Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Koda Hifi speakers, welke receiver?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allen,

Ik ben bij een aantal hifi speciaal-zaken geweest om mij te orienteren in de wereld van geluid..! Het is mij duidelijk geworden dat geluid niet alleen geluid is, maar dat het een hele belevenis kan worden!

In mijn zoektocht heb ik speakers gevonden die mij erg aanspreken qua geluid. Ik loop alleen vast op de grote mogelijkheid aan recievers.

De speakers die ik gevonden heb:

Koda HIFI
2 x 300 Watt
Hifi Luidspeakerset 5 weg 2 x 120 wat RMS
5 weg technologie met 8" Bass drivers
ingangsgevoeligheid 87db, +/-2db
impedantie 4 Ohm
frequentiebereik 50Hz - 20 kHz

Ik zit namenlijk ook met het probleem dat mijn maximale inbouw hoogte 156 mm is. Dus dit is erg weinig wanneer er een grote receiver nodig is..

Wanneer jullie deze informatie bekijken ben ik erg benieuwd wat jullie aanraden

De combinatie van reciever en speakers worden aangesloten op de tv, xbox, en blueray
het zou erg prettig zijn wanneer de receiver over een fm tuner beschikt en eventueel internet radio

Ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen!

Met vriendelijke groeten

Bram

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Een heuse 5 weg speaker?! Klinkt spannend.

Compacte (of in ieder geval relatief lage) receivers zijn er ook, in de vorm van de Marantz NR1504 en Pioneer S300

[ Voor 11% gewijzigd door mr.paaJ op 29-12-2013 00:56 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-11 02:40
Gezien de lage impedantie en gevoeligheid, grote speakers maar een niet zo groot frequentiebereik (nog lagere gevoeligheid bij lage frequenties) zou ik een redelijk krachtige receiver nemen. Het belangrijkste is misschien wel dat je een receiver eerst uitprobeert op deze speakers.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

mr.paaJ schreef op zondag 29 december 2013 @ 00:56:
Een heuse 5 weg speaker?! Klinkt spannend.
De verdere specificaties zijn ook typisch, 2 x 300 Watt of 2 x 120. En rendement bij +/-2 dB heb ik ook nog nooit zo weergegeven zien worden. Vraag me trouwens af hoe erg 5-weg dit is. Ik heb de Marktplaats-advertentie gevonden en lijkt me sterk dat het een 5-weg is, zeker voor de prijs (€230,- per paar).

Rest me alleen nog dit topic naar CEA te verhuizen aangezien het een aankoopadvies is. Verder heb ik de topictitel wat aangepast en spelfouten er uit gehaald.

Edit:
Die 300 Watt schijnt max te zijn en de 120 Watt RMS, verklaart al iets meer.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 30-12-2013 03:30 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik vraag me ten eerste af hoe je bij die Koda speakers bent gekomen? Heb je deze ergens kunnen beluisteren in de door jou aangehaald hifi speciaalzaken. Als ik dit merk ff op Google opzoek kom ik maar erg weinig over tegen. Gezien de prijs die je in bijvoorbeeld Marktplaats advertenties ziet staan, heb ik er toch mijn twijfels over.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:49
Koda werd altijd verkocht door Neckermann en Otto en andere postorder bedrijven. Het is over het algemeen het goedkoopste van het goedkoopste dat er wel nog redelijk uit ziet (kopie van andere fabrikanten).
Prima voor je eerste speakerset als je 15 bent, maar verder zou ik m'n handen er niet aan branden. Het past in het rijtje van Marquant, Cat, DAP, Aldi, Kijkshop, etc

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 07:50

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Waarom niet ook naar alternatieven kijken ? :)
pricewatch: Boston Acoustics A 250 (Zwart)
pricewatch: Wharfedale Diamond 10.3 Kersen (Bruin)
pricewatch: Jamo S 506 (Zwart)
pricewatch: Kef C5 (Zwart)

Zijn qua prijs allemaal heel behoorlijk te vergelijken :)
En als 2dehands een optie is, dan is er nog veel meer mogelijk!

Wat receivers betreft zou je eens kunnen kijken naar:
pricewatch: Pioneer VSX-S510 Zwart
pricewatch: Pioneer VSX-S300
pricewatch: Marantz NR1504 zwart

Ik raad je heel erg sterk af om hogere receivers te gebruiken met de hoeveelheid ruimte die je hebt!
Receivers hebben ruimte nodig om zich heen voor de warmte afgifte, in handleidingen wordt vaak gesproken over tussen de 20 en 60 cm ruimte aan de bovenkant!

Bij de genoemde Pioneers hierboven die hebben volgens de handleiding maar 10cm ruimte nodig, bij de Marantz wordt gesproken over 0.3 meter oftewel 30 centimeter.

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Ik spam af en toe mijn eigen budget keuze van november waar ik erg blij mee ben, maar die weinig genoemd wordt als budget alternatief: de Tannoys Mercury V1i . Komt op whathifi.com zeer goed uit de test als budget speaker en zijn goed aan te sturen. Ik heb afgelopen maanden voor 430 euro op de kop getikt:

- Pioneer VSX-527: redelijke instapper, als ik nu opnieuw zou kopen zou ik treetje hoger kijken :)
- Tannoy Mercury V1i
- Tannoy Mercury VC center.

Maar dat Koda heb ik ook hier en daar gezien, maar als je op hifi forums gaat kijken e.d. dan kom je dit merk niet tegen en wat zij beloven voor die prijzen, daarvan verwacht ik niet dat 't haalbaar is.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
Smithkj schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:42:
Komt op whathifi.com zeer goed uit de test
Terzijde, maar Whathifi tests zijn :')

Nickname does not reflect reality

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Dan heb ik met deze aankoop mazzel gehad ;) ik heb ze wel eerst in 't echt beluisterd hoord. Maar in mijn ogen prima speakers voor 't geld! niet echt sexy voor 't oog, maar wel degelijk!
Pagina: 1