Nieuw moederbord, bedraad internet werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• grapefruit
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-12-2024
Zoals de titel al zegt, ik heb een nieuw moederbord geinstalleerd, een Gigabyte 970A-UD3P. Na een verse Windows 7 installatie krijg ik echter geen verbinding met internet.
Ik heb al de Realtek LAN driver geinstalleerd en de kabel wordt ook herkend, maar ik krijg als IP 0.0.0.0.

Ik heb al rondgezocht en een en ander gevonden:
ipconfig /release (en /renew) werkt niet (an error occurred while releasing interface loopback pseudo-interface)
Andere kabel werkt niet (dus oplossing in dit topic ook niet: Ethernet kabel aangesloten maar geen connectie.)
Andere router werkt niet

Hier een pic van ipconfig (excuus voor kwaliteit, ben mijn draadloos netwerk adapter ook nog eens kwijt :P)
https://www.dropbox.com/sc/sw4od1w73tdlxqd/iTO_LxGlKL

Alle hulp welkom

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 16:16
In je screenshot zie ik een ander IP, alsof het een extern IP is. Lijkt een beetje alsof er geen verbinding is naar de router. Zie je de PC wel in de router verschijnen?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Is geen extern IP adres, maar een adres (169.254.*.*) dat Windows aanneemt als deze door, bijvoorbeeld, een time-out met de DHCP-server geen IP-adres toegewezen krijgt. Er lijkt dus eerder iets mis te zijn met je connectie naar je router.
Heb je een andere kabel geprobeerd?

• michael21
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 12:48

michael21

Shrimp

Dat is idd een apipa adres, dit houdt kort gezegd in dat er geen verbinding gemaakt kan worden met een DHCP server.

Wikipedia: APIPA

Gewoon Michael

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Doe eens een ping op 127.0.0.1? Dan kun je zien of je netwerkkaart wel goed werkt. Het is een loopback-interface waarmee je je netwerkkaart kunt controleren. Daar moet je reactie op krijgen. Krijg je dat niet, dan is je netwerkkaart niet in orde of je IP stack of is je localhost file niet correct. My two cents...

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 19:56
Hoe was je router voorheen geconfigureerd? Stond die bijvoorbeeld op wireless of accepteert ie alleen bepaalde mac-adressen? Kun je nog in je routerconfiguratie vanaf een andere pc?

[ Voor 18% gewijzigd door Kalief op 05-01-2014 13:54 ]

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:58
Plug de kabel eens in je laptop of een ander apparaat waarvan je weet dat het wel moet werken. Zo kun je uitsluiten of het probleem in je computer zit of in je netwerk.
marquis schreef op zondag 05 januari 2014 @ 13:51:
Doe eens een ping op 127.0.0.1? Dan kun je zien of je netwerkkaart wel goed werkt. Het is een loopback-interface waarmee je je netwerkkaart kunt controleren. Daar moet je reactie op krijgen. Krijg je dat niet, dan is je netwerkkaart niet in orde of je IP stack of is je localhost file niet correct. My two cents...
127.0.0.1 is Localhost, een interne virtuele netwerk interface. Het heeft niets te maken met je fysieke interface of het al dan niet functioneren daarvan. Met die ping test je dus alleen de interne IP stack.

Probeer ook eens een driver upgrade. Als je de driver van de windows installatie CD hebt gebruikt, dan is de hardware misschien te nieuw en moet je een meer recente driver gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Ploink op 05-01-2014 14:14 ]

• Jolke
Heb je een MAC filter aanstaan in je router? Zo ja, nieuwe MAC adres updaten...

Verwijderd

- Juiste drivers dmv VEN&DEV search?
- MAC address updaten voor DHCP
- DHCP resetten/controleren
- Firewall uitzetten (ESET?)
- STATIC IP proberen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2014 16:54 ]

• grapefruit
Bedankt voor de reacties!

Op het config scherm van mijn router zie ik inderdaad geen bekabelde verbinding verschijnen, ik krijg ook geen toegang tot de router vanaf mijn desktop. (3 verschillende kabels geprobeerd inmiddels)

Een ping op 127.0.0.1 werkt wel (<1ms, 0% loss)

Ik heb niks gedaan op mijn router, alleen een wireless netwerk ingesteld (die wel normaal werkt). Ik heb inmiddels een factory reset op mijn router gedaan, maar de resultaten blijven hetzelfde.

Wat betreft de driver, ik kon geen verbinding krijgen met internet tijdens installatie dus ik heb gewoon de drivers van de Gigabyte website gepakt voor mijn model moederbord (adapter verschijnt na installatie ook in hardware lijst: Realtek PCIe GBE Family controller)

MAC filter kan ik niet vinden in de router instellingen.

Firewall op router uitgezet, zonder resultaat.

Ik heb er nog een switch tussen zitten (dus modem > router > switch > desktop), maar een directe verbinding tussen desktop en router werkt ook niet.

Bovendien is het toch raar dat de router ineens begint te haperen nadat ik een nieuw moederbord installeer? Ik dacht echt dat het aan het moederbord lag, maar die router deed het voorheen prima.

Overigens DHCP server gewoon aanstaan:

https://www.dropbox.com/s/fyosd669dx42bwx/Knipsel2.PNG
https://www.dropbox.com/s/liahckxgemxdqr2/Knipsel3.PNG

• Ploink
Misschien is de netwerk interface op het moederbord gewoon defect.

Zoals ik al zei, probeer de kabel in een ander apparaat (laptop oid) te pluggen ipv je pc, dan weet je zeker aan welke kant het probleem zit. (zet dan je wifi uit of check de interface status met ipconfig)

Als dat aantoont dat het probleem in je PC zit, probeer dan te booten met een Linux live CD. Als die het wel doet ligt het aan windows of de driver. Doet Linux het ook niet, dan is je hardware stuk.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mischien is het een brakke zelfgemaakte netwerk kabel, en is de nieuwe nic daar wat gevoeliger voor dan de oude.

Mits deze zelf is geknepen. wil je even de kleurtjes van links naar rechts (of andersom) oplezen in de stekker.

Iperf

• grapefruit
In laptop werkt 'ie ook niet, dus zal wel aan de router liggen. Tussen modem en router lag inderdaad een zelfgeknepen kabel, maar heb daar inmiddels ook al drie kabels geprobeerd en dat levert ook geen resultaat op.

Had vanmiddag al geprobeerd om een Linux te proberen, maar Ubuntu gaf telkens aan: unable to find a medium containing live file system. Ben nu Fedora aan het downloaden, zal zo laten weten hoe dat gaat (halfuurtje).
Zitten daar wel drivers voor ingebakken dan of moet ik die dan nog ergens zien te vinden?

Heeft het overigens zin om mijn desktop rechtstreeks in de modem te prikken of gaat dat niet werken? Dan zou ik ook de router uit kunnen sluiten.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je ip komt ook van je router. dus. dat was een nutteloze actie

ik heb het over de kabel tussen je pc en je router

Iperf

• Jolke
Voordat je een nieuw moederbord installeerde werkt het wel... werkt het met een ander device nu nog steeds dan?

• Ploink
Een ander poortje in de router misschien? Er kan vuil in zitten of er is een pinnetje verbogen of intern zit misschien iets fout waardoor alleen dat ene poortje het niet doet.

Als het alle poortjes betreft en je hebt de router al een factory reset gegeven, meerdere kabels geprobeerd, laptop geprobeerd, wifi doet het wel... dan lijkt het op een hardware probleem.
Soms zorgt een onstabiele voeding voor problemen met een router, vooral als deze al wat ouder is.

[ Voor 3% gewijzigd door Ploink op 05-01-2014 23:38 ]

• grapefruit
fish schreef op zondag 05 januari 2014 @ 22:47:
je ip komt ook van je router. dus. dat was een nutteloze actie

ik heb het over de kabel tussen je pc en je router
Ook al meerdere kabels geprobeerd, geen effect.
Jolke schreef op zondag 05 januari 2014 @ 22:57:
Voordat je een nieuw moederbord installeerde werkt het wel... werkt het met een ander device nu nog steeds dan?
WIFI wel, bedraad niet op laptop en desktop.
Ploink schreef op zondag 05 januari 2014 @ 23:37:
Een ander poortje in de router misschien? Er kan vuil in zitten of er is een pinnetje verbogen of intern zit misschien iets fout waardoor alleen dat ene poortje het niet doet.

Als het alle poortjes betreft en je hebt de router al een factory reset gegeven, meerdere kabels geprobeerd, laptop geprobeerd, wifi doet het wel... dan lijkt het op een hardware probleem.
Soms zorgt een onstabiele voeding voor problemen met een router, vooral als deze al wat ouder is.
Alle poorten geprobeerd. Heb nu ook maar direct op modem geprobeerd, nog steeds geen resultaat.

Als het direct op modem niet werkt, dan kan ik toch de router uitsluiten? RMAtje aanvragen op het moederbord dan maar? Hoewel ik het raar blijf vinden dat het bedraad op de laptop ook niet werkt, ik kan er geen kaas van maken zo...

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 10:29

Msel

...

Als je geen internet krijgt als je de stekker die tussen de modem en de router zit aansluit, dan is het vreemd dat je nu wel wifi hebt.

Of je laptop en pc zijn beiden niet goed.

• Jolke
Beetje raar om verschillende problemen tegelijk op te willen lossen; probleem met internet verbindig (router/modem) plus bedraad probleem na de router. Ik mis eea aan informatie.

• Ploink
Van het modem is dus bewezen dat het poortje werkt, want via router/wifi had je wel signaal uit dat poortje.
Dan zijn er nog twee opties.
1) Alle geprobeerde kabels zijn slecht. Deze kan je testen door ze tussen router en modem te zetten en dan testen of je wifi verbinding krijgt.
2) Zowel laptop als desktop doen het niet. Misschien zit er firewall software in de weg? Als je van die software hebt die bij elke verbinding vraagt om toestemming en je weigert DHCP of DNS, dan heb je een probleem.Ik heb dat wel vaker gezien.

Een raar verhaal dit...
Pagina: 1