Hallo tweakers,
Ik zou graag mijn computer wat meer pit geven, dus ik dacht aan overclocken. En aangezien ik speciaal hiervoor een CPU en Koeler voor hebt gekocht moet het wel te doen zijn toch? Ook zou ik willen weten of het een nut heeft je videokaart te overclocken.
Hierbij de specificaties van mijn computer:
Processor: Intel Core i5 2500K
Processorkoeling: Scythe Mugen 3 Rev. B
Ram: 8GB Kingston HyperX
Moederbord: Gygabyte P67A-D3-B3 (P67)
Videokaart: XFX Radeon HD 6850 1GB (2 monitoren)
Bij mijn moederbord zit ook software waarmee ik kan overclocken maar ik weet niet of dat wel het beste is. Ook zit er in het Catalyst Control Center iets waarmee je kan overclocken maar ik weet niet of dat wel kan zonder extra koeling op mijn videokaart en of dat ook veel uitmaakt.
EasyTune
Catalyst Control Center
Alvast erg bedankt,
Kazuyakevin.
Ik zou graag mijn computer wat meer pit geven, dus ik dacht aan overclocken. En aangezien ik speciaal hiervoor een CPU en Koeler voor hebt gekocht moet het wel te doen zijn toch? Ook zou ik willen weten of het een nut heeft je videokaart te overclocken.
Hierbij de specificaties van mijn computer:
Processor: Intel Core i5 2500K
Processorkoeling: Scythe Mugen 3 Rev. B
Ram: 8GB Kingston HyperX
Moederbord: Gygabyte P67A-D3-B3 (P67)
Videokaart: XFX Radeon HD 6850 1GB (2 monitoren)
Bij mijn moederbord zit ook software waarmee ik kan overclocken maar ik weet niet of dat wel het beste is. Ook zit er in het Catalyst Control Center iets waarmee je kan overclocken maar ik weet niet of dat wel kan zonder extra koeling op mijn videokaart en of dat ook veel uitmaakt.
EasyTune
Catalyst Control Center
Alvast erg bedankt,
Kazuyakevin.