Toon posts:

PC gebouwd, geluid doet het niet (Asrock 970 Pro3 R2.0)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een aantal dagen geleden heb ik een pc gebouwd en daar had ik wat problemen mee. Alles doet het, maar nu is er een nieuw probleem: het geluid doet het niet via de ingangen op mijn moederbord.

Ik heb alle drivers voor mijn moederbord en grafische kaart geïnstalleerd, maar er komt geen geluid uit mijn speakers. Wel laat de Windows Mixer zien dat er geluid afgespeeld wordt, en ziet het stuurprogramma het wanneer ik een apparaat aansluit op de audio ingangen van mijn moederbord. Ik heb ook Windows opnieuw geïnstalleerd om te kijken of dat het probleem oploste, maar dat deed het niet.

De enige manier waarop ik wél geluid uit mijn computer krijg is via de HDMI poort op mijn grafische kaart, dus ik vermoed dat dit een conflictsituatie is tussen mijn moederbord en mijn grafische kaart. Geluid via HDMI is voor mij niet voldoende, want ik wil ook graag mijn microfoons kunnen gebruiken voor Skype en dergelijke zaken (microfoons doen het ook niet).

Een aantal andere afbeeldingen voor meer informatie:
- BIOS (excuus voor foto kwaliteit, text is FRONT PANEL - AUTO)
- Device Manager

Specs:
Asrock 970 Pro3 R2.0
Corsair Vengeance 2 maal 8gb, 1866Mhz
AMD FX 8350
Zalman Z11 Plus
Nvidia (Point of View) GeForce 460 GTX

Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2014 17:16 . Reden: Specs ]

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:08
En handmatig het audiouitvoer apparaat instellen?

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 19:47
rechtermuis op het luidspreker icoontje, playback devices aanklikken.
In het getoonde lijstje rechtermuisknop op je speakers ---> set as default.

Daarmee gaat het wel werken denk ik.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Verwijderd

Topicstarter
arbraxas schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 17:15:
rechtermuis op het luidspreker icoontje, playback devices aanklikken.
In het getoonde lijstje rechtermuisknop op je speakers ---> set as default.
Dank je voor de reactie, maar dit is reeds het geval: plaatje

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 19:47
Ok, zit de stekker van de speakers er wel in? :P
Staat er niks op mute?
Probeer anders een hoofdtelefoon in de groene jack te steken waar je anders je speakers inplugt.
Als je nog niks hebt lijkt het erop dat je audiogedeelte dood is.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Verwijderd

Topicstarter
arbraxas schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 17:21:
Ok, zit de stekker van de speakers er wel in? :P
Staat er niks op mute?
Probeer anders een hoofdtelefoon in de groene jack te steken waar je anders je speakers inplugt.
Als je nog niks hebt lijkt het erop dat je audiogedeelte dood is.
Hoofdtelefoon doet het ook niet op dezelfde plek helaas, en ook niet op het front panel. Zowel de luidsprekers als de hoofdtelefoon doen het wel op mijn andere pc die ik hier heb staan ;(

Het rare vind ik dat het stuurprogramma ook precies weet wat er is aangesloten en waar.

De reden dat ik dit topic aangemaakt heb is om zeker te weten of dit gedeelte van mijn mobo stuk is of dat het een conflict is tussen hardware en of ik als mogelijke oplossing misschien een geluidskaart kan aanschaffen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2014 17:29 . Reden: verkeerde screenshot gemaakt ]

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:08
Koppel de front panel audio op je moederbord eens los

Verwijderd

Topicstarter
ToWi1989 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 17:28:
Koppel de front panel audio op je moederbord eens los
Ga ik doen, ben zo terug.

Edit: gedaan, helaas is er niets veranderd afgezien van het feit dat er niets wordt gedetecteerd op het front panel.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2014 17:39 ]

Pagina: 1