Ik ben van plan om om eind deze maand een nieuwe PC te kopen. Tegenwoordig game ik vrij weinig op mijn PC. Daarentegen wil ik de optie open houden om weer op mijn PC te gaan gamen in plaats van op mijn Xbox 360.
Jullie willen niet weten wat de leeftijd is van mijn huidige PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Primair: internetten waaronder videos bekijken, Photoshop en Office toepassingen
Secundair: gamen, eenvoudige videobewerking
Games: Total War: Rome II, The crew, Batman: Arkham Origins, Company of Heroes 2, Civilization 5, Grand Theft Auto V
Mocht er een shooter worden gespeeld dan ga ik Battlefield 4 spelen. Kans dat ik op de PC shooters ga spelen is op dit moment niet groot.
Voor het op slaan van belangrijke data gebruik ik mijn NAS. Zal eerder de NAS vervangen of grotere HD's plaatsen dan een grotere HD opnemen in deze PC.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 770 euro. Mocht iemand een goede reden hebben om over dit bedrag heen te gaan, laat het dan even weten. Zit met 770 euro al 10% boven mijn oorspronkelijke budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn DVD brander mee en randapparatuur zoals een monitor, muis en keyboard.
Heb hier nog een voeding liggen maar die kan ik waarschijnlijk niet gebruiken? pricewatch: Cooler Master Real Power RS450
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb een lijst gemaakt en weet niet zeker of dit aan sluit op mijn eisen:
Weet niet zeker of dit de juiste videokaart is. Het is geen game PC maar misschien is deze kaart te licht?
Ik zie vaak het advies om een SSD in de configuratie op te nemen. Heb voor de 120GB versie gekozen wat mij voldoende lijkt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb een voorkeur voor een kast met een raam. Dit heb ik in mijn huidige kast ook.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Omdat er een raam in deze kast zit, zal ik graag iets van licht in de kast zien. Heb gekozen voor een koeler met een blauwe led ter indicatie. Wat is er volgens jullie nog mogelijk om kleur c.q. licht in de kast te brengen?
Op het gebied van geluidsniveau zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.
Jullie willen niet weten wat de leeftijd is van mijn huidige PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Primair: internetten waaronder videos bekijken, Photoshop en Office toepassingen
Secundair: gamen, eenvoudige videobewerking
Games: Total War: Rome II, The crew, Batman: Arkham Origins, Company of Heroes 2, Civilization 5, Grand Theft Auto V
Mocht er een shooter worden gespeeld dan ga ik Battlefield 4 spelen. Kans dat ik op de PC shooters ga spelen is op dit moment niet groot.
Voor het op slaan van belangrijke data gebruik ik mijn NAS. Zal eerder de NAS vervangen of grotere HD's plaatsen dan een grotere HD opnemen in deze PC.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 770 euro. Mocht iemand een goede reden hebben om over dit bedrag heen te gaan, laat het dan even weten. Zit met 770 euro al 10% boven mijn oorspronkelijke budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn DVD brander mee en randapparatuur zoals een monitor, muis en keyboard.
Heb hier nog een voeding liggen maar die kan ik waarschijnlijk niet gebruiken? pricewatch: Cooler Master Real Power RS450
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb een lijst gemaakt en weet niet zeker of dit aan sluit op mijn eisen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 164,90 | € 164,90 |
1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 65,95 | € 65,95 |
1 | Club3D Radeon HD 7870 royalKing | € 146,- | € 146,- |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 68,95 | € 68,95 |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window | € 91,96 | € 91,96 |
1 | Gelid Solutions GX-7 | € 29,99 | € 29,99 |
1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 57,45 | € 57,45 |
1 | Seasonic M12II 520W | € 60,- | € 60,- |
1 | Crucial 2.5" M500 120GB | € 75,50 | € 75,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 760,70 |
Weet niet zeker of dit de juiste videokaart is. Het is geen game PC maar misschien is deze kaart te licht?
Ik zie vaak het advies om een SSD in de configuratie op te nemen. Heb voor de 120GB versie gekozen wat mij voldoende lijkt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb een voorkeur voor een kast met een raam. Dit heb ik in mijn huidige kast ook.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Omdat er een raam in deze kast zit, zal ik graag iets van licht in de kast zien. Heb gekozen voor een koeler met een blauwe led ter indicatie. Wat is er volgens jullie nog mogelijk om kleur c.q. licht in de kast te brengen?
Op het gebied van geluidsniveau zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.