We are shaping the future
Vorm van categorie-systeem geloof ik. Afhankelijk van het onderwerp, koos je de stad (in theorie)Alex) schreef op zondag 09 maart 2014 @ 00:11:
Ohja, Geocities... daar heb ik ook nog een blauwe maandag een accountje gehad.
Wat was dat trouwens voor gek gedoe met die "Neighborhoods" die ze daar toen hadden?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Matt Melvin streamt
http://www.twitch.tv/MattMelvin
Hoeveel vrouwen denken jullie dat er waren op die Samsung App Developer Contest?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
3,5F.West98 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 02:26:
Quizvraagje:
Hoeveel vrouwen denken jullie dat er waren op die Samsung App Developer Contest?
[ Voor 22% gewijzigd door Creepy op 09-03-2014 10:48 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Vrouwen met baard tellen bij jou als half?
Was trouwens één. Eén niet bepaald lelijke vrouw
Maar: wat deed ze daar? Was ze een techneut of deed ze iets als 'community manager'?F.West98 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 02:29:
[...]
Ik telde jou mee.F.West98 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 02:29:
[...]
[ Voor 85% gewijzigd door Creepy op 09-03-2014 10:59 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Kan niet maar ben wel de afgelopen 3-4 jaar geweestwsitedesign schreef op zondag 09 maart 2014 @ 12:21:
Zal een zware week worden... Stage, programmeerwerk buiten stage om, fietsen repareren, application voor GSoC schrijven, do+vrijdag cebit (iemand die gaat?), ...
Nothing to see here!

Uit mijn vorige reactie kan je opmaken dat ik wel gaFiresphere schreef op zondag 09 maart 2014 @ 13:33:
Uit mijn vorige reactie kunt u opmaken dat ik niet ga
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ja, ik weet dat de afspraken omtrent DNT richting advertentiebedrijven en zo zijn dat de gebruiker ze expliciet moet inschakelen, maar de bewoording, en oplossing, waarbij DNT altijd wordt weggehaald bij IE 10 vind ik dan ook weer erg kort door de bocht.
Je hebt sinds woensdag een zaak... ik zou niet al te snel beslissingen gaan maken nu. Je zal eerst wat tijd nodig hebben om het ernaast te kunnen gaan organiseren.Gamebuster schreef op zondag 09 maart 2014 @ 13:49:
Sinds woensdag heb ik een eenmanszaak naast mijn loondienst. De klanten heb ik ook wel, alleen ik loop nu telkens klusjes mis omdat ik er te weinig tijd voor heb naast mijn loondienst. Ik moet dus een keuze gaan maken.....
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ik ben al een hele tijd bezig, alleen woensdag ingeschrevenarmageddon_2k1 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 13:54:
[...]
Je hebt sinds woensdag een zaak... ik zou niet al te snel beslissingen gaan maken nu. Je zal eerst wat tijd nodig hebben om het ernaast te kunnen gaan organiseren.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Oh nee hé, niet nog iemand die de markt komt verpesten voor anderenGamebuster schreef op zondag 09 maart 2014 @ 13:58:
[...]
Ik ben al een hele tijd bezig, alleen woensdag ingeschreven
Gefeliciteerd
Gelukkig staat die substring er niet meer in in IE11.RobertMe schreef op zondag 09 maart 2014 @ 13:51:
[...] Wat een hardcoded match naar "MSIE 10.0;". [...]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Zo'n vermoede had ik dan ook wel weerRayNbow schreef op zondag 09 maart 2014 @ 14:03:
[...]
Gelukkig staat die substring er niet meer in in IE11.
Daarnaast staat dat stukje config dus in commentaar, dus standaard niet aan. Maar het blijft natuurlijk merkwaardig om het überhaupt standaard mee te leveren. Ook een vorm van stemming-makerij, zeker met de beschrijving van "deliberately violate open standard".
Ik moet me heel erg inhouden nu...Opvoeren mensen {website}
let the past be the past.
Misschien heb je het niet door, maar je bent aan het vaguebooken. Het helpt als je ons van wat meer context voorziet. Welk van de volgende betekenissen gaat het om, en waarom word je daar boos van?Firesphere schreef op zondag 09 maart 2014 @ 14:59:
Ik moet me heel erg inhouden nu...
1) Activeren 2) Doen toenemen 3) Het aantal voorstellingen verhogen (crypt.) 4) Opfokken 5) Opdrijven 6) Op toneel brengen 7) Spelen 8) Ten tonele brengen 9) Uitvoeren 10) Vergroot 11) Vergroten 12) Vermeerderen 13) Verheffen 14) Vertonen 15) Voorstellen
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ehhh, hoezo vaguebooken?CodeCaster schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:06:
[...]
Misschien heb je het niet door, maar je bent aan het vaguebooken. Het helpt als je ons van wat meer context voorziet. Welk van de volgende betekenissen gaat het om, en waarom word je daar boos van?
[...]
Ik krijg een support-mail met dat onderwerp, waar je dus inderdaad een ietwat andere betekenis aan kan hangen dan de (waarschijnlijk bedoelde) "aantal bezoekers laten toenemen".
Dus daar moet ik om lachen en moet ik me inhouden om niet heel flauw te reageren. Hoe ingewikkeld is het? En hoezo zou ik er boos om worden?
Wanneer jij post dat je je moet inhouden, moet dat doorgaans om niet iemands hoofd door de dichtstbijzijnde muur te rammen, vandaar.
Dit was duidelijker geweest:
Zoals 'ie er nu staat, staat 'ie nogal open voor interpretatie, zeg maar.Een klant van me wil graag meer bezoekers op hun site, en dat noemen ze "mensen opvoeren"!
[ Voor 26% gewijzigd door CodeCaster op 09-03-2014 15:18 ]
Ok, met eenCodeCaster schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:16:
Omdat je een vage post over je gevoelens plaatst zonder de bron van die gevoelens duidelijk genoeg te maken en ook je reactie erop niet bepaald expliciet te noemen?
Hey!Wanneer jij post dat je je moet inhouden, moet dat doorgaans om niet iemands hoofd door de dichtstbijzijnde muur te rammen, vandaar.
[ Voor 83% gewijzigd door Ryur op 09-03-2014 15:55 ]
Ik kon 'm al niet linken in Xamarin, maar ook in Java krijg ik fouten, naast de UnsupportedException die alles laat crashen (joh, inderdaad, de HTC One ondersteunt het niet)
Samsung heeft een Finger Print SDK die je moet gebruiken.windwarrior schreef op zondag 09 maart 2014 @ 16:22:
Waarom zou je een sdk van Samsung gebruiken, ik neem toch aan dat de normale android SDK daar ook prima voor werkt? Of heeft Samsung het wiel opnieuw uitgevonden?
En geen emulators beschikbaar (tenminste, ik zie iets over een Eclipse plugin die een Samsung SDK Manager is...)
Ze hebben het wiel ongeveer opnieuw uitgevonden ja.
edit: Aha.
De SDK is afhankelijk van dingen die op het toestel zelf staan, in de firmware. Daarom werkte het binden in Xamarin niet en crashte de hele boel op mijn HTC...
Het is nu slechts wachten op een emulator...
[ Voor 18% gewijzigd door F.West98 op 09-03-2014 16:27 ]
Zorg dat ze niet verdrinken!Firesphere schreef op zondag 09 maart 2014 @ 16:58:
Zo, Hans en Nicow zitten in bad.
spoiler:Of eigenlijk, geforceerd onder water in een emmer heet water en allesreiniger, maar dat is een detail
Goed punt.
Hoe lang kan een koe onder water blijven zonder te verzuipen?
Ik zou zeggen test het even uit. Begin met 1 minuut en dan telkens 1 minuut langer onder water houden. Als ze verzopen zijn bij X minuten, is het antwoord X-1Firesphere schreef op zondag 09 maart 2014 @ 17:02:
[...]
Goed punt.
Hoe lang kan een koe onder water blijven zonder te verzuipen?
Empirisch onderzoeken. Goed plan!Otherside1982 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 17:05:
[...]
Ik zou zeggen test het even uit. Begin met 1 minuut en dan telkens 1 minuut langer onder water houden. Als ze verzopen zijn bij X minuten, is het antwoord X-1
Hans is ondertussen bijna 20 minuten onder water en ademt nog steeds niet.
Ik heb geen idee wat dat betekend eigenlijk, maargoed. Het is iets.
En als ze blijven leven zijn het heksen, toch?Otherside1982 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 17:05:
[...]
Ik zou zeggen test het even uit. Begin met 1 minuut en dan telkens 1 minuut langer onder water houden. Als ze verzopen zijn bij X minuten, is het antwoord X-1
Ondertussen zit ik buiten in de zon, wat een lekker weer.
Caeloridinges! We hebben popcorn nodig!
Wie zorgt voor het bier?
Beter dan afvoeren...arbeit macht frei undsoFiresphere schreef op zondag 09 maart 2014 @ 14:59:
Ik krijg net een supportticket binnen met als onderwerp:
[...]
Ik moet me heel erg inhouden nu...
https://niels.nu
Geweldig weer.
Dan stem ik toch, persoonlijk, voor het afvoeren van bepaalde gebruikers hoor!
Natuurlijk niet. Firesphere moet blijven.
Ik stem voor om mij te voeren. Ik heb namelijk honger.wsitedesign schreef op zondag 09 maart 2014 @ 18:36:
Ik stem om Firesphere af te voeren. Is het hier een stuk rustiger, minder commotie, koffie en boze smileys enzo
Natuurlijk niet. Firesphere moet blijven.
"Hij die niet genoemd mag worden"...Firesphere schreef op zondag 09 maart 2014 @ 18:33:
[...]
Dan stem ik toch, persoonlijk, voor het afvoeren van bepaalde gebruikers hoor!
Vrouw van huis dus net sushi gegeten..yum.Firesphere schreef op zondag 09 maart 2014 @ 18:37:
[...]
Ik stem voor om mij te voeren. Ik heb namelijk honger.
[ Voor 31% gewijzigd door Hydra op 09-03-2014 18:43 ]
Aha, natuurlijk. En dat zeg je niet tijdens de setup, maar wanneer het een keertje faalt.SkyDrive does not support the use of roaming user profiles. Please check with your administrator for more information.
Prutsers.
edit: Deze update verwijderen zorgt er in ieder geval voor dat de synchronisatie weer werkt...
[ Voor 24% gewijzigd door Alex) op 09-03-2014 19:02 ]
Ik krijg een beetje een TAFKAP gevoel hier....
Sushi[...]
Vrouw van huis dus net sushi gegeten..yum.

Ze krijgt wel gewoon vlees hoor

Bij voorkeur varkensvlees. Hans haat namelijk varkens.
WTF?
Nieuwe Java examens is gewoon 90% instinkers! Heeft geen ruk te maken met kennis van Java, maar gewoon snel genoeg doorzien dat de gegeven informatie een instinker is, en dat de Fibonaci functie (gegeven voorbeeld dus), niet een Fibonaci-reeks output, maar alleen maar 1,1,1,1,1,1,1,1,1,1
Wat de fuck heeft dat met kennis van een taal te maken?!
[ Voor 46% gewijzigd door Firesphere op 09-03-2014 19:15 ]
Verwijderd
Serieus: geef je katten geen varkensvlees.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2014 19:14 ]
Mijn posts moeten echt standaard gaan beginnen met [sarcasme]Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:14:
Ja. Het enige probleem is dat katten zeer snel een naar virus kunnen krijgen van varkensvlees met als gevolg een naar geval van, eh, dood.
Serieus: geef je katten geen varkensvlees.
Slaap lekker alvast figuurtjes!
:W
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Dat was destijds ook met al die Microsoft-examens. Of dat nu nog het geval is, weet ik niet. Op het moment dat je wist wat de volgorde van parameters van methoden waren of in welke namespace verschillende klasses bevinden, dan kwam je al een eind. Beetje zonde als je het mij vraagt, want meestal heb je gewoon toegang tot internet bij het devven.Firesphere schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:11:
[...]
Nieuwe Java examens is gewoon 90% instinkers! Heeft geen ruk te maken met kennis van Java, maar gewoon snel genoeg doorzien dat de gegeven informatie een instinker is, en dat de Fibonaci functie (gegeven voorbeeld dus), niet een Fibonaci-reeks output, maar alleen maar 1,1,1,1,1,1,1,1,1,1
Wat de fuck heeft dat met kennis van een taal te maken?!
Ernaast stonden een paar woorden die je naar de juiste plek moest slepen. Een kwestie van goed lezen en je hebt het antwoordFill in the blanks to implement the functionality according to business requirements:
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 public class SomeRouterHandler : [ ] public [ ] GetHttpHandler ([ ] requestContext) { // implementatie } }
Van de andere kant moeten het natuurlijk wel .NET examens blijven, en geen algemene "programmeerexamens" waarbij denkwijzes en oplossingen worden getest. Vragen naar parametervolgorde en welke namespaces nodig zijn gaan misschien wat te ver (dingen die Intellisense zo kan weergeven/invullen). Maar je moet natuurlijk wel een goede vraagstelling hebben om te weten of iemand de taal/het framework kent. En niet een algemene "kan die programmeren en code lezen".Feanathiel schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:53:
[...]
Dat was destijds ook met al die Microsoft-examens. Of dat nu nog het geval is, weet ik niet. Op het moment dat je wist wat de volgorde van parameters van methoden waren of in welke namespace verschillende klasses bevinden, dan kwam je al een eind. Beetje zonde als je het mij vraagt, want meestal heb je gewoon toegang tot internet bij het devven.
Dat is dus ook bij het Oracle Java examen. Het begint meer op een grap te lijkenAlex) schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:58:
Die examens zijn nog steeds een lachertje, de antwoorden worden vaak al gegeven in de vragen. Ik heb onlangs een examen gedaan (voor MCSD Web Apps) en daarbij was één van de vragen ongeveer als volgt:
[...]
Ernaast stonden een paar woorden die je naar de juiste plek moest slepen. Een kwestie van goed lezen en je hebt het antwoord
Waarom maakt het uit dat ik een instinker herken? Ok, 2 of 3 per examen, gewoon om te zien of je oplet, prima. Maar het hele examen draaide om het herkennen van instinkers. Dat is geen examen meer te noemen als je't mij vraagt.
Juist bijgelezen, en nu is mijn popcorn op voor vandaag... Wacht aub tot morgen of later!
Grr, waarom antwoorden die Amerikanen nu weer niet op mijn supportvraag, en wel op anderen? 'T zal wel weer te moeilijk zijn zeker?
Bij de tweede ronde mocht je geen internetverbinding hebben en moest je je eigen computer meenemen (onvoldoende (snelle) computers beschikbaar)
Ik deed niet mee, vriend van mij wel. Hij mocht enkel Javadoc gebruiken
Oh leuk. Onze ICT weet niet zeker of het systeem voor het rekenexamen (
[ Voor 23% gewijzigd door F.West98 op 09-03-2014 22:02 ]
Dit is verplicht van uit CITO om te doen. Om te testen op een computer is niet genoeg, want daarmee test je niet het netwerk, wat ook nog wel eens een probleem is, zeker omdat de rekentoetsen alle data (paar honderd MB) in een keer naar binnen halen. Met 90 computers is dat nogal een load voor het netwerk wat je bij normaal gebruik niet hebt. Er is wel over nagedachtF.West98 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 21:57:
Oh leuk. Onze ICT weet niet zeker of het systeem voor het rekenexamen (op zich) wel werkt. Ze laten daarom verplicht enkele klassen oefenen tijdens vrije lesuren.
Ja dat weet ik. Maar het is eenGleighton schreef op zondag 09 maart 2014 @ 22:06:
[...]
Dit is verplicht van uit CITO om te doen. Om te testen op een computer is niet genoeg, want daarmee test je niet het netwerk, wat ook nog wel eens een probleem is, zeker omdat de rekentoetsen alle data (paar honderd MB) in een keer naar binnen halen. Met 90 computers is dat nogal een load voor het netwerk wat je bij normaal gebruik niet hebt. Er is wel over nagedacht
Maar ze kunnen toch ook wel gewoon zelf 90 computers een bestand van 1GB tegelijk laten downloaden en klaar check?
Alhoewel ik nu al denk dat het mis gaat lopen, met een 20Mbits verbinding op school
Sorry, was aan het BBQ'en. Alvast mijn verjaardagsfeest gehouden want feest door de week is ook weer zo wat...Firesphere schreef op zondag 09 maart 2014 @ 17:53:
[...]Caeloridinges! We hebben popcorn nodig!
Wie zorgt voor het bier?
Ik ga ook niet weer actief meedoen in dat topic. Heb nog geen OW of tempban te pakken, maar die kunnen ze natuurlijk altijd nog uitdelen
[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 09-03-2014 23:01 ]

Ik vermoed dat de gedownloade informatie geheim moet blijven tot een bepaald moment, maar met asymmetrische encryptie en een key die pas op het juiste moment wordt vrijgegeven zou je er toch ook al wel moeten kunnen komen?
Misschien zetten ze iets op als een server die 1x downloadt en distribueert, maar anders is het nogal, ehm, k*t.
edit: Het is niet eens een centraal moment volgens mij, niet alle klassen zijn tegelijk...
[ Voor 18% gewijzigd door F.West98 op 09-03-2014 23:32 ]
Waar's de tijd gebleven dat het nog IB-G heette?Megamind schreef op maandag 10 maart 2014 @ 05:59:
Wat is DUO toch kut zegProbeer al serieus maanden normaal met ze te communiceren maar elke keer komen mails niet aan bij ze, wat een paupertoko is dat toch ook. Moet ik weer inloggen, heb je weer SMS code nodig, die ik niet heb want heb geen NL nummer meer!
[ Voor 75% gewijzigd door RayNbow op 10-03-2014 06:05 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

[ Voor 22% gewijzigd door Megamind op 10-03-2014 06:00 ]
Verwijderd
Las dit net en besloot ook maar weer eens in te loggen om te kijken hoe het met terug betalen zit, kan je niet inloggen tussen 6 en 7 's ochtendsMegamind schreef op maandag 10 maart 2014 @ 05:59:
Wat is DUO toch kut zegProbeer al serieus maanden normaal met ze te communiceren maar elke keer komen mails niet aan bij ze, wat een paupertoko is dat toch ook. Moet ik weer inloggen, heb je weer SMS code nodig, die ik niet heb want heb geen NL nummer meer!

Verwijderd
Ondanks dat ik me er geen reden voor kan bedenken waarom je dat zou willen, kan het met de doelgroep niet echt kwaad... Hoeveel studenten zullen tussen 6 en 7 nou inloggen op DUO? Moeten ze eerst wakker zijn en zo...Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 06:23:
[...]
Las dit net en besloot ook maar weer eens in te loggen om te kijken hoe het met terug betalen zit, kan je niet inloggen tussen 6 en 7 's ochtends
Zegzeg! Ik ben dan misschien een uitzondering!Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 07:48:
[...]
Ondanks dat ik me er geen reden voor kan bedenken waarom je dat zou willen, kan het met de doelgroep niet echt kwaad... Hoeveel studenten zullen tussen 6 en 7 nou inloggen op DUO? Moeten ze eerst wakker zijn en zo...
Ik sta om 5 uur in de sportschool, om half 7/7 uur ben ik aan het werk (of voor school of bijbaan).
Nothing to see here!
koffie.
Wakker geworden met knallende koppijn. Enorm vocht tekort. Wist wel dat ik nog een glas water moest drinken voordat ik ging liggen ^^
Same. Hockey + zon + bier + een stuk naar huis moeten fietsen = verschrompelde hersentjesCaelorum schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:12:
![]()
Wakker geworden met knallende koppijn. Enorm vocht tekort. Wist wel dat ik nog een glas water moest drinken voordat ik ging liggen ^^
Ik heb gewoon een maandagochtendhumeur. Bah. Koffie!
Maargoed... back to the order of the day: coffee!
de zon ontweken? Schijnt hij een keer....Firesphere schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:08:
Nergens last van, ik heb gisteren lekker de zon ontweken
Ik heb juist m'n computer het hele weekend ontweken. Lekker op pad geweest met m'n vriendin en de hort op gegaan
Wat voor nep-dev ben jij zeg. Een beetje in de zon gaan rondlopenpdebie schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:31:
[...]
de zon ontweken? Schijnt hij een keer....
Ik heb juist m'n computer het hele weekend ontweken. Lekker op pad geweest met m'n vriendin en de hort op gegaan

Als je het mij vraagt de beste taart die mijn vriendin ooit heeft gebakken! (en dan ben ik nog niet eens jarig
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
That's the wrong pieCaelorum schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:41:
Ah die is ook wel mooiZelf gisteren deze gekregen:
[afbeelding]
Als je het mij vraagt de beste taart die mijn vriendin ooit heeft gebakken! (en dan ben ik nog niet eens jarig)

Dit topic is gesloten.
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.