Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lenovo Thinkpad Edge E540 vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een paar weken op zoek naar een nieuwe laptop en denk dat ik er nu eindelijk over uit ben welke het gaat worden of hebben jullie wellicht nog suggesties?

http://shop.lenovo.com/nl...s/e540/?cid=nl:sem:qBiDi3|g-c
Mijn voorkeur gaat uit Lenovo Edge e540 omdat deze een standaard een HD scherm heeft, nu twijfel ik alleen nog tussen de extra/ opties wat ze aanbieden bij het bestellen. Budget is maximaal 700€, moet minimaal 5 jaar meegaan.

Nu zit er over te twijfelen tussen de volgende keuzes:
Intel Core i3-4000M Processor (3MB Cache, 2.40GHz) of een Intel Core i5-4200M Processor (3MB Cache, up to 3.10GHz) meerprijs 56€

Graphics E540 Intel of E540 NV N14P-GV2+ Graphics,2GB meerprijs 60€
Sommige sites spreken elkaar tegen, ene zegt dat er een Geforce kaart bij inkomt andere niet.

Eventueel nog extra geheugen meerprijs 33€, als ik dit later altijd nog uit te breiden.

Wat ga ik met de laptop doen:
- Laptop gaat gebruikt worden voor huis-tuin-keuken activiteiten
- Geen zware game activiteiten
- Meeste surfen op internet, tekstverwerken etc.
- Lichte mate foto's bijwerken op amateur niveau (nog geen 1 uur in de week), wellicht in de toekomst iets meer.

Belangrijkste eigenschap waar de laptop aan moet voldoen is dat hij snel moet zijn ook over 2 jaar nog.
Mijn vraag is dus eigenlijk, welke extra's heb ik nodig voor bovengenoemde activiteiten op de laptop.

Verwijderd

Die heeft standaard geen Full HD scherm als je dat bedoelt. (43,- meerprijs)
Intel i5 4200M is aan te raden, zeker voor langere termijn. (56,-)
Videokaart zou inderdaad een Geforce GT740M zijn volgens mensen hier, is aan te raden. (60,-)
Extra geheugen is aan te raden, maar later altijd vrij eenvoudig bij te plaatsen. (33,-)

Zonder geheugen zit je op 700 euro. Gaat dit minimaal 5 jaar mee?... Als je geluk hebt. Ik denk dat je er vanuit mag gaan dat hij minimaal 3, 4 jaar meegaat, en de rest is bonustijd.
Of je moet een duur extra garantie pakket aanschaffen.

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19
Wat is eigenlijk het nut van de optionele NGFF SSD?

• JKa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-11 13:11

JKa

Hoi Thijs,

Ik heb toevallig van de week mijn E540 binnen gekregen met i5, GT740M (NV N14P-GV2+ Graphics,2GB, wordt als GT740M herkend door Nvidia) en FullHD scherm. In mijn andere topic staat een kortingscode van 10%, is geloof ik tot 31 december geldig. Lenovo G505S-00892-AMD A10-5750M (naam geeft een andere laptop aan maar later in het topic gaat het over de E540)

De laptop zelf werkt echt top en ziet er keurig uit. Let er wel op dat je een Amerikaans toetsenbord besteld en geen Nederlandse zoals ik per ongeluk gedaan heb (tenzij je dit graag wilt natuurlijk)
Eventueel kun je extra RAM geheugen kiezen maar dit is voor jouw activiteiten niet nodig en is bovendien ook prima later zelf bij te plaatsen.

Die SSD maakt de boel wat sneller, het is een soort snelle harddisk. Ik heb m er niet inzitten en de laptop is snel (ook bij meerdere taken, games e.d.). Zeker voor de activiteiten die jij wilt gaan doen heb je dat niet nodig.

Extra garantiepakketje heb ik niet gedaan. Uiteindelijk heb ik 657 euro betaald.

Ik zou in jouw geval voor het zelfde gaan dus:
E540
i5, is niet per se nodig maar lijkt me zeker voor de toekomst een goede optie
GT740 (NV N14P-GV2+ Graphics,2GB)
FullHD

[ Voor 18% gewijzigd door JKa op 30-12-2013 15:45 ]

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:47
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:52:
Die heeft standaard geen Full HD scherm als je dat bedoelt. (43,- meerprijs)
Intel i5 4200M is aan te raden, zeker voor langere termijn. (56,-)
Videokaart zou inderdaad een Geforce GT740M zijn volgens mensen hier, is aan te raden. (60,-)
Extra geheugen is aan te raden, maar later altijd vrij eenvoudig bij te plaatsen. (33,-)

Zonder geheugen zit je op 700 euro. Gaat dit minimaal 5 jaar mee?... Als je geluk hebt. Ik denk dat je er vanuit mag gaan dat hij minimaal 3, 4 jaar meegaat, en de rest is bonustijd.
Of je moet een duur extra garantie pakket aanschaffen.
Ik snap deze adviezen eerlijk gezegd niet zo goed. Uit niets van de vereisten die TS aangeeft blijkt dat een i5 beter is dan een i3. Hetzelfde geld voor de videokaart. We hebben het hier over standaard huis-tuin-en-keuken functies en wat foto's bewerken. Daar heeft een extra sterke videokaart (totaal) geen invloed op.

Mijn advies:
  • Neem het HD scherm.
  • Neem de i3. Het is de 4e generatie, die is snel zat.
  • Neem geen extra videokaart.
  • Extra geheugen kan. De interne videokaart zal hier namelijk iets van opsnoepen, waar nodig. Dit kun je zelf echter ook achteraf toevoegen.
  • Stop het geld dat je nu bespaart in een SSD. Dat levert pas écht verschil op. In alles wat je doet op je computer.
JKa schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:27:
De laptop zelf werkt echt top en ziet er keurig uit. Let er wel op dat je een Amerikaans toetsenbord besteld en geen Nederlandse zoals ik per ongeluk gedaan heb (tenzij je dit graag wilt natuurlijk)
Wat is eigenlijk het verschil tussen een "Nederlands" toetsenbord en een US toetsenbord?

[ Voor 12% gewijzigd door Rossi46 op 30-12-2013 21:43 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:13
Nederlands: Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/24/Nederlandse_toetsenbordindeling_-_tekst_als_paden.svg/800px-Nederlandse_toetsenbordindeling_-_tekst_als_paden.svg.png
US International: Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/22/KB_US-International.svg/800px-KB_US-International.svg.png
Gevonden op: Wikipedia: QWERTY

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:47
Thanks! US international lijkt me dan inderdaad te prefereren :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Pagina: 1