De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.537 views

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:16
Ealanrian schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:31:
code:
1
age++;

Alstublieft:
[afbeelding]
En:
[afbeelding]

En vandaag maar eens kijken of ik de laptop kan reanimeren
Gefeliciteerd!

Blegh, gisteren die chrome update had blijkbaar meer vermeubeld dan gedacht. Hij had libgcrypt geupdate, waarna vanmorgen mijn hele pc niet meer wilde opstarten. Ik zitten kijken, ja hoor, libgcrypt. Ik proberen te updaten, nee hoor, pacman heeft ook libgcrypt nodig. Uiteindelijk alles weten op te lossen door een full system update te doen waar ik de package keys ignored heb, zodat ook pacman zelf overweg kon gaan met de nieuwere versie :(

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-12 09:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Gefeliciteerd! :)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:22

Haan

dotnetter

Wat is dit nu weer :P
rare jongens bij Microsoft

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Rutix
  • Laatst online: 22-12 22:23
armageddon_2k1 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:07:
[...]

Waar hebben ze dan zo lang aan ontwikkeld? Toch niet alleen het startmenu he?

Ik kan er ook niet aan wennen. Geen idee wat het is. Heb op mijn werklaptop Windows 7 en thuis een iMac met Mavericks. Mijn vriendin heeft een W8.1 laptop. Elke keer als ik daarmee werk heb ik zin om hem het raam uit te gooien. Het voelt inconsistent, onlogisch en sluggish, terwijl Windows 7 op die laptop aanvoelt als een warm bad ;)

Ik ga niet direct zeggen dat het aan W8 ligt, maar er klopt gewoon iets niet. Het lijkt wel alsof ik opnieuw om moet leren gaan met computers. Alle irritante dingen van W7 lijken verdubbeld te zijn. Het kan ook gewoon aan de crappyness van de Samsung laptop liggen, want toen ik even speelde met een Surface vond ik het best gaaf.

Overigens heb ik ook heel lang met OSX Snow Leopard gewerkt en als je dan Mavericks gewend bent lijkt SL ook opeens inconsistente rommel.
Tuurlijk niet alleen het start menu :P. Maar het start menu is het enige wat ik kan bedenken waar iemand aan zou moeten wennen.

Nothing to see here!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Rutix schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 12:00:
[...]

Maar het start menu is het enige wat ik kan bedenken waar iemand aan zou moeten wennen.
Daar wen je niet aan. Ik heb nu ál m'n meestgebruikte programma's aan de taakbalk gepind (~30 nu). Als ik lekker bezig ben, wil ik in de flow kunnen blijven. Het startmenu dat je hele scherm beslaat, haalt álle informatie van je netvlies, net zo storend als een build die te lang duurt: je kunt niets meer met je machine en raakt kwijt wat je aan het doen was en wat je wilde gaan doen.

En je kunt services.msc niet meer pinnen. ;( Wat op Windows 7 één klik was, gaat nu via Windows-toets, [servi], omlaag, omlaag, enter. Véél te veel werk. Voor de 8.1-update uitkwam, moest je dan nóg een keer klikken of enteren, omdat Services onder Settings stond.

Maar waren we er hier al niet over uit dat Windows 8 een tablet-OS was en meer niet? :P

Vandaag mag ik voor de verandering weer eens front-enden: een PDF-layout nabouwen in HTML en CSS. Was het maar vast morgen.

[ Voor 24% gewijzigd door CodeCaster op 25-01-2014 12:14 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:04
CodeCaster schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 12:08:
[...] En je kunt services.msc niet meer pinnen. ;( Wat op Windows 7 één klik was, gaat nu via Windows-toets, [servi], omlaag, omlaag, enter. Véél te veel werk. Voor de 8.1-update uitkwam, moest je dan nóg een keer klikken of enteren, omdat Services onder Settings stond.[...]
ehhh... :? ik zoek op services.msc -> rechtermuisklik->pint to taskbar. Win+8 start hem op.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik was nog aan het editen. :+ Local Services kun je niet pinnen (vanuit het startmenu noch wanneer de applicatie draait), de handmatig opgezochte services.msc inderdaad wel.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Ealanrian.Felicitaties++
:)
Wel in het goede gaatje blazen he ;)
[...]

Daar wen je niet aan. Ik heb nu ál m'n meestgebruikte programma's aan de taakbalk gepind (~30 nu).
:X Ik zou helemaal gek worden. Ik wil zo min mogelijk tools in mijn startbalk. Ik ben zo'n figuur dat nogal eens misklikt en dus iets lanceert. Daarnaast wil ik in een oogopslag zien wat ik actief heb. Het verschil tussen actief en inactief is voor mij niet altijd snel duidelijk. Bij een nieuwe install unpin ik alles en schakel ik waar mogelijk de minimize to tray in.
Dit komt mij bekend voor, een hele tijd geleden ook zitten lezen over een club die de IDE drastisch wilde veranderen. Weet alleen niet of dat deze club was. Destijds was in ieder geval het idee om het hele file-based verhaal de deur uit te gooien.

Vandaag eens kijken of ik wat leuks in XCode kan knutselen. Beetje pielen met onze JSON services. Als dat werkt eens wat klussen aan een simpele GUI.

En als het niet lukt gooien we de PS3 of Netfilx aan. Heerlijk als vrouwlief een dagje gaat shoppen :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:27

Firesphere

Yoshis before Hoshis

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Sebazzz
  • Laatst online: 13:19

Sebazzz

3dp

MSDN subscription? Deze melding hadden ik en mijn collega ook. :P

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

.Gertjan. schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 12:20:
:X Ik zou helemaal gek worden. Ik wil zo min mogelijk tools in mijn startbalk. Ik ben zo'n figuur dat nogal eens misklikt en dus iets lanceert.
Ik klik ook wel eens mis, maar met een SSD is het opstarten en direct weer afsluiten van een programma niet echt een probleem. De IIS Manager of SQL Server Management Studio staat bijvoorbeeld binnen een seconde werkend in beeld.

Chrome! :( Je kunt nu ineens niet meer tekst selecteren met de linkermuisknop, die ingedrukt houden en dan rechtsklikken: dan raak je je selectie kwijt. Je moet echt rechtsklikken óp de selectie. :r Toch maar weer terug naar Firefox, al kan ik nog niet aan de fontrendering en scrollen wennen. :P

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 25-01-2014 12:49 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sebazzz schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 12:30:
[...]

MSDN subscription? Deze melding hadden ik en mijn collega ook. :P
Ik had inderdaad ook iets dergelijks, toen heb ik gewoon alsnog de key geregistreerd en was de melding weg.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Caelorum
CodeCaster schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 12:44:
[...]
Toch maar weer terug naar Firefox, al kan ik nog niet aan de fontrendering en scrollen wennen. :P
Probeer voor de grap eens Opera Next. Dan heb je wel de Chrome basis, maar niet de rare UI :P Plus je kan extensions voor Chrome ook in Opera Next installeren.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 25-01-2014 12:55 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

:X Ik zou helemaal gek worden. Ik wil zo min mogelijk tools in mijn startbalk. Ik ben zo'n figuur dat nogal eens misklikt en dus iets lanceert. Daarnaast wil ik in een oogopslag zien wat ik actief heb. Het verschil tussen actief en inactief is voor mij niet altijd snel duidelijk. Bij een nieuwe install unpin ik alles en schakel ik waar mogelijk de minimize to tray in.
Ik heb een leeg bureaublad en alleen Firefox gepint. De rest start ik wel via Win => {searchterm} => Enter

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12 16:19

...
Daarnaast wil ik in een oogopslag zien wat ik actief heb. Het verschil tussen actief en inactief is voor mij niet altijd snel duidelijk.
Hoe is er niet duidelijk wat er actief is?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JeiA86N.png

Roomba E5 te koop

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 12:57:
[...]

Ik heb een leeg bureaublad en alleen Firefox gepint. De rest start ik wel via Win => {searchterm} => Enter
Bureaublad is hier helaas wel wat rommeliger, daar heb ik wat mapjes staan met shortcuts naar bepaalde projecten of wat troep die ik nog moet uitzoeken. Van teveel icoontjes wordt ik alleen maar gestresst :+

*O* Ik begin eindelijk iOS (een beetje) te begrijpen. Een aantal dingen wijken behoorlijk af van .NET (zo zijn je elementen op je GUI niet direct toegankelijk), maar afgezien daarvan werkt het wel grappig. Ik zit mij alleen af te vragen hoe je in XCode iets van hulp kunt krijgen (zeg maar de MSDN library maar dan van Apple). Ik kan wel voor mijn acties op zoek gaan op google en iets van StackOverflow jatten, maar dat is het ook niet echt.

Nu nog gewend raken aan de afwijkende toestencombinaties. End en Home doen echt iets heel anders in MacOS :X

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

sig69 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 12:59:
[...]

Hoe is er niet duidelijk wat er actief is?
[afbeelding]
Ik heb nooit de labels aanstaan (teksten vind ik redelijk storend in de startbalk), dus bij mij verschijnt er enkel een kadertje omheen. Als je 3 icoontjes naast elkaar hebt staan en de middelste is niet actief dan is dat niet altijd in een oogopslag duidelijk.

Edit: Oeps :$ dubbelpost

• koesie10
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik wist niet dat het bekende roosterprogramma zo slecht commentaar kan bedenken:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
// Voor elke moeder
    if ($uitgebreid) $html .= "<b>".ucfirst( getTekst( "les" ) ).":</b><br />";
    $aantal_delen = count($delen);
    $huidige_aantal_delen = 0;
    foreach($delen as $deel) 
    {
      $huidige_aantal_delen++;
      //als mama kinderen heeft
      if (count($deel) >= 1)
      {
        // voor elk kind

• Caelorum
.Gertjan. schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:04:
[...]
Ik heb nooit de labels aanstaan (teksten vind ik redelijk storend in de startbalk), dus bij mij verschijnt er enkel een kadertje omheen. Als je 3 icoontjes naast elkaar hebt staan en de middelste is niet actief dan is dat niet altijd in een oogopslag duidelijk.

Edit: Oeps :$ dubbelpost
Ehhh. Niet alleen een kadertje, maar de binnenkant van dat kadertje wordt ook belicht (iets lichter vakje). En dan heb je zelfs nog verschil in hoe licht het is tussen een open programma en het actieve programma.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Caelorum schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:08:
[...]

Ehhh. Niet alleen een kadertje, maar de binnenkant van dat kadertje wordt ook belicht (iets lichter vakje). En dan heb je zelfs nog verschil in hoe licht het is tussen een open programma en het actieve programma.
Dacht je dat ik tijd had om mijn icoontjes uitgebreid te bestuderen ;)
Als ik iets niet gebruik moet het gewoon wegwezen :P

• Rutix
  • Laatst online: 22-12 22:23
Ik heb dingen die ik echt veel gebruik zoals VS, firefox gepinned. Een paar apps die ik niet altijd aan heb maar toch relatief veel opstart op desktop en de rest heb ik gecustomized in win8 start menu :).

Nothing to see here!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-12 17:59
.Gertjan. schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:02:
[...]
Een aantal dingen wijken behoorlijk af van .NET (zo zijn je elementen op je GUI niet direct toegankelijk), maar afgezien daarvan werkt het wel grappig. Ik zit mij alleen af te vragen hoe je in XCode iets van hulp kunt krijgen (zeg maar de MSDN library maar dan van Apple). Ik kan wel voor mijn acties op zoek gaan op google en iets van StackOverflow jatten, maar dat is het ook niet echt.

Nu nog gewend raken aan de afwijkende toestencombinaties. End en Home doen echt iets heel anders in MacOS :X
Volgens mij is het Alt/Option en dan op de functienaam te klikken, en dan komt QuickDocumentatie/Quicklook ofzo te voorschijn (en een van de zijbalken rechts heeft ook documentatie).

(Ik ben al halfjaar uit de iOS wereld door stage, dus kan het mis hebben).

• Douweegbertje

Douweegbertje

koesie10 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:04:
Ik wist niet dat het bekende roosterprogramma zo slecht commentaar kan bedenken:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
// Voor elke moeder
    if ($uitgebreid) $html .= "<b>".ucfirst( getTekst( "les" ) ).":</b><br />";
    $aantal_delen = count($delen);
    $huidige_aantal_delen = 0;
    foreach($delen as $deel) 
    {
      $huidige_aantal_delen++;
      //als mama kinderen heeft
      if (count($deel) >= 1)
      {
        // voor elk kind
valt mee. Ik struikel meer over de benamingen, en dan al over dit kleine stukje de inconsistentie (zie de IF brackets) en de "moeilijke" manier van de loops.

• koesie10
  • Niet online
Douweegbertje schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:34:
[...]

valt mee. Ik struikel meer over de benamingen, en dan al over dit kleine stukje de inconsistentie (zie de IF brackets) en de "moeilijke" manier van de loops.
Het gaat nog erger verder:
PHP:
1
2
3
4
5
        // voor elk kind
        foreach($deel as $partje) 
        {
          $wgn = $this->getPartjeNaam( $partje );
          $itn = $this->getPartje( $partje );

• Kobus Post
  • Laatst online: 20-12 21:04
Ryur schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:25:
[...]

Volgens mij is het Alt/Option en dan op de functienaam te klikken, en dan komt QuickDocumentatie/Quicklook ofzo te voorschijn (en een van de zijbalken rechts heeft ook documentatie).

(Ik ben al halfjaar uit de iOS wereld door stage, dus kan het mis hebben).
Alt/Option + klikken op functienaam is quicklook

En alt + command + ? brengt de documentatie tevoorschijn waar alles wordt uitgelegd (inc. voorbeeld apps)

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• Styxxy
  • Laatst online: 00:36
Ealanrian schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:31:
code:
1
age++;

Alstublieft:
[afbeelding]
En:
[afbeelding]

Nen gelukkige! * Styxxy schuift z'n glas wat dichter... :-).

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:41
Styxxy schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:43:
[...]

Nen gelukkige! * Styxxy schuift z'n glas wat dichter... :-).
Als je je glas dicht doet kan ik er niks inschenken...

Pff halve dag al bezig en nog niet eens kunnen kijken naar de laptop :(

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Tot een aardige tijd na de kickstarter nog wel, maar had het gevoel dat er weinig progressie in zat. Zijn ze inmiddels al wat verder? Het concept sprak me wel erg aan.

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
GateKeaper schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:50:
[...]

Tot een aardige tijd na de kickstarter nog wel, maar had het gevoel dat er weinig progressie in zat. Zijn ze inmiddels al wat verder? Het concept sprak me wel erg aan.
Is inmiddels te downloaden van GitHub. Het is een mooi concept, ben er nog niet echt ingedoken maar het ziet er veelbelovend uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Chris7 op 25-01-2014 15:33 ]

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Chris7 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:33:
[...]

Is inmiddels te downloaden van GitHub. Het is een mooi concept, ben er nog niet echt ingedoken maar het ziet er veelbelovend uit.
Ben inmiddels toch maar weer eens een half uurtje aan 't kutten. Voor CSS is 't wel handig, links je css file, rechts een "browser tab", en met ctrl+enter zie je het resultaat. Maargoed, dat is niet echt lighttable waardig naar mijn gevoel.

Van de week maar eens kijken of EmberJS projecten er ook lekker in lopen. Daar zou het nog wel eens handig voor kunnen uitpakken.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:16

F.West98

Alweer 16 jaar hier

koesie10, je moet niet naar hun code kijken.
Dat is te slecht :P

Over VS gesproken, nog een paar uurtjes en dan verloopt 'ie. Kom op, werkgever, geef nou die code..... :(

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• koesie10
  • Niet online
F.West98 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:27:
Het is inderdaad slecht, maar er zitten grote verschillen tussen versies en ze zijn niet erg consistent wat betreft zo ongeveer alles. Dan wil ik toch graag weten waar ze wel consistent mee zijn :P

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
F.West98 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:27:

Over VS gesproken, nog een paar uurtjes en dan verloopt 'ie. Kom op, werkgever, geef nou die code..... :(
Heb jij als middelbare scholier niet een abonnement bij DreamSpark? Dat had ik in ieder geval wel, volgens mij via Slim.nl waar mijn school bij zat. Je krijgt dan gratis VS Professional en Windows Server :) .

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb gewoon via m'n werkgever: VPSje, VS, TFS licenties, alles. Misschien binnenkort ook - ehm - Xamarin, maar dat weten ze nog niet zeker.

Heb ik overigens al eerder geprobeerd, maar mijn school is niet aangemeld, en de CJP pas heeft geen ISIC code meer :(
Dus nee, ik heb geen mogelijkheid om me te verifiëren...

Over 2 jaartjes, op de universiteit, dan wel.

Slim heb ik overigens wel.....

• koesie10
  • Niet online
Slim bood eerst ook een DreamSpark code, maar toen ik laatst weer keek was die verdwenen. DreamSpark stond er toen dus op voor €0, maar nu staan er aparte codes op. Wel VS 2012 Professional, Windows 7/8 Embedded, Windows Server 2012 en SQL server 2012.

• Ryur
Chris7 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:38:
[...]

Heb jij als middelbare scholier niet een abonnement bij DreamSpark? Dat had ik in ieder geval wel, volgens mij via Slim.nl waar mijn school bij zat. Je krijgt dan gratis VS Professional en Windows Server :) .
Let wel op de voorwaarden!
Je mag met Dreamspark-licentie geen commerciële software maken!

Dus nee, F.West98 mag het niet voor zijn werkgever gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Ryur op 25-01-2014 16:53 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ah, zie ik.
Ik had die ook ooit besteld :o Maar die werkt helaas niet :(
En de nieuw-bestelde ook niet :(

Overigens, Slim is wel het ultieme foute voorbeeld voor wachtwoorden:
wachtwoord vergeten -> nieuw wachtwoord via email -> niet verplicht veranderen -> handmatig veranderen -> bevestiging via mail met oude EN nieuwe wachtwoord
:X :X :X

• Ealanrian
Anderhalf uur verder, Niks wat dat ding fatsoenlijk laat werken.... Fijn zo'n kernel update die je graphic drivers killed

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

WTF?
FTPloy heeft m'n Develop branch gedeployed in plaats van m'n hotfix naar de master.

Dit wordt hoofdpijn vrees ik :/

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:58

RayNbow

Kirika <3

Het startmenu dat je hele scherm beslaat, haalt álle informatie van je netvlies
Er is ook nog Win+S? ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Of Win+Q ;)

En Dreamspark zou moeten werken met een CJP pas, maar dan krijg je geen response. Spinnertje draait en verdwijt en weg.
Als ik een ongeldige code invul (te kort), krijg ik wel een foutmelding....

• Douweegbertje

Douweegbertje

Wat is fifa toch een *** spel eigenlijk. Ik vind het super leuk, qua 'type spel' maar hoe ernstig kan je een spel verpesten door allerlei factoren (lees: bugs, lag, corrupte bestanden en ga maar door). Ben soms in staat om heel mijn rig door het raam te gooien.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nieuwe bureaulamp gekocht want de oude was stuk.

Blijkt de lamp stuk te zijn! En morgen pas omruilen :(
Maar wel een nette reactie van de manager, geen probleem, maar kom morgen terug want er staan 20 pubertjes voor de deur die eigenlijk ook naar binnen willen. Om gezeik te voorkomen dus :)

Alle begrip voor, netjes afgehandeld :)

Verwijderd

Firesphere schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:34:
[...]

Ik moest even een voorbeeld uittypen ;)

En ik vind het lelijk en ongewenst. Ik merk bij mijzelf en mijn collega's, dat het veel minder semantisch is en veel vaker voor simpele problemen zorgt.

[] != "array()";

Het woordje gebruiken is een kleine moeite, maar veel leesbaarder. Van die brackets zie je veel te makkelijk iets over het hoofd.

Geef mij maar volledige bewoording, shortcode sucks monkeyballs.
Dat, en het feit dat alles bij hostingpartijen nog gewoon op 5.3 draait. Ik huiver bij de gedachte dat een paar devvers bij ons op de vloer gezellig alvast de 5.4 notatie gaat gebruiken, door elkaar heen, enzovoort. Ik snap het _echt_ niet dat er zo'n nieuwe notatie verzonnen is, want het zorgt alleen maar voor verwarring en inconsistente code. Net zoals het feit dat je een klasse op 2 manieren kan instantieren:

PHP:
1
2
$bla = new Bla(); // Prima
$bla = new Bla;   // Lijkt afgebroken/onafgemaakt

Of andere (gevaarlijke) shorthands:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
// Zoals het hoort
if ($test === true) {
    $foo = true;
}

// Leuk, totdat de code onder de if-statement uitgebreid moet worden
if ($test === true)
    $foo = true;

if ($test === true) $foo = true; // Gulden middenweg, wél acceptabel mits (zeer) korte expressies

Tja. PHP heeft wel meer gekke dingen, zullen we maar zeggen.

• Alex)
  • Laatst online: 12-12 21:27
Dat is een kwestie van goede codingstandards met elkaar afspreken.

We are shaping the future

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-12 23:30

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:28:
[...]

Of andere (gevaarlijke) shorthands:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
// Zoals het hoort
if ($test === true) {
    $foo = true;
}

if ($test === true)
    $foo = true;

if ($test === true) $foo = true; // Gulden middenweg, wél acceptabel mits (zeer) korte expressies

Tja. PHP heeft wel meer gekke dingen, zullen we maar zeggen.
Ik gebruik de eerste tweede methode veel, ondanks de kritiek die het altijd krijgt. Als je een fatsoenlijke IDE gebruikt die indenting automatisch voor je regelt, zou je meteen door moeten hebben dat het niet goed zit. Je ziet dan toch dat de tweede regel dezelfde indentation heeft als de if?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wij hebben de standaard dat er altijd accolades om heen zitten om fouten te voorkomen en leesbaarheid te vergroten.

Maandag na 3 weken weer aan t werk, aan de ene kant geen zin maar toch wel weer gezellig iedereen weer te zien en verder te werken aan m'n zeer succesvolle project :)

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-12 22:44
PHP:
1
2
3
if ($test === true)
    $foo = true;
Als diegene die de code uitbreidt er geen accolades omheen zet is het een knurft.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:58

RayNbow

Kirika <3

Dat doet niet altijd hetzelfde. ;)
(Probeer het maar eens in IE Metro)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:28:
[...]

Dat, en het feit dat alles bij hostingpartijen nog gewoon op 5.3 draait. Ik huiver bij de gedachte dat een paar devvers bij ons op de vloer gezellig alvast de 5.4 notatie gaat gebruiken, door elkaar heen, enzovoort. Ik snap het _echt_ niet dat er zo'n nieuwe notatie verzonnen is, want het zorgt alleen maar voor verwarring en inconsistente code.
Dat is het einde van alle vooruitgang. Als argument lijkt het mij niet erg sterk.

Ik snap trouwens heel goed dat die notatie is toegevoegd (niet verzonnen, aangezien het nogal een standaardnotatie is in veel talen), want ook al is php de taal waar ik het meest mee heb gewerkt, dat array() voelt voor mij nog steeds niet natuurlijk. En het maakt met name als je option-arrays meegeeft de code heel snel onleesbaar, die met simpele [] wel te doen is.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Ok. dat was even vreemd..

Start computer op, na de POST beeldscherm zwart...
uhm wtf..
Kast open, controleer vanalles, druk nog wat dingetjes aan, blijkt uiteindelijk dat het mn netwerk kaart is die op een of andere manier er niet goed in zat.

Volgende dag.. HD's worden niet gedetecteerd... enfin, kast open, sata kabels nog eens aanduwen. Fixed..

* D-Raven mompelt: ok, hij is nu 4+ jaar oud, maar om nu uit zichzelf uit elkaar te gaan vallen is ook weer zo overdreven :+

• Ealanrian
Beter het spul vast maken dan valt het ook niet uit elkaar

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 19:44
D-Raven schreef op zondag 26 januari 2014 @ 11:46:

uhm wtf..
Kast open, controleer vanalles, druk nog wat dingetjes aan, blijkt uiteindelijk dat het mn netwerk kaart is die op een of andere manier er niet goed in zat.

Volgende dag.. HD's worden niet gedetecteerd... enfin, kast open, sata kabels nog eens aanduwen. Fixed..

* D-Raven mompelt: ok, hij is nu 4+ jaar oud, maar om nu uit zichzelf uit elkaar te gaan vallen is ook weer zo overdreven :+
Hij laat je op een nog vriendelijk manier weten, dat hij wil vervangen worden. :) :)

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:31
Ealanrian schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:24:
Beter het spul vast maken dan valt het ook niet uit elkaar
Je bedoelt, ducktape? :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

D-Raven schreef op zondag 26 januari 2014 @ 11:46:

uhm wtf..

Dus, nu je kast openmaken, alles er uit halen, in de vaatwasser, even afdrogen en nu weer goed vastzetten. Alles flink aandrukken.
Dat't een beetje kraakt en piept maakt niet uit, beestje is toch al oud.

• Ealanrian
En een hamer :+

• azerty
  • Laatst online: 14:00
Firesphere schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:46:
[...]

Dus, nu je kast openmaken, alles er uit halen, in de vaatwasser, even afdrogen en nu weer goed vastzetten. Alles flink aandrukken.
Dat't een beetje kraakt en piept maakt niet uit, beestje is toch al oud.
Mijn PC werkt nu niet meer :'(

Bedankt hoor voor je tips, Firsphere :(

On the bright side: nu moet ik men oefeningen niet meer afwerken voor morgen :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dan zijn alle achtergebleven bitjes en pizzakruimels niet goed uit je hardeschijf gewassen.

• azerty
Dus ik moet hem nog eens wassen dan volgens jou?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hier wat uitgebreidere instructies.
http://www.pcnineoneone.com/howto/cleandrive1.html

• azerty
_/-\o_

Ik ga toch maar eens aan die oefening beginnen gok ik... Anders blijf ik maar uitstellen :p

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik kom net wat oudere code van mezelf tegen...
PHP:
1
public function checkLogin($facebook = null) { // AND STAY NULL!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Het is geen helpdesk, dus help anderen ook niet als ze domme, korte, simpele of stomme vragen hebben!!!!

:+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BtM909 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 14:52:
[...]

Het is geen helpdesk, dus help anderen ook niet als ze domme, korte, simpele of stomme vragen hebben!!!!

De mods moeten altijd mij hebben. Probeer ik eens iemand te helpen, is't weer niet goed! :'( :+

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Hey :( Dit was nog een softe-mini-modbreak :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Toch was mijn antwoord zeer geschikt voor stomme of domme vragen! :9

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
http://imgur.com/gallery/JoBkw
^ Mijn Z5500 met typo's

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Verwijderd

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Mijn VS blijft nu al 24 uur op "Nog één dag actief" staan. :+

En *zucht*, mensen die computerhulp nodig hebben (legacy-klanten :+ ) en zeggen dat ze vandaag thuis zijn. Zijn ze dus niet.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hier heb ik nog een fout-report over ingedient, er stond eerst "Cullen" ipv "Cullens" :D

En inderdaad gefeliciteerd Avalaxy!

• azerty
BtM909 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 14:52:
[...]

Sorry BtM, ik zal mijn best doen om Firesphere niet meer in verleiding te brengen :+

[ Voor 1% gewijzigd door BtM909 op 26-01-2014 15:29 ]

• Ealanrian
She lives! O yes she lives!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

eeeeeeehhhhhh Francinestein?

• Ealanrian
Firesphere schreef op zondag 26 januari 2014 @ 15:40:
[...]

eeeeeeehhhhhh Francescastein?
sssh dat experiment is nog bezig. Mijn laptop is weer levend *O*

• azerty
Als dat experiment slaagt, laat je het ons als eerste weten dan? :)

• Ealanrian
wsitedesign schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:01:
Als dat experiment slaagt, laat je het ons als eerste weten dan? :)
Dat merk je vanzelf })

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ach, jij woont toch ergens in het godvergeten Flevoland, toch?
Hoeveel schade kan je daar nou doen?

• Ealanrian
Firesphere schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:21:
[...]

Ach, jij woont toch ergens in het godvergeten Flevoland, toch?
Hoeveel schade kan je daar nou doen?
Hey kloot beledig me eens niet.... dat godvergeten Flevoland nee echt niet...

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:22:
[...]

Hey kloot beledig me eens niet.... dat godvergeten Flevoland nee echt niet...
Honger? :P

• Ealanrian
Ook....
Maar ik had het idee dat jij wel zou weten dat ik niet van de bodem van de zee kom...

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:26:
[...]

Ook....
Maar ik had het idee dat jij wel zou weten dat ik niet van de bodem van de zee kom...
Drente toch? Maar Google Maps gaf me Flevoland :P Dus dat is prima te misbruiken :D

• Ealanrian
Wat gooi je in google maps? Met Drente zit je weer fout en misschien wel erger...

[ Voor 50% gewijzigd door Ealanrian op 26-01-2014 16:32 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik zeg Ommen.

• Ealanrian
Kijk daar neemt iemand gewoon de moeite om in mijn profiel te kijken... * Ealanrian schuift een potje bier richting Douweegbertje

• azerty
Als je creatie al tot aan de grens bij Frankrijk geraakt is het toch wel de moeite waard dan :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:28:
Wat gooi je in google maps? Met Drente zit je weer fout en misschien wel erger...
Oh, ja, ik haal Dronten en Ommen vaker door elkaar. Net als Assen en Hoogeveen. Dat zijn van die plaatsnamen die ik om onduidelijke redenen verwissel :F
(ja, echt, die haal ik dus door elkaar. Mijn fout)

• Douweegbertje

Douweegbertje

Sowieso als het al boven Utrecht ligt boeit het niet meer. "Het noorden", mag van mij part van de wereldbol afvallen :+

[ Voor 8% gewijzigd door Douweegbertje op 26-01-2014 17:08 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:06:
Sowieso als het al boven Utrecht ligt boeit het niet meer. "Het noorden", van mij mag dat van de wereld bol afvallen :+
* Firesphere woont in Enschede
* Firesphere werkt in Oldenzaal, of all places :X

Maar ik ben Topografisch gewoon erg slecht. Voor mij is Eindhoven en 's Hertogenbosch ook hetzelfde :/

Gewoon van die plekken waar ik normaal gesproken niets te zoeken heb en "ongeveer daarzo" liggen zeg maar.
Zo stond ik ooit in Alkmaar, weet niet meer welke straat precies, terwijl ik in Amsterdam moest zijn, zelfde straatnaam.... :X

• Ealanrian
Douweegbertje schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:06:
Sowieso als het al boven Utrecht ligt boeit het niet meer. "Het noorden", mag van mij part van de wereldbol afvallen :+
:N * Ealanrian pakt het biertje weer terug

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:10:
[...]

:N * Ealanrian pakt het biertje weer terug
Mag ik dan een biertje?
Je woont in Ommen en loopt stage bij Thales in Hengelo.
Toch? O-)

• Ealanrian
Formeel gezien is het geen stage dus nee :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:11:
Formeel gezien is het geen stage dus nee :P
:( Ik wil bier! :P

• Ryur
Firesphere schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:08:
[...]

* Firesphere woont in Enschede
* Firesphere werkt in Oldenzaal, of all places :X
Als we toch aan het opbiechten zijn:
* Ryur woont in klein plaatsje rond Hengelo :)
* Ryur werkt/loopt stage in Hengelo
* Ryur gaat naar school in Enschede

En ik ben ook echt een topografisch wonder hoor! 8)7
Zo'n actie van in Alkmaar zijn terwijl je naar Amsterdam moest, is precies iets voor mij!

• Ealanrian
Ryur schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:14:
[...]

Als we toch aan het opbiechten zijn:
* Ryur woont in klein plaatsje rond Hengelo :)
* Ryur werkt/loopt stage in Hengelo
* Ryur gaat naar school in Enschede

En ik ben ook echt een topografisch wonder hoor! 8)7
Zo'n actie van in Alkmaar zijn terwijl je naar Amsterdam moest, is precies iets voor mij!
Jij bent toch niet toevallig een college student bij dat grote bedrijf in Hengelo?

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

* F.West98 woont in Zuidhorn
* F.West98 werkt in Zwolle (thuiswerken, dus eigenlijk Zuidhorn)
* F.West98 gaat naar school in Groningen
* F.West98 weet het meeste wel (Dronten / Ommen, Heereveen / Hoogeveen, Eindhoven / Den Bosch)

Maar verder niet geweldig

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
* wouterwouter2 woont in Beijing, werkt in Shanghai

• Ryur
Ealanrian schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:16:
[...]

Jij bent toch niet toevallig een college student bij dat grote bedrijf in Hengelo?
Nee gelukkig niet ;) (niet lullig bedoeld hoor, maar geen bedrijf voor mij).
Zit zo'n beetje direct naast het spoor in Hengelo.

• Douweegbertje

Douweegbertje

wouterwouter2 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:43:
* wouterwouter2 woont in Beijing, werkt in Shanghai
En loopt 24/7 met een mondkapje _O-

• Alex)
  • Laatst online: 12-12 21:27
* Alex) woont in Breda en zit sinds enkele maanden bij een klant in Den Haag

En de meeste plaatsen weet ik wel te vinden. Al hoor ik soms plaatsnamen waarbij ik denk "Is dat nog Nederland?", Chevremont bijvoorbeeld.

We are shaping the future

• Caelorum
Dice: Introduction to Data-Oriented Design (pdf)

Afbeeldingslocatie: http://images.sodahead.com/polls/002260503/1620742673_532dd66d_mind_blown_xlarge.jpeg

Ben maar meteen gestopt met waar ik mee bezig was om er wat verder over te lezen en te kijken of ik wellicht echt het 'probleem' verkeerd aanpak. Laat toch wel zien dat ik uit een nieuwere generatie programmeurs kom die niet echt over performance hebben hoeven na te denken. Zo wist ik tot een half jaar geleden niet over cache miss en de performance impact daarvan.

Sowieso mooie publicaties bij Dice. Erg interessant om te lezen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 26-01-2014 18:40 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.