De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 116 Laatste
Acties:
  • 267.996 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
Sterkte Firesphere...

Hopelijk brengt je nieuwe dieet/levensstijl je naast het feit dat je niet zieker wordt ook nog andere positieve dingen! Zo kreeg ik duidelijk meer energie toen ik beter op mijn dieet ging letten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:32:
Ik kan jullie uit redelijk betrouwbare bron vermelden, dat het zeker wel betekenis heeft.
Is er overigens een reden waarom je het nu in de koffiehoek ook meldt? Je had het in de HK wel al aangegeven (en mij gewezen op de post), maar dacht dat je het bewust uit de openbaarheid had gehouden.

Ben benieuwd wat je heeft doen besluiten het hier neer te zetten. Of had je gewoon tijd nodig om het goed te verwoorden? Gewoon uit nieuwsgierigheid :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:48:
[...]

Is er overigens een reden waarom je het nu in de koffiehoek ook meldt? Je had het in de HK wel al aangegeven (en mij gewezen op de post), maar dacht dat je het bewust uit de openbaarheid had gehouden.

Ben benieuwd wat je heeft doen besluiten het hier neer te zetten. Of had je gewoon tijd nodig om het goed te verwoorden? Gewoon uit nieuwsgierigheid :)
Vooral het laatste, het zelf verwoorden. Het is voor mijzelf ook een soort therapie, om het van me af te schrijven. Ik ben niet ineens zielig of gehandicapt ofzo, maar het lucht op om het op te schrijven.
Hoewel ik nog best wel twijfel of ik m'n blogpost wel online laat staan. Het opschrijven/uitwerken was het doel, het publiceren niet.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Dat HK gebeuren, misschien moet ik daar toch ook maar eens werk van maken!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Moe_ schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:57:
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:43

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Sterkte Firesphere. Hopelijk gaat het goed met dat dieet

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

_Moe_ schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:57:
Ik denk dat je posts hier al genoeg zijn voor HK access, mocht je daar op doelen ;).

Sterkte FS! Hopelijk gaat de kwaliteit niet al te veel achteruit, want dat zou erg jammer zijn :(.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Iemand hier die gisteren nog op Groupon, Lexa of Neckermann.nl is geweest? Dan wil je dit misschien even lezen: nieuws: Marktplaats en Lexa serveren bankingtrojans door besmet advertentienetwerk

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
-1 werkdag door (sterk versimpelde omschrijving) meerdere asynchroon uitgevoerde requests die spontaan niet meer in dezelfde volgorde reactie kreeg, maar ook niet in alle cases. Soms, als response B eerder was dan A, ging er iets ergens stuk.

Dit terwijl ik wel mijn code erop gebouwd had om dit te kunnen. Blijkbaar dus niet voldoende.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

'Spontaan niet meer in dezelfde volgorde reactie', klinkt meer als 'tijdens het testen hadden we mazzel dat het werkte' :P. Stricte ordening van requests en asynchroon gaat niet echt goed samen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:46:
-1 werkdag door (sterk versimpelde omschrijving) meerdere asynchroon uitgevoerde requests die spontaan niet meer in dezelfde volgorde reactie kreeg, maar ook niet in alle cases. Soms, als response B eerder was dan A, ging er iets ergens stuk.

Dit terwijl ik wel mijn code erop gebouwd had om dit te kunnen. Blijkbaar dus niet voldoende.
Dat is inderdaad zuur.. Zijn het javascript calls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

Tja, bij asynchroon kan je nergens van uit gaan..

Waar je wel van uit kan gaan is dat windows server 2012 toch net even wat anders is dan voorgaande versies.. Ondertussen al een halve dag bezig een service aan de praat te krijgen :/. Veel wachtwerk helaas ook.. dus dan wel weer de mogelijkheid hier wat door te lezen ;).

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:56:
[...]

Dat is inderdaad zuur.. Zijn het javascript calls?
Ja, javascript. Om precies te zijn: Ik stuurde N websocket messages en verwachtte N messages als reactie. De reacties kunnen natuurlijk in iedere volgorde terugkomen en hier had ik mijn code op gebouwd (maar niet uitvoerig getest; het werkte gewoon)

Opeens werkte het niet meer (geen idee waarom, zelfs oude versies die vroeger wel werkte, werkte ook niet meer) en stroomde er wazige errors in de clientside javascript. Bleek dus dat de reacties in andere volgorde binnenkomen en dat er al vanaf dag 0 een bugje in zat die niet kon omgaan met reacties in een andere volgorde; een bugje zo simpel als een variable definitie op de verkeerde plek.

Even de variable verslepen en alles werkte weer prima en ook merkbaar sneller.

Dat is mijn straf voor het beoefenen van het zogeheten Complaint Driven Development. Dit soort dingen zijn ook gewoon vervelend om te testen.

Waarom het eerst wel werkte en nu opeens niet meer, blijft een raadsel. Chrome update? Geluk?

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 18-03-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:19:
[...]

Ja, javascript. Om precies te zijn: Ik stuurde N websocket messages en verwachtte N messages als reactie. De reacties kunnen natuurlijk in iedere volgorde terugkomen en hier had ik mijn code op gebouwd (maar niet uitvoerig getest; het werkte gewoon)

Opeens werkte het niet meer (geen idee waarom, zelfs oude versies die vroeger wel werkte, werkte ook niet meer) en stroomde er wazige errors in de clientside javascript. Bleek dus dat de reacties in andere volgorde binnenkomen en dat er al vanaf dag 0 een bugje in zat die niet kon omgaan met reacties in een andere volgorde; een bugje zo simpel als een variable definitie op de verkeerde plek.

Even de variable verslepen en alles werkte weer prima en ook merkbaar sneller.

Dat is mijn straf voor het beoefenen van het zogeheten Complaint Driven Development. Dit soort dingen zijn ook gewoon vervelend om te testen.

Waarom het eerst wel werkte en nu opeens niet meer, blijft een raadsel. Chrome update? Geluk?
Sowieso kunnen asynchronous tasks best een bitch zijn. Wel fijn dat je het probleem iig hebt gevonden.
Ik gebruik voor mijn asynchronous calls tegenwoordig angular. Die doet gelukkig het chainen voor mij :P https://github.com/Thomas...ard/blob/master/README.md

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50
Firesphere schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:53:
[...]

Vooral het laatste, het zelf verwoorden. Het is voor mijzelf ook een soort therapie, om het van me af te schrijven. .......

Het opschrijven/uitwerken was het doel, het publiceren niet.
Dit ^
Ik heb een poos geleden een situatie mee gemaakt waarbij ik ook weer even met twee voeten op de aarde werd gezet (situatie met mijn moeder). Door het van me af te schrijven kon ik het beter verwerken. Dit in combinatie met veel praten met mensen die ik goed ken en vertrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:20:
[...]

FTPloy deployed de geselecteerde branch inderdaad automatisch.

Maar je kan zeker wel meerdere servers etc. toevoegen als je een betaalde account hebt hoor.
offtopic:
I know, oude quote, maar moest even zoeken en nu toch even reageren :+

Volgens de roadmap van FTPloy (onder v1.1) moeten ze dat nog toevoegen, meerdere servers per project. Dat betekend dat ik voor nu dus voor staging en productie 2 projecten zou moeten aanmaken. Jammer zoiets!

Overigens dus een aan het kijken naar het git flow gebeuren. Ziet er netjes en ook logisch uit, alleen een beetje overkill voor de de website waar ik nu mee bezig ben. Heb nu wel een develop branch, die automatish deployed word naar de staging/preview omgeving als ik commit. De master zal de productie omgeving gaan voorzien, maar de website hoeft nog niet online, dus dat zien we dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:51:
[...]

offtopic:
I know, oude quote, maar moest even zoeken en nu toch even reageren :+

Volgens de roadmap van FTPloy (onder v1.1) moeten ze dat nog toevoegen, meerdere servers per project. Dat betekend dat ik voor nu dus voor staging en productie 2 projecten zou moeten aanmaken. Jammer zoiets!

Overigens dus een aan het kijken naar het git flow gebeuren. Ziet er netjes en ook logisch uit, alleen een beetje overkill voor de de website waar ik nu mee bezig ben. Heb nu wel een develop branch, die automatish deployed word naar de staging/preview omgeving als ik commit. De master zal de productie omgeving gaan voorzien, maar de website hoeft nog niet online, dus dat zien we dan wel.
Nee, gitflow is echt geen overkill. Vooral als je je er aan houdt, scheelt het je zoveel! Je weet namelijk altijd zeker dat je master gelijk is aan de live en develop gelijk is aan je testomgeving.

Maakt niet uit wat je doet, met gitflow en correcte deploy gaat het dan altijd goed. Wat een hoop rust geeft bij dingen live zetten. Geen zweethandjes terwijl de FTP als een gek aan het pompen is, maar klik, push, deploy, klaar.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Firesphere schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:57:
[...]

Nee, gitflow is echt geen overkill. Vooral als je je er aan houdt, scheelt het je zoveel! Je weet namelijk altijd zeker dat je master gelijk is aan de live en develop gelijk is aan je testomgeving.

Maakt niet uit wat je doet, met gitflow en correcte deploy gaat het dan altijd goed. Wat een hoop rust geeft bij dingen live zetten. Geen zweethandjes terwijl de FTP als een gek aan het pompen is, maar klik, push, deploy, klaar.
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Er is een tussenweg tussen FTP en git flow. Ik vind git flow overkill en prefereer handmatig git pull/push en heel sporadisch eens een branch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je bij ftploy deployen op verschillende tijden (handmatig) of doet hij dat altijd bij een git push / branch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
Waarom zou je heel sporadisch een branch gebruiken? Dat maakt git nou net zo heerlijk: branchen (en vooral: terugmergen) is heel goedkoop.

[ Voor 4% gewijzigd door Intru op 18-03-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:06:
Kan je bij ftploy deployen op verschillende tijden (handmatig) of doet hij dat altijd bij een git push / branch?
Dat zit nog in de roadmap, op dit moment is het dat zodra je brach een nieuwe push krijgt, FTPLoy gaat deployen.
Gamebuster schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:03:
Er is een tussenweg tussen FTP en git flow. Ik vind git flow overkill en prefereer handmatig git pull/push en heel sporadisch eens een branch.
Probeer het eens :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er interessant uit, je zit toch altijd op develop branch en master deploy je :). Ik denk dat ik ook maar eens meer ftploy moet gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:21:
Ziet er interessant uit, je zit toch altijd op develop branch en master deploy je :). Ik denk dat ik ook maar eens meer ftploy moet gaan gebruiken.
Jep.

En voor wie Gitflow "complex" of "overkill" vind, probeer eens SourceTree te gebruiken, daar zit gitflow helemaal voor je ingebouwd en regelt alle tags etc. voor je. Ideaal, en ineens is die "overkill" gewoon superhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Firesphere schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:57:
[...]

Ik vind een master (live versie) en develop branch, in combinatie met pull requests van 'feature' branches (niet verwarren met de feature branches van git flow ;)) voor kleinere projecten eigenlijk wel voldoende. Ook als je niet zo heel veel contributors hebt is dit wel een fijne manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:28
Firesphere schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:26:
[...] En voor wie Gitflow "complex" of "overkill" vind, probeer eens SourceTree te gebruiken, daar zit gitflow helemaal voor je ingebouwd en regelt alle tags etc. voor je. Ideaal, en ineens is die "overkill" gewoon superhandig.
Dit dus. Met SourceTree is het gewoon kwestie van knopje drukken dat je een feature/release/hotfix begint en knopje dat je er klaar mee bent. Veel simpeler kan je het niet krijgen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30
Zo, vandaag vanuit het heuvelland met de trein (en bus) naar het niet zo zonnige nieuwegein geweest :P
Hier werd een oracle evenement gehouden, waarbij ik dus eens de google glass heb kunnen uitproberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 21:54
Caelorum schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:34:
[...]

Dit dus. Met SourceTree is het gewoon kwestie van knopje drukken dat je een feature/release/hotfix begint en knopje dat je er klaar mee bent. Veel simpeler kan je het niet krijgen ^^
SourceTree O+

Ik zou er zelfs voor betalen als dat nodig zou zijn!

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Jan_V schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:14:
[...]

SourceTree O+

SourceTree is inderdaad een heel fijn programma, gitflow is enkel een paar klikken met de muis om features/versies/hotfixes enz. aan te maken en te verwijderen. Zeker aan te raden als je nooit met gitflow oid hebt gewerkt :) .

Een paar dagen geleden ging het hier over een concept voor een horloge en of een rond scherm wel mogelijk was. Blijkbaar wel, gezien de net aangekondigde Moto 360. Ziet er erg goed uit en benaderd al veel meer het horloge-idee ipv dat het een soort mini-computertje met een rubberbandje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
We werken op m'n werk ermee. Ik vind het maar omslachtig. Hooguit die release branches zijn interessant, maar voor iedere feature een feature branch aanmaken vind ik gewoon omslachtig. Als je een mega app hebt draaien waar af en toe iets in aangepast/gefixt moet worden is het nog wel interessant, maar tijdens ontwikkeling of als er nog weinig gebruikers zijn, is het gewoon too much.
Waarom sporadisch een branch gebruiken terwijl het goedkoop is?
Ik ben te lui om al die commands te typen; Het zorgt voor afleiding.

[ Voor 35% gewijzigd door Gamebuster op 18-03-2014 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
En toen was je op je verjaardag de hele dag druk met sql en dql... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:48
Ik ben helemaal niet jarig, en ook niet beziggeweest met sql en dql :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Is Sourcetree geintegreerd met een IDE of hoe doen jullie dat? Apart open houden? Ik ben nog een beetje zoekende hoe je handig met git kunt werken.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gamebuster schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:44:
[...]

We werken op m'n werk ermee. Ik vind het maar omslachtig. Hooguit die release branches zijn interessant, maar voor iedere feature een feature branch aanmaken vind ik gewoon omslachtig. Als je een mega app hebt draaien waar af en toe iets in aangepast/gefixt moet worden is het nog wel interessant, maar tijdens ontwikkeling of als er nog weinig gebruikers zijn, is het gewoon too much.
Probeer ten eerste sourcetree eens ;)

Daarnaast, werken wij ook lang niet altijd met allemaal feature-branches, 75% kan gewoon direct in je develop-branch. Sterker nog, als je met z'n allen ergens aan werkt, is dat effectiever.

Ik denk dat je het concept te strict probeert toe te passen ;) Een feature is echt een ingrijpende verandering, niet een kleine aanpassing of een toevoeging.
incaz schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:53:
Is Sourcetree geintegreerd met een IDE of hoe doen jullie dat? Apart open houden? Ik ben nog een beetje zoekende hoe je handig met git kunt werken.
Ik heb sourcetree apart open, het integreert niet met de IDE, maar eerlijk gezegd, vind ik dat een stuk plezieriger werken, de versioning support van IDE's is toch nog altijd net niet lekker wat mij betreft.

[ Voor 20% gewijzigd door Firesphere op 18-03-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
Avalaxy schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:51:
Ik ben helemaal niet jarig, en ook niet beziggeweest met sql en dql :P
Dat scheelt weer. En dan vooral dat laatste deel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Gebruiken jullie de Windows of Mac versie van Sourtree? Ik vind de Mac versie stuk beter alleen gebruik ik weer geen OSX :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Beide, en ik heb over beide weinig te klagen eigenlijk. De Mac versie is niet extreem veel beter ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Megamind schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:04:
Gebruiken jullie de Windows of Mac versie van Sourtree? Ik vind de Mac versie stuk beter alleen gebruik ik weer geen OSX :P
Tja, dan moet je toch een Mac hebben wil je SourceTree daarop gebruiken... Dus ik gebruik de Windows versie, vind die wel prima eigenlijk :) .

Iets heel anders, dit vroeg ik me af aangezien er niet echt een "standaard" voor schijnt te zijn. Voor mij zijn alle vier de opties beschikbaar, maar ik vroeg me af welke de meeste mensen gebruiken.

Poll: Welke vorm heeft je GitHub/Bitbucket accountnaam?
<alias> (zoiets als Firesphere)
<achternaam>
<voorletter><achternaam>
<voornaam><achternaam>
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=389873&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

(Er zijn natuurlijk heel veel verschillende vormen, maar dit is toch wel wat je het meeste ziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Chris7 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:19:
[...]

Tja, dan moet je toch een Mac hebben wil je SourceTree daarop gebruiken... Dus ik gebruik de Windows versie, vind die wel prima eigenlijk :) .

Iets heel anders, dit vroeg ik me af aangezien er niet echt een "standaard" voor schijnt te zijn. Voor mij zijn alle vier de opties beschikbaar, maar ik vroeg me af welke de meeste mensen gebruiken.

<achternaam>
<voorletter><achternaam>
<voornaam><achternaam>
Tussenstand:
[afbeelding]

(Er zijn natuurlijk heel veel verschillende vormen, maar dit is toch wel wat je het meeste ziet)
Ik gebruik een alias :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
een alias, maar afgeleid van mijn initialen (K. S. V.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Sourcetree is inderdaad erg handig, alleen wordt het nog weleens traag als je meerdere repo's open hebt. Ook het gebrek aan een goede diff viewer is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

EddoH schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:22:
Sourcetree is inderdaad erg handig, alleen wordt het nog weleens traag als je meerdere repo's open hebt. Ook het gebrek aan een goede diff viewer is jammer.
Ik merk dat ik overal aparte tools voor gebruik. Het Linux principe, "Do one thing very good, let others do other things".

En dat bevalt me een stuk beter dan de brakke implementaties van verschillende tools die bijvoorbeeld diff niet als hoofdtaak hebben, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
:o Dat had ik nóóit gedacht :P .
kaesve schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:21:
een alias, maar afgeleid van mijn initialen (K. S. V.)
Dat is volgens mij ook wel een redelijk vaak gebruikte, maar naar ik vermoed nu nog maar heel weinig beschikbaar (totaal met drie letters maar 17500 mogelijkheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:10

RayNbow

Kirika <3

<achternaam>
<voorletter><achternaam>
<voornaam><achternaam>
Tussenstand:
[afbeelding]
Gewoon, m'n Twitter naam... :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Laatst online: 16-05 03:04
Chris7 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:27:
[...]

Dat is volgens mij ook wel een redelijk vaak gebruikte, maar naar ik vermoed nu nog maar heel weinig beschikbaar (totaal met drie letters maar 17500 mogelijkheden).
nee, ksv kon ik niet bemachtigen. Maar ik gebruik al een tijd kaesve (semi-fonetische spelling van mijn initialen dus) als alias. Die is meestal wel beschikbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door kaesve op 18-03-2014 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Firesphere schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:24:
[...]

Ik merk dat ik overal aparte tools voor gebruik. Het Linux principe, "Do one thing very good, let others do other things".

En dat bevalt me een stuk beter dan de brakke implementaties van verschillende tools die bijvoorbeeld diff niet als hoofdtaak hebben, etc.
Ergens snap ik dat wel, maar als ik bezig ben met een taak, say, iets mergen, dan wil ik daar niet 3 verschillende tools voor hoeven gebruiken. Op een gemiddelde werkdag heb ik een stuk of 15 tot 30 programma's / vensters open, het is een keertje genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sterkte FireSphere :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Firesphere schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:24:
[...]

Punt is dat ik zelf dan de integratie in de gaten moet houden. En er gaat vind ik ook echt veel tijd zitten in het steeds weer openen van bepaalde paden in weer een ander venster. Ik vind het op zich juist fijn dat mijn IDE me meteen toont welke files nog niet gecommit zijn of een behoorlijke diff... ik werd van al die tools niet vrolijk. (Maar goed, phpstorm crashte al bij het clonen van een repo, en Netbeans verliest eens in de zoveel z'n projecten bij git-trucs, dus de wereld is nog verre van perfect.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou wel nice zijn als Xaramin default in VS2015 komt :)
nieuws: 'Microsoft overweegt overname van maker developertools Xamarin'

/me merkt op dat bitbucket is slow here -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Woot, dat zou inderdaad tof zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Xamarin via MSDN? Yes please :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou mooi zijn ja. Heb gekeken voor een studentenlicentie, lijkt me wel aantrekkelijk. Vraag me alleen af of die 99 dollar een eenmalige kost is of jaarlijks. Staat er niet zo duidelijk, of ik moet er volledig overheen lezen natuurlijk :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:57:

Whooohh-h--h-h-h en dan gratis binnenlepelen via BizSpark. Ik riep het al eerder dat Microsoft Xamarin zou moeten overnemen (en JetBrains :Y ), gewoon C# als universele programmeertaal pushen voor alle platforms.

Dan wordt het zo makkelijk om Windows (Phone) 8 apps te maken dat mensen het veel sneller gaan doen, dus trekken ze uiteindelijk meer developers naar hun nieuwe platforms toe (Windows desktop en phone zijn allebei niet nieuw, maar de frameworks wel).

[ Voor 16% gewijzigd door BikkelZ op 18-03-2014 21:40 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:57:

Dat zou een hoop gedonder (en geld) schelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:38:
Dat zou mooi zijn ja. Heb gekeken voor een studentenlicentie, lijkt me wel aantrekkelijk. Vraag me alleen af of die 99 dollar een eenmalige kost is of jaarlijks. Staat er niet zo duidelijk, of ik moet er volledig overheen lezen natuurlijk :+
Lijkt me jaarlijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me ook, maar staat nergens duidelijk op de site. Dan hebben ze wel zo'n leuke chat functie, maar vervolgens zit je al een kwartier naar een leeg venster "Now chatting" te staren :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

[...]

<achternaam>
<voorletter><achternaam>
<voornaam><achternaam>
Tussenstand:
[afbeelding]

GitHub is de enige plaats op internet waar mijn accountnaam voorletter+achternaam is. Mijn naam is dusdanig niet uniek dat die combinatie meestal al bezet is. Ook ben ik met mijn volledige naam niet heel erg goed vindbaar met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Er zijn ook mensen die hopen dat dit niet gebeurd, omdat zij ook de ontwikkelaars achter Mono zijn en verwachten dat door de overname, Mono closed source wordt en dus de beste runtime voor C# op linux verdwijnt achter een paywall

edit:

en ik zie net dat JDK8 uit is met oa een Date Time API en lambda expressies :D

[ Voor 12% gewijzigd door Gropah op 18-03-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:10

Matis

Rubber Rocket

Jan_V schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:14:
SourceTree O+

Nu nog ondersteuning voor Linux en het zou een mooie app zijn.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 09:39
Gropah schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:54:
[...]
en ik zie net dat JDK8 uit is met oa een Date Time API en lambda expressies :D
Toen ik vanochtend (lees 7 uur) wilde downloaden, had ik nog de RC.
Maar ik zie aan de MD5 dat de RC gelijk is aan deze versie :)

Draaide al een paar weken de beta's. Beviel mij best goed (voor Java dan, en nee geen discussie ajb!).
Weinig problemen gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nieuwe NetBeans versie, eens zien of't wat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 15:00
Firesphere schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:17:
Antwoord: nee

(noot: zelf niet getest O-) )

[ Voor 8% gewijzigd door azerty op 18-03-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

wsitedesign schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:17:
[...]

NetBeans is volgens jou per definitie stuk? Ik vind het zelf een stuk beter werken voor java dan eclipse. Zou graag een vergelijking willen maken met IntelliJ, maar daar heb ik nog niet mee gewerkt. Dat ga ik deze zomer denk ik eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Firesphere schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:17:
Mwah, hij is redelijk.
Ik snap eigenlijk niet waarom Eclipse en/of Netbeans nog bestaan.
IntelliJ IDEA vind ik zoveel beter werken!

Hoor alleen als je met JEE bezig bent dat Netbeans nog goed is (volgens docent van me, zelf hoef ik niet met JEE bezig; ik zit op Spring)
Gropah schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:20:
[...]

NetBeans is volgens jou per definitie stuk? Ik vind het zelf een stuk beter werken voor java dan eclipse. Zou graag een vergelijking willen maken met IntelliJ, maar daar heb ik nog niet mee gewerkt. Dat ga ik deze zomer denk ik eens doen.
IntelliJ _/-\o_ :9~ O+

[ Voor 31% gewijzigd door Ryur op 18-03-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wsitedesign schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:17:
[...]

Na PHPStorm en IntelliJ is NetBeans echt mijn favoriete IDE.

En aangezien ik liever thuis niet betaal, kom ik op NetBeans uit ;)

Ok, wie van jullie heeft mijn recruiter-generator gespamt op motor-fora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Firesphere schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:53:
[...]
Ik heb sourcetree apart open, het integreert niet met de IDE, maar eerlijk gezegd, vind ik dat een stuk plezieriger werken, de versioning support van IDE's is toch nog altijd net niet lekker wat mij betreft.
Dit dus. Op zich heb ik de integratie in de IDE ook altijd nog wel aanstaan, dan kan ik zien welke bestanden zijn gewijzigd ten opzichte van de laatst gepullde commit, maar alle interacties met de repo doe ik gewoon via SourceTree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ryur schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:20:
[...]

Mwah, hij is redelijk.
Ik snap eigenlijk niet waarom Eclipse en/of Netbeans nog bestaan.
IntelliJ IDEA vind ik zoveel beter werken!

Hoor alleen als je met JEE bezig bent dat Netbeans nog goed is (volgens docent van me, zelf hoef ik niet met JEE bezig; ik zit op Spring)

[...]

IntelliJ _/-\o_ :9~ O+
NetBeans is echt de ultieme freeloader oplossing ten opzichte van de betaalde JetBrains dingen.
Vooral omdat het goed is in meerdere dingen en talen. Dat is een nadeel van PHPStorm, IntelliJ etc. ze kunnen 1 ding goed.
Voor de verandering, NetBeans is verdraaide goed in beide. Het is echt de IDE die ik zou kiezen als ik alles gratis zou willen doen.
Het is voor een aantal dingen zelfs nog steeds mijn favoriete IDE.
De SASS/LESS integratie is alleen zwaar ruk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:50

StM

Fatal error: Allowed memory size of 268435456 bytes exhausted (tried to allocate 8589934592 bytes) in

Oeps O-)

Legaal dingen slopen is tof :) Helemaal als je er ook nog voor betaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Memory exhaustion kan ik met elke site die PHP draait hoor ;) Is niet zo heel ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Firesphere schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:26:
[...]

Vooral omdat het goed is in meerdere dingen en talen. Dat is een nadeel van PHPStorm, IntelliJ etc. ze kunnen 1 ding goed.
Als je IntelliJ hebt, kan je alle andere producten via Plugins installeren? (behalve AppCode, die zit los; ga ik binnenkort kopen, moet weer met iOS bezig dus).

"Vroeger" had ik ook losse licenties op RubyMine, PHPStorm & WebStorm.
En nu ik IntelliJ heb, vooral voor Middleware/Spring, heb ik de andere niet meer nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Ryur op 18-03-2014 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Ik prefereer nu PHPStorm, maar inderdaad, als je volledig gratis wilt en geen toevlucht tot cracks/serials wilt nemen is Netbeans niet slecht. Qua Java hebben zowel Netbeans als Eclipse elk hun eigen voor en nadelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:50

StM

Firesphere schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:28:
Memory exhaustion kan ik met elke site die PHP draait hoor ;) Is niet zo heel ingewikkeld.
Ik zeg ook niet dat het moeilijk is :P Maar zo heel vaak zie ik PHP niet trachten 8 GB te alloceren.

[ Voor 11% gewijzigd door StM op 18-03-2014 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

[...]

NetBeans is echt de ultieme freeloader oplossing ten opzichte van de betaalde JetBrains dingen.
Voor de verandering, NetBeans is verdraaide goed in beide. Het is echt de IDE die ik zou kiezen als ik alles gratis zou willen doen.
Het is voor een aantal dingen zelfs nog steeds mijn favoriete IDE.
Persoonlijk worstel ik atm met REST en NetBeans. Niet echt prettig oid... maar komt volgens mij door Java en niet door NetBeans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dat ligt aan java en javadoc helaas, dat komt me heel bekend voor. Ik heb ondertussen complete REST implementaties zelf geschreven omdat het domweg beter werkt dan de gegeven libraries.
wsitedesign schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:30:
Ik prefereer nu PHPStorm, maar inderdaad, als je volledig gratis wilt en geen toevlucht tot cracks/serials wilt nemen is Netbeans niet slecht. Qua Java hebben zowel Netbeans als Eclipse elk hun eigen voor en nadelen :p
Leg me alsjeblieft de voordelen van Eclipse uit. Kan niet normaal werken met Gradle builds, gaat over z'n nek zodra de library die ik wil importeren te groot is, etc. nee dank je. Ik heb echt veel liever IntelliJ Community edition of NetBeans. Eclipse staat heel laag bij mij.

[ Voor 62% gewijzigd door Firesphere op 18-03-2014 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Gropah schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:20:
[...]

Ik doe al lang helemaal niks meer met Java maar een jaartje of vier geleden kon ik niet begrijpen waarom mensen naar een gedrocht als Eclipse grijpen als je met NetBeans gewoon veel beter kunt werken. Daarvan heeft JetBrains ook mooi gejat in ReSharper, dat rijtje met groen geel rood langs je scrollbalk.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 12:10
Misschien omdat er veel meer plugins beschikbaar zijn voor Eclipse?
Of dat ze Eclipse gewend zijn en nooit meer naar Netbeans hebben gekeken?
Toen Netbeans namelijk de refactoring tools op de schop nam, is het een grote sprong vooruit gegaan. Maar als je toen met Eclipse werkte en niet verder kijkt...

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:35

orf

Als je PhpStorm (of andere Jetbrains producten) op je werk gebruikt kun je die toch meestal ook thuis gebruiken? De licentie staat dat volgens mij toe. Als je prive aan open source projecten werkt kun je daarvoor sowieso een gratis licentie gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Mijn complimenten aan de ICT afdeling van de RU Nijmegen.
Ze kunnen ongemerkt op afstand Java installeren (stond er nog niet op) op alle computers in een lokaal :o
Alleen het feit dat het er nog niet op stond was enigszins jammer :P (VPS FTW)

[ Voor 14% gewijzigd door F.West98 op 19-03-2014 00:23 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 15:29
[...]

hoezo? Werkt prima toch?

Ik werk nu ook met netbeans, want daar draaien onze java maven projecten in. En ik heb geen zin om in elke ide alle shortkeys te wijzigen. Dus ook onze .net applicaties edit ik daar in (doe alleen frontend dus hoef nooit iets te builden ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
F.West98 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 00:12:
[...] Alleen het feit dat het er nog niet op stond was enigszins jammer :P (VPS FTW)
Ja, want je wilt standaard meuk installeren die alleen maar meer veiligheidsrisico's met zich meenemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

F.West98 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 00:12:
Mijn complimenten aan de ICT afdeling van de RU Nijmegen.
Ze kunnen ongemerkt op afstand Java installeren (stond er nog niet op) op alle computers in een lokaal :o
Alleen het feit dat het er nog niet op stond was enigszins jammer :P (VPS FTW)
CNCZ (de ICT-afdeling van de beta-faculteit) is awesome. Stuur een mailtje over software die je op de pc's daar geïnstalleerd wil hebben en het staat erop. Ik werk zelf op een windows-laptop maar ik gebruik ook veel linux-spul, dat doe ik doorgaans op de CNCZ-servers via SSH omdat ze toch alles hebben.

Morgen ook een LAN-party op hun PC's _/-\o_ We zijn er netjes mee, hoor. O-)

Over de universiteitsbrede ICT-voorzieningen wordt altijd steen en been geklaagd omdat het relatief tegenvalt, maar het valt misschien best mee en zijn we gewoon verwend.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Caelorum schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 00:28:
[...]

Ja, want je wilt standaard meuk installeren die alleen maar meer veiligheidsrisico's met zich meenemen...
Voornamelijk de slecht gecode browserplugin hoor :), normaal java is niks mis mee. Trouwens, hebben jullie Java 8 al gezien, best wel tof eigenlijk, eindelijk functionele grapjes in Java. http://winterbe.com/posts/2014/03/16/java-8-tutorial/

[ Voor 4% gewijzigd door windwarrior op 19-03-2014 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

windwarrior schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 01:10:
[...]

Voornamelijk de slecht gecode browserplugin hoor :), normaal java is niks mis mee. Trouwens, hebben jullie Java 8 al gezien, best wel tof eigenlijk, eindelijk functionele grapjes in Java. http://winterbe.com/posts/2014/03/16/java-8-tutorial/
Ja die standaardfunctie in een interface vond ik best leuk, je kunt in C# namelijk niet maar één functie van een interface implementeren en de rest open laten staan tenzij je kunstgrepen gaat toepassen als partial classes. Dat betekent dus dat je zo gauw je een interface gaat implementeren je alles in één klas moet implementeren ook als je dat in het kader van specialisatie en generalisatie helemaal niet wil.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Gropah schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:54:
[...]

Er zijn ook mensen die hopen dat dit niet gebeurd, omdat zij ook de ontwikkelaars achter Mono zijn en verwachten dat door de overname, Mono closed source wordt en dus de beste runtime voor C# op linux verdwijnt achter een paywall
Vroeger zou ik ook zo gedacht hebben maar nu denk ik dat ze zoiets niet bij mono gaan flikken. Ik ken een paar developers bij Xamarin die daar echt tegen in verweer zouden gaan :). Daarnaast open sourced Microsoft best wel veel dingen de laatste tijd en ik zie ik dus niet echt in waarom ze mono zouden closed sourcen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

BikkelZ schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 01:29:
[...]

Ja die standaardfunctie in een interface vond ik best leuk, je kunt in C# namelijk niet maar één functie van een interface implementeren en de rest open laten staan tenzij je kunstgrepen gaat toepassen als partial classes.
Maakt een standaardfunctie van een interface geen abstracte class? En als je meerdere interfaces implementeert, is het dan niet gewoon multiple inheritance?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 16-09 19:30
Over eclipse vs netbeans vs intellij:

Ik ben 2 jaar terug begonnen met netbeans, en kon niet begrijpen waarom mensen ooit eclipse wilden gebruiken. Echter heeft iemand me overgehaald om het te gaan gebruiken, en ik moet zeggen, de refactoring tools en de hoeveelheid plugins voor eclipse is gewoon echt beter. Zolang je er genoeg memory tegenaan gooit is het nog niet zo slecht.

Nu staat intellij al lang op het lijstje van dingen die ik wil uitproberen. Echter stoor ik me aan de gebrekkige support voor projectlombok, welke IJ erg graag gebruik wanneer ik ben aan het prototypen. Intellij heeft wel een plugin, maar deze heeft bijv geen support voor het val "keyword".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 10-09 20:32
Sebazzz schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 08:01:
[...]

Maakt een standaardfunctie van een interface geen abstracte class? En als je meerdere interfaces implementeert, is het dan niet gewoon multiple inheritance?
Hangt er vanaf wat je verstaat onder multiple inheritance.

Ja je kunt overerven van meerdere interfaces tegelijkertijd. Maar een interface bevat op zichzelf geen gedrag.

Bij multiple inheritance denk ik eerder aan het kunnen overerven van meerdere classes tegelijkertijd, en dat kan niet in c#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Sebazzz schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 08:01:
Nee, interfaces kunnen nog steeds geen state bevatten.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
N.a.v. mijn JS issues van gisteren deze maar erbij gepakt: http://visionmedia.github.io/mocha/

Kijken hoe dat werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Morguh!

Vriendin vandaag jarig, dus eerder naar huis vandaag en vanavond heerlijk uit eten :)

Verder dagje bug fixing vandaag. Weinig spannends aan de horizon vandaag (*klopt af*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
Gamebuster schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:44:
[...]
Ik ben te lui om al die commands te typen; Het zorgt voor afleiding.
Beetje late reactie, maar ik kan het toch niet laten: je moet toch ook committen, pushen, en af en toe fetchen? We gebruiken hier feature branches voor bijna alles. Een nieuwe feature branch starten is zoveel werk als 'git flow feature start [issuenummer]' (alias: git ffs [issuenummer]).
Als halverwege een issue aan iets anders wil/moet werken is het ook heerlijk dat je op een feature branch aan het werk bent. Ook krijgen onze branches automatisch een job in Jenkins, waardoor ze los getest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Mogguh :(

Iemand koffie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Grrr bootstrap!

50/50 colls passen niet naast omdat de breedte geen rekening houdt met de toegevoegde padding :(.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 13:10
_Moe_ schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:45:
Grrr bootstrap!

50/50 colls passen niet naast omdat de breedte geen rekening houdt met de toegevoegde padding :(.
Bootstrap 3 gebruikt toch border-box, dan zou het toch wel goed moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

_Moe_ schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:45:
Grrr bootstrap!

2x col-6-sm zou geen probleem moeten zijn.

---

PhpStorm vs Netbeans, wat zijn de belangrijkste verschillen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Blijkbaar zit er iets mis in de source code die ik rechtstreeks van de bootstrap site heb gehaald. Ik heb nu de less files van hun github gehad en alles lijkt te werken :)

Eerste ervaring met Bootstrap is dus eigenlijk al gefaald :)

[ Voor 15% gewijzigd door _Moe_ op 19-03-2014 10:20 ]

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

_Moe_ schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:11:
Blijkbaar zit er iets mis in de source code die ik rechtstreeks van de bootstrap site heb gehaald. Ik heb nu de less files van hun github gehad en alles lijkt te werken :)

Eerste ervaring met Bootstrap is dus eigenlijk al gefaald :)
Wel makkelijk om producten direct al zo te bestempelen terwijl er een grote kans is dat je het zelf hebt verpest :) Serieus, zoveel mensen gebruiken bootstrap en nu toevallig heb jij een probleem met iets dat opeens opgelost is door .less bestanden te gebruiken die in feite 1op1 zijn met een standaard bootstrap.css

Niet om tegen je te zeiken of iets dergelijks hoor, maar als 'first time user' vind ik het nogal frappant om het probleem bij bootstrap neer te zetten. Waarom zocht je niet even op waar en waarom het fout ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Nog mensen hier die altijd met 90% surfen? Kreeg een ticket dat de site niet goed wordt weergeven als zoom 90% is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Pfff, loop ik net trots te verkondigen dat mijn aanpassingen aan wat code een performancewinst van 200% opleveren, blijkt dat ik dev met prod servers aan het vergelijken ben :( Ja, die laatste is idd ongeveer 2x zo snel... grmbl :) Uiteindelijk bleken m'n aanpassingen de boel zelfs wat trager te maken (wat meer in lijn der verwachting lag aangezien ik caching verwijderd had...) :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
wouterwouter2 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:31:
Nog mensen hier die altijd met 90% surfen? Kreeg een ticket dat de site niet goed wordt weergeven als zoom 90% is...
Waarom zou je op 90% surfen? :/
Pagina: 1 ... 103 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.