Hoioi,
Ik ben op zoek naar een nieuwe 27" monitor met een resolutie van 2560*1440 voor onder de €600,-. Mijn huidige 1080p schermpje biedt echt te weinig werkoppervlak.
Wanneer ik de huidige 6850 een upgrade geef met vermoedelijk een Nvidia Maxwell van <€300,- wil ik er ook op gaan gamen. Een redelijk snel scherm is dan ook gewenst (echte hertz en inputlag).
De voet moet in hoogte verstelbaar zijn en verticaal kantelbaar.
Daarnaast led, want het moet wel een beetje zuinig zijn
Koreaanse monitoren zijn geen optie want ik wil geen risico lopen.
6850 (MSI Cyclone met DP, DVI-D, DVI-I en HDMI)
8GB RAM
1920*1080p monitor (nu main, dan secundair)
+
De pricewatch: Samsung Syncmaster S27A850D Zwart en de pricewatch: Dell Ultrasharp U2713H Zwart vallen in principe ook nog binnen budget als die ook daadwerkelijk meerwaarde bieden.
+
Hazro
Goedkoopste maar traag, 3 jaar garantie. Heeft helaas last van deftige backlightbleeding.
pricewatch: Iiyama XB2776QS-1 Zwart
Voldoet aan eisen, heeft o.a. 75hz als meerwaarde en is goedkoop. Daarnaast heb ik nog nooit een slecht iiyama scherm gehad.
pricewatch: Iiyama ProLite XB2779QS-S1 Zilver
Nieuwer dan bovenstaande, maar duurder, hoger verbuik, trager alles lijkt minder op papier
pricewatch: LG 27EA83R-D Zwart
Vergelijkbaar met de 2776qs, dus op papier snel maar duurder.
Hazro's
Lekker goedkoop, maar ik heb er nog nooit van gehoord (chinese pongel?)
Iemand ervaring of informatie over Hazro?
Kan iemand me iets vertellen over de inputlag van de verschillende schermen?
Alle op- en aanmerkingen zijn welkom.
Ik ben op zoek naar een nieuwe 27" monitor met een resolutie van 2560*1440 voor onder de €600,-. Mijn huidige 1080p schermpje biedt echt te weinig werkoppervlak.
Wensenlijstje
In eerste instantie zal het scherm enkel gebruikt worden voor unity3d en 2d toepassingen.Wanneer ik de huidige 6850 een upgrade geef met vermoedelijk een Nvidia Maxwell van <€300,- wil ik er ook op gaan gamen. Een redelijk snel scherm is dan ook gewenst (echte hertz en inputlag).
De voet moet in hoogte verstelbaar zijn en verticaal kantelbaar.
Daarnaast led, want het moet wel een beetje zuinig zijn
Koreaanse monitoren zijn geen optie want ik wil geen risico lopen.
Configuratie
4670k6850 (MSI Cyclone met DP, DVI-D, DVI-I en HDMI)
8GB RAM
1920*1080p monitor (nu main, dan secundair)
Longlist
Pricewatch 2560*1440 tot €600+
De pricewatch: Samsung Syncmaster S27A850D Zwart en de pricewatch: Dell Ultrasharp U2713H Zwart vallen in principe ook nog binnen budget als die ook daadwerkelijk meerwaarde bieden.
+
Hazro
Eigen shortlist
pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, ZwartGoedkoopste maar traag, 3 jaar garantie. Heeft helaas last van deftige backlightbleeding.
pricewatch: Iiyama XB2776QS-1 Zwart
Voldoet aan eisen, heeft o.a. 75hz als meerwaarde en is goedkoop. Daarnaast heb ik nog nooit een slecht iiyama scherm gehad.
pricewatch: Iiyama ProLite XB2779QS-S1 Zilver
Nieuwer dan bovenstaande, maar duurder, hoger verbuik, trager alles lijkt minder op papier
pricewatch: LG 27EA83R-D Zwart
Vergelijkbaar met de 2776qs, dus op papier snel maar duurder.
Hazro's
Lekker goedkoop, maar ik heb er nog nooit van gehoord (chinese pongel?)
Vragen aan jullie
Maakt IPS, PLS, H-IPS of AH-IPS nog iets uit?Iemand ervaring of informatie over Hazro?
Kan iemand me iets vertellen over de inputlag van de verschillende schermen?
Alle op- en aanmerkingen zijn welkom.