Bose 901 equalizer aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 5.258 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567376

Topicstarter
Ik heb 4 Bose 901 boxen gekocht twee serie ll en twee serie III en een equalizer serie IV Kan ik deze met 1 equalizer op mijn versterker een een Denon 915 R aansluiten zonder de boel te mollen? En op de serie II zie ik niet wat + en - is.
Ja ik ben nogal blond maar kan iemand mij hier mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 17:51
Het principe van het systeem blijft hetzelfde door de series heen, dus dat zou goed moeten gaan. Wellicht is de EQ curve wat veranderd door de jaren heen.
+ en - maakt niet uit zolang je voor alle speakers maar hetzelfde doet.
Het enige is dat de Bose EQ tussen de voor en eindversterker moet worden geplaatst. Bij de uitgebreidere oude versterkers zit er een EQ out en EQ input achterop (of pre out en main in, of iets anders van dergelijke strekking).
Heb je dat niet dan moet je de tape out en tape in gebruiken, en via 'tape monitor' luisteren, maar niet alle versterkers hebben al die opties. Zie de 901 handleiding. Als het niet lukt is het best mogelijk dat het helemaal niet kan.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, erg bedankt voor je snelle reactie, ik ga er zo mee aan de gang en dan laat ik je even weten of het werkt, de speakers rechtstreeks zonder equalizer is niet om aan te horen geen bas, je hoort wel dat er een klap geluid in zit maar je hoort echt alleen midden gebied. Ik heb geen handleiding dus dank je voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ik heb hemelen op een versterker aangesloten op tape in /out maar daar zit geen tape monitor knop op en hij doet niets behalve k geluid Ga nu een andere versterker pakken waar die hoop ik wel op zit. Mooi k.... heb ik 500 € voor niets uit gegeven, ik ben fotograaf en schoenmaker hou je bij je leest ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik krijg ze niet werkend gr..... ik blaas ze gewoon maar op heb ik er nog lol van, jeetje dat is mij nog nooit overkomen, dat ik zoiets niet aan de gang krijg, en zag net vette vonk op mijn luidspreker uitgang dus beetje mazzel is die ook over leden. de spanning op de equalizer lijkt te fluctueren power lampje brand maar niet constant zakt en komt weer op. i.ig. bedankt Ik hoef nooit meer Bose
Terwijl ik altijd lekker heb genoten van 301 en 601

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 17:51
Je kunt de EQ nog gebruiken tussen de bron (bijv. cd speler) en de versterker. Dan heb je alleen goed geluid bij die bron. Of je moet daar nog een schakelaar tussen zetten.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hier staat de handleiding, staat vrij duidelijk in hoe je ze zou moeten aansluiten (pagina 10)
http://www.bose.nl/NL/nl/...195438_03_tcm55-36037.pdf

Achterkant van je versterker:

Afbeeldingslocatie: http://www.fein-hifi.de/images/product_images/original_images/1690_7_pma_915groh.jpg

Wat je doet:
Versterkerkant: DAT/TAPE REC 1: Kabel (1 rode (rechts), 1 witte) naar EQUALIZER Amplifier INPUT R resp L
Versterkerkant DAT/TAPE PB 1: Kabel (1 rode (rechts), 1 witte) naar EQUALIZER Amplifier OUTPUT R resp L
Vervolgens heb je de voorkant van je versterker:

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-leipzig.de/shop/images/product_images/popup_images/444_3.jpg
Daar zou je de REC OUT SELECTOR knop moeten gebruiken om de bron te selecteren waarvan je afspeelt. Kan ook zijn dat je als je hem op 1 van de DAT/TAPE selecties zet je wel een goed geluid krijgt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Super bedankt voor de hulp foto,s en antwoorden, ik heb ze nu spelend, beetje laat gereageerd maar was weg.
Thanks, Hendrik Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mooi om te horen. Waar zat het hem nou precies in? Da's wel handig om te vermelden, mocht iemand andres nog eens tegen het zelfde probleem aan lopen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 851355

Ben in bezit van de Bose 901 serie 3 en equalizer.Heb een Tuner/Versterker van Philips type 70FR910 en een Philips VCR type DVP3055v/19.Kan iemand mij helpen voor de aansluiting van de Bose set?
Bijvoorbaat dank.

Ferdinand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:21
Hallo Ferdinand,
Zit er een tape-monitor schakelaar op deze versterker? Zie dan de handleiding zoals The Eagle hierboven al aan heeft gegeven.
Maak als niets lukt een foto van de achterzijdes van de beide apparaten bij elkaar. Dan paint hier iemand wel de touwtjes er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik ken de Philips 900 lijn vrij goed en die hebben gewoon een tape2 aansluiting (maar pin me niet vast op de exacte naam) voor een equalizer. Heck, die hele lijn heeft een eigen equalizer.
Dus mijn vraag is waar het mis gaat, want het moet gewoon in je boekje staan :)
Zie dat de link naar de manual trouwens dood is, bij deze de juiste (2 sec google): http://products.bose.com/...service/owners/og_901.pdf

Die VCR doet er overigens niet toe, of hij moet per ongelluk je tape2 aansluitingen bezet houden. In dat geval ff andere aansluiting pakken voor je VCR. Leuke oude meuk, dat wel :)

Hallo Blissard,
Op achterkant versterker de volgende aansluitingen:
Phono /Cd
Audio in/out
Tv/Aux
Tape/Dcc
Esi bu
Rc5
Achterkant Dvd speler:
Dvd/Vcr
Out
Component progressive scan
Video out
Audio out
Dvd exclusive out
Coaxial
Ben niet tevreden over het geluid bij hogere volume treedt vervorming op terwijl deze bose 901 best wel wat vermogen kan hebben.De drivers zijn in goede staat.
Gr. Ferdinand.

Hallo Blissard,
Er zit geen tape/monitor schakelaar op.
Ferdinand

Hallo Blissard,
Er zit geen tape/monitor schakelaar op,
Ferdinand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraag me af of deze versterker wel geschikt is voor deze bose 901,
Ferdinand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraag me af of deze versterker wel geschikt is voor de bose 901,
Ferdinand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:14

FeaR

In GoT we trust

@jafreibel
Een paar punten:
Als eerste is het kicken van een topic alleen gewenst als er iets toe te voegen is, niet om een topic te kapen. Maak je eigen topic voor je eigen probleem.

Gebruik de wijzig-knop als je iets toe te voegen hebt aan een post in plaats van meerdere malen achter elkaar te posten.

Tevens is het niet nodig en ongewenst om onder elke post je naam te zetten, zie Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 72% gewijzigd door FeaR op 23-12-2016 16:57 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.