Verwijderd
Edit: Zie net dat het Jochem ook was opgevallen. Jij ook scherp Jochem
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2014 19:04 ]
Thx Ferry ^^
Dankje A-Jay, In de volgende update zal je dit allemaal te weten komen.A-Jay schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:44:
Dat blijven mooie kasten, en je bent ook al lekker bezig.
Al een idee hoe je de binnenkant wil maken?
Idd het design is in mijn ogen tijdloos.Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 14:30:
Ben benieuwd wat het gaat worden!
Zijn standaard al leuke kastjes
Dank je Nesty, het is idd jammer maar wie weet komt er ooit nog wel een update.Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 15:31:
Jmmr van de Bel Air mod, maar ik ben benieuwd wat je van deze maakt. Succes!!!
Lol de S is er gewoon af gevallen.Jochemd13 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:16:
Erg mooi. Maar xps zonder s?
Alle letters gaan er af weet alleen niet of ik er nieuwe op ga zetten of niet.Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 19:03:
Scherp Ferry, erg scherp
Edit: Zie net dat het Jochem ook was opgevallen. Jij ook scherp Jochem

Hoe heb je dat gemaakt? Gedremeld?
Met ^^
Dat hoop ik toch niet, laser of watergesneden hoop ik?Hoe heb je dat gemaakt? Gedremeld?
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Hoe dan ook, nice werk.
Heb het al eerder gezegd; goed bezig!
https://www.facebook.com/DutchLionCustomising
Update!
Paar weken geleden langs Pascal gegaan om daar wat spulletjes op te halen voor de case. Ik heb voor gekozen om de front,back plate en mothorboard tray helemaal op nieuw te maken zodat dit meer opties geeft met de indeling van de case.
Dit was het eerste idee/thema dat ik wou toepassen voor het project.

Na een tijdje toch besloten om er iets anders van te maken iets dat bij elegante vorm van de case past.

Dit ben ik toen gaan ophalen bij Pascal.

Het enige wat nog gedaan moest worden was het plooien en wat gaten boren in de panelen. Na een X aantal uurtjes werken met pascal waren de panelen klaar om gemonteerd te worden om te testen.
Nogmaals bedankt Pascal om hier met te helpen.
Frontplate

Rad mount

Backplate

Motherboard Tray

Aan het MB tray waren nog enkelen dingen die eerst moesten gebeuren zodat alle hardware er in zou gaan. De gaten voor de stand offs boren en de gaten voor de pci brackets.

Vervolgens alles in elkaar zetten.

Dit was het dan weer. Tot de volgende Update.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Dank je JoeyJoey54 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:59:
Dit is echt facking fancy!
Thx A-Jay
Thanks TERW_DAN ^^
Lol zou wel leuk zijn maar denk niet echt dat er veel animo naar zal zijn.Nemm schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:30:
Ziet er goed uit man! Je zou dat soort cases moeten gaan verkopengewoon de basis, de rest kunnen ze dan zelf inbouwen
Uiteraard wel nog met de benodigde side panels en ontbrekende onderdelen om het echt een kast te kunnen noemen
Thanks het is geen bestaand thema het is een mengelmoes van verschillende Perzische tekeningen deze dan samen in 1 thema gebracht.Siempie schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:48:
Wat een kunstwerk. Is dat eigenlijk een bestaand thema of hoe ben je er anders op gekomen? Het is in ieder geval mooi
Dank je TimHukkel80 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:35:
Goed bezig Alain!
Thx Martijn
Thank Renect ^^
Thx ForitainForitain schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:01:
Fantastisch werk! Gaan we volgen!
Dank je TIMBERWOLFSTIMBERWOLFS schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 23:30:
schitterend , heel mooi ontworpen en gemaakt
Afgelopen weekend weer wat kunnen werken aan de case. Ben begonnen met de support van de DVD en bodem plaat. Paar profieltjes op maat gezaagd en vervolgens netjes vast gezet met pomp nagels en 2k lijm.

Voor de DvDrom word nog een cover gemaakt maar zit momenteel zonder materiaal om dit te doen.

Paar weken geleden ben ik langs Sander gegaan van MWM om wat te helpen met het bouwen van mining pc's. In wederdienst heeft Sander een aantal stukje gelazerd.

Stukjes zijn al bijgewerkt op de foto. Alles ineens op de achterkant van het moederbord tray bevestigt.

Deze manier lopen alle kabels netjes bij elkaar.
Volgende stap was de front/back van de case aanpakken.
Before

After

Zelfde voor de achterkant.

Stukjes plexi ge installeert in de front.

In elke groef komt nog een stukje aluminium om een mooie retro look te krijgen.
Dat was het weer met wat geluk komt er volgende week update met de hardware.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
[ Voor 6% gewijzigd door Meelobee op 28-02-2014 11:54 ]
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
www.Madebykier.com CiP : TJ11 Carbon - LiLi Tower CCiP : Lightning McMod
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
Idd deze kast geeft echt veel mogelijk heden voor te modden met een beetje inzicht kan je hier echt prachtige cases van maken. Al vast veel Succes met het komende project.Phaerion schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 17:51:
Leuke kast om te modden. Als ik dit zie kan ik bijna niet wachten om met mijn eigen projectje bezig te gaan. Nog eventjes doorbijten tot ik al het materiaal binnen heb.
Dank je Pascal, laten we hopen voor minder doen we het nietpaslis schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 17:19:
Goed bezig Alain.Ik denk dat deze nog mooier wordt dan White.
Dank je Richard ^^kier schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:54:
Word erg mooi!!!
Thx MikeMikeVM schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:56:
mooi werk man
Thanks MartijnMeelobee schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:54:
Erg mooi Alain, de cableguides zijn erg strak ontworpen en gemaakt
Komt in ordeNemm schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:30:
Dit keer wel je mod afmaken heBen onwijs benieuwd naar het eind resultaat!
Idd en je ziet het niet overal ^^Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:53:
Ziet er nice uit! Paars en wit is een mooie combo
Mooie kabel management houders (of hoe die dingen ook heten in goed Nederlands), deze zijn dus custom gelaserd? Of heb je ze ergens gekocht (zo ja waar)?
Het is weeral even geleden dat ik nog enige teken van leven heb laten zien.
Dus bij deze een update!
Bedrading van de case is al een groot stuk klaar. In de preview kon je de 24pin al zien, nu is de bedrading van de GPU ook in orde.

Aangezien de kleuren van het moederbord niet bij het thema paste heb ik deze een beetje veranderd.
voor:

Na:

Volgende dat nog gedaan moest worden is power button, eject button, Lights button. Even naar de electro shop gegaan voor wat spulletjes op te halen.

De knoppen zijn gemaakt van een aluminium bar.

Met als eindresultaat een vrij simpel maar eenvoudige knoppen.

Momenteel is de lijm aan het uitharden waar ik het frontje met heb vast geplakt. Als dit klaar is kan ik de front voorbereiden voor het spuit werk.

Nog een kort filmpje met de aanpassing aan de DvDrom
https://www.youtube.com/w...=UUnFEIh_JZlN_lpRkkIQGDrw
Tot de volgende update!
Dit wordt toch geen herhaling van de Bel Air?
Nickname KasPlantje.
Het begint er helaas wel op te lijkenGerGio schreef op woensdag 05 november 2014 @ 06:12:
Hoe staat het met deze mod ik was wel benieuwt.
Error 404: Signature not found!
Alain heeft tussendoor een andere build gedaan, deze is daardoor op een wat lager pitje gekomen, maar zeker nog niet dood.GerGio schreef op woensdag 05 november 2014 @ 06:12:
Hoe staat het met deze mod ik was wel benieuwt.
Deze build stond even op een pause om een andere mod te maken voor een case mod wedstrijd.
Je kan alle info terug vinden van deze mod in dit topic.
[CIP] Eden
Enjoy
Ja ik volg veel van deze builts meestal stil ik kende deze wel maar niet bij stil gestaan dat jij het was. Het was een supervette build. Dus nu die Eden af is ga je verder met deze ik ben namelijk wel benieuwtsnelleeddie schreef op woensdag 05 november 2014 @ 17:27:
Thank for the Kick GerGiodan moet ik het topic al niet meer te lang zoeken^^
Deze build stond even op een pause om een andere mod te maken voor een case mod wedstrijd.
Je kan alle info terug vinden van deze mod in dit topic.
[CIP] Eden
Enjoy
Nickname KasPlantje.
+ Nog een extra sponsor voor dit project Nate van E22 heeft gezorgd voor de windows en top reservoir. Waar voor dank.

Ineens maar andere kleur paars me besteld omdat deze een vele mooiere kleur heeft dan die van MDPC. Dus alle paarse sleeve word nog vervangen door Teleios sleeve.

Heb alleen nog een extra window nodig voor het zijpaneel.

Terug naar de case, om het even op te frissen dit was mijn eerste idee voor de voorkant van de case.

Zoals je kan zien laat het eerst idee nog veel te veel openingen zodat je alles nog kan zien wat er achter zit. Dit wil ik dus vermeiden en ben daarom aan een ander design begonnen.

Zo dat was het weer.
Vraagje: worden alleen de zijpanelen alleen bewerkt met zo'n afwijkend patroon?
KUTGW!
De zijpaneel blijven er vrij sober uit zien met alleen een window in aan de hardware kant.
"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."
Dit project gaat nog altijd verder. Morgen worden de laatste stukken gelasered oa GPU, PSU cover en nieuwe kabel gelijders voor de CPU power.
Ondertussen zijn er allemaal kleine aanpassingen gedaan die niet echt moeite zijn voor een update. Maar aangezien ik er toch foto's van heb zal ik deze even delen.
Het gene dat je het mist gaat zien is dat ik de paarse kleur heb verranderd met een ander paars van E22.
Het reservoir een polish beurt gegeven.

HDD en SSD bracket voorzien voor achter het mobo.

Vervolgens het top window en top reservoir uitgezaagd in het top paneel. Ook heel de loop verder afgemaakt met koperen buizen. Deze moete nog opgeschuurd en gepolierd worden.

Als alles goed verloopt volgende week nog een update met de nieuwe stukken.
Show me your moves.
Dankje Mike
Idd Koninkje nog even geduld zou ik zegen.Koninkje schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:57:
Die koperen buizen gaan heel erg mooi worden heb ik het gevoel! Bookmarked! Wat een vakwerk trouwens, die buizen!
Dankje MarnixUgotHeinzzd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:47:
toch wel een van de beste modders op het moment, goed bezig man
Thx Fruitje ^^Fruity1 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 21:48:
Hele mooie build! Ziet er strak uit ik ben benieuwd naar het eindresultaat
Thanks Martijnvkk
Ondertussen is er een nieuw pakje binnen gekomen van Parvum Systems

Zij hebben voor een nieuwe set windows gezorgd.
Thx Justin

Vervolgens aan de slag gegaan met het uitzagen van de openingen voor de ramen. Met dit als eindresultaat.

ineens even alles getest of het mooi past.

fixed!
Ondertussen is het laatste pakje binnen gekomen van Bouwplastics.nl

Kon het niet laten om de PSU cover even te buigen en zien hoe het er uit zou zien.

Spijtig genoeg is het heel druk op het werk tot gevolg weinig tijd voor de laatste stukje in orde te brengen.
[ Voor 98% gewijzigd door snelleeddie op 22-02-2015 18:35 ]
Show me your moves.
Dank je KoninkjeKoninkje schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:41:
KUNST, PURE KUNST *kwijlt*
Wie weet als ik de case ooit beu ben.JayJay schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:46:
Ikke kopen ? Hahaha vet !!
Komt er aan!
Kleine teaser van wat er te wachten staat.

Ik wou dat ik het zelf kon
Een top Window is ook gaaf!
Zelf heb ik een kast waar ik graag een grotere side panel in zou willen modden, maar ik kan dat gewoon zelf niet, dus laat ik het voorlopig even. De kast is nu nog nieuw en ik heb nu nog garantie
"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."
Idd is juist weer wat anders dan het zwart/witDe Dona schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 23:20:
Uitzonderlijke kleur. Zie je niet vaak op een case. Ben heel benieuwd!
Dank je Adinias,Adinias schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 17:27:
Geweldig wat je met die kast doet!
Ik wou dat ik het zelf kon
Een top Window is ook gaaf!
Zelf heb ik een kast waar ik graag een grotere side panel in zou willen modden, maar ik kan dat gewoon zelf niet, dus laat ik het voorlopig even. De kast is nu nog nieuw en ik heb nu nog garantie
Als je ooit van plan bent om toch te modden begin dat met een oude kast dat je ergens gratis kan gaan ophalen. Als het mis zou gaan kost het je niets en bouw je wat ervaring op.
kleine vooruitgang van de build.

Ziet er echt strak uit, menig tweaker jaloers op!
KUTGW!
Dank je Adrenalen
Thx Marnix ^^
Dank je Tomdabomtomdabom schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:35:
Holy sh*t!
Ziet er echt strak uit, menig tweaker jaloers op!
KUTGW!
Op het moment het systeem aan het lek testen en de laatste hand aan het leggen aan de kabels om de mooi af te werken.
Klein voorsmaakje

Maar wat jij er mee doet is schitterend!
Zowel de hardware in de kast als de kast zelf.
Tof man.
Verwijderd

Show me your moves.

Searching for the path of the least resistance using an ohmmeter
Serieus, dat paars en wit geeft gewoon de uitstraling alsof de kast van een rijk persoon is. Als hij ooit weg gaat, kun je hem net zo goed aan een gamende miljonair verkopen
Prachtig dit!
Thank Kobos71kobus71 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:01:
Wooow, ik vond die XPS kasten altijd al mooi.
Maar wat jij er mee doet is schitterend!
Zowel de hardware in de kast als de kast zelf.
Dank je ForitainForitain schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:20:
Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii(...)iiiiiii*haalt-snel-adem*iiiiii(..)iiiiiiiiiiiiceeeeeeeeuuuuuuuhhhhhh *dies*
Tof man.
Dank je Dr1tk1ing ^^Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:25:
Shit man, dit is pure pc-p0rn0, ik heb er gwn geen woorden voor. De combi van kleuren, het oog voor detail.... petje af en ga zo door aub!!!!!!
Thx Jochemd
Dat zal welKevin1Smid schreef op zondag 19 april 2015 @ 00:13:
Hmmmmmm.....
Dank je Peter
Thanks Sigm4tic, Soms moet je het totaal plaatje zien voor je iets leuks vindSigm4tic schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:21:
Ik volg je log al een tijdje en vond dat paars en die lasergesneden figuren niet bepaald mooi (niet mijn smaak), maar nu..... zo alles bij elkaar...die combinatie van de figuren en de kleuren..... !!Ongelofelijk!!![]()
Dank je Adinias, Dat zou wel mooi zijnAdinias schreef op zondag 19 april 2015 @ 14:26:
Fancy!
Serieus, dat paars en wit geeft gewoon de uitstraling alsof de kast van een rijk persoon is. Als hij ooit weg gaat, kun je hem net zo goed aan een gamende miljonair verkopen
Komt er aan JoeyJoey54 schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:30:
I demand more pics !!! Dit is nu echt pure pc-pr0n
Dank je RickkammingaRickkamminga schreef op maandag 20 april 2015 @ 18:24:
Ohhhhhhhhhhhhhh. Ik heb een tissue nodig.
Prachtig dit!
Waar voor dank!

Dat was het weeral. Ik hoop dat jullie even hard hebben genoten van dit project als ik zelf.
Show me your moves.
Erg vet gedaan man.
Verwijderd
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
[ Voor 4% gewijzigd door phaas op 04-06-2015 07:11 ]
Al sla ik mezelf nu wel tegen mn hoofd dat ik de XPS720-case ooit heb weggedaan...

Dank je KoninkjeKoninkje schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 00:10:
Prachtig! Super mooi, geen woorden voor! Heel mooi hoe de powersupply is weggewerkt en de cablemanagement is puur genieten!
Thx Amok ^^
Dank je Dr1tK1ingVerwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 06:52:
Wat een eindresultaat man!!! Eerst was ik niet zo weg van de kleur van de case, maar nu alles in elkaar zit........ damn wat mooi!
Thx
Thanks LessermoldXLessermoldX schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:37:
Ubergeil, die kast is geweldig geworden
Dank je Ample Energy, dat ga ik zeker doenAmple Energy schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:04:
Het is 1 van de mooiste cases op de wereld geworden. Prachtig resultaat, echt iets om nog jarenlang trots op te zijn!
Dank je Singular1tySingular1ty schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 03:32:
Waanzinnigwat een case is het uiteindelijk weer geworden Alain! Wat voor hardware draait er nu in dit monster?
System Specs:
Case: Dell XPS 720
Motherboard: Gigabyte Z77X-UP4TH
Processor: Intel I5 3570K
RAM: Corsair Dominator Platinum 2x8GB 1600Mhz
Graphics Card: EVGA GTX 780OC (SLI)
Power Supply: Cooler Master V850
Hey Phaas, de koperen buizen zijn vernikkeld.phaas schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 07:11:
Hoe heb je die koperen buizen zo glanzend gekregen? Ze lijken nu wel zilverkleurig... Erg fraai trouwens!!
Dank je Mole4food, wie weet kom je er ooit nog wel 1tje tegenmole4food schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:21:
Dit is serieus waar, naar mijn mening, de mooiste casemod die ik ooit gezien heb!![]()
![]()
Al sla ik mezelf nu wel tegen mn hoofd dat ik de XPS720-case ooit heb weggedaan...
Dank je MarnixUgotHeinzzd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 22:29:
Hier mag ik graag naar kijken! Bijzonder mooi Alain
Het is er eindelijk van gekomen mijn eigen website waar je al mijn mods op kan bezichtigen.
http://www.simplicitydesigns.biz/
Neem gerust een kijkje en vertel gerust wat jullie er van vinden er is altijd plaats voor verbetering.