• yasje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-12-2025
Hallo allemaal,

ik heb echt de ballen verstand van camera's op megapixels na dan :P

ik zoek een camera waarmee ik goede fotos kan maken en ook nog is mee filmen, thats it!

en max 300 euro, welke camera bieden jullie me aan? hij moet lang mee gaan natuurlijk :D

ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Alvast bedankt!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:53

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Waarvoor wil je de camera voor namelijk gebruiken en moet deze in een zak passen? Je hebt cameras nl in verschillende maten en iedere camera heeft zijn sterke en zwakke punten ;)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Wellicht kan je iets meer informatie geven (waar wil je de camera voor gebruiken, wat vind je belangrijk (veel zoom, lichtsterkte)? Want op deze manier kan niemand een goed advies geven..

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• yasje
Ah sorry en bedankt voor jullie reacties!

Nee hij mag zo groot zijn als een koelkast... bij wijzen van...

Wil hem gebruiken voor fotos te maken van mensen en te filmen, soort van video/fotos-hoots

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:50
wat voor opties wil je hebben bij het filmen? Zijn verwisselbare lenzen wel of geen optie? Is de 300 dan inc. of excl lenzen?

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-01 22:05
Er is een speciaal topic voor dit soort vragen:
[starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6

• yasje
heb de deel doorgenomen en snap er nog steeds geen snars van :P

inclusief de lenzen als er lenzen bij zitten? ben echt een noobie met dit soort dingen.

om lenzen te verwisselen is geen probleem.

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-01 22:05
Ik bedoelde eigenlijk dat je volgens mij je vraag beter daar had kunnen plaatsen dan in een apart topic ;)

• Iliares
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Gebaseerd op je wensen zou ik naar de Mediamarkt gaan en er eentje uitzoeken van 300 euro met een kleurtje dat je leuk vindt. Als het je doel is om er niet meer "de ballen verstand" van te hebben maar wat meer zou ik me eens gaan inlezen en kennis vergaren op bijvoorbeeld dpreview.com, kijken wat je belangrijk vindt aan een camera en op basis daarvan een keus maken of het lijstje invullen in het starterstopic, zodat je beter geadviseerd kan worden.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:04

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Je topic laat helaas wel erg weinig inzet, te weinig om het topic open te houden.
Lees je echt even iets meer in om je eigen behoefte en wensen wat duidelijker op papier te krijgen.

Ik help je ietwat op weg, gezien je niveau van kennis over fotografie zou ik geen spiegelreflex kopen, maar een mooie uitgebreide compactcamera.

En ga met die info eens naar een camerawinkel en kijk eens wat rond om een idee te krijgen van wat er is.

Dit topic, met de huidige info, hebben wij niets aan op het forum. Er is geen discussiewaarde op deze manier.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.