Toon posts:

Mid-high end gaming/mining desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag binnenkort een nieuwe desktop kopen om te gebruiken voor gaming en mining

Ik heb zelf al een lijstje gemaakt van de producten die ik op het oog heb:

CPU: pricewatch: Intel Core i5 4670K Boxed (193.30 euro)
CPU koeler: pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition (37 euro)
Moederbord: pricewatch: MSI Z87-G43 GAMING (108.95 euro)
Geheugen: pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU (108.30 euro)
Videokaart: 2x: pricewatch: XFX R9 280X Double Dissipation (552.10 euro)
SSD: pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB (140 euro)
Harde schijf: pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB (68.95 euro)
Behuizing: pricewatch: Corsair Carbide 300R Windowed (72 euro)
Voeding: pricewatch: Seasonic M12II Evo 850W (109.90 euro)

Totaal: 1390.50 euro

Ik heb hier voor 2 videokaarten in crossfire gekozen voor cryptocurrency mining.
De i5 lijkt mij beter dan de i7 qua prijs/kwaliteit vandaar deze keuze
Verder denk ik dat de 850W voeding genoeg moet zijn
Zijn er nog op en aanmerkingen over deze selectie, of tips om me verder te helpen?

P.S.

Ik gebruik dit scherm pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart

Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 01:59 ]

Verwijderd

Voor de voeding verwijs ik je door naar [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29. De Mask weet heel veel van voedingen. Ik denk dat de V700 genoeg zal zijn. Zolang je niet lange tijd IBT en furmark tegelijk draait moet dat goed komen.
Verder weet ik niet waar je 16GB RAM voor nodig hebt. 8GB volstaat voor nu, maar aan de andere kant is de prijs per GB lager en wie weet wat er in de toekomst gaat gebeuren m.b.t. het RAM verbruik in games. Ik neem aan dat je wilt overklokken? Dan is een 4570 ook voldoende. De Z87 chipset moet je behouden voor Crossfire. Ik weet alleen niet zeker of dit mobo crossfire ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Ik had inderdaad het verkeerde moederbord geselecteerd: mijn keuze zou nu op pricewatch: MSI Z87-G45 Gaming
vallen denk ik
Verder heb ik de 16gb inderdaad uitgezocht met een oog op de toekomst.
Ik wil ook een beetje over klokken ja!

Over de voeding zal ik het nog even navragen.

• RedDude9
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-03 17:15
Qua Ram kan je ook nu voor 2x 4 GB kiezen. Dan heb je nu voldoende, en aangezien je moederbord dan nog 2 slots over heeft kan je later evt nog extra geheugen toevoegen.

Bijvoorbeeld: pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

• Chrotenise
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Inderdaad. Ram kopen die je niet gebruikt is gewoon weggegooid geld. Je kan over 2 jaar waarschijnlijk, als je het nodig hebt, die extra 8gb ram kopen wat dan inmiddels ddr4/5 is voor hetzelfde bedrag of goedkoper zelfs!

• RedDude9
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-03 17:15
Chrotenise schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 16:52:
Inderdaad. Ram kopen die je niet gebruikt is gewoon weggegooid geld. Je kan over 2 jaar waarschijnlijk, als je het nodig hebt, die extra 8gb ram kopen wat dan inmiddels ddr4/5 is voor hetzelfde bedrag of goedkoper zelfs!
Dat over ddr4/5 (als dat er dan is) gaat niet op, die gaan waarschijnlijk niet in je ddr3 slots passen.
-net als ddr2 reepjes niet in ddr3 slots passen-

Verwijderd

Topicstarter
Oke zal nog even nadenken over wat ik met het geheugen doe,

Qua videokaart welke is aan te raden in 2x crossfire?

De XFX de pricewatch: Club3D Radeon R9 280X royalQueen of de pricewatch: Gigabyte GV-R928XOC-3GD

Of nog een duurdere?

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-04 08:17
Verwijderd schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 17:47:

De XFX de pricewatch: Club3D Radeon R9 280X royalQueen of de pricewatch: Gigabyte GV-R928XOC-3GD

Of nog een duurdere?
De gygabyte maakt onder load vrij veel lawaai, dan kan je beter voor de club 3d gaan of de xfx. Je zou ook nog naar de asus of MSI versie kunnen kijken, dat zijn ook goed opties.

Voor de voeding: pricewatch: Seasonic G-Serie 650Watt is meer dan genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik doen!
Is een 650w voeding echt genoeg voor deze configuratie? Mij lijkt dat vrij weinig

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Verwijderd schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 17:47:

Of nog een duurdere?
De MSI variant is oke. Die wordt ook op http://www.cryptobadger.c...coin-mining-rig-hardware/ aangeraden en is volgens reviews: R9 280X: videokaarten strijden in de subtop - update de stilste uit de test. een goede 650 watt voeding zal voldoende moeten zijn. (1 systeem met msi kaart neemt in totaal ongeveer 350w, dus 2 ongeveer 700, dan moet de ivy bridge E processor er nog af en dan kom je op 700- 150= 550 watt, dus wat ik al zei een goede 650 watter zal voldoende zijn. (Misschien zou je nog een 550 of 600 watter kunnen pakken, maar ook onder full load wil je nog een beetje marge op de voeding overhouden.)

[ Voor 5% gewijzigd door hoi1234 op 01-01-2014 20:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
de MSI variant is bijna nergens verkrijgbaar dus denk dat ik of voor de XFX of de Club3D versie kies

Verder wordt het waarschijnlijk nu deze: pricewatch: Cooler Master V Series V700 voeding

Bedankt voor alle opmerkingen en tips!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dit bestel met de 2 Club 3D videokaarten, heb ik dan nog apart een crossfire bridge nodig? of zit die erbij?
Pagina: 1