matthewk schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:10:
[...]
Mijn noob ouders. Ladies and gentlemen we hebben een puber. Anyway. De jongen vraagt hier iets voor een specifiek budget. Enkel mijn voorstellen vallen hier binnen. Vat het nou dat niet iedereen 100 euro over zijn budget wil vallen. Een goede laptop is een goed merk, met goede processor en zo goed mogelijk geheugen. Truth be told: dat is een prima laptop. Ik zie het de prijstoevoeging van een 1080p scherm ten koste van basisprestaties echt niet zitten en dat is mijn mening. Staar maar eens naar dat 1080p scherm terwijl je niet fatsoenlijk kan multitasken.
ik ben 26 jaar, team coordinator bij een grote ict-er op onze luchthaven..
puber? naah dont think so buddy.
jij komt met alternatieven van 629 euro...
ik kom met een alternatief van 613.61 euro. klopt! 13 euro's boven budget..
daarmee koop je een bewezen GOEDE notebook, met prime intel i3 cpu EN full hd scherm..
een goede laptop is een goed merk? bijna alle merken die goede laptops maken, maken ook beroerde modellen..
alienware m17x r4 was een beest!! de 14 had een kut scherm en maakte TE veel herrie.
de asus n56 was de multimedia topper (mede door 1080p panel, en goede bouw), terwijl de n550 een beroerd ding is..
dell maaktte de meest legendarische multimedia laptops met de oude l502 xps15 en de 17 inch versie daarvan (zelfs met 3d scherm!!) terwijl die ook de crappy 13 inch heeft gebracht met waardeloze koeling en bouwkwaliteit
jij hebt het over een:
een goede cpu: ik verkies een i3 boven de richland a10
een goede set ram: de lenovo 4gb is zat voor dagelijkse werkzaamheden (en wil je gamen, dan kan je beter sneller geheugen hebben om de igp van die a10 te voeden..)
een goed merk is lenovo wel, maar het model met a10 ken ik geen reviews van, en kan ik niet blind aanbieding/aanbevelen (jij schijnbaar wel)
als je op de man wilt spelen, vind ik dat prima, maar doe het dan via PM, dan vervuilen we dit topic niet zo..
enkele laptops hebben hier een legendarische status, door de combinatie:
goed scherm
goede koeling
goede bouw kwaliteiten
goede input devices
goede prijs..
en ik kan niet anders concluderen dat de edge e530 dat had, en de e540 dat hoogstwaarschijnlijk weer gaat krijgen..
wil je daar tegen in gaan, zou ik graag de plus punten van de richland a10 lenovo tegenover de door mijn aangehaalde e540 met i3 en 1080p scherm
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm