WD Element wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05-2025
Ik heb een portable WD element hd die niet meer herkend wordt in op de computer.

Zodra ik hem verbind met mijn windows 7 computer gaat het lampje wel knipperen maar wordt niet in verkenner weergegeven

Al getest:

> Andere USB poort
> Computer windows 7
> Computer windows XP
> Computer windows 8
> Linux ubunto CD
> Andere kabel

Hij wordt niet herkend als partitie in computerbeheer maar zie bij apparaatbeheer wel de device staan.
Hierin is het onbekend; stuurprogramma is niet geïnstalleerd.
> Stuurprogramma bijwerken heeft geen effect.

wie weet er raad of zou de schijf defect zijn??

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
De behuizing waar die inzit kan ook niet goed zijn, probeer hem eens uit de behuizing te halen en dan aan te sluiten op een SATA poort van je PC? Als er geen garantie opzit dan....

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Misschien file systeem beschadigd.
Dus recovery gaan doen.

Hier is een reden dat dit kan gebeuren.
Bij het verkeerd losmaken van je externe hd kan het zijn dat je je file systeem beschadigd, dus altijd eerst ontkoppelen via software, dan pas lostrekken.

Of er is iets defect gegaan in je externe hd, behuizing of hd.

• erikvanhoutert
behuizing los gehad maar niks zichtbaar.

> Data recovery geprobeerd met "EaseUS Partition Recovery 5.6.1
> Data recovery geprobeerd met "EaseUS Data Recovery Wizard 7.0

ik zie de schijf nu wel in schijfbeheer als "Niet geïnitialiseerd".

zodra ik dat doe ben ik denk ik alles kwijt??

kan ik nog iets met een ultimatebootcd.com ?

[ Voor 66% gewijzigd door erikvanhoutert op 29-12-2013 19:57 ]

• erikvanhoutert
iemand een goed idee?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:55
Waarom recovery? Er is nog helemaal niet zeker dat de schijf kapot is.
De voedingskabel, zit die er wel goed in? Geen andere (half) loszittende kabels?

Zoals rikadoo ook zei, zou ik eerst de disk eruit halen en intern op een SATA poort aansluiten.

• erikvanhoutert
jaa dat heb ik al gedaan, maar dat is niet mogelijk, de driver zit direct op de print van de hardeschijf.

Nu het volgende:

> Schijf zichtbaar gekregen bij computerbeheer / schijfbeheer.
> De schijf moet geinitialiseerd worden om te kunnen gebruiken.. dat betekend dus dat alles gewist wordt!! is dit te voorkomen iets via Linux?? of via een bootcd??

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Recovery software zou de hd toch moetn kunnen lezen ook zonder te initialiseren.
Zoek op het forum daar is een handleiding van.

Je kunt nog proberen,
te booten van een ubuntu livecd,
dan installeren, testdisk,
een extra hd om de files naar toe te copieren aansluiten,
dan in de terminal starten,
photorec
dan de hd kiezen (met gparted goed kijken of je de goede hebt),
dan de file systeem kiezen(windows of linux),
dan map/hd aamwijzen waar de file naar toe moeten, en op c drukken, om te beginnen recoveren.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:49

franssie

Save the albatross

iig disk los laten en inlezen op data recovery.
o.a. hier Thematopic: Datarecovery

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Is dit zon kleine 3,5 inch zonder extra voeding? Dan is de kabel erbij heel kritiek. Neem echt een hele korte (10cm bv) en ga rechtstreeks op een usbpoort zitten. dus niet via headers aan de voorkant van je pc. Dat wil nog wel eens helpen.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Jolke
3.5" zonder voeding? Die ken ik niet... hebben toch altijd 12V nodig, en dat krijg je niet (zo makkelijk) uit 5V.

Eén tip voor data-recovery, maar dat staat goed vermeld in het thematopic; maak een image van je disk en laat daar de recovery software op los. Zo blijft je disk het origineel en onveranderd.

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:03
Ook bij 2enhalf zonder voeding kan het weleens helpen om gewoon een usb aansluiting op het mobo te pakken, gister bij een vriend heb ik ook 3 usb(hub,header,header) aansluitingen geprobeerd voordat ik m op een usb3 aansluiting op het mobo prikte, en hij het gelijk deed. ik had ongeveer dezelfde klachten, niet zien mycomputer, vervolgens in die usb3 en deed het met een seconde.

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Jolke
kaasplank1 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:08:

Ook bij 2enhalf zonder voeding kan het weleens helpen om gewoon een usb aansluiting op het mobo te pakken, gister bij een vriend heb ik ook 3 usb(hub,header,header) aansluitingen geprobeerd voordat ik m op een usb3 aansluiting op het mobo prikte, en hij het gelijk deed. ik had ongeveer dezelfde klachten, niet zien mycomputer, vervolgens in die usb3 en deed het met een seconde.
Dat komt waarschijnlijk omdat USB3 meer stroom levert dan USB2.

• erikvanhoutert
Ik ga vanavond nog eens enkele dingen testen..

heb 5 computers geprobeerd ook met USB-3 en een macbook.

Via Linux PC werkte dit helaas ook niet, dus ik neem aan dat een recovery de oplossing wordt.
Pagina: 1