Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop <600 e

Pagina: 1
Acties:

• Saints
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09-2023
Beste allemaal,

Ik zoek voor mijn vriendin en ik een nieuwe laptop voor ong 600 euro.

Wat we willen doen is:
-office taken (tekstverwerken, mail, surfen, excel etc)
-fotoboeken maken en foto's bewerken
-vakantie films bewerken en maken
-casual gamen (football manager, world of tanks, world of warplanes etc)

Verder moet de laptop wel een flink aantal jaren meegaan (3-5 jaar). En we zullen hem
vooral thuis gebruiken en laten staan, dus mi is 15" wel minimaal vereist.

Zelf las ik hier op het forum al veel positieve verhalen over de lenovo thinkpad e540 en kwam ik via de pricewatch op deze laptops:
1.
pricewatch: Lenovo IdeaPad G505s-00892

2.
pricewatch: Asus R510CC-XX439H

Kortom wat moet ik kopen?

Alvast bedankt!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:32
De reden dat de E540 vaak genoemd wordt komt doordat het bij dat model mogelijk is om voor relatief weinig geld een full-hd scherm te specificeren.

Beide modellen die je nu noemt hebben dat helaas niet. Ze zijn overigens wel allebei redelijk vlot en mijn inziens geschikt voor hetgeen je ermee wilt doen.

Overigens ben ik geen fan van de behuizing van de Lenovo G505s. Vooral de scharnieren niet. De Asus heeft een betere behuizing.

[ Voor 17% gewijzigd door Rossi46 op 02-01-2014 21:06 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
beide zijn prut, beide overhitten e.d.
beter kijken voor een e540

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• JKa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-11 13:11

JKa

Die 2e ken ik niet maar die 1e heb ik ook overwogen. In dit topic lees je de discussie
Lenovo G505S-00892-AMD A10-5750M

• Saints
JKa schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 09:49:
Die 2e ken ik niet maar die 1e heb ik ook overwogen. In dit topic lees je de discussie
Lenovo G505S-00892-AMD A10-5750M
Tnx. Ik zie dat jij voor die E540 hebt gekozen. Had je nog korting? Want zonder de korting US ue echt te duur voor mijn budget.

Daarnaast ben ik niet helemaal zeker van de specs. Maar ik denk aan:
- i5
- Videokaart
- extra RAM
- extra hardeschijf (1TB)

Maar dan wordt het helemaal gortig. Iemand advies waarvoor ik moet gaan?

Tnx

• JKa

JKa

Ik heb m met korting besteld ja. Kortingscode staat ook in dat topic. Je kunt proberen DEC in JAN te veranderen. Dat heb ik ook gedaan met NOV in DEC. (oorspronkelijke code was voor november).

Ik doe hetzelfde als jou (ik draai nog iets zwaardere games) en ik heb gekozen voor:
i5
GT740M
FullHD

That's it, dus geen extra RAM, mocht t nodig zijn kan dit later altijd nog eenvoudig erbij. Geen grotere HDD (ook geen SSD) maar dat moet je zelf maar ff kijken, ik heb aan 500gig genoeg, meer ruimte betekent bij mij alleen maar meer ongebruikte bestanden

• Saints
Humm de code werkt niet. Heb DEC in JAN verandert maar geen resultaat... Andere suggesties?

• JKa

JKa

google zoeken. Heb ik ook gedaan en zo had ik die gevonden. Misschien mailtje naar kortingscode.nl sturen?

• Saints
Done. Maar geen reactie yet.

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 12:24

IIsnickerII

Docent Software Dev

Is er een specifieke reden waarom je liever een laptop hebt dan een desktop? Qua prijs/kwaliteit verhouding klinkt dat nogal onlogisch als je hem toch niet gaat verplaatsen.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ik zou een i3 processor nemen. Het verschil met een i5 ga je niet merken in praktijk en met je beperkte budget kun je je geld naar mijn mening beter besteden.

Zo zou ik eerder kiezen voor het full hd scherm en de 740m gpu.

Qua prijs prestatie is een desktop veel voordeliger inderdaad. Bouw een bbg pc voor rond de €500 en hang er een leuke monitor aan zou ik zeggen. Ook zie ik op vraag en aanbod regelmatig pc's van 500 voorbij komen die high end hardware van 2/3 jaar geleden hebben en waar je alles wat je wilt lekker mee kan doen.

• Saints
Ruimtegebrek. Ik heb net een zoontje gekregen en mijn kantoor is nu z'n slaapkamer....

• Saints
Die E540 word wrsch (zonder kortingscode) wel te duur vs mijn budget. Zijn er andere laptops die qua performance in de buurt komen maar wel rond de 600e zitten?

Of zouden jullie aanraden te wachten op een volgende actie van Lenovo? Ik zou nl wel in jan wel de nieuwe laptop willen hebben...

• JKa

JKa

Lenovo heeft zeer regelmatig mooie kortingscodes van bijvoorbeeld 10% of 75 euro o.i.d.
Ik zou wat geduld hebben en wachten op een nieuwe code of actie. Desnoods even contact opnemen met Lenovo zelf wat betreft korting. Wellicht haalt het wat uit

• Jornv
Persoonlijk zou ik dan even wachten. Ik kom uit op €675 met de upgrades: full hd scherm en nvidia gpu. Als je dan korting krijgt heb je een hele mooie prijs.

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Heb een code gevonden voor 7% korting op thinkpads:
Members only: kortingscode lenovo
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ingevoerd bij een proef bestelling en hij werkt. Schijnt geldig te zijn tot 31-1-2014

[ Voor 4% gewijzigd door Lonestander op 03-01-2014 20:23 ]

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

• Saints
Stond op het punt om te bestellen maar toen toch nog 1 keer de Asus vergeleken met de E540. Want er is ook verschil in prijs.

En ik kwam eigenlijk tot de conclusie dat de asus net zo goed is (CPU, geheugen, GPU en harde schijf). Enigste verschil is dus het HD beeldscherm. Is dit echt 40 euro waard?

Ik ga er namelijk geen films op kijken bijv.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:54
Maar wel op werken toch? En dan wil je ruimte.

Ja dus. 4 tientjes maar.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Voor €40 zeker weten. Een van de belangrijkste onderdelen van een laptop!

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 01:00
Ik zou je, door je budget en je gebruik ten zeerste aanraden om eens op Ebay te kijken naar refurbished en 2de hands laptops. Je kan daar voor de helft van je budget krijgen wat je nodig hebt en als je het via ebay global shipping program doet is het ook nog eens erg fijn omdat je gelijk weet wat de import kosten zijn en die ook gelijk betaald.

http://www.ebay.com/itm/L...Nov05&hash=item417b2a092e

gewoon de vorige generatie van wat je wil kopen en komt voor 350 euro naar je toe, met garantie!

Gewoon even beetje goed zoeken daar naar wat je wil en je hebt iets prachtigs voor weinig, ik heb net hetzelfde gedaan en totaal geen spijt van met een HP elitebook

[ Voor 12% gewijzigd door Flaat op 07-01-2014 23:26 ]

• zsparrow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik overweeg de E540 te kopen. ik heb nog budget voor 1 upgrade.
Ik twijfel tussen:
de video (upgrade naar E540 NV N14P-GV2+ Graphics,2GB)
of CPU (upgrade naar i5)
of geheugen (naar 8 GB)
of touchscreen
of full HD scherm (maar oudere gebruikers, dus denk beter niet full HD....)

Het is voor gebruikers die er niet op gaan gamen, maar zo soepel als mogelijk met foto's, video en Office (Publisher) om moeten kunnen gaan. Daarnaast moet hij zo lang mogelijk mee gaan.
Wat is dan de meest waardevolle upgrade?

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door zsparrow op 09-01-2014 15:18 . Reden: opm over full HD toegevoegd... ]

• Jornv
@zsparrow
Wat dacht je van een ssd?

Daarnaast is een van de belangrijkste redenen voor het aanraden van de e540 de mogelijkheid het full hd scherm te nemen. Als je dus toch geen full hd wilt kiezen is een goedkopere laptop wellicht een betere optie.

Bijvoorbeeld: pricewatch: Lenovo Essential B5400 (MB822MH) Dit is de opvolger van een van de beste budgetlaptops die in 2013 te koop was (namelijk de B590, stond een paar keer in de LBBG)
Zet er dan een pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB , pricewatch: Samsung 840 series Pro 256GB of pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB in en je hebt een supersnelle laptop voor een klein prijsje.

• zsparrow
Interessante gedachte... maar is het niet zo de E540 ook geroemd is om z'n bouwkwaliteit?

kan ik uit jouw antwoord afleiden dat core-i3, met onboard graphics en 4 GB ruim genoeg is voor de zaken die ik noem, incl. video (en lichte bewerking daarvan)?

(misschien is de touch screen dan juist de interessante optie, met het oog op de toekomst..)

[ Voor 15% gewijzigd door zsparrow op 09-01-2014 16:31 ]

• Jornv
Ja ik denk dat het wel genoeg is. Anders heb je voor €50 meer nog een i5: pricewatch: Lenovo Essential B5400 (MB823MH)

Touchscreens op laptops hebben mij nog niet helemaal overtuigd. Zelfs op mijn surface rt gebruik in nog erg vaak de touchpad die in de touchcover zit (en dat is een tablet 8)7)

Ik vermoed ook dat de bouwkwaliteit van de e540 beter zal zijn dan van de b5400. Echter was de bouwkwaliteit van de b590 prima in orde. Dus waarschijnlijk ook prima bij de b5400.
Verder, een ssd is veruit de nuttigste upgrade die je kan doen. Dit kun je op 2 manieren doen: De hdd vervangen duur een ssd die groot genoeg is (kan erg duur worden als je veel ruimte nodig denkt te hebben) of een kleinere ssd combineren me een hdd die je in een hdd caddy stopt. Die hdd caddy met hdd plaats je dan op de plek van de dvd drive. Een dvd drive wordt tegenwoordig toch nauwelijks meer gebruikt en als je er toch een nodig mocht hebben een keer, een externe dvd drive kost iets van 20-30 euro.

Dus ik adviseer, reserveer geld voor een ssd (een van bovengenoemde opties) en kijk dan hoeveel geld je overhoud voor een laptop. De B5400 is in mijn ogen een prima optie en een i3 is meer dan snel genoeg voor de meeste dagelijkse taken. Met foto/videobewerking heb ik niet zo'n ervaring dus weet ik niet of een i5 snelheidsverbetering geeft of juist geldverspilling is.

Mocht je nog veel vragen hebben, overweeg dan even een eigen topic aan te maken.

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 20:06
Ik heb thuis een E520 een E530 en een B590 in mijn handen gehad en de E's zijn wel veel steviger dan de B. Met name de scharnieren en de achterkant van de behuizing bij de batterij zijn bij de B590 minder stevig.
Op deze basis vermoed ik dat de E540 steviger is dan de B5400.
Bij de features van de E540 staan de scharnieren met name ook genoemd:
Drop-Down Hinges & Active Protection System
Enjoy a laptop that lasts, thanks to the durability of drop-down hinges and Active Protection System (APS), which detects when the system is dropped and reacts by stopping the hard drive and protecting your data.
http://shop.lenovo.com/nl...dge-series/e540/#features

• zsparrow
Bedankt voor jullie tips; ik ga waarschijnlijk dan toch voor E540, voor bouwkwaliteit en ook het feit dat ie een VGA port heeft.

Verwijderd

Beste @Lonestander dank voor het delen van de kortingscode!
Heb m gebruikt, erg prettig, de totaalrekening is nog altijd veel, maar nu dan net ietsjes minder veel :-)
Lonestander schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:23:
Heb een code gevonden voor 7% korting op thinkpads:
Members only: kortingscode lenovo
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ingevoerd bij een proef bestelling en hij werkt. Schijnt geldig te zijn tot 31-1-2014
Pagina: 1