SoaDmaggot schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:06:
En toch zijn er een hele hoop die de plank volledig misslaan.. Hier in het topic staan al een aantal goede voorbeelden, daarnaast heb ik in de praktijk ook meer dan eens een standaard 'hoi! ik zag je profiel en ben heel erg onder de indruk over je werk in taal X, wij zoeken nog mensen die taal Y kunnen!', terwijl ik voor taal X éénmalig een endorsement heb ontvangen en er over taal Y al helemaal niet gerept wordt binnen mijn profiel.
Die types heb ik ook vaak genoeg gezien hoor, da's het punt ook niet. Alleen zijn lang niet alle recruiters zo: die types jagen hun eigen klanten net zo goed weg.
Ook zoiets, endorsement... An sich, mits goed gebruikt, een fijne feature. Echter wordt het telkens vaker te pas en te onpas gedaan. Alsof je op facebook likes aan het binnenharken bent..
Yup. Ik word endorsed op dingen waar ik weinig van weet door mensen die uberhaupt niet kunnen weten of ik er iets van weet. Feature die alleen leuk werkt in theorie.
Maargoed, als mijn profiel op LinkedIn daar populairder door wordt; prima.
Dat is te kort door de bocht. Als een recruiters massa's niet passende CVs stuurt naar hun klanten raken ze die ook gewoon kwijt. Goeie developers zijn gewoon enorm lastig te vinden, dus liever een goeie die nog geen ervaring heeft met taal Y dan helemaal geen developer.
SoaDmaggot schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:14:
[...]
Ik heb ook wel eens een poging tot reactie gedaan, daar hoor je dan weer niets van terug.. Blijkbaar dat ze op dat moment besluiten je profiel eens écht te bekijken maar dan tot besef komen dat je toch niet helemaal valt binnen de doelgroep.
Heb nu contact met een recruiter en die komt gewoon aan met zinnige vacatures die passen binnen m'n wensen. Dus ze zijn niet allemaal slecht.
[
Voor 13% gewijzigd door
Hydra op 09-01-2014 11:19
]