Beste tweakers!
Ik ben nieuw op dit forum en eigenlijk ook nieuw in het upgraden of bouwen van een pc. Ik heb misschien een beetje basiskennis maar daar houd het dan eigenlijk ook wel op.
Nu wil ik mijn pc upgraden met nieuwe videokaart. Ik heb dan ook op advies van een vriend van mij alvast nieuwe voeding en een nieuw moederbord gekocht. Mijn nieuwe voeding is de Coolermaster G700 van 700 Watt en het moederbord is de MSI 970A-G46. Deze kan ik nog retourneren als dit een advies is!
Dit is wat verder in mijn pc zit:
Processor: AMD zambezi FX-6100
Grafische kaart: PALIT GTX650 OC
Geheugen: 8192MB DDR3 corsair
Huidig Moederbord: MSI 760GM- P23
Huidige voeding: MS-tech n550 (550Watt)
SSD hardeschijf 120 GB van kingston.
Op dit moment heb ik Windows 7 maar dit wordt windows 8 als het nieuwe moederbord erin zit.
Ik hoop dat de beschrijvingen zo duidelijk zijn.
Nu zit ik te denken aan 2 videokaarten:
- De MSI GTX770 TF
- De MSI R9 280 X
Deze kaarten zitten rond de 280/300 euro en dat is dan ook mijn budget voor een nieuwe kaart. Wat kunnen jullie mij adviseren of welke ervaringen hebben jullie misschien met de videokaarten?
Alvast bedankt!
Ik ben nieuw op dit forum en eigenlijk ook nieuw in het upgraden of bouwen van een pc. Ik heb misschien een beetje basiskennis maar daar houd het dan eigenlijk ook wel op.
Nu wil ik mijn pc upgraden met nieuwe videokaart. Ik heb dan ook op advies van een vriend van mij alvast nieuwe voeding en een nieuw moederbord gekocht. Mijn nieuwe voeding is de Coolermaster G700 van 700 Watt en het moederbord is de MSI 970A-G46. Deze kan ik nog retourneren als dit een advies is!
Dit is wat verder in mijn pc zit:
Processor: AMD zambezi FX-6100
Grafische kaart: PALIT GTX650 OC
Geheugen: 8192MB DDR3 corsair
Huidig Moederbord: MSI 760GM- P23
Huidige voeding: MS-tech n550 (550Watt)
SSD hardeschijf 120 GB van kingston.
Op dit moment heb ik Windows 7 maar dit wordt windows 8 als het nieuwe moederbord erin zit.
Ik hoop dat de beschrijvingen zo duidelijk zijn.
Nu zit ik te denken aan 2 videokaarten:
- De MSI GTX770 TF
- De MSI R9 280 X
Deze kaarten zitten rond de 280/300 euro en dat is dan ook mijn budget voor een nieuwe kaart. Wat kunnen jullie mij adviseren of welke ervaringen hebben jullie misschien met de videokaarten?
Alvast bedankt!