Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lenovo G505S-00892-AMD A10-5750M

Pagina: 1
Acties:

• JKa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-11 13:11
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop.

Nu heb ik deze http://tweakers.net/price...-ideapad-g505s-00892.html laptop op het oog.

Mijn enige vraag is wat jullie van de prijs vinden (600 euro). Staat deze in verhouding tot de geleverde specs?

Bedankt

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11 21:50
Ben niet z'n fan van AMD in een laptop... Maar voor die prijs is het een nette laptop.

AdGuard Home

• JKa
Waarom niet? Persoonlijke voorkeur?

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-11 10:18

matthewk

Ubernoob

Dit zijn de nieuwe richland apu's. Die werken goed en hebben een significante verbetering inzake grafische pracht en praal. Dit icm 8 gigabyte geheugen, wat je zeker en vast gaat nodig hebben bij een APU (geen dedicated geheugen) wil je soms een spelletje spelen op medium tot high settings (BF3 lukt je). Daarnaast is dit ram geheugen ook nog eens 1600 MHZ geheugen. Al gaat je harde schijf hier misschien wel wat trager zijn. Ik zeg; voor 100 euro meer heb je een oudere intel processor met dedicated grafische kaart van AMD en mindere HDD, maar wel meer gaming capable. Heb je dat niet nodig, dan is dit een goede aankoop vanwege de hele goede apu

Consultant - Autogek

• JKa
Matthew bedankt! Duidelijke reactie

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
matthewk schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:46:
Dit zijn de nieuwe richland apu's. Die werken goed en hebben een significante verbetering inzake grafische pracht en praal. Dit icm 8 gigabyte geheugen, wat je zeker en vast gaat nodig hebben bij een APU (geen dedicated geheugen) wil je soms een spelletje spelen op medium tot high settings (BF3 lukt je). Daarnaast is dit ram geheugen ook nog eens 1600 MHZ geheugen. Al gaat je harde schijf hier misschien wel wat trager zijn. Ik zeg; voor 100 euro meer heb je een oudere intel processor met dedicated grafische kaart van AMD en mindere HDD, maar wel meer gaming capable. Heb je dat niet nodig, dan is dit een goede aankoop vanwege de hele goede apu
deze apu heb ik in mijn msi gx70 gehad (met een amd 8970m beest ernaast)
dit ding is stront traag..
een beetje cpu heavy games kan je neit eens op low spelen (cod ghosts is niet speelbaar te krijgen, door de cpu bottleneck)..
deze cpu is ondanks alle lof verhalen hierboven, gewoon bagger traag..
sterker nog, ik denk dat een 3d generatie i3 sneller is als deze quadcore..
daarbij is het 768p scherm van slechte kwaliteit met lage resolutie..

ik zelf zou dan eerder kijken naaR:
http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/edge-series/e540/
613 euro voor een i3 met een FULL hd scherm.
wil je een i5 , kost het je 56 euro meer.
wil je een caching ssd. kost het je 31 euro meer
wil je 8gb ram? 34 euro meer.
wil je een gt740m videokaart. 61 euro meer.

en zo kan je hem een beetje customizen.

[ Voor 15% gewijzigd door aron225 op 09-12-2013 15:10 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• JKa
Thx Aron maar ik hoef geen enorm heavy games te spelen. Maar je vindt 600 euro dus teveel geld voor deze specs?

Edit:
Bedankt voor je aanvulling maar al die dingen bij elkaar maken de laptop alsnog erg duur (ruim boven mn budget)

[ Voor 35% gewijzigd door JKa op 09-12-2013 15:11 ]

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Ga je gamen? Zo nee, kun je beter een Lenovo E540 kopen met Full HD scherm. Deze kun je eventueel zelf ook nog uitbreiden met betere GPU, CPU, Ram etc mocht je budget dit toelaten. Maar de grootste vraag op dit moment is dus, wat ga je ermee doen?

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 12:40
Of dit een goede laptop is voor die prijs is erg afhankelijk van jouw eisen:

- wil je 15 inch of zijn andere afmetingen ook een optie?
- wil je gamen of programmeren of gewoon een beetje surfen?
- hecht je waarde aan een goed scherm of zijn andere afwegingen belangrijker?
- etc. etc.

Deze laptop is niet op voorhand veel te duur voor wat je krijgt, maar is bijvoorbeeld niet geschikt voor CPU heavy games. Juist weer wel voor beeldbewerking met software die goed met multicores overweg kan.

Is ie te duur? Nee. Is het de beste laptop voor jou voor deze prijs? Geen idee, daarvoor vertel je te weinig.

• JKa
De laptop is voornamelijk voor studiegebruik. Simpele dingen als Word enz. Daarnaast in het weekend of de avonden voor het spelen van enkele games op niet al te hoge settings. Ik maak me niet de illusie dat ik games als Ghosts of BF4 op deze laptop kan spelen maar dat is ook niet nodig.

EDIT:
15" is voor mij groot genoeg, liever niet kleiner.
Ik hoef geen super goed scherm, HD hoeft echt niet

Programmeren doe ik niet. Enkel surfen, dingen als Word en wat games spelen op niet al te hoge settings

Budget is wel echt 600 euro. 610 of 620 prima maar daarboven wordt het te duur.
Op dit moment heb ik als desktop een Medion Akoya P7330 D. (i5-750 2,67ghz quad, nvidia gt240, 4gb ram) Aldi pc'tje dus ;) Maar draait wel games als codbo2, mw3, fifa, assassins creed black flag.
Ik zoek geen gamelaptop maar een laptop die ongeveer even goed is, misschien een beetje beter dan mijn desktop

[ Voor 54% gewijzigd door JKa op 09-12-2013 15:24 ]

• matthewk

matthewk

Ubernoob

aron225 schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:06:
[...]

deze apu heb ik in mijn msi gx70 gehad (met een amd 8970m beest ernaast)
dit ding is stront traag..
een beetje cpu heavy games kan je neit eens op low spelen (cod ghosts is niet speelbaar te krijgen, door de cpu bottleneck)..
deze cpu is ondanks alle lof verhalen hierboven, gewoon bagger traag..
sterker nog, ik denk dat een 3d generatie i3 sneller is als deze quadcore..
daarbij is het 768p scherm van slechte kwaliteit met lage resolutie..

ik zelf zou dan eerder kijken naaR:
http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/edge-series/e540/
613 euro voor een i3 met een FULL hd scherm.
wil je een i5 , kost het je 56 euro meer.
wil je een caching ssd. kost het je 31 euro meer
wil je 8gb ram? 34 euro meer.
wil je een gt740m videokaart. 61 euro meer.

en zo kan je hem een beetje customizen.
Dan doe jij iets fout. Hier loopt de A6 en A10 als een zonnetje. Dit zijn dan wel de richland versies. Zoals ik al zei, ik zou 100 euro meer uitgeven aan een intel processor met amd graka. Maar voor studie, films en wat downloaden krijg je hier een premium kwaliteit laptop met goede specs. BF3 op medium kan zeker, want ik doe het met minder. Maar als je wilt studeren etc, dan koop je beter dit ding. Warmteproductie bij Lenovo is goed, kwalitatief hoogstaande PC. Ok je kan bij Acer meer voor hetzelfde krijgen, maar dan zit je met een baggere bouwkwaliteit, slechte koeling en support.

Consultant - Autogek

• JKa
Dit ding :)? Bedoel je die Lenovo die ik zei of de E540

• JKa
Oke even from the top:

Op dit moment heb ik een Medion Akoya P7330D desktop (i5-750 2,67ghz quad, gt240, 4gb ram).
Deze draait games als codmw3, bo2, fifa en assas black flag prima op lage tot middelmatige settings.
Ik ben op zoek naar een laptop met ongeveer dezelfde specs, wellicht beetje beter.
Deze heb ik gezien en lijkt me een goede optie?Lenovo IdeaPad G505s

De laptop gebruik ik in het weekend voor dit soort spellen en door de week voor studie/werkdoeleinden als Word, surfen e.d. (dingen die zowat elke laptop draait)

Budget 600 euro (weinig flexibel)
Beeldscherm grootte vanaf 15"
Gewicht maakt me niks uit
Scherm hoeft geen HD oid te zijn
Geen merkvoorkeur

Van zaken als caching ssd heb ik nog nooit gehoord :)

[ Voor 9% gewijzigd door JKa op 09-12-2013 15:45 ]

• matthewk

matthewk

Ubernoob

pricewatch: Lenovo IdeaPad Z500-MBYDGMH (niet slecht, externe grafische kaart EN i5, maar slechts 4gb ram. Ik zou persoonlijk voor deze gaan en dan nog wat SODIMM ram bijsteken naderhand.)

pricewatch: HP Envy 4-1011SD (Ultrabookje, slechter maar ziet er leuk uit)

pricewatch: Asus K52JC-EX118V (Slechter, snap niet zo goed waarom deze zo duur is want de processor zelf is van 2010 en niet eens haswell als ik het goed zie)

pricewatch: MSI Classic CR61 2M-214NL (I5 je voor een leuke prijs. Grafisch moet je hier geen wonderen verwachten, want deze ligt ver onder het niveau van de voorgenoemde i5)

Dit zijn jouw alternatieven volgens mijn subjectieve mening. Ik pakte hier enkel merken zoals HP, Asus, Sony, Lenovo, omdat deze betrouwbaar zijn. Dit is volgens mij de creme de la creme op de laptop markt, voor zover die bestaat. De strijd gaat imo tussen Lenovo, en lenovo.

[ Voor 5% gewijzigd door matthewk op 09-12-2013 15:59 ]

Consultant - Autogek

• JKa
Thx mate. De Lenovo uit jouw reactie heeft een iets betere processor dan de Lenovo uit mijn bericht maar de videokaarten zijn ongeveer gelijk, die van mij heeft meer ram, zijn er nog meer verschillen?

• aron225
matthewk schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:25:
[...]

Dan doe jij iets fout. Hier loopt de A6 en A10 als een zonnetje. Dit zijn dan wel de richland versies. Zoals ik al zei, ik zou 100 euro meer uitgeven aan een intel processor met amd graka. Maar voor studie, films en wat downloaden krijg je hier een premium kwaliteit laptop met goede specs. BF3 op medium kan zeker, want ik doe het met minder. Maar als je wilt studeren etc, dan koop je beter dit ding. Warmteproductie bij Lenovo is goed, kwalitatief hoogstaande PC. Ok je kan bij Acer meer voor hetzelfde krijgen, maar dan zit je met een baggere bouwkwaliteit, slechte koeling en support.
medium battlefield 3 op onboard amd a10-5750m, dat zou kunnen, maar op welke resolutie..
het punt is, de aangehaalde laptop heeft een slecht scherm met erg lage resolutie, daarop zou je eventueel een spelletje kunnen spelen met de amd a10..

de amd a10 is gewoon geen goede laptop cpu, totaal niet efficient, en traag in vergelijking tot wat intel bied..

word er niet op gespeeld?

lenovo e540, met 1080p upgrade, word je veel vrolijker van

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• aron225
matthewk schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:56:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z500-MBYDGMH (niet slecht, externe grafische kaart EN i5, maar slechts 4gb ram. Ik zou persoonlijk voor deze gaan en dan nog wat SODIMM ram bijsteken naderhand.)

pricewatch: HP Envy 4-1011SD (Ultrabookje, slechter maar ziet er leuk uit)

pricewatch: Asus K52JC-EX118V (Slechter, snap niet zo goed waarom deze zo duur is want de processor zelf is van 2010 en niet eens haswell als ik het goed zie)

pricewatch: MSI Classic CR61 2M-214NL (I5 je voor een leuke prijs. Grafisch moet je hier geen wonderen verwachten, want deze ligt ver onder het niveau van de voorgenoemde i5)

Dit zijn jouw alternatieven volgens mijn subjectieve mening. Ik pakte hier enkel merken zoals HP, Asus, Sony, Lenovo, omdat deze betrouwbaar zijn. Dit is volgens mij de creme de la creme op de laptop markt, voor zover die bestaat. De strijd gaat imo tussen Lenovo, en lenovo.
alle 4 die laptops zijn om te janken..
om verschillende redenen..
hoogste minpunt is het scherm bij allemaal.

• matthewk

matthewk

Ubernoob

aron225 schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:16:
[...]

medium battlefield 3 op onboard amd a10-5750m, dat zou kunnen, maar op welke resolutie..
het punt is, de aangehaalde laptop heeft een slecht scherm met erg lage resolutie, daarop zou je eventueel een spelletje kunnen spelen met de amd a10..

de amd a10 is gewoon geen goede laptop cpu, totaal niet efficient, en traag in vergelijking tot wat intel bied..

word er niet op gespeeld?

lenovo e540, met 1080p upgrade, word je veel vrolijker van
Ja ik snap niet waarom er zo gegeild wordt op full HD grafishe pracht en praal. Ik bevind me in hetzelfde bootje als OP en vind het allemaal prima om tussendoor wat te gamen. Dat de a10 inefficient is, dat is echter wel waar. Maar dat geldt voor alle richland apu's. Then again, in vergelijking met de AMD Turion's zijn de hyperefficient 8)7
aron225 schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:17:
[...]

alle 4 die laptops zijn om te janken..
om verschillende redenen..
hoogste minpunt is het scherm bij allemaal.
Iets met je krijgt en ... waarvoor je betaald. Dit kwam voor dit budget uit de search. Crappy merken als samsung, acer en toshiba buiten beschouwing gelaten ofc. Er moet btw wel gerealiseerd worden dat OP geen gaming station zoekt. Truth be told, met de gemiddelde 300 euro laptop kan je al tekst verwerken. Ik heb een HP G7 voor 750 gekocht en daar kan je goed mee gamen al. Maar dat is dan ook meer als het dubbel.

[ Voor 26% gewijzigd door matthewk op 09-12-2013 16:21 ]

Consultant - Autogek

• aron225
crappy merken als samsung en acer?
je weet dat samsung het ERG goed doet in het ultrabook segment.
en acer lang niet meer crap is, en tegenwoordig echt meer dan prima notebooks maakt?

het gaat niet om geilen op full hd pracht en praal, hogere resolutie equals meer workspace..
dit is 1 van de belangrijkste aspecten..
als je je laptop open doet.. om op te werken, waar kijk je dan naar? JUIST het scherm !
dit is een cruciaal punt van een laptop, daarbij geeft een 1080p panel je ENORM veel meer werkruimte.
ook in word e.d. is dit MEER dan welkom..

richland apu's zijn brak, trage stroom vreters en absoluut niet snel in vergelijking tot wat intel biedt..
vergelijken met turions? nee dankje, ikv ergelijk liever met concurentie..

hp g7 is 1 van de slechtste laptops die er vorig jaar tekoop was..

• matthewk

matthewk

Ubernoob

aron225 schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:28:
crappy merken als samsung en acer?
je weet dat samsung het ERG goed doet in het ultrabook segment.
en acer lang niet meer crap is, en tegenwoordig echt meer dan prima notebooks maakt?

het gaat niet om geilen op full hd pracht en praal, hogere resolutie equals meer workspace..
dit is 1 van de belangrijkste aspecten..
als je je laptop open doet.. om op te werken, waar kijk je dan naar? JUIST het scherm !
dit is een cruciaal punt van een laptop, daarbij geeft een 1080p panel je ENORM veel meer werkruimte.
ook in word e.d. is dit MEER dan welkom..

richland apu's zijn brak, trage stroom vreters en absoluut niet snel in vergelijking tot wat intel biedt..
vergelijken met turions? nee dankje, ikv ergelijk liever met concurentie..

hp g7 is 1 van de slechtste laptops die er vorig jaar tekoop was..
Die 1080p upgrade gaat bij dit budget dan erg ten koste van prestaties. Dat is jammer en naar mijn mening het ook totaal niet waard.

De praktijk leert dat vooral acer een rampzalige support heeft waarbij laptops MAANDEN achterblijven omdat ze gewoon verloren gaan. Ik betaal graag extra voor kwaliteit. Mijn ex-samsung was een frituurketel. Daarnaast heb ik in de recyclingsector wel vaker samsung en acer laptops in handen en zie je meteen dat hier inferieur materiaal gebruikt wordt. Goedkopere materialen vooral.

Tuurlijk is de a10 inefficient. Ik zou zelf voor de andere lenovo in mijn voorstel gaan en dan upgraden. Intel is in de laptop markt zowat alleenheerser, maar als je puur naar prestaties krijgt krijg je hier een goede laptop voor een goede prijs.

De G7 was trouwens een fantastische notebook. Eindelijk geen hitteproblemen meer bij een hewlett, zeer sterke prestaties en een fantastische prijs. Ik kon me niets beter wensen. Ook werd de transformater niet meer overmatig warm. Maar jij bedoelt waarschijnlijk de DV7, wat zowat het slechtste ding moet zijn qua bouwkwaliteit in de historie van HP.

[ Voor 4% gewijzigd door matthewk op 09-12-2013 16:36 ]

Consultant - Autogek

• JKa
Haha peoples,

Ik vind het top dat jullie me willen helpen en reageren in mn topic maar ik vraag me niet echt af wat het beste merk is of met welke laptop de gemiddelde die hard gamer het liefst zou willen trouwen..

Ik ben op zoek naar een vergelijkbare laptop als mijn desktop (zie bovenstaande berichten)
Zelf had ik al de Lenovo G505S gevonden (meermaals gelinked in dit topic) en Matthew kwam als alternatief met de Lenovo Z500 (zie reactie Matthew). Ik heb geen studie computer en laptopkunde gedaan dus ik heb jullie hulp nodig bij het maken van de beste keuze.

De G505S heeft een iets mindere processor (verschil is volgens mij niet enorm, correct me if I'm wrong)
Videokaarten zijn vergelijkbaar
Schermen zijn (volgens mij) van ongeveer dezelfde kwaliteit
De G505S heeft 2x zoveel werkgeheugen

Aron kwam al met de Lenovo E540 wat een leuke optie was geweest als mijn budget 100 euro hoger lag. Helaas is dit echt rond de 600 en geen 700. Bij de E540 moet ik teveel opties nemen om aan mijn wenslijst te kunnen voldoen

Thanks mates

• matthewk

matthewk

Ubernoob

JKa schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:34:
Haha peoples,

Ik vind het top dat jullie me willen helpen en reageren in mn topic maar ik vraag me niet echt af wat het beste merk is of met welke laptop de gemiddelde die hard gamer het liefst zou willen trouwen..

Ik ben op zoek naar een vergelijkbare laptop als mijn desktop (zie bovenstaande berichten)
Zelf had ik al de Lenovo G505S gevonden (meermaals gelinked in dit topic) en Matthew kwam als alternatief met de Lenovo Z500 (zie reactie Matthew). Ik heb geen studie computer en laptopkunde gedaan dus ik heb jullie hulp nodig bij het maken van de beste keuze.

De G505S heeft een iets mindere processor (verschil is volgens mij niet enorm, correct me if I'm wrong)
Videokaarten zijn vergelijkbaar
Schermen zijn (volgens mij) van ongeveer dezelfde kwaliteit
De G505S heeft 2x zoveel werkgeheugen

Aron kwam al met de Lenovo E540 wat een leuke optie was geweest als mijn budget 100 euro hoger lag. Helaas is dit echt rond de 600 en geen 700. Bij de E540 moet ik teveel opties nemen om aan mijn wenslijst te kunnen voldoen

Thanks mates
Ik stoor me ontzettend aan het gebrek aan ram geheugen in die Z500. Then again, er is dedicated geheugen voor je grafische kaart en dus geen beslag op je fysieke ram geheugen als ik de specs goed inschat. De processor is meer als voldoende voor wat jij nodig hebt (dit was ten tijde van zijn release ook al, dus waarom nu niet meer). Belangrijker hier is wel dat de intel processoren koning zijn in het laptop segment. Efficiënter en sneller. Dat maakt hem zo aantrekkelijk tov jouw eerste optie.

Consultant - Autogek

• JKa
Dat is uit te breiden toch? Tot 16gb als ik t goed heb. Maar deze lijkt inderdaad aan mijn wensen te voldoen! 629 is net iets boven het budget maar als alles goed is, neem ik dit graag voor lief.

Wat zijn zaken die ik mogelijk in de toekomst uit zal moeten breiden/verbeteren? Zoals RAM bijv? Waar moet ik ongeveer rekening mee houden qua kosten?

[ Voor 48% gewijzigd door JKa op 09-12-2013 17:00 ]

• matthewk

matthewk

Ubernoob

JKa schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:48:
Dat is uit te breiden toch? Tot 16gb als ik t goed heb. Maar deze lijkt inderdaad aan mijn wensen te voldoen! 629 is net iets boven het budget maar als alles goed is, neem ik dit graag voor lief.

Wat zijn zaken die ik mogelijk in de toekomst uit zal moeten breiden/verbeteren? Zoals RAM bijv? Waar moet ik ongeveer rekening mee houden qua kosten?
Dit is te upgraden, maar vereist enige handigheid. Ik heb zo eens een probook uit elkaar gedraaid om het ram geheugen te verdubbelen en dat was een ware nachtmerrie. Als je dus die handigheid niet hebt, zou ik even in je vriendenkring vragen of aan je lokale pc boer. 2 a 4 gb extra ram geheugen moet je max 40 euro kosten denk ik. Daarom denk ik; kijk eerst even of dit voldoet en anders upgraden. OF je maakt gebruik van de wet koop op afstand als hij niet bevalt :D

BTW; dell verkoopt een grafische kaart loze inspirion 15 met I5 (IGP) uit de haswell generatie. Dit icm 8 gigabyte ram geheugen en een forse HDD voor maar 479 euro :) Top merk. Maar ook deze laptop heeft, zoals anderen reeds aanhaalden, een niet zo goede resolutie waar ik me nog nooit aan heb gestoord.

[ Voor 13% gewijzigd door matthewk op 09-12-2013 17:12 ]

Consultant - Autogek

• JKa
Haha en is die significant beter dan die Lenovo?

[ Voor 224% gewijzigd door JKa op 11-12-2013 09:21 ]

• novosibirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 18:18
Prima ben ik ook weer! Ik ben naar hetzelfde opzoek als jesse, ik zie dat er veel info is gegeven. Nadeel van de e540 is dat je hem online via lenovo shop moet bestellen. Als er iets kapot gaat bijvoorbeeld dan blijf je bezig met opsturen en bellen, ik persoonlijk vind dit zwaar irritant.

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 20:06
De Lenovo van mijn neefje is na valschade in de garantieperiode opgehaald door een koerier en ook weer gratis thuisbezorgd, dus dat valt wel mee.

• JKa
Hmm ik heb m net besteld bij bol.com. Geld van mn rekening afgeschreven, foutmelding, bestelling niet geslaagd. Gebeld en nog een keer geprobeerd, precies zelfde. Kut bol, beter fixen ze het snel

• aron225
matthewk schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:10:
[...]

Dit is te upgraden, maar vereist enige handigheid. Ik heb zo eens een probook uit elkaar gedraaid om het ram geheugen te verdubbelen en dat was een ware nachtmerrie. Als je dus die handigheid niet hebt, zou ik even in je vriendenkring vragen of aan je lokale pc boer. 2 a 4 gb extra ram geheugen moet je max 40 euro kosten denk ik. Daarom denk ik; kijk eerst even of dit voldoet en anders upgraden. OF je maakt gebruik van de wet koop op afstand als hij niet bevalt :D

BTW; dell verkoopt een grafische kaart loze inspirion 15 met I5 (IGP) uit de haswell generatie. Dit icm 8 gigabyte ram geheugen en een forse HDD voor maar 479 euro :) Top merk. Maar ook deze laptop heeft, zoals anderen reeds aanhaalden, een niet zo goede resolutie waar ik me nog nooit aan heb gestoord.
jij stoort je niet aan 768p schermen?
ik dacht dat dit tweakers.net was..........

sorry hoor, vat dit niet te persoonlijk op maar:
hp g7 vind jij een goed ding (ik heb een g6 staan hier. met i5 en amd gpu)
amd a10 apu vind jij een goed ding.
768p stoor je je niet aan..

jij weet duidelijk niet waar je het over hebt dude, met alle respect, maar een laptop kopen is meer dan alleen goede specs opzoeken voor je prijs

[ Voor 9% gewijzigd door aron225 op 09-12-2013 23:00 ]

• novosibirk
aron doe ffe normaal, niet iedereen heeft de middelen om uberlaptops te kopen.
Voor 600eu is dat een prima laptop, denk aan het budget en kom dan iets zeggen. En niet weer zeggen leg 200euro bij en haal dat en dat.

• aron225
gaat niet om uber laptops te kopen..
het is meer dat er hier geadviseerd word met non argumenten en zonder praktijk ervaringen..
een i3 of i5+1080p panel geeft je ongeveer 50% meer workspace, en consistentere performance.

is die laptop er? JA!! binnen budget !
in de vorm van de lenovo e540, gewoon een bewezen PRIMA laptop..

zelfs mijn noob ouders willen geen 768p schermen meer, omdat bij al die schermen de kijkhoeken / kleurweegave e.d. gewoon slecht zijn...
een laptop scherm is iets waar je constant naar moet kijken, en ik vind dat dit ZEER zeker een hoop aandacht verdient..

[ Voor 5% gewijzigd door aron225 op 10-12-2013 00:24 ]

• novosibirk
Ik sluit me laptop thuis en op het werk aan op een 27inch scherm 1080P scherm, ik snap dan niet wat ik met een 1080p scherm moet. Kijk voor mij is het dan geen must meer, maar leuk meegenomen. Zo nu en dan onderweg voldoet die 768p scherm prima.

edit: die e540 valt buiten budget, E540 +HDscherm+videokaart +4gb ram zitten we op 700eu ruim

[ Voor 16% gewijzigd door novosibirk op 10-12-2013 00:38 ]

• aron225
jij bent dan ook niet de ts in dit verhaal

• JKa
Bedankt voor je hulp Aron! Ik heb inmiddels mijn beslissing kunnen nemen. Thx

• matthewk

matthewk

Ubernoob

aron225 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 00:20:
gaat niet om uber laptops te kopen..
het is meer dat er hier geadviseerd word met non argumenten en zonder praktijk ervaringen..
een i3 of i5+1080p panel geeft je ongeveer 50% meer workspace, en consistentere performance.

is die laptop er? JA!! binnen budget !
in de vorm van de lenovo e540, gewoon een bewezen PRIMA laptop..

zelfs mijn noob ouders willen geen 768p schermen meer, omdat bij al die schermen de kijkhoeken / kleurweegave e.d. gewoon slecht zijn...
een laptop scherm is iets waar je constant naar moet kijken, en ik vind dat dit ZEER zeker een hoop aandacht verdient..
Mijn noob ouders. Ladies and gentlemen we hebben een puber. Anyway. De jongen vraagt hier iets voor een specifiek budget. Enkel mijn voorstellen vallen hier binnen. Vat het nou dat niet iedereen 100 euro over zijn budget wil vallen. Een goede laptop is een goed merk, met goede processor en zo goed mogelijk geheugen. Truth be told: dat is een prima laptop. Ik zie het de prijstoevoeging van een 1080p scherm ten koste van basisprestaties echt niet zitten en dat is mijn mening. Staar maar eens naar dat 1080p scherm terwijl je niet fatsoenlijk kan multitasken.

Consultant - Autogek

• aron225
matthewk schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:10:
[...]

Mijn noob ouders. Ladies and gentlemen we hebben een puber. Anyway. De jongen vraagt hier iets voor een specifiek budget. Enkel mijn voorstellen vallen hier binnen. Vat het nou dat niet iedereen 100 euro over zijn budget wil vallen. Een goede laptop is een goed merk, met goede processor en zo goed mogelijk geheugen. Truth be told: dat is een prima laptop. Ik zie het de prijstoevoeging van een 1080p scherm ten koste van basisprestaties echt niet zitten en dat is mijn mening. Staar maar eens naar dat 1080p scherm terwijl je niet fatsoenlijk kan multitasken.
ik ben 26 jaar, team coordinator bij een grote ict-er op onze luchthaven..
puber? naah dont think so buddy.

jij komt met alternatieven van 629 euro...
ik kom met een alternatief van 613.61 euro. klopt! 13 euro's boven budget..
daarmee koop je een bewezen GOEDE notebook, met prime intel i3 cpu EN full hd scherm..
een goede laptop is een goed merk? bijna alle merken die goede laptops maken, maken ook beroerde modellen..

alienware m17x r4 was een beest!! de 14 had een kut scherm en maakte TE veel herrie.
de asus n56 was de multimedia topper (mede door 1080p panel, en goede bouw), terwijl de n550 een beroerd ding is..

dell maaktte de meest legendarische multimedia laptops met de oude l502 xps15 en de 17 inch versie daarvan (zelfs met 3d scherm!!) terwijl die ook de crappy 13 inch heeft gebracht met waardeloze koeling en bouwkwaliteit

jij hebt het over een:
een goede cpu: ik verkies een i3 boven de richland a10

een goede set ram: de lenovo 4gb is zat voor dagelijkse werkzaamheden (en wil je gamen, dan kan je beter sneller geheugen hebben om de igp van die a10 te voeden..)

een goed merk is lenovo wel, maar het model met a10 ken ik geen reviews van, en kan ik niet blind aanbieding/aanbevelen (jij schijnbaar wel)

als je op de man wilt spelen, vind ik dat prima, maar doe het dan via PM, dan vervuilen we dit topic niet zo..

enkele laptops hebben hier een legendarische status, door de combinatie:
goed scherm
goede koeling
goede bouw kwaliteiten
goede input devices
goede prijs..

en ik kan niet anders concluderen dat de edge e530 dat had, en de e540 dat hoogstwaarschijnlijk weer gaat krijgen..
wil je daar tegen in gaan, zou ik graag de plus punten van de richland a10 lenovo tegenover de door mijn aangehaalde e540 met i3 en 1080p scherm

Verwijderd

Ik sluit me volledig aan met Aron. Als ik de TS was, zou ik een maandje doorsparen en de Lenovo E540 kopen, met full hd scherm, i3 en dedicated graphics. Die configuratie komt neer op 650,- (hell 50,- meer dan het budget, maar het zeker waard).

Net wat Aron zegt, je zult voordeel hebben van het Full HD scherm en ook de input devices van de Lenovo E540. Daarnaast heb je ook een betere bouwkwaliteit. Ik zou het wel weten in ieder geval!

• aron225
ik heb trouwens wel een revies gevonden over de laptop van de topic start..
enkele quotes:

- the processor's clock dropped to below 1.2 GHz

- Particularly the casing's left heated up tremendously and easily surpassed 45 °C (113 °F). Since the wrist rest can also get quite warm after a while, longer gaming sessions without an external keyboard will prove disagreeable.

- The notebook could have been so much more: Lenovo's G505s cannot keep the promise it makes on paper in practice. Particularly aggravating is the CPU's obvious faulty clock management.

- its very limited color spectrum that only covers the sRGB standard by 53 percent and the AdobeRGB space only by 36 percent. Another is that the screen exhibits considerable deviations in colors and grayscale, both with a DeltaE of almost 10. Here, the strong bluish cast is very striking and even visible to the naked eye. A more careful calibration ex-factory would be desirable.

- Regrettably, Lenovo's G505s is very remote from such regions. We only ascertained a low score of 0.49 (single) and 1.27 points (multi-threading) in Cinebench R11.5, which did not improve even after several runs and trying different energy-saving modes. Extreme clock fluctuations are responsible for this low performance. Single cores repeatedly nosedive to an idle level of 900 MHz while the maximum possible 3.5 GHz is practically never reached. That essentially makes the A10-5750M even slower than a low-end CPU, such as the Celeron 1017U and only marginally beats the weaker A6-5350M.

sorry DIT DING KLOKT TERUG NAAR 900 mhz..
en dan krijg ik persoonlijke aanvallen omdat ik hem afraadt...
waar gaat de wereld heen?

ow, en ik heb nog niet 1 richland a10 gezien die een steady 3ghz+ vast houdt.. zelfs mijn 1100 euro msi gx70 deed dat in de verste verte niet..
richland a10 performance is om te janken zo slecht... bewijst mijn praktijk ervaring, met voldoende backup van diverse review sites..

[ Voor 7% gewijzigd door aron225 op 10-12-2013 19:42 ]

Verwijderd

Achja, die persoonlijke aanvallen zou ik niet serieus nemen, laat lekker gaan, je zult altijd mensen hebben die het beter weten. Ik heb dan weliswaar geen ervaring met deze CPU, maar ik heb even wat reviews gelezen en zie dat die A10 vergelijkbaar is met een I3 3de generatie, al heb je dan wel het quadcore verhaal vs dualcore.

Anyway, ik ben ook "gebruikerservaringen" tegengekomen die onderschrijven wat hierboven wordt genoemd. Ik denk dat de TS veel beter af is door een beetje bij te sparen en te kiezen voor de Lenovo E540!

• JKa
Aron, de laptop uit mn ts neem ik niet. Heb je misschien ook reviews gevonden over de Lenovo ideapad z500 i5 editie?

• aron225
alleen de i7 versie, maar niet heel veel anders:
http://www.notebookcheck....500-Notebook.91520.0.html

conclusie:
touchpad niet accuraat / scherm slecht (lage resolutie, lage helderheid e.d.)
cpu gaat niet in turbo , en loopt tot 90 graden.
gpu 83 onder stress

lijkt mij geen goede optie ook

Verwijderd

Ik heb de Z500 gehad en een grote tip: Doe het niet! Ik heb alleen maar ellende met dat ding gehad, is 4 x heen en weer gestuurd naar Lenovo en daarna heb ik hem verkocht, echt wat een bagger laptop. Het touchpad en scherm zijn om te huilen, daarnaast zit het touchpad op een onlogische plaats, waardoor je hem tijdens het typen eigenlijk uit moet zetten om niet de hele tijd ongewenst je muis te veranderen (waardoor je dus mistikt als het ware).

Echt waar, als je je budget 50 euro weet te rekken heb je veel meer plezier ervan. Desnoods kijk je nog beter voor een 2dehands Asus n56..

• JKa
Wat maakt die e540 dan zo significant beter dan de z500? Begin nu toch sterk te twijfelen aan de z500

EDIT: Stel ik neem de E540, waar kan ik dan het beste voor kiezen?
Sowieso de GT740M erin
Werkgeheugen?
i5?
SSD? Wat is dit? Wat doet het?
Schermupgrade naar FHD of is de goedkoopste optie WHD ook prima?

Ik wil niet te hoog uit komen en wanneer ik al deze opties kies, kom ik op bijna 800 euro uit. Ik wil best wat schipperen maar 800 is teveel

Videokaart+i5+8gb ram=721euro
Videokaart+i5=688euro
Videokaart+8gb ram=664euro
Videokaart=630euro

Aan alleen, 'zou voor de eerste gaan want dat is het beste', heb ik niks. Mijn budget was eigenlijk 600 euro. Ik wil graag duidelijke, gegronde redenen waarom optie A, B, C of D de beste is

[ Voor 86% gewijzigd door JKa op 11-12-2013 09:30 ]

Verwijderd

Betere bouw, beter toetsenbord, betere accuduur, betere mousepad en ook een beter scherm. Kijk, ik ben ook in de Z500 getrapt wegens zijn specs voor redelijke prijs, maar ik heb er uiteindelijk 300 euro verlies op gemaakt, wat onnodig was geweest als ik wat meer onderzoek had gepleegd.

Als je geen heavy games gaat spelen volstaat een i3 processor, zeker omdat deze al beter presteer dan de AMD die jij aandroeg. De GT740M er zeker in inderdaad. 4 gig aan RAM volstaat nu nog redelijk, je kunt er later wat bij prikken als je budget dat toelaat. SSD is een hardeschijf, die een stuk sneller werkt dan de standaard hardeschijf die erin zit, dit gaat je hele snelheidsgevoel van de laptop verbeteren. Schermupgrade naar FullHD lijkt me zeker een goeie, dan heb je meer werkruimte op je scherm wat ook bijzonder prettig is.

Als ik jou was zou ik een configuratie met overwegen:
i3 processor
740 videokaart
4gb werkgeheugen
Full HD scherm.

Kijk, dingen als een SSD en Ram bijprikken is zo gebeurd en kun je beter later doen, wanneer je budget het toelaat. Is simpel en veel goedkoper dan dat je het bij Lenovo laat doen. Hou de kortingsacties even in de gaten, dan kan je wel wat van de prijs afhalen en heb je voor 600 - 650 een prima laptop waar je jaren plezier van kunt hebben. Eventueel kun je voor een i5 kiezen als je je budget nog wat kunt rekken.

Je kunt natuurlijk ook eigenwijs (niet negatief bedoeld) zijn en de z500 kopen, maarja .. dan moet je niet raar op kijken als het allemaal een stuk minder werkt en de beleving van je laptop een stuk minder is.

• JKa
Oke super maarten! Maar die FHD, hoeveel scheelt dat dan in resolutie met de WHD versie?

Waar staan die kortingsacties? Hoe vaak komen die voor? Ik wil niet te lang wachten met het halen van een laptop want ik ben echt dringend toe aan een nieuwe.

De z500 heb ik al geannuleerd. Heb net meerdere reviews gelezen die me, samen met de reacties van jou en Aron, hebben overtuigd. Thanks daarvoor

Verwijderd

Nouja, je hebt een 720p versus 1080p, het verschilt in dat je meer werkruimte hebt op je beeldscherm, je kunt bijvoorbeeld makkelijker meerdere word of excel documenten naast elkaar leggen, zonder dat je de hele tijd hoeft te scrollen of moet uitzoomen tot je het niet meer kunt lezen.

Meestal zijn die in het weekend! Enneh .. graag gedaan, ik hoop dat je echt veel plezier van je nieuwe laptop gaat hebben!

• JKa
Ah oke 720-1080p. Een dergelijk antwoord zocht ik inderdaad. Thanks.

i5, gt740m, FHD, 4gb, no ssd kom ik op 730 euro. Stuk boven mn budget. Als hier in een kortingsactie oid rond de 50 vanaf zou kunnen gaan, neem ik m zo mee.

Wat kun je me nog vertellen over die kortingen, behalve dat ze meestal in t weekend zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door JKa op 11-12-2013 09:49 ]

• aron225
Dat die er soms zijn (cyber monday -75€ vorige week)
Maar niet altijd..
Je kan de i5 eventueel laten vallen.
I3+gt740+4gb+fhd scherm lijkt mij prima oplossing.

En bestel nooit meer blind een laptp zonder reviews e.d. te lezen, zou echt zonde zijn je hele budgrt kwijt te raken aan een miskoop

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Inderdaad, en neem er ook nog even de 62Wh accu bij (kost 12 euro meer dan de standaard 48Wh), maar je krijgt er wel significant langere accuduur voor terug :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• JKa
Moet dan weer net een week geleden zijn haha. En hoe vaak zijn die acties? Ligt het in de lijn der verwachting dat er dit kalenderjaar nog zoiets komt?

• JKa
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
=10% korting, geldig tot 31dec

E540--> i5+GT740M+4GB Ram+FHD=660 euro. Mooi prijsje lijkt me!

[ Voor 85% gewijzigd door JKa op 11-12-2013 11:22 ]

• aron225
Top! Alleen wel nog 60€ boven budget.
Als dat geen probleem is.. Heb je echt een top laptop.

Echt 10x beter als dat amd a10 hok.

Ram kan jr zelf altijd later nog upgraden, als je dat nodig vind. Mijn alienware heeft 6gb en die krijg ik niet eens vol. Ook niet onder heavy gaming

[ Voor 50% gewijzigd door aron225 op 11-12-2013 12:04 ]

• JKa
Heb m al besteld zelfs. Bedankt voor jullie hulp! Ik zal laten weten hoe ie bevalt

• aron225
Veel plezier ermee!!
Laat inderdaad eens weten hoe hij bevalt.

• JKa
aron225 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:25:
Veel plezier ermee!!
Laat inderdaad eens weten hoe hij bevalt.
Ik heb m inmiddels een paar dagen in gebruik en hij bevalt prima! Ik heb alleen per ongeluk voor een Nederlands toetsenbord gekozen ipv Amerikaans... Slordigheidje van mij. Denk dat ik van de week even toetsenbordstickers bestel en die er overheen plak.

De laptop zelf werd geleverd met Windows 8. Aangezien ik hier absoluut geen fan van ben, heb ik deze direct verwijderd en vervangen door Windows 7, dat werkt uiteraard prima.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp! Ben zeer tevreden over mijn aankoop!

ps. de laptop bevat geen enkele licentiesticker (ook niet van Windows). Voor mij is dit niet echt een probleem aangezien ik zelf een zakelijke licentiecode kan gebruiken maar het lijkt me dat de sticker wel aanwezig had moeten zijn. Even bellen met Lenovo dan maar

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 20:06
Bij Windows 8 zit de code in het bios:
http://reviews.cnet.com/8...-bios-based-product-keys/

Verwijderd

Beste mensen...heb ik natuurlijk net de 10% korting gemist :-(
-mede doordat ik niet wist dat er verschillende pagina's op de topic waren..-
aaarghh!
Komen dit soort aanbiedingen vaker langs? en hoe kan ik dat in de gaten houden?
Ik zie bv dat op dit moment op de VS site nieuwjaarsaanbiedingen zijn...maar ho maar dat dit op de Nederlandse site is.

-ik twijfel tussen de 17inch Asus N76VB met i5 3230 en 6gb geheugen ( pricewatch: Asus N76VB-T4039H ) of Lenovo E540 met upgrade nr i5 4200M, fhd en videokaart (http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/edge-series/e540/ )
De Lenovo heeft dan wel n minder groot scherm, maar als er n aanbieding is, zou ik van t financiele verschil n SSD kaart kunnen aanschaffen. Mijn gebruik is voor surfen, office, amateur gebruik van photoshop c6 en films kijken.

...had ik die 10% code nou maar eerder gezien...

• JKa
Verander DEC in die code eens in JAN, misschien werkt ie dan alsnog. Ik vond die code met NOV en had er DEC van gemaakt, toen deed ie t wel

• Roe!and
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-11 22:46
aff1nl krijg je tot 31 januari 7 % korting op de thinkpad E540

http://www.kortingscode.nl/lenovo

[ Voor 29% gewijzigd door Roe!and op 14-01-2014 08:06 ]

Pagina: 1