Zeer slecht wifi bereik in huis*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
De titel is vaag, maar niet minder vaag dan de klachten. Ik heb denk ik alles geprobeerd, maar misschien heeft iemand anders tips.

De problemen: continue uitval van de verbinding. Websites kunnen niet geladen worden, zelfs het krijgen van een IP-adres wil twee van de drie keer niet lukken. Allerlei apparaten hebben er last van; telefoons, laptops, gewone PC's. Problemen met individuele apparaten zijn dus uitgesloten...

Laat ik het niet te langdradig maken. Een vriend van mij woont in een huis en wil daar wifi gebruiken. Heel simpel zou je denken, maar helaas. Eerst was er KPN met een Experiabox waarvan de wifi zo goed als niet te gebruiken was. Spul stond in de meterkast, ik verdacht de hoeveelheid stroom in de kast of de jammerlijke rommel van KPN van de problemen. Uiteindelijk dus maar bij neergelegd en hij heeft een hele tijd met een kabel langs de trap internet gehad op de slaapkamer.

Nu heeft hij internet van Ziggo laten aansluiten. Geheel andere hardware (dat lekke Cisco ding, maar ook een WRT54G met DD-WRT) die ook nog eens op een andere plek staat. Tot mijn grote verbazing; exact dezelfde problemen. Het enige wat in mijn fantasie nog als vaste factor over blijft is (een vage storing op) zijn electriciteitsnet die de wifi in de apparatuur parten speelt, maar ik weet niet eens of dat wel mogelijk is...

Dus nu eindig ik weer op Tweakers. Wie weet wat we nog meer kunnen proberen? Waarschijnlijk gaat er nog iets met stroom van de buren geprobeerd worden of gaan we de wifi van de buren eens proberen te gebruiken binnen zijn huis om te zien of de verbinding dan wel stabiel kan blijven. De exorcist bellen is de laatste die we proberen, nadat we een zegel LSD hebben genomen waarschijnlijk... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de problemen nou alleen met je WiFi of ook met kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 09:51
Heb je de Ziggo Cisco modem wel goed voorbereid op een 'router achter router'? Je moet namelijk een statisch IP voor het beestje instellen op meerdere plekken. Zie hier want anders werkt het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:33
ziggo modem in bridge mode laten zetten

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:22:
Heb je de problemen nou alleen met je WiFi of ook met kabel?
Via de kabel is het internet zo stabiel als maar zijn kan. Gewoon perfect.
__1337__ schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:23:
Heb je de Ziggo Cisco modem wel goed voorbereid op een 'router achter router'? Je moet namelijk een statisch IP voor het beestje instellen op meerdere plekken. Zie hier want anders werkt het echt niet.
Ik heb de nodige ervaring met router achter router (achter router enz.), dus dat ging ook prima. Via bekabeling was ook niks aan de hand. Alleen het wifi gebeuren (authenticating etc.) bleef gewoon echt bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Rainesh schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:25:
ziggo modem in bridge mode laten zetten
Ziggo kan het probleem niet zijn, want bij KPN spullen was hetzelfde spook actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 09:51
Er van uitgaande dat je het stappenplan hebt doorlopen, vind ik het een hele vreemde storing. Ander kanaal proberen dan autochannel of channel 1? Misschien inderdaad iemand met een jammer.

[ Voor 33% gewijzigd door __1337__ op 03-01-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zit er iemand met een jammer in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en heb je een screendumpje van inssider voor ons ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:56

Tazzios

..

Zijn de problemen op 2.4ghz EN 5 ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:26
Ik verdenk andere hardware (babymonitor en dergelijk) van het verstoren van je draadloze netwerk. Kun je misschien 5GHz proberen op die Cisco router (als je ook een client hebt, die dat ondersteund).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:27:
Misschien zit er iemand met een jammer in de buurt?
Dat is wat ik serieus dacht... zo ziet het er ook uit. Of zijn huis staat op uranium ofzoiets.
fish schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:27:
Heb ik niet, maar het opvallende was wel dat alles vanaf kanaal 3 naar omhoog leeg was... Iedereen gebruikt blijkbaar de eerste kanalen ofzo. Kan toeval zijn of de hogere kanalen worden verziekt door iets, als je niets meer weet dan ga je uiteindelijk allerlei dingen fantaseren. Overigens werkte de wifi op kanaal 1 net zo bagger als op kanaal 10...

Mocht je alsnog een screendump willen dan zal ik er straks een maken. Zeg even waar je op let, dan zorg ik dat de dump ook duidelijk is.
Tazzios schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:29:
Zijn de problemen op 2.4ghz EN 5 ghz?
5 ghz was wel in zijn geheel leeg heb ik gezien, maar ik heb het niet geprobeerd. Misschien dat ik dat had moeten doen, heel goede opmerking in elk geval.
Groentjuh schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:29:
Ik verdenk andere hardware (babymonitor en dergelijk) van het verstoren van je draadloze netwerk. Kun je misschien 5GHz proberen op die Cisco router (als je ook een client hebt, die dat ondersteund).
Zoals ik al zei, good call, gaat zsm gebeuren. De Cisco heeft zo'n straler, mijn Samsung Galaxy Nexus is volgens mij wel een compatible client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit duidelijk iets in de lucht dat met je signaal rommelt als het probleem zich voordoet met meerdere devices aan zowel de user als router kant.
Vraag is dan dus wat het is.
Wifi jammer is direct de achterdochtige mogelijkheid, maar goed met al die bangmaak berichten zou ik me er ook niet om verbazen dat er echt een of ander paranoide overbezorgd figuur met zo'n apparaat probeert te buurt van wifi te weren.

Iets in het stroomnet lijkt me heel erg sterk, als daar storingen in zitten die effect hebben op de wifi heeft het op zeker effect op dingen als je tv, pc, radio etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:40
Ik zou niet zo snel spoken verdenken. Eerder je architect.

Bij mijn ouders in huis speelt namelijk een zelfde soort probleem. Maar daar heb ik toevallig het huis ook tijdens de bouw wekelijks gezien.
In 1/4 van het huis is er een goed wifi signaal (het deel waar de meterkast in staat) en in de rest niet.
Dat komt omdat er door het midden van het huis een dragende muur loopt met gewapend beton, en ook het plafond van de begane grond van gewapend beton is. En het wifi signaal komt daar simpelweg niet doorheen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nieuwbouwhouzen kunnen helemaa een crime zijn daar zit vaak nog 2 kuub water in de muren die nog moet verdampen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
2.4 Ghz cam (of AV zender) :) Succes verzekerd op geen Wifi verbinding meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Pinky-H9 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:07:
2.4 Ghz cam (of AV zender) :) Succes verzekerd op geen Wifi verbinding meer mogelijk.
Hoe kan ik dit zien? Kismet laat alleen wifi in de omgeving zien... Is er zoiets als een stralingsdetector?

Valt me nu in dat ik zo'n Ubertooth heb ergens... Daar ook maar eens mee proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Verstekbakker schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:19:
[...]

Hoe kan ik dit zien? Kismet laat alleen wifi in de omgeving zien... Is er zoiets als een stralingsdetector?

Valt me nu in dat ik zo'n Ubertooth heb ergens... Daar ook maar eens mee proberen dan.
Met een spectrum analyzer zoals deze http://metageek.net

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ja dat zijn nogal wat knaken. Dan trekken we wel kabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:02

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

fish schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:27:
inssider is tegenwoordig betaald. Nu wil ik best betalen voor een goed werkende tool, maar als er ook nog goede freeware alternatieven zijn ben ik ook geen dief van mijn eigen portemonnee. Zijn die alternatieven er?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
http://www.sharebrained.c...th-spectrum-analysis-fun/

Deze heb ik in m'n tas zitten. Ik zal daarmee eens door het huis wandelen. Waarom denk ik daar nu pas aan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-10 12:49
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:45:
[...]

inssider is tegenwoordig betaald. Nu wil ik best betalen voor een goed werkende tool, maar als er ook nog goede freeware alternatieven zijn ben ik ook geen dief van mijn eigen portemonnee. Zijn die alternatieven er?
Blij dat ik inSSIDer 3 nog heb... Werkend en wel :D. Je zou ff kunnen kijken of het nog ergens te downloaden is, desnoods via een torrent.

Oh nu ik me bedenk, Amped Wireless (Amerikaans bedrijf in high-power draadloos spul) heeft nog een tooltje, lijkt op inSSIDer en is voor Windows en Android gratis te downloaden. Screenshotje daarvan helpt wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

whut ? betaald ? wtf !

inssider2

[ Voor 87% gewijzigd door Fish op 03-01-2014 18:09 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Balance schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:34:
[...]

Blij dat ik inSSIDer 3 nog heb... Werkend en wel :D. Je zou ff kunnen kijken of het nog ergens te downloaden is, desnoods via een torrent.

Oh nu ik me bedenk, Amped Wireless (Amerikaans bedrijf in high-power draadloos spul) heeft nog een tooltje, lijkt op inSSIDer en is voor Windows en Android gratis te downloaden. Screenshotje daarvan helpt wellicht.
Sterker nog, het is inSSIDer 2.1.5.1393... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

downloaden nu het nog kan !

inssider 2
inssider 3

[ Voor 77% gewijzigd door Fish op 03-01-2014 18:31 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Inmiddels gaat het de goede kant op met dit topic, maar ik vind de TS toch wel erg langdradig zonder ook maar iets van relevante inrfo.
Het afzeiken van KPN en Cisco hardware is onnodige en niet relevant in deze kwestie.

Blijft over het probleem dat er WiFi problemen zijn. Juist bij dergelijke problemen is het zaak om duidelijk te analyseren wat er aan de hand is. Stuk voor stuk alles testen en opsommen, onduidelijke subjectieve opmerkingen als 'websites laden traag' kun je niets mee.
Het enige wat eigenlijk naar voren komt is dat het lang duurt een IP te verkrijgen.

Som nu eens op wat de exacte problemen zijn, en wat je geprobeerd hebt.
Ik heb topictitel even wat minder zweverig gemaakt.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Als ik met de spectrum analyse eroverheen ben geweest zal ik wat screens posten en ze vergelijken met een situatie waar geen wifi klachten zijn. En wat je vindt, mag je houden.

De klachten zijn zo vaag als dat het er staat, daar kan ik niks aan doen toch? Als ik het concreter had kunnen schrijven dan had ik dat wel gedaan, want ik ben me ervan bewust dat ik alleen met een goede TS een goed antwoord kan verwachten. De keuze voor de titel was ook heel bewust gekozen; het is precies de klacht die wordt ervaren en dan klikken mensen er tenminste op.

Ik kan het daarom ook niet opsommen of nader omschrijven. Wat ik wel kan doen (en dat doe ik dan meer om voor anderen met vage klachten duidelijk te krijgen dat het geen spokerij betreft; onopgeloste threads vinden met Google is denk ik een van de grootste ergernissen ooit op een moment van problemen) is met de Ubertooth One en een omni- en directionele antenne proberen te achterhalen welke buurman een babyfoon en/of nucleaire onderzeeboot in huis heeft. Ik dank u voor de aandacht.

p.s. Op de 5ghz leek het in orde, maar ook daar heb ik een keer wegvallende verbinding gehad. Ik heb niet lang genoeg de tijd gehad om het te testen helaas. Uiteindelijk hebben we als oplossing gekozen voor powerline adapters (als alternatief voor kabels trekken), die liggen te wachten om aangesloten te worden, dus fingers crossed of dat dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Al op pagina 2 en nog geen enkel zinnig woord over wat je OS voor verbindingssterkte heeft met je AP.
Nogmaals: schrijf nu eens analyitsch op wat er gebeurt?
Je maakt verbinding, en dan?Verbind het meteen? Krijg je een foutmelding tijdens het verbinden?
Graag normaal reageren.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Zoals ik al zei, er valt verder niks op te schrijven.

Wat er wel nog valt te doen, het bekijken van wat toffe plaatjes van buurmannen met een kernfusiereactor in de woonkamer.

Allereerst ben ik gaan kijken hoe het er bij mij thuis uitziet. Ik zit in de buurt van mijn eigen wifi die op kanaal 11 zit. Mijn verbinding via draadloos is prima, dus dan weet ik in elk geval hoe zoiets eruit hoort te zien.

Afbeeldingslocatie: http://oi40.tinypic.com/2d0bfrp.jpg

Je kunt zien dat op kanaal 11 vanalles te doen is. Een bult met een taartpuntje erin (in het blauwe vlak zie je de pieken). Zo hoort dus een wifi verbinding uit te zien.

Dan gaan we voor de gein eens naast een magnetron staan als die draait.

Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/mhde2b.jpg

Veel straling over het gehele spectrum. Een dikke piek in het groene, maar volgens mij verder geen significant patroon. Maar ik ben geen deskundige. Anyway, tot zo ver de 'controle' situaties.

Dan gaan we naar de woonkamer met de problemen.

Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/apb2md.jpg

Voor en achteraan een hoop zooi. Helaas geen plaatje van de spectral view, maar ik merkte daar iets grappigs. Als ik mij zo draaide dat mijn lichaam tussen de laptop en de voorkant van het huis zat, namen het aantal rode vlekjes (te zien op de laatste screenshot) af. Zou ik straling opvangen/blokkeren van iets?

Tijd om eens op de stoep te gaan staan. Storing werd erger. De overkant van de straat op de stoep, voor het huis van de overbuur:

Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/2s8fxpi.jpg

Tering Jantje, wat een zooi... Wat heeft die gast in huis?! Voor mij is de boel duidelijk, de vage verbindingsproblemen komen van iets buiten het huis.

Is er iemand met verstand van straling? Er zit een duidelijk patroon, dat moet iemand toch wel herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanbellen en vragen een idee?
Als je ziet dat het sterker word in een woning wil je het natuurlijk gewoon gaan duiden. Vooral als jou apparatuur er last van heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wow..... en heb je daar toevallig dan ook een megasterk wifikanaal ?
ik gok wel op een camera.van een babyfoon oid

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 06-01-2014 20:11 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Volgens mij zie je op kanaal 6 een wifi actief. Ik denk dat die van het betreffende huis is. Apart dat de storing eromheen zit; als het ware dat kanaal vrij houdt ofzo.

Die sterke storing is volgens mij geen wifi, dat ziet eruit zoals in het eerste plaatje. Zo'n berg met een taartpunt eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 25-09 12:41
Is er ergens een "for dummies". Ik heb SDR sharp geinstalleerd maar krijg alleen maar een lading ruis eigenlijk.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

meestal is moet je even
de gain op draaien. er zijn drie manieren

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-E2JmehlamcY/UopQ8T_kYFI/AAAAAAAABxM/r7kLxHgx6jQ/s1600/NooElec+test+3.JPG

en je moet natuurlijk wel de huiste modulatie kiezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 08-01-2014 23:14 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:48
Alsof het internet geen raad weet met programma's die geld kosten.

Er zijn ook nog wel andere WiFi Analyzers, maar niet zo eenvoudig als inssider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 25-09 12:41
fish schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:12:
meestal is moet je even
de gain op draaien. er zijn drie manieren

[afbeelding]

en je moet natuurlijk wel de huiste modulatie kiezen.
Nope.

Wat is de beste howto voor beginners? En is er iets wat heel simpel alleen DAB+ kan doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Wijnands op 08-01-2014 23:25 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:06

franssie

Save the albatross

Wijnands schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:25:
[...]
Nope.
Wat is de beste howto voor beginners? En is er iets wat heel simpel alleen DAB+ kan doen?
Er was al wat cross-post de andere kant op, maar iets van DAB+ discussie is ook hier te lezen \[RTL-SDR] De 25 euro allesontvanger (omdat er in dat topic wel een link naar deze staat, maar omgekeerd niet).
// iets wat simpel alleen DAB+ kan doen heb ik nog niet gevonden (maar ook niet hard gezocht) maar heb ik ook wel interesse in dus als ik iets tegenkom laat ik het weten.

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 08-01-2014 23:44 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Pagina: 1