De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 116 Laatste
Acties:
  • 267.992 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 21:04

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

.Gertjan. schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:41:

Het geforceerd "afschrijven" van je hardware door de leverancier is wat mij betreft een absolute no-go. Als ik een x64 processor heb moet daar gewoon het OS op draaien. De C2D die in de 2007 modellen zit is gelijkwaardig aan de processor van de 2009 modellen (behalve de 1,6 die is schijnbaar 32 bits).
Ik heb op m'n werk een oude Mac Pro staan met een dubbele dualcore Xeon erin. Duur ding destijds. Voorzien van een 32 bit UEFI waardoor je er ook geen nieuw OS meer op kunt draaien. Eigenlijk is dat hele ding nutteloos, ik heb 'm ooit geinstalleerd met de OSX versie waar 'ie mee geleverd werd en daar kan ik niet eens meer een moderne browser op draaien. De net zo ouwe Dell Precision 490 die ernaast staat draait gewoon prima de nieuwste Firefox.

Ik heb het ook niet zo op Apple dus, dankzij die designkruk van zo'n 3500 euro.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 17:48

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Wacht even, ik zat gewoon in de Devschuur te posten...

ow ow... En dat allemaal door FireSphere...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 15:09
Vandaag is "rood" precies :+ . Congrats .oisyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 12:25
Ik weet niet hoeveel van jullie dagelijks met het OV reizen, maar is het iemand opgevallen dat het gemiddelde niveau van Metro-redacteuren steeds slechter wordt? Ik citeer uit een artikel op pagina 2, artikel over WK 2022. "De exacte data zijn nog onderwerp van gesprek, waarbij alle betrokken partijen zijn betrokken".

Right. Call me stupid, maar dat klinkt wel heel obvious :F

/Congratz nog .oisyn! Modze!

[ Voor 4% gewijzigd door Cor453 op 09-01-2014 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:53

orf

Firesphere schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:10:
"Even Linken is altijd goed"......

Incoming!

[...]

Zou dit werken? Of moet ik nog minder subtiel zijn?
Naar recruiters mag dit altijd. :)
Mooie mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Goedemorgen. Koffie?

Grats .oisyn :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Cor453 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 06:55:
Ik weet niet hoeveel van jullie dagelijks met het OV reizen, maar is het iemand opgevallen dat het gemiddelde niveau van Metro-redacteuren steeds slechter wordt?
Ik lees al lang geen Metro en Sp!ts meer, exact om deze reden. Sp!ts was al van de telegraaf, en dus al van belabberde kwaliteit. De Metro ging ook steeds verder omlaag in kwaliteit, en toen ze werden overgenomen door de Telegraaf was het hek van de dam. Een paar ANP berichten bij elkaar sparen zou ik ook wel kunnen, alleen ze op die manier verdraaien niet.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Sebazzz schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 08:28:
[...]

Ik lees al lang geen Metro en Sp!ts meer, exact om deze reden. Sp!ts was al van de telegraaf, en dus al van belabberde kwaliteit. De Metro ging ook steeds verder omlaag in kwaliteit, en toen ze werden overgenomen door de Telegraaf was het hek van de dam. Een paar ANP berichten bij elkaar sparen zou ik ook wel kunnen, alleen ze op die manier verdraaien niet.
Ik lees ze ook niet meer echt actief, maar ik zat mij vandaag te vervelen in de trein en er lag zo'n Metro. Wat mij opvalt is ook hoe dun de krant is als je de regio-gebonden bijlagen (Uit-Rotterdam bijvoorbeeld) eruit haalt. Dan is het inderdaad 16 verdraaide ANP dingen, 1 soort van uitgelichte reportage en 7845 andere onzin-rubrieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Gefeliciteerd! :)
Cor453 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 06:55:
Ik weet niet hoeveel van jullie dagelijks met het OV reizen, maar is het iemand opgevallen dat het gemiddelde niveau van Metro-redacteuren steeds slechter wordt?
Vrijwel al het werk wordt door stagairs gedaan.

Bron: ex van me heeft bij de spits gewerkt.

[ Voor 54% gewijzigd door Hydra op 09-01-2014 08:51 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Cor453 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 08:40:
[...]

Ik lees ze ook niet meer echt actief, maar ik zat mij vandaag te vervelen in de trein en er lag zo'n Metro. Wat mij opvalt is ook hoe dun de krant is als je de regio-gebonden bijlagen (Uit-Rotterdam bijvoorbeeld) eruit haalt. Dan is het inderdaad 16 verdraaide ANP dingen, 1 soort van uitgelichte reportage en 7845 andere onzin-rubrieken.
Als je dan ook nog de advertenties, horoscoop, privé, vrouw, mode, gadgets, shopping, enz... weghaalt, hou je niets over ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Goede morgen. Ik voel me echt zwaar moe nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Hydra schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 08:50:

Vrijwel al het werk wordt door stagairs gedaan.

Bron: ex van me heeft bij de spits gewerkt.
Wauw... klinkt als een bedrijf waar de stagiairs genoeg werkervaring opdoen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Cor453 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:15:
[...]

Wauw... klinkt als een bedrijf waar de stagiairs genoeg werkervaring opdoen... :|
Meer dan zat... zo te horen runnen ze de hele boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
wouterwouter2 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:26:
[...]

Meer dan zat... zo te horen runnen ze de hele boel.
Zou jij goed leren schrijven als niemand daar wat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Cor453 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:27:
[...]

Zou jij goed leren schrijven als niemand daar wat doet?
Ja, als ik goed wil worden in schrijven, dan leer ik dat zelf wel. Dat lukt ook als iedereen om me heen niks doet. Ik snap je punt niet verder, zo te horen schrijven de stagiairs daar alle artikelen, dus hebben ze genoeg kansen om beter te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
wouterwouter2 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:38:
[...]

Ja, als ik goed wil worden in schrijven, dan leer ik dat zelf wel. Dat lukt ook als iedereen om me heen niks doet. Ik snap je punt niet verder, zo te horen schrijven de stagiairs daar alle artikelen, dus hebben ze genoeg kansen om beter te worden.
Als er niemand is om je werk te corrigeren, ga je echt niet beter leren schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Om echt beter te worden heb je, zeker aan het begin, mensen om je heen nodig met meer ervaring. Mensen waar je mee kun sparren en waar je van kunt leren. Dit is ook typisch het probleem bij autodidacten die tijdens hun jonge jaren de mooiste dingen maken, maar tegen de tijd dat ze echt aan de slag gaan onmogelijk met andere samen kunnen werken.

Het is eigenlijk net als met inteelt. Er is een heel kleine kans dat er iets geniaals uit komt vanwege de compleet frisse blik, maar in de meeste gevallen wordt een vierkant wiel heruitgevonden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Van stageplaats naar inteelt. Janoz kan het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Zozo, moderator van onze digitale financiën! Gratz! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Even Linken is altijd goed"......

Incoming!

[...]

Die mensen doen eigenlijk ook enkel hun werk. Al geef ik wel toe dat ze eerst wat beter het desbetreffende profiel mogen lezen. Als er in staat 'niet geinteresseerd in aanbiedingen', moeten ze ook niet beginnen met aanbiedingen te sturen.

Ik ben er van overtuigd dat er wel goede recruiters zijn, het probleem is dat ze zo zeldzaam zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:16:
[...]

Die mensen doen eigenlijk ook enkel hun werk.
En daar gaat het precies al fout. Recruitment / recruiters :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
Goede recruiters hoeven niet 'even te linken', daar wil je juist zelf graag mee 'linken'.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als recruiters hun werk zouden doen dan zouden ze inMails versturen, geen link-verzoekjes. InMails neem ik iig iets serieuzer. Linkverzoekjes gaan naar dev/null.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan_V schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:22:
Goede recruiters hoeven niet 'even te linken', daar wil je juist zelf graag mee 'linken'.
Klopt. De recruiter die Firesphere aansprak, is dus geen goede recruiter :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
SoaDmaggot schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:19:
En daar gaat het precies al fout. Recruitment / recruiters :r
Er zijn genoeg goeie. De meeste bedrijven hebben nou eenmaal geen fulltime recruiter nodig en zelf iemand laten zoeken wiens taak dat niet is levert ook weinig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat uitgekauwde "altijd goed om even te linken" (toch slechts twee hits op Google :P) triggert bij mij ook een antiperistaltische beweging, zeker als dat loze zinnetje onder een ongevraagde mail staat waarin een opdracht die me wordt aangeboden gewoon totáál niet bij mijn expertise past, iets wat de recruiter in kwestie door het gebruik van zijn dan wel haar ogen om éven mijn profiel te lezen uitstekend had kunnen zien.

Werk is werk, maar als er staat dat ik op zoek ben naar .NET in de Randstad, moet je niet aankomen met PHP in Groningen.

[ Voor 22% gewijzigd door CodeCaster op 09-01-2014 10:36 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik zou nog even refereren aan het extra chromosoom dat 'ie ongetwijfeld heeft, voor wat extra flair.
CodeCaster schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:33:
Dat uitgekauwde "altijd goed om even te linken" (toch slechts twee hits op Google :P) triggert bij mij ook een antiperistaltische beweging, zeker als dat loze zinnetje onder een ongevraagde mail staat waarin een opdracht die me wordt aangeboden gewoon totáál niet bij mijn expertise past, iets wat de recruiter in kwestie door het gebruik van zijn dan wel haar ogen om éven mijn profiel te lezen uitstekend had kunnen zien.
Mee eens. Recruiters die m'n CV niet lezen en dan doodleuk met een junior PHP functie aankomen daarvan vind ik ook dat ik ze terug mag beledigen :)

Niet dat ik dat doe overigens; ik haal meer voldoening uit 't laten zien dat ik beter ben dan zij zijn :)

[ Voor 62% gewijzigd door Hydra op 09-01-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb er ook weer eentje, dit keer rechtstreeks in mijn persoonlijke mailbox.
Hello Alex,

I saw your profile on GitHub and I was impressed at your passion for software development. I would like to speak with you regarding a position as a Java Developer.
(gevolgd door nog redelijk wat informatie)

Ik heb 1x iets met Java gedaan _O-

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 09-01-2014 10:38 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je vraagt je soms af hoe sommige mensen het volhouden met zo weinig knopjes hé? :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Alex) schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:37:
Ik heb er ook weer eentje, dit keer rechtstreeks in mijn persoonlijke mailbox.

(gevolgd door nog redelijk wat informatie)

Ik heb 1x iets met Java gedaan _O-
Zo gek is dat niet, een goeie developer kan zonder veel issues overstappen naar iets 'nieuws'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hydra schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:51:
[...]

Zo gek is dat niet, een goeie developer kan zonder veel issues overstappen naar iets 'nieuws'.
Mee eens, de basisconcepten blijven tenslotte hetzelfde. Een lus is een lus, een if is een if en een exception moet je afhandelen. Maar toch, hij vraagt verder om kennis van Wicket en Struts en dat heb ik toch echt niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Alex) schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:53:
[...]

Mee eens, de basisconcepten blijven tenslotte hetzelfde. Een lus is een lus, een if is een if en een exception moet je afhandelen. Maar toch, hij vraagt verder om kennis van Wicket en Struts en dat heb ik toch echt niet :D
Wicket
Afbeeldingslocatie: http://static4.wikia.nocookie.net/__cb20121218144657/disney/images/0/06/Wicket_wosw.jpg

en Struts?

Afbeeldingslocatie: http://media.caranddriver.com/images/media/51/ford-revoknuckle-and-gm-hiper-strut-explained-article-inline-photo-382164-s-original.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Alex) schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:53:
[...]

Dat soort frameworks kan iedereen leren. Vacatureeisen zijn eigenlijk nooit 'eisen'. Ze beschrijven de ideale kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 21:26
Van PLC naar PHP is een hele kleine stap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Gert Pronk schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:59:
Van PLC naar PHP is een hele kleine stap..
Naar PHP is altijd een kleine stap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hydra schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:58:
[...]

Dat soort frameworks kan iedereen leren. Vacatureeisen zijn eigenlijk nooit 'eisen'. Ze beschrijven de ideale kandidaat.
Ik denk dat een kandidaat die al wel ervaring heeft met genoemde frameworks en producten eerder in aanmerking komt dan iemand die er nog nooit iets mee heeft gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
Hydra schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:02:
[...]

Naar PHP is altijd een kleine stap ;)
Maar toch een wereld van verschil wat je er mee doet. Maar voor PHP kun je alles invullen, van .NET tot Delphi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Alex) schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:03:
[...]

Ik denk dat een kandidaat die al wel ervaring heeft met genoemde frameworks en producten eerder in aanmerking komt dan iemand die er nog nooit iets mee heeft gedaan. ;)
Het is niet alsof bedrijven op dit moment veel keus hebben :)
Gert Pronk schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:03:
Maar toch een wereld van verschil wat je er mee doet. Maar voor PHP kun je alles invullen, van .NET tot Delphi ;)
Belangrijker dan "kunnen" is "willen", een PLC programmeur heeft waarschijnlijk geen zin in frontend werk.

[ Voor 32% gewijzigd door Hydra op 09-01-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Hydra schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:33:
[...]

Er zijn genoeg goeie. De meeste bedrijven hebben nou eenmaal geen fulltime recruiter nodig en zelf iemand laten zoeken wiens taak dat niet is levert ook weinig op.
En toch zijn er een hele hoop die de plank volledig misslaan.. Hier in het topic staan al een aantal goede voorbeelden, daarnaast heb ik in de praktijk ook meer dan eens een standaard 'hoi! ik zag je profiel en ben heel erg onder de indruk over je werk in taal X, wij zoeken nog mensen die taal Y kunnen!', terwijl ik voor taal X éénmalig een endorsement heb ontvangen en er over taal Y al helemaal niet gerept wordt binnen mijn profiel.

Ook zoiets, endorsement... An sich, mits goed gebruikt, een fijne feature. Echter wordt het telkens vaker te pas en te onpas gedaan. Alsof je op facebook likes aan het binnenharken bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
SoaDmaggot schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:06:
[...]Ook zoiets, endorsement... An sich, mits goed gebruikt, een fijne feature. Echter wordt het telkens vaker te pas en te onpas gedaan. Alsof je op facebook likes aan het binnenharken bent..
Dat ja ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:17
Bij recruiters gaat kwantiteit gewoon boven kwaliteit. Heb wel eens de moeite genomen te reageren naar een bedrijf die er zo prat op gingen dat ze resultaatgericht waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
jip_86 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:10:
Bij recruiters gaat kwantiteit gewoon boven kwaliteit. Heb wel eens de moeite genomen te reageren naar een bedrijf die er zo prat op gingen dat ze resultaatgericht waren.
Ik heb ook wel eens een poging tot reactie gedaan, daar hoor je dan weer niets van terug.. Blijkbaar dat ze op dat moment besluiten je profiel eens écht te bekijken maar dan tot besef komen dat je toch niet helemaal valt binnen de doelgroep.

Leuk hoor, die automatische 'wij zijn op zoek naar jou!' berichtjes, maar neem dan op zijn minst de moeite om te antwoorden dat je toch niet helemaal binnen de doelgroep valt. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb geloof ik een recruiter (tegenwoordig "resourcer") discussie gestart?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
Firesphere schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:15:
Ik heb geloof ik een recruiter (tegenwoordig "resourcer") discussie gestart?
Denk het :P Ook wel is zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
SoaDmaggot schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:06:
En toch zijn er een hele hoop die de plank volledig misslaan.. Hier in het topic staan al een aantal goede voorbeelden, daarnaast heb ik in de praktijk ook meer dan eens een standaard 'hoi! ik zag je profiel en ben heel erg onder de indruk over je werk in taal X, wij zoeken nog mensen die taal Y kunnen!', terwijl ik voor taal X éénmalig een endorsement heb ontvangen en er over taal Y al helemaal niet gerept wordt binnen mijn profiel.
Die types heb ik ook vaak genoeg gezien hoor, da's het punt ook niet. Alleen zijn lang niet alle recruiters zo: die types jagen hun eigen klanten net zo goed weg.
Ook zoiets, endorsement... An sich, mits goed gebruikt, een fijne feature. Echter wordt het telkens vaker te pas en te onpas gedaan. Alsof je op facebook likes aan het binnenharken bent..
Yup. Ik word endorsed op dingen waar ik weinig van weet door mensen die uberhaupt niet kunnen weten of ik er iets van weet. Feature die alleen leuk werkt in theorie.

Maargoed, als mijn profiel op LinkedIn daar populairder door wordt; prima.
jip_86 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:10:
Bij recruiters gaat kwantiteit gewoon boven kwaliteit.
Dat is te kort door de bocht. Als een recruiters massa's niet passende CVs stuurt naar hun klanten raken ze die ook gewoon kwijt. Goeie developers zijn gewoon enorm lastig te vinden, dus liever een goeie die nog geen ervaring heeft met taal Y dan helemaal geen developer.
SoaDmaggot schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:14:
[...]

Ik heb ook wel eens een poging tot reactie gedaan, daar hoor je dan weer niets van terug.. Blijkbaar dat ze op dat moment besluiten je profiel eens écht te bekijken maar dan tot besef komen dat je toch niet helemaal valt binnen de doelgroep.
Heb nu contact met een recruiter en die komt gewoon aan met zinnige vacatures die passen binnen m'n wensen. Dus ze zijn niet allemaal slecht.

[ Voor 13% gewijzigd door Hydra op 09-01-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Hydra schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:18:
[...]

Die types heb ik ook vaak genoeg gezien hoor, da's het punt ook niet. Alleen zijn lang niet alle recruiters zo: die types jagen hun eigen klanten net zo goed weg.
Mee eens, echter maakt het de foute recruiters (en dat is toch het grootste gros..) er niet minder irritant op ;)
[...]

Heb nu contact met een recruiter en die komt gewoon aan met zinnige vacatures die passen binnen m'n wensen. Dus ze zijn niet allemaal slecht.
Gratz, maar ik moet 'm helaas nog tegenkomen. Misschien moet ik zelf maar in de wilde weg recruiters gaan toevoegen; 'gezocht: interessante recruiter' :P

[ Voor 29% gewijzigd door PeterSelie op 09-01-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik moet zeggen dat ik nog meer weinig goede recruiters tegen ben gekomen. Ook kwam ik onderlaatst dit tegen:
I am contacting you today via LinkedIn as I thought it best to drop you an initial mail rather than call via the switchboard at work as I understand how busy you are likely to be.
Wat? Ik sta dus in een database want mijn nummer is niet op linkedin beschikbaar |:(

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik had ook wel eens iemand gehad die toen vroeg over hoeveel ik ongeveer wilde verdienen. Toen had ik iets van nou; rond de 2.200 ongeveer. (was pas begonnen :p). Komt hij: Ohhh haha ja verdien je zo weinig, nee ik regel wel iets want 3500 is zeker geen probleem... (voor een 19 jarige PHP programmeur, sure).

Dus hem even vertelt dat hij niets hoeft te doen voor mij aangezien hij dan niet snapt welk niveau ik ben, en dan waarschijnlijk met een bedrijf aankomt die helemaal niet op de zelfde lijn zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Rutix schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:23:
Wat? Ik sta dus in een database want mijn nummer is niet op linkedin beschikbaar |:(
Hij bedoelt dat 'ie je niet via je werk wil bellen, veel doen dat wel. Levert soms genante situaties op. "Hydra, ik heb XY van recruitmentbedrijf Z aan de lijn voor je" waar je collega's bijzitten enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Ach ja, ik heb een meid gehad die mij uitnodigde voor een date/etentje. Bleek ze mij dus te willen recruiten voor een job…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Hydra schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:25:
[...]

Hij bedoelt dat 'ie je niet via je werk wil bellen, veel doen dat wel. Levert soms genante situaties op. "Hydra, ik heb XY van recruitmentbedrijf Z aan de lijn voor je" waar je collega's bijzitten enzo :)
Oh right :P. Algemeen nummer van mijn werkgever is natuurlijk gewoon beschikbaar :). Ik heb al eens een keer gehad dat een recruiter zich als een klant had voor gedaan en ook doorgeschakeld werd.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Woy schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:45:
[...]

Je vraagt je soms af hoe sommige mensen het volhouden met zo weinig knopjes hé? :+
Ignorance is blizz :P

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 16-09 19:30
alienfruit schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:28:
Ach ja, ik heb een meid gehad die mij uitnodigde voor een date/etentje. Bleek ze mij dus te willen recruiten voor een job…
Was het een leuke meid? Gewoon achteraan gaan hangen met valse beloftes, puur om haar af te straffen voor de manier waarop ze je probeert te recruiten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Jawel, maar ik vond het zo'n flauwe manier. Dat ik het maar heb laten lopen. Het was wel een leuke Indiër ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt best fijn. Lekker gaan eten op haar kosten en met een beetje geluk is het nog een leuke dame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
alienfruit schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:33:
Jawel, maar ik vond het zo'n flauwe manier. Dat ik heb maar heb laten lopen. Het wel een leuke Indiër ;)
Heb nog een Indische op m'n lijstje. Had 't gedaan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Collega van me was op'n feestje in VS. Allemaal mooie vrouwen. Bleken allemaal recruiters te zijn :D

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:17
[...]

Dat is te kort door de bocht.
Dat is wel ongeveer wat ik terug kreeg toen ik vroeg waarom ik met 0 embedded ervaring in aanmerking zou komen voor die functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:34:
[...]

Heb nog een Indische op m'n lijstje. Had 't gedaan! :D
Op welke lijst? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Emmerlijst? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
een > geen. M'n country-points lijstje.
Precies. Alleen dan geen "what to do before I die" maar een "who to do before I die" ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Hydra op 09-01-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dat was toch wel duidelijk hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
:D _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Ben je zeker dat het geen smoes was je af te wimpelen, of was het geen blind date? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Wow hey :o Ik ga meteen een LinkedIn account aanmaken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:39:
[...]

Dat was toch wel duidelijk hoop ik?
Ja, ik vreesde er al voor. Maar dacht dat ik de enige was die zo snel aan dat specifieke lijstje dacht en dat er misschien nog een andere mogelijkheid was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Firesphere schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:34:
[...]

Collega van me was op'n feestje in VS. Allemaal mooie vrouwen. Bleken allemaal recruiters te zijn :D
Hahhaha ja! Zoiets heeft een collega van mij ook gehad :D. Super grappig

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Maar ja, zulke feestjes zijn nog wel leuk. Als ze je dan ook nog even van je stress af helpen 's avonds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
alienfruit schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:01:
Maar ja, zulke feestjes zijn nog wel leuk. Als ze je dan ook nog even van je stress af helpen 's avonds ;)
:P Als ze zo ver gaan om mensen binnen te halen dan moeten ze of diegene heel graag willen hebben of super desperate zijn XD.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Rutix schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:04:
[...]

:P Als ze zo ver gaan om mensen binnen te halen dan moeten ze of diegene heel graag willen hebben of super desperate zijn XD.
Recruiters zijn ook gewoon mensen die soms wat stoom af willen blazen hoor ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 16-09 19:30
Woy schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:12:
[...]

Misschien moet je juist een recruiter aan de haak slaan ;) Kan die de overige recruiters weghouden bij je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Woy schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:12:
[...]

Zijn 't dan geen botnets die opgezet zijn om random invites te sturen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Yup. Ik word endorsed op dingen waar ik weinig van weet door mensen die uberhaupt niet kunnen weten of ik er iets van weet.
Vooral dat laatste inderdaad. En die mensen hangen hier ook rond (you know who you are :+). Krijg ik een endorsement voor Xbox 360 development, omdat ze weten dat ik er wat mee doe. Maar in hoeverre ik daar ook daadwerkelijk skilled in ben hebben ze totaal geen weet van. Bovendien zie je altijd dat als jij iemand hebt geendorsed je dat ook weer terugkrijgt. Compleet nutteloze feature op die manier 8)7
Woy schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:45:
[...]

Idd, eindelijk weer posthistories en notes lezen O+

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 09-01-2014 12:28 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Firesphere schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:34:
Bij HR bedrijven werken sowieso relatief veel vrouwen en dan zitten er al snel een stel leuke tussen. Dat aspect mis ik wel een beetje aan m'n vorige baan; je kwam nog al 'es wat leuk spul tegen.
.oisyn schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:26:
En al die van jezelf wissen zeker? :P

[ Voor 20% gewijzigd door Hydra op 09-01-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:29:
[...]

Bij HR bedrijven werken sowieso relatief veel vrouwen en dan zitten er al snel een stel leuke tussen. Dat aspect mis ik wel een beetje aan m'n vorige baan; je kwam nog al 'es wat leuk spul tegen.

[...]

En al die van jezelf wissen zeker? :P
Niet alleen HR, maar ook marketing heeft nog wel eens wat leuks rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Yup. Ik word endorsed op dingen waar ik weinig van weet door mensen die uberhaupt niet kunnen weten of ik er iets van weet. Feature die alleen leuk werkt in theorie.

Maargoed, als mijn profiel op LinkedIn daar populairder door wordt; prima.

[...]
Klopt. Ik ben redelijk veel endorsed op bepaalde skills waarvan mensen niet eens weten of ik ze al dan niet kan. De skills die momenteel op mijn profiel staan hebben eigenlijk niets te maken met mijn dagelijks werk. Ik vraag me af of ik die skills er beter af haal en in de plaats andere skills er op zet. Het nadeel zal dan wel zijn dat ik al mijn 'endorsements' verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Marketing/HR/Advertising. Bij een reclamebureau werken was toch wel het leukste tot nu toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Maar in hoeverre ik daar ook daadwerkelijk skilled in ben hebben ze totaal geen weet van. Bovendien zie je altijd dat als jij iemand hebt geendorsed je dat ook weer terugkrijgt.
Het trieste is natuurlijk dat het van je verwacht wordt. Als je geen endorsements of recommendations hebt, hoor je er niet bij. Blijkbaar hechten bepaalde mensen wel waarde aan die hielenlikkerij, maar dat zegt misschien ook weer meer over de vaardigheden van die mensen zelf.

Chrome voor Android heeft een update gehad. Nu lijkt de adresbalk gesloopt: hij toont bij voorkeur de root van het domein bovenaan zodra je begint te typen. 8)7

Voorheen was het op frequentie van bezoek, dus als ik 'g' intikte stond mijn posthistory (gathering.tweakers.net/forum/find/poster/$id) bovenaan, gevolgd door de Active Topics. Nu staat de forumroot (gathering.tweakers.net) bovenaan. Hetzelfde met 's' voor Stack Overflow. Moet ik m'n muscle memory weer hertrainen.

Google moet vooral zo doorgaan, dan weet ik zeker dat ik binnen twee jaar volledig afstap van hun software.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 09-01-2014 12:37 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Vergaderen is saaaaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Hier ook om half 2. Meestal is het 5 minuten serieus om vervolgens alleen om alles te gaan lachen. Overigens weer de eerste vergadering na een half jaar oid. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]
Weet je tenminste dat je een Piemel genoemd word :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nog geen 1 kunnen wegstrepen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:30
Firesphere schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:08:
[...]

Nog geen 1 kunnen wegstrepen :'(
Je kan toch wel gewoon Bullshit roepen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ryur schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:11:
[...]

Je kan toch wel gewoon Bullshit roepen? :D
Dat heb ik al een paar keer gedaan. Maar toen keken ze me scheef aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Firesphere schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:15:
[...]

Dat heb ik al een paar keer gedaan. Maar toen keken ze me scheef aan :/
Dat doen ze standaard al toch ;)?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het af en toe wel leuk, zorgt voor wat afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:18:
[...]

Ik vind het echt helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Onze vergaderingen zijn altijd juist gezellig. :) En bullshit-bingo valt er eigenlijk ook niet te spelen...

Nu paar nachten van max. 4 uur slaap gehad, heeft toch enigszins negatief effect op mijn concentratie. :Z

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:18:
[...]

Je wordt er alleen ontiegelijk gaar van :/ Ben zelf redelijk gaar als ik een dag in meeting heb gezeten... :z

Nou, mijn Mac verhaal wordt ineens een stukje spannender. De webshop neemt niets terug omdat het een zakelijke transactie is, terwijl op de site mooi prijkt dat je 14 dagen "niet-goed-geld-terug garantie" hebt. Blijkt uiteindelijk een alternatieve naam te zijn voor de "wet koop op afstand" en dus alleen gelden voor consumenten. Erg mooi, prijken met een "extratje" terwijl het gewoon een wettelijke regel is... :F

Iemand een deurstopper kopen met Apple logo :+ Hopelijk helpt de juridische onderbouwing, zit vandaag bij een klant waar 3 juristen rondwandelen en heb zelf ook nog een prive jurist achter de hand. 8)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Hmm, mijn Chrome is geüpdatet naar versie 32 stable, maar er is nergens een post te vinden over wat er veranderd is. Schijnbaar is het een random early access, waar niet iedereen even blij mee is.

Waar ik meer mee zit is dat ik graag wil weten wat er nou nieuw is in deze versie. :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
.Gertjan. schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:13:
[...]

Nou, mijn Mac verhaal wordt ineens een stukje spannender. De webshop neemt niets terug omdat het een zakelijke transactie is, terwijl op de site mooi prijkt dat je 14 dagen "niet-goed-geld-terug garantie" hebt. Blijkt uiteindelijk een alternatieve naam te zijn voor de "wet koop op afstand" en dus alleen gelden voor consumenten. Erg mooi, prijken met een "extratje" terwijl het gewoon een wettelijke regel is... :F
Beetje treurig van die webshop en mogelijk misleidend.
Iemand een deurstopper kopen met Apple logo :+ Hopelijk helpt de juridische onderbouwing, zit vandaag bij een klant waar 3 juristen rondwandelen en heb zelf ook nog een prive jurist achter de hand. 8)
Hier op V&A zetten dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:14:
[...]
Beetje treurig van die webshop en mogelijk misleidend.
Nogal ja. Discussie is nu dus dat zij zich beroepen op het niet van toepassing zijn van de retourrechten, terwijl er nergens een uitzondering staat. Het bestelproces beschrijft ook niet dat er voor B2B andere regels gelden en dat deze zijn op te vragen bij de KVK (worden niet via de site beschikbaar gesteld of uberhaubt vermeld).

Veel shops hebben aparte delen voor B2B, maar zij niet. Toch beroepen zij zich op een onzichtbare beperking. Gelukkig zijn de juristen het met mij eens dat ze het niet zomaar kunnen ontbinden, maar tja voor een klein bedrag ga je geen rechtszaak beginnen...

Het liefst dump ik dat ding en loop hier naar de Apple store om een nieuwe te kopen... :X
Hier op V&A zetten dan maar?
Is wel een idee. Even uitzoeken hoe het dan zit met garantie, ik moet hem namelijk ook zakelijk verkopen. Dat maakt mij verkoper van het product en dus verantwoordelijk voor garantie claims...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:25
Verkopen aan je vrouw/vriendin die em dan verkoopt op de V&A als particulier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ealanrian schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:21:
Verkopen aan je vrouw/vriendin die em dan verkoopt op de V&A als particulier?
Ik plaatste inderdaad mijn bericht en dacht aan iets vergelijkbaars. Kan hem eventueel ook aan mijzelf verkopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
.Gertjan. schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:19:
[...] Is wel een idee. Even uitzoeken hoe het dan zit met garantie, ik moet hem namelijk ook zakelijk verkopen. Dat maakt mij verkoper van het product en dus verantwoordelijk voor garantie claims...
Verkopen aan jezelf en doorverkopen op VA? Dan ben je alsnog wel verkoper, maar is je bedrijf niet meer verantwoordelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 09-01-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 22:54
.Gertjan. schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:19:
maar tja voor een klein bedrag ga je geen rechtszaak beginnen...
Vaak helpt een juridische blafbrief, op briefpapier van een advocatenkantoor, al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07

Hoogie2004

Whohooooo

Een bedrijf starten van jezelf, die die laptop overneemt en doorverkoopt, en dat bedrijf falliet laten gaan na de verkoop? :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 22:54
Hoogie2004 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:25:
Een bedrijf starten van jezelf, die die laptop overneemt en doorverkoopt, en dat bedrijf falliet laten gaan na de verkoop? :+
Failliet laten gaan lijkt me niet echt de juiste optie, dat wordt namelijk geregistreerd en als je het bewust doet ben je privé gewoon aansprakelijk als bestuurder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheDevilOnLine schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:26:
[...]

Failliet laten gaan lijkt me niet echt de juiste optie, dat wordt namelijk geregistreerd en als je het bewust doet ben je privé gewoon aansprakelijk als bestuurder!
Ja, maar ik kon toch niet weten dat het starten van een shop met 1 mac in voorraad een slecht idee was :+

Pagina: 1 ... 7 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.