Toon posts:

Eén receiver voor twee speakersets?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Is het mogelijk om één receiver aan te sluiten op twee 2 speakersets zonder de twee speakersets tegelijkertijd te gebruiken? Zo ja, waar moet zo’n receiver aan voldoen? Wellicht een suggestie? Mijn speaker opstelling is overigens als volgt:

Werkkamer: 2x Wharefedale Diamond 10.2 speakerset + 1 actieve subwoofer die ik wil koppelen aan mijn PC (heeft echt alle mogelijke audio ingang/ uitgangen die maar kan bedenken!)

Slaapkamer: Logitech Z906 (digitaal optisch, digitaal coaxiaal, 3.5 mm mini-jack). Hier sluit ik mijn windows tablet (Asus T100) op aan om s avonds lekker series/ films in bed te kijken. En geloof me echt: niks gaat boven lekker in bed met een goed geluid je favoriete serie te kijken…

Groeten,

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:03
De Logitech set heeft geen receiver nodig, het is een actieve set en heeft een eigen versterker aan boord, evenals de nodige inputs en de mogelijkheid om die te schakelen.
Waarom zou je het eigenlijk willen?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

elke fatsoenlijk versterker kan dat.
Waar moet die aan voldoen, ehm let me think. Ja je moet 2 speakersets aan kunnen sluiten

Je kan de logitech idd op een rec out aansluiten dan regel je de kamers met een eiegen volume regelaar.
en je moet iig een linein/aux/whatever hebben voor je telefoon

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Logitech z906 kan je idd niet op een receiver aansluiten. Ik geloof niet dat de combinatie van Logitech z906 op een mobiele telefoon beter kan zijn dan Diamond 10.2 en een receiver op een mobiele telefoon. Logitech kost circa 250 euro en 2 speakers van Wharfedale 300; kleine prijsverschil.

Nu ik beter over nadenk, zou volgende opstelling een serieuze overweging moeten zijn

Een receiver met Multi zone functie (vanwege de prijs toch voor een 7.2 ipv 9.2) icm 2 speakers van Wharfedale Diamond 10.2 op de werkkamer en twee Wharfedale speakers op de slaapkamer. Dan maar geen 5 speakers om je heen maar twee goede... Of zie ik iets over het hoofd?

@Fish Ik denk, wat ShittyOldMan ook aangeeft, kan je geen z906 niet op een versterker aansluiten omdat de versterker al in de subwoofer zit?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik quote mezelf even
"Je kan de logitech idd op een rec out aansluiten"

of een zone met een line uitgang

Iperf

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:03
Je kunt het wel op elkaar aansluiten (hooguit stereo), maar het heeft geen enkele zin, de receiver functioneert dan enkel als aan/uit schakelaar.

Ik zou in de werkkamer een simpele receiver (5.1) neerzetten met die Diamond speakers en subwoofer (of andere speakers als je ze nog moet kopen). Een alternatief is een stereo versterker met subwoofer uitgang, maar die zijn vrij zeldzaam dat ze weer net zo duur zijn als de instap 5.1 receivers.

En voor de slaapkamer met een tablet zou ik absoluut een koptelefoon gebruiken. Niks is erger dan het beeld 50cm van je neus af en het geluid 2 meter verderop omdat je de speakers niet op je dekbed kwijt kunt (althans, het lijkt me onhandig). Beter geluid dan welke Logitech set dan ook.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:11

Hokkie

Hello

Wat mij betreft allemaal houtje touwtje oplossingen!!

Vertel eerst eens wat je nu 'mist' en waarom je die twee systemen aan elkaar wilt koppelen. Wat is het budget? Welke mogelijkheden heb je vwb kabels trekken, zelf al het één en ander uitgezocht, zo ja wat? etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Hokkie op 30-12-2013 13:52 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat ik niks miste tot dat ik diamond 10.2 speakerset bij een vriend hoorde... Dan weet je wat je mist. Inmiddels heb ik het een en ander uitgezocht en wellicht voor de liefhebbers hier de vermelding waard: Een 2.1 speakerset van Wharefedale Diamond 10.2 + bijbehorende Wharfedale speaker kan het beste aansluiten op een stereo receiver. Ik lees op internet dat 5.1 toch zonde omdat een surround receiver nou eenmaal niet beter klinkt dan een stereo receiver; tenzij 2000 e voor wilt neertellen. Ik heb uiteindelijk voor Marantz SR 5023 gekozen omdat ik het geheel aan de PC aansluit voor de rest niks anders.

Voor de mensen die toch gebruik willen maken van Multi zonde (meer dan twee ruimtes iig) en alleen 2.0 speakers hebben, zou ik je aanraden om toch meerdere stereo receivers aan te schaffen, mits ruimte geen problmeen vormt, ipv een dure receiver die op z'n best een 5.1+2.1+2.0 (9.2) opstelling ondersteunt die ook nog eens meer dan 1000 euro gaat kosten... Voor hetzelfde geld heb je echt drie prima stereo receivers.
Pagina: 1