$("form").first();
kunnen gebruiken.
Het punt is dat door een hoop feministen automatisch naar 'de mannen' gewezen wordt, terwijl vrouwen vaak wat andere vrouwen van hen vinden veel belangrijker vinden. Kijk maar naar het hele one night stand gebeuren; vrouwen zijn bang als 'slet' bestempeld te worden. Door andere vrouwen.incaz schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:24:
Ik weet niet of je echt van schuld moet spreken...
Het zou die feministen danook sieren eens de hand in eigen BH-loze boezem te steken en eens objectief te gaan kijken naar HOE dingen verbeterd moeten worden. Dat geblaat dat het allemaal zo slecht wel niet is; ik weet zeker dat de gemiddelde man graag meer vrouwen in de ICT ziet. Holbewoners heb je overal, de ICT is daar echt geen uitzondering in. Sterker nog; aangezien de meeste ICT professionals hoger opgeleid zijn denk ik dat het best meevalt.
Het probleem is dat onderzoek hierna natuurlijk politiek enorm incorrect is. Dit heeft er indirect ook toegeleid dat ons onderwijs nu veel te veel toegespitst is op meisjes: verhaaltjessommen e.d. Men begint nu pas in te zien dat jongens en meisjes weldegelijk anders in elkaar steken en dat je goed moet kijken naar de persoonlijke leerbehoefte van een kind en ze niet allemaal maar lukraak meisjessommetjes door de strot moet duwen. Het is op dit moment vrij ernstig gesteld met de verhoudingen jongens/meisjes wat betreft wie er doorstroomt naar WO e.d.Freeaqingme schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:36:
Toch is er wel eens een onderzoek geweest, waarbij men in een hok vol babychimpansees (zowel mannelijk als vrouwlijk) poppen en auto's gegooid heeft. Vervolgens zag je dat de vrouwtjes met de poppen gingen spelen, en de mannetjes chimps de auto's pakten. Sure, er zit allicht wat maatschappelijke invloed in, maar dat eea ook genetisch bepaald is is ook niet uit te sluiten.
[ Voor 36% gewijzigd door Hydra op 17-03-2014 12:57 ]
Hydra: je blijft maar hangen in dat 'de feministen'. Maar wat je daarmee vooral doet is het wegredeneren van ervaringen van mensen.
Over het 'one of the guys'-gebeuren: wat mij wel opvalt is dat je regelmatig impliciet voor de keuze gesteld wordt: je mag bij 'ons' horen en dan nemen we je serieus, maar ga dan niet een of andere wijvenhobby doen en trek geen kort rokje aan. Je mag best een rokje aan, maar verwacht dan gewoon dat we naar je kont loeren en dat we je niet meer inhoudelijk serieus nemen.
Het probleem daarmee: je waardeert mensen niet als hele mensen. Je wilt alleen maar een stukje van ze zien. Je wilt ze in een model proppen dat voor jou wel werkt ('wij - mensen als ik' en 'vrouwen die interessant zijn') maar dat heel veel andere mensen tekort doet.
Daar valt nog een wereld te winnen.
Freeaqingme: daar wil ik nog een visuele ondersteuning bij geven alleen moet ik nu weg. Als ik het vergeet en je hebt belangstelling, remind me even.
Over het 'one of the guys'-gebeuren: wat mij wel opvalt is dat je regelmatig impliciet voor de keuze gesteld wordt: je mag bij 'ons' horen en dan nemen we je serieus, maar ga dan niet een of andere wijvenhobby doen en trek geen kort rokje aan. Je mag best een rokje aan, maar verwacht dan gewoon dat we naar je kont loeren en dat we je niet meer inhoudelijk serieus nemen.
Het probleem daarmee: je waardeert mensen niet als hele mensen. Je wilt alleen maar een stukje van ze zien. Je wilt ze in een model proppen dat voor jou wel werkt ('wij - mensen als ik' en 'vrouwen die interessant zijn') maar dat heel veel andere mensen tekort doet.
Daar valt nog een wereld te winnen.
Freeaqingme: daar wil ik nog een visuele ondersteuning bij geven alleen moet ik nu weg. Als ik het vergeet en je hebt belangstelling, remind me even.
Een bericht op zhe internetz die nog een beetje in de richting komt:
http://www.huffingtonpost...s-hormones_n_1827727.html
Ik moet zeggen dat het lastig is, want de meeste studies zijn uitgevoerd onder "11 jongetjes en 23 meisjes" of iets soortgelijks. Beetje oneerlijk natuurlijk, maar daarnaast: De set data die eruit voortvloeit is niet echt relevant in the grand scheme of things.
Toch is het wel leuk om te lezen en moet zeggen dat ik heel benieuwd zou zijn hoe zoiets zou uitpakken als ze, zeg, 500 (of 5000 liever nog) aapjes erbij zouden halen.
http://www.huffingtonpost...s-hormones_n_1827727.html
Ik moet zeggen dat het lastig is, want de meeste studies zijn uitgevoerd onder "11 jongetjes en 23 meisjes" of iets soortgelijks. Beetje oneerlijk natuurlijk, maar daarnaast: De set data die eruit voortvloeit is niet echt relevant in the grand scheme of things.
Toch is het wel leuk om te lezen en moet zeggen dat ik heel benieuwd zou zijn hoe zoiets zou uitpakken als ze, zeg, 500 (of 5000 liever nog) aapjes erbij zouden halen.
Als ik in een korte broek of rokje ga lopen nemen mensen mij ook niet meer serieus. Dat heeft niets te maken met wel of niet van de andere sekse zijn, maar veel meer te maken met dat je niet in een bepaalde groep 'past'. Hetzelfde probleem ga jij ook krijgen als je een broek aandoet en gaat samenwerken met zwaar gereformeerde vrouwen.incaz schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:05:
[...] Je mag best een rokje aan, maar verwacht dan gewoon dat we naar je kont loeren en dat we je niet meer inhoudelijk serieus nemen.[...]
Het probleem met discriminatie op basis van geslacht is er zeker wel, maar lang niet zo groot als soms wordt gedacht.
[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 17-03-2014 13:14 ]
Het gaat me er vooral om dat de focus er vaak op ligt hoe slecht de mannen wel niet zijn. Mijn ervaring is dat groepen vrouwen minstens net zoveel invloed op elkaar hebben, zo niet meer. Je mag kennelijk als man tegen man niet zeggen dat iemand een mooie kont heeft want dat is dan "sexistisch" (terwijl dat natuurlijk onzin is).incaz schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:05:
Hydra: je blijft maar hangen in dat 'de feministen'. Maar wat je daarmee vooral doet is het wegredeneren van ervaringen van mensen.
Ik vind het wel bijzonder dat die twee dingen volgens jou hand in hand gaan. Mooi gekleed gaan betekent niet dat je opeens niet serieus genomen wordt? Natuurlijk heb je in de IT randdebielen, maar dat hebt je overal. Gewoon negeren.Over het 'one of the guys'-gebeuren: wat mij wel opvalt is dat je regelmatig impliciet voor de keuze gesteld wordt: je mag bij 'ons' horen en dan nemen we je serieus, maar ga dan niet een of andere wijvenhobby doen en trek geen kort rokje aan. Je mag best een rokje aan, maar verwacht dan gewoon dat we naar je kont loeren en dat we je niet meer inhoudelijk serieus nemen.
Wat een onzin. Je hebt mensen die ik op professioneel vlak 'interessant' vind (en dan boeit het niet of het een vrouw of een man is) en vrouwen die ik al dan niet aantrekkelijk vind. Die twee dingen hebben niks met elkaar te maken en dat zal voor vrijwel elke weldenkende kerel gelden.Het probleem daarmee: je waardeert mensen niet als hele mensen. Je wilt alleen maar een stukje van ze zien. Je wilt ze in een model proppen dat voor jou wel werkt ('wij - mensen als ik' en 'vrouwen die interessant zijn') maar dat heel veel andere mensen tekort doet.
Verwijderd
Ik vind al dat feminisme maar een hoop gezeur. Hier op het werk hebben we relatief veel vrouwen, vooral met functionele kennis. Er zijn er ook een paar met technische kennis, maar dat aantal ligt echt een pak lager.
De vrouwen hier op het werk voelen zich wel goed in hun vel denk ik al heeft het misschien ook te maken met het feit dat er bij niet zo veel "nerds" werken. De meeste mensen die hier werken komen eerder uit een economische richting (handelsingenieur, TEW, economie, ...) dan een technische richting dus dat kan er ook wel het een en ander mee te maken hebben.
Anyway, ik ben er van overtuigd dat je mensen moet aannemen op basis van hun kennis / vaardigheden en niet omdat je wil dat 30% van je personeelsbestand een vrouw is (zoals de Federale Overheid dat doet). Dát vind ik pas discriminatie tov de man.
Ik vind dat wanneer je als vrouw in een 'mannensector' gaat werken, je moet kunnen leven met die opmerkingen. Als je als man in de kinderopvang gaat werken, zullen de roddels en dergelijke je ook wel rond de oren vliegen.
Man up!
De vrouwen hier op het werk voelen zich wel goed in hun vel denk ik al heeft het misschien ook te maken met het feit dat er bij niet zo veel "nerds" werken. De meeste mensen die hier werken komen eerder uit een economische richting (handelsingenieur, TEW, economie, ...) dan een technische richting dus dat kan er ook wel het een en ander mee te maken hebben.
Anyway, ik ben er van overtuigd dat je mensen moet aannemen op basis van hun kennis / vaardigheden en niet omdat je wil dat 30% van je personeelsbestand een vrouw is (zoals de Federale Overheid dat doet). Dát vind ik pas discriminatie tov de man.
Ik vind dat wanneer je als vrouw in een 'mannensector' gaat werken, je moet kunnen leven met die opmerkingen. Als je als man in de kinderopvang gaat werken, zullen de roddels en dergelijke je ook wel rond de oren vliegen.
Man up!
Tering, dat blijft me achtervolgen he?
On that note, waar blijven de foto's?Hydra schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:18:
[...]
Het gaat me er vooral om dat de focus er vaak op ligt hoe slecht de mannen wel niet zijn. Mijn ervaring is dat groepen vrouwen minstens net zoveel invloed op elkaar hebben, zo niet meer. Je mag kennelijk als man tegen man niet zeggen dat iemand een mooie kont heeft want dat is dan "sexistisch" (terwijl dat natuurlijk onzin is).
Ja dus
[ Voor 14% gewijzigd door Firesphere op 17-03-2014 13:23 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Negeren is juist het probleem: Veel vrouwen hebben het moeilijk omdat ze veel moeten negeren. Ik vind juist dat er gewoon eens wat gezegd moet worden; trek de mond open.Hydra schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:18:
[...]
Ik vind het wel bijzonder dat die twee dingen volgens jou hand in hand gaan. Mooi gekleed gaan betekent niet dat je opeens niet serieus genomen wordt? Natuurlijk heb je in de IT randdebielen, maar dat hebt je overal. Gewoon negeren.
Er zijn talloze omgevingen waar dit soort dingen plaatsvinden maar de mond opentrekken en zeggen "Ik vind dit niet fijn, kunnen we het niet anders doen?" gebeurt te weinig.
Nu komen de "Worden niet serieus genomen"-opmerkingen tevoorschijn en dat is nou precies waar zaken als je baas, PR, PZ of hoe ze ook heten bij je op de zaak en uiteindelijk vakbonden of andere grote groepen te pas komen. Je stapt erheen en geeft aan wat het probleem is.
Als vrouwen dit vaker zouden doen, zonder er zo'n multimedia-heisa van te maken "om er maar aandacht voor te vragen en nadruk op te leggen" zouden ze veel eerder, veel meer en veel vaker serieus genomen worden.
Waarom? Omdat ze dan eens normaal reageren, in plaats van zich te verschuilen in een rol die door de maatschappij bepaald zou zijn.
Communicatie is een euvel op vele werkplekken en in de ICT des te meer; we kennen allemaal klanten met vage specificaties, eisen en problemen die eigenlijk geen problemen zijn. Waarom zouden we dan in hemelsnaam in onze eigen kringen niet goed communiceren? Dat is gewoon je eigen graf (En dat van je werkgever) graven. Super...
Als mannen dat doen worden ze in de regel genomen gezien als pedofiel... Dat is dan weer de andere kant van de maatschappij. Hetzelfde verhaal wanneer bijvoorbeeld een man leiding geeft bij een scoutingclub o.i.d. Alle vooroordelen staan direct weer klaar voor dat soort gevallen.Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:19:
...<verhaal>...
[ Voor 16% gewijzigd door Merethil op 17-03-2014 13:26 ]
Ik ben wel van mening dat het wel degelijk goed is om een gezonde gender-mix te hebben, dus met inachtneming van je overige personeel kan het wel degelijk nuttig zijn om je best te doen om beide genders aan te trekken. Mannen en vrouwen hebben vaak gewoon verschillende kwaliteiten (zo is men-only vaak net wat té plat in gesprekken naar mijn zin).Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:19:
I know, maar het blijft wel verwarrend. Voor veel dingen heeft jQuery een eigen versie, zoals val() voor value. Daarnaast had ik eigenlijk verwacht dat als ik een form submit zou doen het jQuery gebound event zou vuren. Bij klik gebeurt dat volgens mij namelijk wel...418O2 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:42:
[...]
Dat is het eerste elemente uit een set DOM-Elementen, geen jQuery objecten. Je zou eventueel
$("form").first();
kunnen gebruiken.
Maar goed, het was even speuren
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
Ik ben het eens dat een mix van vrouwen of mannen nuttig kan zijn, maar ik zou in mijn sollicitatieprocedure geen mannen afschepen omdat we per se vrouwen zouden nodig hebben. Ik blijf er bij: selecteer op de kwaliteiten, niet op het geslacht.PatrickH89 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:29:
[...]
Ik ben wel van mening dat het wel degelijk goed is om een gezonde gender-mix te hebben, dus met inachtneming van je overige personeel kan het wel degelijk nuttig zijn om je best te doen om beide genders aan te trekken. Mannen en vrouwen hebben vaak gewoon verschillende kwaliteiten (zo is men-only vaak net wat té plat in gesprekken naar mijn zin).
Ik bedoel negeren tot op zekere hoogte natuurlijk. Ik ga er ook vanuit dat als iemand ongepaste opmerkingen maakt, daar tegen opgetreden wordt. Natuurlijk zijn er werkgevers waar dat lastig is, maar dat geldt net zo goed voor andere conflicten op de werkvloer. Sexisme is daar geen uniek probleem, racisme net zo goed.Merethil schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:23:
Negeren is juist het probleem: Veel vrouwen hebben het moeilijk omdat ze veel moeten negeren. Ik vind juist dat er gewoon eens wat gezegd moet worden; trek de mond open.
Er zijn talloze omgevingen waar dit soort dingen plaatsvinden maar de mond opentrekken en zeggen "Ik vind dit niet fijn, kunnen we het niet anders doen?" gebeurt te weinig.
Het probleem dat ik er vooral mee heb is dat mensen het al gauw als sexisme zien. En da's het probleem in kwestie: Ik heb vaker problemen gehad met mensen omdat ze incapabel waren dan omdat ze man of vrouw waren. Maar als een incapabele vrouw gaat roepen dat ik haar incapabel vind omdat ik een seksist ben....Hydra schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:37:
[...]
Ik bedoel negeren tot op zekere hoogte natuurlijk. Ik ga er ook vanuit dat als iemand ongepaste opmerkingen maakt, daar tegen opgetreden wordt. Natuurlijk zijn er werkgevers waar dat lastig is, maar dat geldt net zo goed voor andere conflicten op de werkvloer. Sexisme is daar geen uniek probleem, racisme net zo goed.
Als je dan een goede werkgever hebt kan je je zegje doen en loopt 't wel best af, maar een gemiddelde werkgever is als de dood voor wat er gisteren in dat nieuwsbericht stond en dat loopt dan niet lekker af (zie ook het bericht dat er reprimandes uit zijn gekomen, ik gok dat dat niet is vanwege een onderzoek maar meer vanwege de media-aandacht).
Vrouwen hebben een hoop macht op die manier en helaas misbruiken sommige vrouwen die ook wel: Die verpesten het voor de vrouwen die het wel goed doen, zoals mijn collega en mijn vrouwelijke medestudenten toen ik nog op 't HBO zat.
Heb nog even gekeken, is niks. Ten eerste een rokje (een vrouw). En op haar cv weinig tot geen ervaring met computers enz.
Arrgh!
Wil ik dan ook eindelijk eens bootstrap proberen, kan mijn Less compiler niet om met bootstrap 3.1
.
Welke less compiler gebruiken jullie? (mac)
Wil ik dan ook eindelijk eens bootstrap proberen, kan mijn Less compiler niet om met bootstrap 3.1
RTFM!
CodeKit_Moe_ schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:58:
Arrgh!
Wil ik dan ook eindelijk eens bootstrap proberen, kan mijn Less compiler niet om met bootstrap 3.1.
Gewoon Less.js met NPM is geen optie? Ik gebruik tegenwoordig Gulp met https://github.com/plus3network/gulp-less_Moe_ schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:58:
Arrgh!
Wil ik dan ook eindelijk eens bootstrap proberen, kan mijn Less compiler niet om met bootstrap 3.1.
CodeKit, de opvolger van jouw less-compiler_Moe_ schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:58:
Arrgh!
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Jammer genoeg zal het freeware moeten zijn.Firesphere schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:17:
[...]
CodeKit, de opvolger van jouw less-compiler
RTFM!
Tegenwoordig gewoon http://lesscss.org/usage/. Werkt prima en is (volgens mij) altijd up-to-date! ^^_Moe_ schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:58:
Arrgh!
Hoezo moet het freeware zijn?
Gewoon lessc gebruiken. Lekker makkelijk installeren met npm
https://www.google.com/search?q=blink+html dat waren nog tijden waar CSS nog een onbekend begrip was
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Grunt is zoooo 2013, dit jaar is het Gulp_Moe_ schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:11:
Grunt ziet er anders ook wel interessant uit moet ik zeggen. Iemand ervaring mee?
[ Voor 10% gewijzigd door Barryvdh op 17-03-2014 15:18 ]
@tweakers: Jammer dat die slogan een AFBEELDING is..... 
@tweakersdiscussie: Jup, Tweakers wordt te veel mainstream
@vrouwendiscussie:
Het valt mij heel erg op dat er op dit moment in het onderwijs enorm veel wordt gefocust op "meisjes en beta". Allemaal speeddating-sessies voor de meisjes met vrouwelijke mensen met bèta-gerelateerd werk, enzovoorts. Het is ook best bijzonder dat in mijn klas (bètatopklas) meer dan de helft vrouwelijk is. Van alle jongens is een derde vooral doen alsof ze alles weten maar het eigenlijk niet weten. Dat hebben de meiden niet.
Op het moment zitten er in mijn hele jaarlaag (200 ll) slechts 2 en een halve programmeur. Ik, een vriend van mij (met wie ik de app maak) en iemand die bij die groep "doen alsof ze het kunnen" zit, en doet alsof 'ie heel goed kan programmeren maar eigenlijk gewoon net op pagina 2 is van het boek "Java voor Dummies".
Vorig jaar hadden wij een programmeer-project op school, en ik merkte dat toch een deel van de meiden in mijn klas zeker geïnteresseerd was. Niet zozeer in het maken van een product, dat kan op andere manieren ook, maar vooral in de denkwijze, hoe het allemaal werkt en hoe ze zelf ook zoiets kunnen bereiken. Als het goed was aangepakt, dat project, wist ik zeker dat meerdere mensen er mee door zouden zijn gegaan, nu niemand, behalve de mensen die er al mee bezig waren.
Verder zit in mijn iemand iemand die zich benoemt als "feministisch" en alles seksistisch vindt, maar ondertussen wel de kortste rokjes en meest doorschijnende kleding aan doet die je je kan voorstellen. Beetje hypocriet, en dat idee heb ik bij alle feministen. Geaccepteerd willen worden, mee willen doen met de rest, maar als er dan een grapje wordt gemaakt die anders ook gemaakt zou zijn boos worden en alles bij elkaar schreeuwen. Net een klein kind zou je zeggen.
Welke dropdownlist-item-grootte vinden jullie mooier? Links native, rechts aangepast. Ik en mede-appdeveloper hebben een discussie erover
(note: linkerscherm heeft fontsizeSetting small, 4.3, Full HD scherm; rechts heeft fontSize normal, 4.4 en 720p scherm)

@tweakersdiscussie: Jup, Tweakers wordt te veel mainstream
@vrouwendiscussie:
Het valt mij heel erg op dat er op dit moment in het onderwijs enorm veel wordt gefocust op "meisjes en beta". Allemaal speeddating-sessies voor de meisjes met vrouwelijke mensen met bèta-gerelateerd werk, enzovoorts. Het is ook best bijzonder dat in mijn klas (bètatopklas) meer dan de helft vrouwelijk is. Van alle jongens is een derde vooral doen alsof ze alles weten maar het eigenlijk niet weten. Dat hebben de meiden niet.
Op het moment zitten er in mijn hele jaarlaag (200 ll) slechts 2 en een halve programmeur. Ik, een vriend van mij (met wie ik de app maak) en iemand die bij die groep "doen alsof ze het kunnen" zit, en doet alsof 'ie heel goed kan programmeren maar eigenlijk gewoon net op pagina 2 is van het boek "Java voor Dummies".
Vorig jaar hadden wij een programmeer-project op school, en ik merkte dat toch een deel van de meiden in mijn klas zeker geïnteresseerd was. Niet zozeer in het maken van een product, dat kan op andere manieren ook, maar vooral in de denkwijze, hoe het allemaal werkt en hoe ze zelf ook zoiets kunnen bereiken. Als het goed was aangepakt, dat project, wist ik zeker dat meerdere mensen er mee door zouden zijn gegaan, nu niemand, behalve de mensen die er al mee bezig waren.
Verder zit in mijn iemand iemand die zich benoemt als "feministisch" en alles seksistisch vindt, maar ondertussen wel de kortste rokjes en meest doorschijnende kleding aan doet die je je kan voorstellen. Beetje hypocriet, en dat idee heb ik bij alle feministen. Geaccepteerd willen worden, mee willen doen met de rest, maar als er dan een grapje wordt gemaakt die anders ook gemaakt zou zijn boos worden en alles bij elkaar schreeuwen. Net een klein kind zou je zeggen.
Welke dropdownlist-item-grootte vinden jullie mooier? Links native, rechts aangepast. Ik en mede-appdeveloper hebben een discussie erover
![]() | ![]() |
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Voor mijn baas bouw ik websites in Concrete 5. Wat een stuk vreten is dat. Prestatiewise een ramp (standaard 'pagina' is zo'n 180 tot 250 queries). Error reporting staat op E_WARNING, om notices te voorkomen (anders blijf je nog een uur bezig).
En nu moet ik een multiple login systeempje maken, maar ben gedwongen om met een singleton te werken, omdat het zogenaamde ontwerp van het CMS mij eigenlijk geen ander ontwerp paradigma mogelijk maakt..
Heb je net zo'n mooi stuk code geschreven, denk je, eens kijken hoe ik dat mooi aan het cms kan hangen. Moet je alsnog mindere code schrijven om die koppeling werkend te maken..
En nu moet ik een multiple login systeempje maken, maar ben gedwongen om met een singleton te werken, omdat het zogenaamde ontwerp van het CMS mij eigenlijk geen ander ontwerp paradigma mogelijk maakt..
Heb je net zo'n mooi stuk code geschreven, denk je, eens kijken hoe ik dat mooi aan het cms kan hangen. Moet je alsnog mindere code schrijven om die koppeling werkend te maken..
|>
ARGH!simon schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:33:
Voor mijn baas bouw ik websites in Concrete 5. Wat een stuk vreten is dat. Prestatiewise een ramp (standaard 'pagina' is zo'n 180 tot 250 queries). Error reporting staat op E_WARNING, om notices te voorkomen (anders blijf je nog een uur bezig).
Concrete 5

Verwijderd
Ik vind rechts het mooiste maar ik zou toch eerder voor het linkse gaan. Enerzijds omdat het gewoon standaard is, anderzijds omdat het wellicht gemakkelijker te bedienen is met de vingerF.West98 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:32:
[...]
Welke dropdownlist-item-grootte vinden jullie mooier? Links native, rechts aangepast. Ik en mede-appdeveloper hebben een discussie erover(note: linkerscherm heeft fontsizeSetting small, 4.3, Full HD scherm; rechts heeft fontSize normal, 4.4 en 720p scherm)
[afbeelding]
[afbeelding]
Misschien de grotere vakken van links met t grotere lettertype van rechts?F.West98 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:32:
Welke dropdownlist-item-grootte vinden jullie mooier? Links native, rechts aangepast. Ik en mede-appdeveloper hebben een discussie erover(note: linkerscherm heeft fontsizeSetting small, 4.3, Full HD scherm; rechts heeft fontSize normal, 4.4 en 720p scherm)
[afbeelding]
[afbeelding]
Rechts lijkt mij beter leesbaar... Links is makkelijker met de vinger...
de code... van concrete zelf.. af en toe moet je 'er in'. Jungles zijn overzichtelijker en logischer.. Het zogenaamde MVC ontwerp van Concrete is een aanfluiting voor alles. En het attributen systeem waar C5 mee werkt nodigt je gerust uit om per pagina zo'n 1000-5000 queries te executen...
|>
"Maar als het niet snel genoeg is zetten we er toch gewoon een snellere databaseserver achter?"simon schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:41:
[...]
de code... van concrete zelf.. af en toe moet je 'er in'. Jungles zijn overzichtelijker en logischer.. Het zogenaamde MVC ontwerp van Concrete is een aanfluiting voor alles. En het attributen systeem waar C5 mee werkt nodigt je gerust uit om per pagina zo'n 1000-5000 queries te executen...
We are shaping the future
De linker heeft de zelfde fontgrootte als het menu item wat je aanklikt. Dat is consistenter. Wellicht dat je een multi-row table kunt toepassen als je je vakken graag in één scherm kwijt wilt.F.West98 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:32:
@tweakers: Jammer dat die slogan een AFBEELDING is.....
[afbeelding]
[afbeelding]
iOS developer
Links het menu, maar het font van rechts. Veel beter leesbaar.F.West98 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:32:
[afbeelding]
[afbeelding]
Daarnaast zou ik onderaan het menu iets van een pijl naar beneden tonen, zodat je ziet dat je kan scrollen in die lijst.
Wel raar om opeens een slogan achter het T.net logo te zien verschijnen
Verwijderd
Ik vind het maar niets.Struikrover schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:50:
Eens. Een slecht gekozen slogan nota beneStruikrover schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:50:
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
En die punt achteraan stoort me.
Elke site met C5 waar ik ooit mee heb moeten werken, blijf ik het liest erg ver vandaan.simon schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:41:
[...]
Wat een ongelofelijk slecht systeem is het zeg.
Bedankt voor de input 
De linker fontsize is een systempref, standaard is 'ie zoals rechts maar ik had 'm kleiner gezet, vind ik fijner.
@pdebie: ik zal die pijl voorstellen
@BikkelZ: dat is een beetje moeilijk te realiseren, maar wel een leuk idee
Ik moet voor natuurkunde met het softwareprogramma SRIM werken. Die website...
http://www.srim.org/
De linker fontsize is een systempref, standaard is 'ie zoals rechts maar ik had 'm kleiner gezet, vind ik fijner.
Dank jeAlex) schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:54:
En die punt achteraan stoort me.
Verwijderd
Oh myF.West98 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:18:
Bedankt voor de input
Ik dacht dat het om een website ging die door de auteur al lang vergeten was maar aangezien het hier gaat om SRIM 2013, is dat niet het geval.
Dat belooft toffe software te worden

De meeste natuurkundige software heeft een website om van te janken.F.West98 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:18:
Bedankt voor de input
Komt omdat er tijd in het ontwikkelen van de gratis software zit, niet in een fancy smancy website.
Verwijderd
Waarom steekt hij dan tijd in het zoeken naar "leuke" gifjes. Met een website zonder layout kan ik leven, een website met dergelijke layout is echter te ranzig voor woorden.Firesphere schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:22:
[...]
De meeste natuurkundige software heeft een website om van te janken.
Komt omdat er tijd in het ontwikkelen van de gratis software zit, niet in een fancy smancy website.
Lap, sta ik alweer achterBarryvdh schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:15:
[...]
Grunt is zoooo 2013, dit jaar is het Gulp(Zie oa. http://jaysoo.ca/2014/01/27/gruntjs-vs-gulpjs/)
Grunt doet zijn werk!
RTFM!
Categorie "site is gemaakt in 2000, en doet't nog prima, niet zeuren"Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:23:
[...]
Waarom steekt hij dan tijd in het zoeken naar "leuke" gifjes. Met een website zonder layout kan ik leven, een website met dergelijke layout is echter te ranzig voor woorden.
Vooral deze:Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:23:
[...]
Waarom steekt hij dan tijd in het zoeken naar "leuke" gifjes. Met een website zonder layout kan ik leven, een website met dergelijke layout is echter te ranzig voor woorden.
Die is gewoon episch. Dat niemand die meer gebruikt is gewoonweg een schande.
Want ff een site in een bootstrap template hangen kost ook zo veel tijdFiresphere schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:22:
De meeste natuurkundige software heeft een website om van te janken.
YupFiresphere schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:31:
Categorie "site is gemaakt in 2000, en doet't nog prima, niet zeuren"
Er gaat een hele generatie aan animated gifs verloren voor de toekomst. Website na website met gratis content sluit omdat de Google ad inkomsten niet meer genoeg zijn om de hosting kosten te borgen.
Totale cultuurvernietiging
Totale cultuurvernietiging
iOS developer
Firesphere schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:31:
Categorie "site is gemaakt in 2000, en doet't nog prima, niet zeuren"
Waarschijnlijk is de lay-out van de website sindsdien niet meer aangepastSRIM.EXE, (C) 1984-2013
ja, ik weet dat html toen nog niet bestond, het is bij wijze van spreken
[ Voor 59% gewijzigd door Chris7 op 17-03-2014 16:50 ]
Let ook op de all caps naamgeving 
IMAGES/LINECOL3.GIF
Much OLDSKOOL, so wow
IMAGES/LINECOL3.GIF
Much OLDSKOOL, so wow

En dat is al begonnen met de sluiting van GeoCities!!!1BikkelZ schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:48:
Er gaat een hele generatie aan animated gifs verloren voor de toekomst. Website na website met gratis content sluit omdat de Google ad inkomsten niet meer genoeg zijn om de hosting kosten te borgen.
Was die al voorbij gekomen? Doge2048Struikrover schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:49:
Let ook op de all caps naamgeving
IMAGES/LINECOL3.GIF
Much OLDSKOOL, so wow
Er was net in de sportschool een blinde man die met z'n voelsprietstokding probeerde uit te vogelen waar alle apparaten stonden, om vervolgens te proberen te voelen wat het voor apparaat was
Man, wat een uitdaging zal naar de sportschool gaan zijn als je blind bent.
Denk dat binnen een jaartje of twintig er wel iets uitgevonden is met een kunstoog wat gewoon aansluit op je oogzenuw of iets anders wat je omgeving kan lezen.Avalaxy schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:18:
Er was net in de sportschool een blinde man die met z'n voelsprietstokding probeerde uit te vogelen waar alle apparaten stonden, om vervolgens te proberen te voelen wat het voor apparaat wasMan, wat een uitdaging zal naar de sportschool gaan zijn als je blind bent.
iOS developer
Dat weet ik nog zo net niet. Als ik zie hoe enorm defensief erop gereageerd wordt, ook hier in het topic, dan is dat dus helemaal niet zo. Want de discussie wordt meteen naar de extremen getrokken - 'de feministen zus en zo' en 'ze moeten altijd de mannen hebben' en positieve discriminatie bij sollicitaties kwam ook al langs, terwijl dat echt het punt niet was.Merethil schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:23:
[...]
Als vrouwen dit vaker zouden doen, zonder er zo'n multimedia-heisa van te maken "om er maar aandacht voor te vragen en nadruk op te leggen" zouden ze veel eerder, veel meer en veel vaker serieus genomen worden.
Dan is het weel heel makkelijk om te zeggen dat als vrouwen vaker uit zouden spreken dat minder snel uit de hand loopt. Dat is toch echt iets waar je zelf ook voor open moet staan. Niet meteen klaar staan met een argument waarom de kritiek of gevoelens overdreven zijn, dat je dat maar moet accepteren etc.
Dat doe je dan toch echt zelf. Jij verdedigt een punt waar je helemaal niet op aangevallen wordt.quote: HydraHet gaat me er vooral om dat de focus er vaak op ligt hoe slecht de mannen wel niet zijn.
[quote="Caelorum"]
Oh zeker wel. Het was bv iets wat optrad bij studenten. Misschien is het veranderd, maar de studenten liepen daar over het algemeen in vrijetijdskleding rond en niet in zakenkleding. Nou is de korte broek bij de 'klassieke nerd' wat minder vertegenwoordigd, maar je hebt wel jongens met gerafelde spijkerbroeken met kruis op hun knieen, en daar werd toch heel anders op gereageerd. Het was beslist niet de serieuzigheid van de kleding, maar nadrukkelijk de vrouwelijkheid. En dat is in de diverse discussies die ik daarover heb meegemaakt eigenlijk ook wel steeds bevestigd. Vrouwen serieus nemen in de technische wereld, ok, maar als ze te vrouwelijk gaan worden dan wordt het toch alweer ingewikkelder.Caelorum schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:14:
[...]
Als ik in een korte broek of rokje ga lopen nemen mensen mij ook niet meer serieus. Dat heeft niets te maken met wel of niet van de andere sekse zijn, maar veel meer te maken met dat je niet in een bepaalde groep 'past'.
Het 'passen' in de groep is dus nadrukkelijk toch ook een kwestie van 'niet te vrouwelijk zijn' en dat heeft dan toch wel weer het eea met sekse te maken.
Is er al, er was een laatst een man bij DWDD die zo iets had.BikkelZ schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:44:
[...]
Denk dat binnen een jaartje of twintig er wel iets uitgevonden is met een kunstoog wat gewoon aansluit op je oogzenuw of iets anders wat je omgeving kan lezen.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Dat zou een mooie techniek zijnBikkelZ schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:44:
[...]
Denk dat binnen een jaartje of twintig er wel iets uitgevonden is met een kunstoog wat gewoon aansluit op je oogzenuw of iets anders wat je omgeving kan lezen.
Beperkingen aan je audiovisuele zintuigen zijn helaas nog niet echt goed te verhelpen, voor slechthorenden zijn er wel wat oplossingen, maar een visueel beperkt persoon moet zich nog behelpen met zo'n zuurstok of een geleidehond. Meeste dingen aan het lichaam zijn wel te "fixen" met reserve onderdelen, maar dat dus helaas nog niet.
Vind het altijd knap als mensen zich in zo'n situatie nog onder andere mensen kunnen en willen begeven. Want de maatschappij is er helemaal niet op ingericht, een slechtziende heeft bijvoorbeeld maar een erg beperkt baanaanbod (ICT werk is bijvoorbeeld erg beperkt in zo'n situatie). In onze sector zou dat volgens mij voor een zo goed als volledige arbeidsongeschiktheid zorgen.
Rare vogel in spe
Even een goede vergelijking, want de vorige was raar.
Zelfde fontSize in de settings (normaal), alles zelfde, behalve padding in de items.
Zelfde fontSize in de settings (normaal), alles zelfde, behalve padding in de items.
![]() | ![]() |
De linker vind ik mooier, maar de rechter lijkt me beter me beter te bedienen met de hand. Alleen zou je dan inderdaad wel met iets moeten aangeven dat je naar beneden kunt scrollen (dat vind ik andere apps soms ook niet duidelijk).
Deze is ook raar: 552 x 981 versus 528 x 938 pixels.F.West98 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 18:41:
Even een goede vergelijking, want de vorige was raar.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Het gereserveerde deel in je GUI voor een knop (kortom het gebied waarin het enige touchable UI item de knop mag zijn) moet ongeveer zo groot zijn als de diameter van een wijsvinger, en dan een stevige vinger van een volwassen man, op de kleinste resolutie waarop je de app aanbiedt. Zeg maar de grootte van een normal sized chiclet key op je laptop (die hebben die grootte namelijk voor de zelfde reden). De knop zelf mag wel kleiner zijn, maar er om heen moet dus een marge zitten.
Het ziet er wel leuk uit op jouw hi def 4,5" of wat is het screenshot maar aangezien het een Android app is voor pauperige scholieren denk ik niet dat iedereen zo'n gevaarte meetorst. Wat is de minimale grootte die die knop kan krijgen op een Android device? Is dat nog steeds zo'n 1,5cm exclusieve ruimte?
Het ziet er wel leuk uit op jouw hi def 4,5" of wat is het screenshot maar aangezien het een Android app is voor pauperige scholieren denk ik niet dat iedereen zo'n gevaarte meetorst. Wat is de minimale grootte die die knop kan krijgen op een Android device? Is dat nog steeds zo'n 1,5cm exclusieve ruimte?
iOS developer
Hangouts compressie, niet mijn schuld8088 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 18:54:
[...]
Deze is ook raar: 552 x 981 versus 528 x 938 pixels.
Het is een vast aantal D(i)P, Density Independent Pixel. De grootte van elementen zal overal dus ongeveer hetzelfde zijn, maar op kleinere schermen misschien iets kleiner als die een andere DPI heeft (DP is gebaseerd op die DPI).BikkelZ schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:01:
Het gereserveerde deel in je GUI voor een knop (kortom het gebied waarin het enige touchable UI item de knop mag zijn) moet ongeveer zo groot zijn als de diameter van een wijsvinger, en dan een stevige vinger van een volwassen man, op de kleinste resolutie waarop je de app aanbiedt. Zeg maar de grootte van een normal sized chiclet key op je laptop (die hebben die grootte namelijk voor de zelfde reden). De knop zelf mag wel kleiner zijn, maar er om heen moet dus een marge zitten.
Verschil zal klein zijn. Ik zal wel even een klasgenoot vragen of ik kan testen.
Oh, in dat geval is het een uitstekende vergelijking.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Verwijderd
Triest maar waar. Ik denk dat dat voornamelijk komt omdat in universitaire natuurkunde opleidingen (in ieder geval in mijn geval) het onderwijs in programmeren erg beperkt is en bovenal vaak gebaseerd op ouderwetse en achterhaalde methoden. Iets wat ik niet begrijp aangezien programmeren op alle vlakken binnen de natuurkunde ontzettend veel gebruikt wordt en bijna noodzakelijk is.Firesphere schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:22:
[...]
De meeste natuurkundige software heeft een website om van te janken.\
Het gros van de wetenschappelijke wereld knutselt zijn eigen scriptjes/code in elkaar en als dat al publiekelijk toegangkelijk wordt gemaakt is het vaak onmogelijk/moeilijk voor anderen om te vinden danwel te gebruiken. Let wel, er zijn natuurlijk uitzonderingen en er zijn genoeg projecten die relatief goed werken, maar als je het vergelijkt met niet-wetenschappelijk programmeer wereld is het schrikbarend.
Dit is meer een oorzaak van het simpele feit dat men de kennis niet heeft om een fatsoenlijke website te bouwen. Niet zo gek overigens aangezien dat niet de focus is van wetenschappers, maar als ze al iets van webdevelopment weten is dat net als de algemene programmeerkennis, hopeloos outdated, vol van idiosyncracies en volledig onwetend wat betreft best practices.Firesphere schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:22:
[...]
Ik heb al vaker het idee gehad om daar wat in te gaan doen. Orde scheppen in de wetenschappelijke code chaos. Dat zou zoveel waard zijn als er een georganiseerd systeem komt waar men aan kan bijdragen.
Niet alleen bij natuurkunde-opleidingen, ook bij mijn universitaire Informatica-studie hebben de docenten nou niet echt up-to-date kennis. Meestal maken ze zelf iets, en als ze er dan op gewezen worden dat veel van die zelfgebouwde functionaliteit ook in de standard library zit krijg je te horen "ach, doe niet zo moeilijk, je kan het toch veel makkelijker even zelf maken". C++11 hebben sommigen dan misschien wel van gehoord maar nieuwe dingen daarvan gebruiken gebeurt maar weinig.Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:36:
[...]
Triest maar waar. Ik denk dat dat voornamelijk komt omdat in universitaire natuurkunde opleidingen (in ieder geval in mijn geval) het onderwijs in programmeren erg beperkt is en bovenal vaak gebaseerd op ouderwetse en achterhaalde methoden. Iets wat ik niet begrijp aangezien programmeren op alle vlakken binnen de natuurkunde ontzettend veel gebruikt wordt en bijna noodzakelijk is.
Veel docenten zitten er al best wel lang en zijn naar mijn gevoel altijd in "vroeger" blijven hangen. Ik had dat eerlijk gezegd niet verwacht toen ik aan deze studie begon. Gelukkig zijn er ook jongere docenten die wél meer en nieuwe kennis hebben. Maar het verbaasd me nog steeds dat je bij sommige vakken gewoon 'oude' kennis krijgt voorgeschoteld.
AmateurXesxen schreef op maandag 17 maart 2014 @ 18:06:
[...]
Ik weet niet dus mijn hoogste tile was, maar zat bij de eerste poging op 7196
Dit topic is gesloten.
Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.