"SELECT * FROM …", om vervolgens alleen "num_rows()" te doen?Hertog6 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:15:
Ja lekker Hylke94! Alleen suiker graag
Het was te merken dat ik gisteren aan het eind van de dag er wel weer redelijk klaar er mee was.. want dan slippen er dit soort foutjes in je code...
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 public function getAmountOfPages($perPage, $cat_id = false) { if (isset($cat_id)) { $sql = "SELECT * FROM `product` WHERE cat_id = ?"; $query = $this->db->query($sql, array($cat_id)); } else { $sql = "SELECT * FROM `product`"; $query = $this->db->query($sql); } return ceil($query->num_rows() / $perPage); }
En het raar vinden dat je 0 terug krijgt als je $cat_id leeg laat
Het was aan het einde van de dag en wou het klaar hebbenVerwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:26:
[...]
"SELECT * FROM …", om vervolgens alleen "num_rows()" te doen?

MacBook Pro Mid 2012 16Gb RAM | Xiaomi Mi2S 32 Gb
Je wou het klaar hebben, dus maak je een "ingewikkeldere" query?
Verwijderd
Hij is niet ingewikkelder: SELECT * FROM blaat is zowat de simpelste query die je kunt bedenken. Je moet niet eens denken welk veld in je tabel je moet gaan zoeken. Ik kan me dus wel inbeelden dat je voor * kiest als je wat lui bentDouweegbertje schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:35:
Je wou het klaar hebben, dus maak je een "ingewikkeldere" query?
Hertog6 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:34:
[...]
Het was aan het einde van de dag en wou het klaar hebbenVandaag tijd voor refactoring!
[afbeelding]

Altijd leuk als je besluit om een oude architectuur, gebaseerd op statics, om gaat bouwen naar een non-static architectuur met DI / IoC...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Pijnlijk.Gertjan. schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:39:
Hopelijk heb je meer geluk dan mijn collega gisteren. Die begon eind van de middag met een werkende build en zat 2 uur later met 200 errors. Bij iedere gefixte error kreeg hij er 10 terug
Altijd leuk als je besluit om een oude architectuur, gebaseerd op statics, om gaat bouwen naar een non-static architectuur met DI / IoC...
M.i. is er geen enkel excuus om een select * te doen en de rowcount te pakken als je een aantal op wil halen. Dit is geen kwestie van 'later refactoren'. Dat soort shit ga je vergeten.Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:37:
[...]
Hij is niet ingewikkelder: SELECT * FROM blaat is zowat de simpelste query die je kunt bedenken. Je moet niet eens denken welk veld in je tabel je moet gaan zoeken. Ik kan me dus wel inbeelden dat je voor * kiest als je wat lui bent
https://niels.nu
Verwijderd
Nee, tuurlijk, ik keur het ook totaal niet goed hoor. Ik zeg enkel dat een SELECT * FROM blaat in mijn ogen de gemakkelijkste query is (en daarom zeker en vast niet de meest performanteHydra schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:42:
[...]
M.i. is er geen enkel excuus om een select * te doen en de rowcount te pakken als je een aantal op wil halen. Dit is geen kwestie van 'later refactoren'. Dat soort shit ga je vergeten.
Heerlijk toch, om er na een lange tijd achter komen dat je applicatie zo veel sneller is na die ene optimalisatieHydra schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:42:
[...]
M.i. is er geen enkel excuus om een select * te doen en de rowcount te pakken als je een aantal op wil halen. Dit is geen kwestie van 'later refactoren'. Dat soort shit ga je vergeten.
Hydra schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:42:
[...]
C#:
1
| // TODO Refactor this |
We are shaping the future
@Hydra Wat ik standaard elke week doe, is door al mijn code heengaan. Terug lezen, commentaar veranderen (en soms gewoon toevoegen) en mijn TODO's er bij pakken en eventueel code refactoren want wat op dat moment de beste oplossing leek, is soms niet altijd de beste oplossing 
En dan zie je af en toe dit staan in je TODO lijst

[ Voor 16% gewijzigd door Hertog6 op 18-03-2014 09:49 . Reden: Ploatje toegevoegd ]
Ik vergeet soms mijn TODO's te verwijderen. Dan kom ik nog TODO's tegen die allang zijn opgelost of waarvan ik geen idee meer heb wat ik er mee bedoelde... Die gaan dan ook snel weer van de TODO lijst afHertog6 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:46:
@Hydra Wat ik standaard elke week doe, is door al mijn code heengaan. Terug lezen, commentaar veranderen (en soms gewoon toevoegen) en mijn TODO's er bij pakken en eventueel code refactoren want wat op dat moment de beste oplossing leek, is soms niet altijd de beste oplossing
[afbeelding]
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ow wat een verschrikkelijk (pijnlijk) herkenbare todo commentsHertog6 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:46:
[afbeelding]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Je hebt in Visual Studio toch de Task List window ?
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Zucht... even VS2005 inrichten om WM 6.5 te kunnen developen... gaat niet helemaal soepel
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Dat klinkt herkenbaar!.Gertjan. schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:51:
[...]
Ik vergeet soms mijn TODO's te verwijderen. Dan kom ik nog TODO's tegen die allang zijn opgelost of waarvan ik geen idee meer heb wat ik er mee bedoelde... Die gaan dan ook snel weer van de TODO lijst afWat ook vaak gebeurt is dat ik een todo neerzet dat ik er nog naar moet kijken en dat ik mijzelf erop betrap dat ik het 10 minuten later al aan het refactoren/fixen ben
Graag gedaanFiresphere schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:51:
[...]
Ow wat een verschrikkelijk (pijnlijk) herkenbare todo comments
Wait what? Waarom?Acid_Burn schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:54:
Zucht... even VS2005 inrichten om WM 6.5 te kunnen developen... gaat niet helemaal soepel
Voor mensen die er geen genoeg van kunnen krijgen: 2bitfinity.
Just like 2048, except there's no limit!
Net wat mijn eerste reactie was....
[ Voor 65% gewijzigd door Chris7 op 18-03-2014 09:57 . Reden: Firesphere-momentje ]
Verwijderd
WM 6.5? Waarom zou je daar nog mee beginnen? Ik neem aan dat je geen nieuwe app moet maken maar een fix moet uitvoeren op een bestaande. Also: wie heeft er nu nog WM 6.5?Acid_Burn schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:54:
Dat ding gebruik ik nooit... Een tijdje de todo window van R# gebruikt, maar ook dat was niet praktisch. Inmiddels gewoon maar afgesproken zo min mogelijk TODO's in de code te gooien, soms gebruikte we het ook om elkaar op TODO's te wijzen... In grote projecten wordt het een gigantische zooi met die TODO's.DeluxZ schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:53:
Je hebt in Visual Studio toch de Task List window ?
Als het niet urgent is loggen we het in onze issuetracker, is het wel urgent dan fixen we het meteen. Ik gebruik de TODO's enkel voor onderhanden werk en als ik release/een issue sluit probeer ik de TODO's weg te hebben.
Mogelijke toekomstige JS features gebaseerd op ECMA6 drafts:
https://github.com/google...ler/wiki/LanguageFeatures
Tevens een ECMA6 to JS compiler:
https://github.com/google/traceur-compiler
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
AngularJS 2.0 wordt ook al helemaal in ECMAScript 6 geschreven en maakt gebruik van die compiler.Gamebuster schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:58:
Mogelijke toekomstige JS features gebaseerd op ECMA6 drafts:
.Gertjan. schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:39:
[...]
Hopelijk heb je meer geluk dan mijn collega gisteren. Die begon eind van de middag met een werkende build en zat 2 uur later met 200 errors. Bij iedere gefixte error kreeg hij er 10 terug

Zo kwam ik op die compiler
Deze features zijn voor mij voldoende om NodeJS een serieuze vervanger te zien van mijn huidige development werk.
NodeJS vind ik heel interessant, maar Javascript heeft wat issues die mij niet helemaal aanspreken. Die compiler (en ECMA6 dus) lijkt dit te fixen. Met name die await is echt awesome.
Deze features zijn voor mij voldoende om NodeJS een serieuze vervanger te zien van mijn huidige development werk.
NodeJS vind ik heel interessant, maar Javascript heeft wat issues die mij niet helemaal aanspreken. Die compiler (en ECMA6 dus) lijkt dit te fixen. Met name die await is echt awesome.
Het mooie van die prepaid dingen is dat je er een willekeurig bedrag op kan zetten, het op een willekeurig moment weer op je rekening kan laten storten of geld er bij storten en dat ze maar in beperkte maten "op naam" staan.Gropah schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:57:
[...]
Overhead kosten, vaak net niet het goede bedrag dus dan moet je een stap groter kopen, waardoor er weer een bedrag overblijft waar ik meestal niets mee kan, het verloopt. Daarnaast ben ik ook gewoon huiverig voor het principe creditcard. Ik vind het een principeel onveilig product, voor zowel de bank (omdat je maar weinig info nodig hebt om te "checken" of iemand wel is wie die zegt dat hij is en het is geen two factor authentication) en voor de consument (want je kan geld uitgeven zonder dat je het hebt (en dat gebeurd veel, want anders zou het systeem niet meer bestaan omdat het te weinig geld in het laatje brengt)).
Toen ik ging backpacken heb ik speciaal z'n kaart meegenomen zodat ik minder vatbaar was voor skimmen of verlies van de kaart. Ook privacy is dan "wat beter". Ik ben er dus wel over te spreken, maar bedenk me nu dat ik nog maar is het geld van dat ding af moet halen dat ik nog over heb
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Life of a programmer in a nutshell
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
ECMAScript 6 ziet er inderdaad heel goed uit. Node.js is leuke technologie, gebruik ik o.a. voor Grunt en ik wil ook eens kijken naar node-webkit, dat lijkt me ook wel interessant.Gamebuster schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:03:
Zo kwam ik op die compiler![]()
^Dat.
Wow hey, ik krijg een melding voor een enquête!
Wow ik ook!!
De afdeling QA heeft een weekje vrij?TheNephilim schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:24:
Wow hey, ik krijg een melding voor een enquête!
Hoe vaak je video's van Tweakers?
Je video van Tweakers niet vaak?.Gertjan. schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:27:
[...]
De afdeling QA heeft een weekje vrij?
[...]
Acid_Burn schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:54:

Verwijderd
Er staan wel meerdere fouten en onvolledigheden in ....Gertjan. schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:27:
[...]
De afdeling QA heeft een weekje vrij?
[...]
offtopic:
Thanks Firesphere
Thanks Firesphere
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 10:42 ]
Maar op GA maar wat feedback gestuurd omdat het niet kan in de survey zelf. Beetje jammer maar illustreert wel weer dat de kwaliteit naar mijn gevoel toch wat afneemt.. of ben ik ondertussen een oude zijkerd geworden?
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
... "en" ...Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:33:
[...]
Er staan wel meerdere fouten onvolledigheden in ...
Verwijderd
Ik verlaagde mij net even tot het niveau van Tweakers (.Gertjan. in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5")
Het laatste sowieso, maar je hebt wel gelijk.Electrowolf schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:35:
Maar op GA maar wat feedback gestuurd omdat het niet kan in de survey zelf. Beetje jammer maar illustreert wel weer dat de kwaliteit naar mijn gevoel toch wat afneemt.. of ben ik ondertussen een oude zijkerd geworden?
Welke idioot heeft bedacht om het halverwege het 'onderzoek' naar tweakers het opeens over fucking headphones te gaan hebben?!
Ik krijg het idee dat de input over tweakers gewoon weggeknikkerd wordt en dat dit alleen maar in opdracht van een headphones-leverancier is.
Ik krijg het idee dat de input over tweakers gewoon weggeknikkerd wordt en dat dit alleen maar in opdracht van een headphones-leverancier is.
Ik had volgens mij helemaal geen vragen over headphones...Misschien is het een random bak met vragen?Hydra schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:49:
Welke idioot heeft bedacht om het halverwege het 'onderzoek' naar tweakers het opeens over fucking headphones te gaan hebben?!
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Hmm, ik kreeg televisies voorgeschoteld, geen headphones...Hydra schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:49:
Ondertussen heb ik of headphones of tv of laptop voorbij zien/horen komen.. het is dus random of er wordt misschien gekeken naar je websitegebruik.
Dat laatste sowieso niet; ik heb uberhaupt nooit naar headphones gezocht. Dus is het compleet random. Wat een kolder.Electrowolf schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:52:
Ondertussen heb ik of headphones of tv of laptop voorbij zien/horen komen.. het is dus random of er wordt misschien gekeken naar je websitegebruik.

Handig toch. Beter je vragen spreiden dan dat je iedereen 10 extra vragen gaat voorschotelen.
Ik zit vast in de enquete... Als ik op volgende druk blijft hij aangeven dat ik iets moet invullen, maar heb gewoon al meerdere combinaties van vinkjes geprobeerd...
EDIT: oh.. er staat inderdaad max 3
Thanks McPoowl
EDIT: oh.. er staat inderdaad max 3

Thanks McPoowl
[ Voor 15% gewijzigd door Erwin537 op 18-03-2014 10:57 ]
Ik had ook televisies, wat een onzin zeg.El_kingo schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:52:
[...]
Hmm, ik kreeg televisies voorgeschoteld, geen headphones...
Ik had teveel checkboxjes aangevinkt. Max 3, ik had er 4 :x. Dan geeft ie ook de melding dat de vraag verplicht is..Erwin537 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:55:
Ik zit vast in de enquete... Als ik op volgende druk blijft hij aangeven dat ik iets moet invullen, maar heb gewoon al meerdere combinaties van vinkjes geprobeerd...
Is dat niet een onderdeel waar je MAX 3 mag invullen maar hij als reden geeft dat 't niet werkt dat je "Een keuze moet maken"? Hoogwaardig enzo.Erwin537 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:55:
Dan mag je maximaal 3 antwoorden aanvinken. Had ik ook.Erwin537 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:55:
Ik krijg de melding dat ik geen vinkje heb aangevinkt terwijl ik iets heb ingevuld bij "anders"
Inderdaad, kolder, ik had verwacht een enquête in te vullen over de tweakers.net zelf. Niet over mijn televisie voorkeur dan wel aankoop gedrag. Zo krijg je dus dat mensen enquêtes opzettelijk verkeerd gaan invullen...PrisonerOfPain schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:55:
[...]
Ik had ook televisies, wat een onzin zeg.
Wenst U een TV te kopen, zo ja wanneer?
Meer dan 1 jaar, je hoeft geen aanbiedingen te doen
Gebruik je adblock: JA
Meer dan 1 jaar, je hoeft geen aanbiedingen te doen
Gebruik je adblock: JA
Bij mij vroegen ze me wanneer ik een nieuwe telefoon ging kopen.. Ik heb net een nieuwe, maar kreeg niet de optie om te zeggen "Heb net een nieuwe" -.-'
Volgens mij is deze enquete net zo nuttige als de volgende foto
Volgens mij is deze enquete net zo nuttige als de volgende foto

Ik zit nog te wachten op de eerste die zegt dat hij hem niet heeft ingevuld
Blijkbaar werken zulke push meldingen toch wel in het ratio van voltooide enquêtes.
Hah, "The only winning move, is not to play", ik heb de enquete dus niet gedaan en vlug de melding weggeklikt.
Verwijderd
Bij mij gingen de vragen over tablets. Best nog wel OK dus 
Door niet te spelen ga je in ieder geval geen cadeaubon winnenOtherside1982 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:11:
Hah, "The only winning move, is not to play", ik heb de enquete dus niet gedaan en vlug de melding weggeklikt.
Ik had halverwege de enquete enkel vragen over fototoestellen.
Ik geef helemaal geen fuck om fototoestellen.
Ik geef helemaal geen fuck om fototoestellen.
Lekker op de bank
Bij mij alleen maar tablets.
Ik heb niet eens een tablet en hoef er ook geen een eigenlijk..
Ik heb niet eens een tablet en hoef er ook geen een eigenlijk..
Ik heb geen bericht gekregen, ik voel me buitengesloten
Wist je het nog niet?
Jij doet niet meer mee!
Jij doet niet meer mee!
Lekker op de bank
Hoe waardevol denk je dat mijn antwoorden over headphones waren?Douweegbertje schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:55:
Handig toch. Beter je vragen spreiden dan dat je iedereen 10 extra vragen gaat voorschotelen.
Had ik ook idd.Martijndoes schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:59:
Ik krijg de melding dat ik geen vinkje heb aangevinkt terwijl ik iets heb ingevuld bij "anders"
[ Voor 29% gewijzigd door Hydra op 18-03-2014 11:20 ]
Jammer zeg, ik doe niets liever dan enquêtes invullen
YouTube: Je Doet Niet Meer Mee DEEL 2 - Jan Jaap van der Wal - Dit Was Het Nieuws
Had ffe ontspanning nodigDouweegbertje schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:08:
Ik zit nog te wachten op de eerste die zegt dat hij hem niet heeft ingevuldBlijkbaar werken zulke push meldingen toch wel in het ratio van voltooide enquêtes.
Anders vul ik dat meestal toch niet in.
Niet, maar gaat het daar over? Het ging mij erom dat het wel handig is dat er verschillende enquêtes zijn zodat je dus niet over 10 producten het zelfde zootje hoeft in te vullen. Nu dus maar gewoon één, en andere vullen weer andere producten in. Even los van het feit hoe non-boeiend die vragen zijn.. is dat gewoon handig.Hydra schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:20:
[...]
Hoe waardevol denk je dat mijn antwoorden over headphones waren?
[...]
Had ik ook idd.
Ik denk dat de mijne dan ook stuk is want ik zie hem ook nietFiresphere schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 00:56:
Ik denk dat je cache stuk is.
Nothing to see here!
Omdat het niet voor een telefoon is, maar voor een barcodescanner met WEH6.5. Die draaien zo'n beetje allemaal op CE5.0 of WEH6.5.Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:57:
[...]
WM 6.5? Waarom zou je daar nog mee beginnen? Ik neem aan dat je geen nieuwe app moet maken maar een fix moet uitvoeren op een bestaande. Also: wie heeft er nu nog WM 6.5?
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Nee, dat klopt, had'm even offline gehaald, zat ergens een bugje irritant te doen.Rutix schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:31:
[...]
Ik denk dat de mijne dan ook stuk is want ik zie hem ook niet
Verwijderd
A LONG STORY. MY LIFE FELL APART. AND I'M REBUILDINGRutix schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:31:
[...]
Ik denk dat de mijne dan ook stuk is want ik zie hem ook niet
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 11:38 ]
Ah nu zie ik hem inderdaadFiresphere schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:35:
[...]
Nee, dat klopt, had'm even offline gehaald, zat ergens een bugje irritant te doen.
Edit: Ouch FS
[ Voor 25% gewijzigd door Rutix op 18-03-2014 11:46 ]
Nothing to see here!
Ik zou sowieso altijd voor de Large gaan, zolang er zeker 2.5x keer meer popcorn in de large tov de small zit
Wow hey, net een eerste stap gezet in de richting van 'git flow'
Een branch gemaakt die 'develop' heet
Dat werd wel eens tijd, of niet danTheNephilim schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:02:
Wow hey, net een eerste stap gezet in de richting van 'git flow'Een branch gemaakt die 'develop' heet
*pop* goes the cherry!TheNephilim schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:02:
Wow hey, net een eerste stap gezet in de richting van 'git flow'Een branch gemaakt die 'develop' heet
Het punt is dus dat de antwoorden (en dus de enquête) dan volledig nutteloos worden. Je kunt praktisch bijna hetzelfde bereiken met Math.random().Douweegbertje schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:22:
Niet, maar gaat het daar over? Het ging mij erom dat het wel handig is dat er verschillende enquêtes zijn zodat je dus niet over 10 producten het zelfde zootje hoeft in te vullen. Nu dus maar gewoon één, en andere vullen weer andere producten in. Even los van het feit hoe non-boeiend die vragen zijn.. is dat gewoon handig.
[ Voor 54% gewijzigd door Hydra op 18-03-2014 12:17 ]
dubbel
[ Voor 98% gewijzigd door Hydra op 18-03-2014 12:17 ]
Beetje foute statement, als we het gezondheidsaspect erbij halen. Maar... oh nee het is (Amerikaans) popie-jopie onderzoek, fuck logic. Sowieso zijn vrijwel al die "brain games" kapot..
[ Voor 6% gewijzigd door vpm op 18-03-2014 12:42 ]
Dat is een gegeven feit en staat er even los van wat ik bedoelHydra schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:16:
[...]
*pop* goes the cherry!
[...]
Het punt is dus dat de antwoorden (en dus de enquête) dan volledig nutteloos worden. Je kunt praktisch bijna hetzelfde bereiken met Math.random().
Je moest eens weten hoeveel bedrijven nog geen enkele VCS hebben.
Ja dat is wel handig. Al moet ik nog een beetje uitvogelen hoe dat zit met pushen en dergelijke. Het mergen spreekt aardig voor zich gelukkig.
Verwijderd
Ja, dat had je van te voren kunnen raden. In het casino zouden ze je zelfs nog geen 1:1 geven daarvoor.Gertjan. schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:39:
[...]
IS DIZKRIMINAZIE!Pizzalucht schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:14:
Ik heb geen bericht gekregen, ik voel me buitengesloten
* Caelorum voelt zich ook buitengesloten
Net Firesphere's laatste blogpost gelezen, is niet leuk.
Sterkte vuurbol!
Sterkte vuurbol!
We are shaping the future
Ik had ook niet anders verwacht hoor, maar juniors moeten het nog lerenVerwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:49:
[...]
Ja, dat had je van te voren kunnen raden. In het casino zouden ze je zelfs nog geen 1:1 geven daarvoor
Op zich kun je redelijk lang een hybride model hanteren waarbij beide technieken samen leven. Maar klopt een dergelijke wijziging is redelijk breaking.
Verwijderd
Ook gelezen...Alex) schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:38:
Net Firesphere's laatste blogpost gelezen, is niet leuk.![]()
Sterkte vuurbol!

Sterkte FS.
Net gelezen, dat is niet leuk! Sterkte Firesphere!
[ Voor 31% gewijzigd door Chris7 op 18-03-2014 14:55 . Reden: snip link ]
Oh hoezo? Ik zelf zou echt niet denken "oh meer popcorn is slecht voor me dus ik neem de small" >.>vpm schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:40:
[...]
Beetje foute statement, als we het gezondheidsaspect erbij halen. Maar... oh nee het is (Amerikaans) popie-jopie onderzoek, fuck logic. Sowieso zijn vrijwel al die "brain games" kapot..
Nothing to see here!
Dat verklaart in ieder geval al iets van je 'gebrek aan koffie' de laatste tijd Firesphere.
Voor wat het vanaf een openbaar forum betekend: sterkte!
Voor wat het vanaf een openbaar forum betekend: sterkte!
Ik vraag mij altijd af hoeveel zoiets betekend. Zelf laat ik het meestal maar achterwege. Als ik iemand niet ken kan ik er moeilijk ook gevoelens bij hebben en is zoiets eigenlijk alleen maar iets dat je zegt uit beleefdheid of sociale druk.pdebie schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:04:
[...] Voor wat het vanaf een openbaar forum betekend: sterkte!
Maar misschien ben ik wel gewoon niet zo sociaal ^^
[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 18-03-2014 14:07 ]
Amazon CloudSearch is vet maar wat is het traag als je een nieuwe index wilt, een index wil wegmikken of wilt herindexeren...

Fuck zeg! FS, heel veel sterkte!Chris7 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:49:
Net gelezen, dat is niet leuk! Sterkte Firesphere!
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ondanks dat ik 'em niet persoonlijk ken, vind ik het wel oprecht enorm klote voor hem.Caelorum schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:06:
Ik vraag mij altijd af hoeveel zoiets betekend. Zelf laat ik het meestal maar achterwege. Als ik iemand niet ken kan ik er moeilijk ook gevoelens bij hebben en is zoiets eigenlijk alleen maar iets dat je zegt uit beleefdheid of sociale druk.
[ Voor 57% gewijzigd door Hydra op 18-03-2014 14:13 ]
Verwijderd
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Op de een of andere manier begin je toch een bepaalde band te ontwikkelen met de mensen in dit topic. Op andere delen van het forum is dat misschien niet altijd zo het geval maar ik vind dat we hier in de Devschuur toch nog een vrij hecht groepje zijn. Verwacht geen wonderen, het blijft nog steeds "het internet" maar ik leef toch echt wel mee met Firesphere zijn situatie en wat ik zeg is dus ook gewoon echt gemeend.Caelorum schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:06:
[...]
Ik vraag mij altijd af hoeveel zoiets betekend. Zelf laat ik het meestal maar achterwege. Als ik iemand niet ken kan ik er moeilijk ook gevoelens bij hebben en is zoiets eigenlijk alleen maar iets dat je zegt uit beleefdheid of sociale druk.
Precies dit. Ik ken hem ook niet persoonlijk maar ik ken hem wel hier. En ik weet hoe zwaar het zal zijn en vind het dus echt klote voor hem. Granted ik zal er niet van wakker liggen omdat ik hem alleen via internet ken maar dat betekent niet dat ik het niet klote voor hem vind.Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:19:
[...]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Op de een of andere manier begin je toch een bepaalde band te ontwikkelen met de mensen in dit topic. Op andere delen van het forum is dat misschien niet altijd zo het geval maar ik vind dat we hier in de Devschuur toch nog een vrij hecht groepje zijn. Verwacht geen wonderen, het blijft nog steeds "het internet" maar ik leef toch echt wel mee met Firesphere zijn situatie en wat ik zeg is dus ook gewoon echt gemeend.
Nothing to see here!
Hoe sta jij er tegenover bij mensen die je wel kent dan? Iemand die zegt 'Goh dat vind ik enorm klote voor je'. Uiteindelijk heb je er niets aan en (bij de mensen waar het om gaat) wist je toch al wel dat ze het klote zouden vinden. Maar uiteindelijk helpt het toch wel dat je het sowieso kwijt kan en dat mensen wat medeleven komen (en indien van toepassing met suggesties).Caelorum schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:06:
[...]
Ik denk dat het op een forum waar je veel zit niet anders is. Het lijkt allemaal niet zo veel voor te stellen, maar uiteindelijk is het prettig om het kwijt te kunnen en zien dat mensen er ook (op een bepaalde manier) op reageren.
@Firesphere: sterkte. Dieet zo ingrijpend aanpassen is zwaar maar de motivatie heb je. Beterschap.
Met de mensen van de coffeecorner heb ik toch wel een andere "band" dan de mensen die elders op het forum rond hobbelenRutix schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:23:
[...]
Precies dit. Ik ken hem ook niet persoonlijk maar ik ken hem wel hier. En ik weet hoe zwaar het zal zijn en vind het dus echt klote voor hem. Granted ik zal er niet van wakker liggen omdat ik hem alleen via internet ken maar dat betekent niet dat ik het niet klote voor hem vind.
Het verhaal greep mij wel redelijk aan, werd er zelfs best wel chagrijnig van. Dit soort onderwerpen vind ik sowieso al niet erg tof, maar het feit dat ik regelmatig om hem kan lachen (en soms ook andersom hoop ik) maakte het verhaal wat "dichterbij". Daarnaast is hij van ongeveer hetzelfde bouwjaar, dus ik begon mij ook te bedenken hoe ik mij bij zulk nieuws zou gaan voelen...
Het is niet dat ik er wakker van lig, maar het was wel iets waar ik even stil van werd

Meh, dat dus. Dat soort woorden zijn voor mij vrij betekenisloos. Als er iets gebeurt weet ik al dat mensen het klote vinden en dat is waar ik steun uit put. Woorden zijn wat dat betreft sowieso al vaak betekenisloosErwin537 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:27:
[...]
Hoe sta jij er tegenover bij mensen die je wel kent dan? Iemand die zegt 'Goh dat vind ik enorm klote voor je'. Uiteindelijk heb je er niets aan en (bij de mensen waar het om gaat) wist je toch al wel dat ze het klote zouden vinden. [...]
Neemt niet weg dat ik het niet kut voor hem vind, maar zal er verder geen moment van wakker liggen. Dus of hij daar verder veel steun uit put weet ik ook niet.
Is mijn vraag ook beantwoord ^^Firesphere schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:32:
Ik kan jullie uit redelijk betrouwbare bron vermelden, dat het zeker wel betekenis heeft.
[ Voor 30% gewijzigd door Caelorum op 18-03-2014 14:33 ]
Ik kan jullie uit redelijk betrouwbare bron vermelden, dat het zeker wel betekenis heeft.
Oeh dat ziet er naar uit Firesphere! Blijvende nierschade dus, waar je met een aangepast dieet geen last meer van hebt. Als ik het goed begrijp.
Maar veel sterkte en succes! Hopelijk slaat dat aan en is het goed te doen
.
Maar veel sterkte en succes! Hopelijk slaat dat aan en is het goed te doen
Verwijderd
Joepie, de conference software is stuk dus geen meetings nu 
Helaas ligt onze issue tracker ook op zijn gat

Verwijderd
Wat dat betreft zou je natuurlijk alles door kunnen trekken(complimentjes en waardering tonen zijn dan ook niet meer nodig). Het is gewoon prettig om te horen dat iemand oprecht aan je denkt en dat ook laat merken. Je hoeft niet meteen beste vrienden te zijn natuurlijk.Caelorum schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:31:
[...]
Meh, dat dus. Dat soort woorden zijn voor mij vrij betekenisloos. Als er iets gebeurt weet ik al dat mensen het klote vinden en dat is waar ik steun uit put. Woorden zijn wat dat betreft sowieso al vaak betekenisloos
Neemt niet weg dat ik het niet kut voor hem vind, maar zal er verder geen moment van wakker liggen. Dus of hij daar verder veel steun uit put weet ik ook niet.
[...]
Is mijn vraag ook beantwoord ^^
Als je dit niet oprecht meent dan kun je het inderdaad beter achterwege laten
Firesphere sterkte!
Firesphere sterkte indeed!
Vrij vertaald, er zijn geen issues toch, sit back and enjoy.Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:41:
Joepie, de conference software is stuk dus geen meetings nu
[ Voor 84% gewijzigd door windwarrior op 18-03-2014 14:44 . Reden: Ik wou dit vakje invullen ]
Damn, Firesphere. Toch wel schrikken als je dat zo leest. Sterkte!
Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D
Dit topic is gesloten.
Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.