[Soulcom84] Oplichter Actief

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 23:59
Beste medewerkers,

Helaas ben ik de dupe geworden van een tweaker die niet al te netjes is met het afhandelen van zaken. Sommigen van u kunnen daarover meepraten. Ik heb op 22 oktober 2013 €150 overgemaakt naar [Verwijderde gebruiker]. Wij zijn een deal overeengekomen over 4 Externe HDD's van 2TB (kennelijk heeft deze tweaker zijn huis daarmee vol liggen gezien de animo die er voor was).
Slechts enkele van de reageerders hebben uiteindelijk na lang wachten en veel gezeur hun schijven alsnog gekregen (zo'n 4 weken te laat), maar velen (waaronder ik) helaas niet.

Ik heb via DM al enkele keren contact proberen op te nemen met deze tweaker ook met de waarschuwing dat er ook daadwerkelijk aangifte gedaan gaat worden als er niet gereageerd wordt. Het enige wat meneer had hoeven doen is een SMSje sturen naar mij en dan was er niets aan de hand geweest, maar aangezien meneer sinds 12 november niet meer online is geweest zal hij dat dus ook niet gelezen hebben (laatste bericht van mijn kant is 22 november).

Maar goed. Vanmiddag krijgt mijn bank een mailtje en ga ik dus naar de politie om aangifte te doen. Is er nog iets wat ik hier op tweeakters.net kan doen om mijn betaalde goederen alsnog te krijgen? Ik wil die schijven immers gewoon hebben. Medetweakers die met deze man te maken hebben gehad en op enige manier extra info kunnen verschaffen worden verzocht contact met mij op te nemen.

alvast bedankt ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy01
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-05 20:31
Ik heb 3 van deze schijven van hem overgenomen, ik woon in de buurt en ben toen bij hem langs gegaan. Duurde wel lang voor dat alles rond was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

InFamous

excommunicado

Op Tweakers zelf kan je vrij weinig doen, wat ik wel zou doen is een topic aanmaken op opgeletopinternet. Deze gaan er actief achteraan en misschien is het wel een bekende van hun. Als daarnaast iedereen die opgelicht is zich daar melden, dan heb je gelijk een mooi overzicht.

Lees daarnaast dit nog even door:
How to - Help! Ik ben opgelicht op V&A!

[ Voor 14% gewijzigd door InFamous op 31-12-2013 23:01 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben het account half November op slot gezet en om uitleg gevraagd. Helaas geen reactie, wel weer een nieuw account. De persoon heeft ook al eerder op opgelichtopinternet.nl gestaan.

Site is vaak down (is de oude van opgelet)
http://www.opgelichtopint...aBB.pl?num=1327689800/150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:55

two

Sorry als ik hier niet mag posten, maar...

Kan Dizzy jou het adres niet geven? Overrompel hem gewoon door ineens voor z´n deur te staan.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Dank voor de reacties.

Ik ben gister naar het bureau hier in Veenendaal geweest en daar ben ik toch vriendelijk geholpen door meneer agent, maar hij kon niet zoveel doen. Hij heeft gekeken of naam en geboortedatum overeen kwamen in het systeem maar daar kwam niets naar voren. Hij heeft mij aangeraden om eerst op zoek te gaan naar een fysiek persoon met adresgegevens en een kloppende naam. De bank van Fredje en zijn "vriendin" krijgen hier ook gewoon een melding van en die zullen snel genoeg actie ondernemen.

Oftewel als je extra gegevens/informatie hebt Stuur die dan even naar mij op Via een DMtje.

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou er rekening mee dat systemen niet zo mooi gekoppeld zijn als je misschien zou verwachten. Ik interpreteer het als 'in Veenendaal staat hij niet bekend'. Wat in de tijd van internetoplichting een heel ander verhaal is dan 'heeft nooit iets uitgevroten'.

Ik wil ook aanraden een topic op opgeletopinternet.nl aan te maken, zodat eventueel andere gedupeerden vanaf andere platformen het makkelijk kunnen vinden, en alles goed verzameld wordt. Ze hebben het systeem er daar op ingericht, en hebben ook een stappenplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Ik bedoelde dan dus dat naam en geboorte datum niet in het politie systeem voorkomen. Melding maken kon de vorige keer niet omdat het systeem platlag. dus zal van de week nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 14:40

Domih

Domih.

supersnathan94 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:25:
Ik bedoelde dan dus dat naam en geboorte datum niet in het politie systeem voorkomen. Melding maken kon de vorige keer niet omdat het systeem platlag. dus zal van de week nog een keer proberen.
Je moet er geen melding van maken, maar echt aangifte doen! Ben ook 2 keer opgelicht op internet (marktplaats zelfs) en kwam er achteraf achter dat meneer agent blijft doordrammen op een "melding" in plaats van "aangifte" Doe aangifte!!

Desnoods aangifte tegen degene van wie de bankrekening is (waarschijnlijk pinpas verkocht)

[ Voor 7% gewijzigd door Domih op 11-01-2014 09:38 ]

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een mail gekomen dat rond de 24e terugbetaling zou plaatsvinden.

Dat is trouwens geen reden om geen aangifte te doen, die kan (en moet) je gewoon intrekken als het inderdaad is opgelost. Helaas worden er vaak beloftes gedaan die uiteindelijk niet worden nagekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix11
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-10 11:22

marnix11

AFCA ★★★

Zijn er mensen die wel hun geld terug hebben gekregen van deze persoon?
Pagina: 1