Tsja, hoewel deze post in het generieke "mismoderatie" topic can in het moddereter forum, en je eigenlijk verkeerd post, denk ik dat ik toch ga reageren. Voor het gemak zal ik je post even quoten, en m'n opmerkingen er tussen zetten:
Ik ben tegen digitale vernielingen.
Echter (niet om dit goed te praten), vind ik dit soort acties van groen links ook erg zielig.
Waarom moeten we in dit land constant rekening houden met minderheidsgroepen waardoor het leefklimaat van het grote deel verziekt wordt?
Je bent on-topic, dat ben ik met je eens, maar verder ook weer niet. Je noemt een publiek meldpunt van een politieke organisatie zielig. Met dat op het oog zal ELK meldpunt voor ELKE actie en ELKE mogelijke verandering zielig zijn, en dat ben ik met je eens. Zij hebben een mening, daar kun je het mee eens zijn of niet, maar het is hun mening, en als niemand het er mee eens zal zijn, dan zal niemand naar die site gaan. Blijkbaar leeft het erg hard, met een gedeelte voor, en een gedeelte tegen, en het gedeelte tegen laat zich niet van hun beste kant zien door het maar stuk te maken. Het zal effectiever zijn als beide kampen het laten merken door middel van een burgerraadpleging (iedereen voor of tegen stemmen), of, omdat we dat niet kunnen doen, door 150 afgevaardigden voor 4 jaar voor ons dit laten doen. En als we het niet er mee eens zijn wat ze doen, anderen kiezen. Oh wacht. Verkiezingen. Juist. Wat dit betreft, omdat je het "zielig" noemt en omdat je over "minderheden" zeurt, een 0...
Ik snap niet dat juist in NL (en de EU overigens tegenwoordig ook) extreme minderheden bijna alles voor het zeggen hebben.
Zonder enige bron, zonder enige vorm van relevantie, zonder enige onderbouwing, ik snap niet waar je het over hebt. Groenlinks minderheden? De demografie van Groenlinks is mannen van middel tot hoog opleidings- en inkomensniveau tussen 25 en 45 jaar... amper een minderheid. -1, onjuist, beledigend, en off-topic.
Ik snap dat dit artikel om de dDOS gaat, maar voor mij is dit iets zoals je ziet veel dieperliggend. Nu is het vuurwerk, morgen weer wat anders... totdat er niks meer overblijft. Robotten van de samenleving.
Interresant, kan veel discussie open maken. Veel artikelen over "nieuw internet", hoe de CCC bezig is met dingen, en ga zo maar door. Maar wel off-topic. Tevens onjuist. Ben je het niet eens met de samenleving, stem dan op een andere partij of stem blanco. Ik zie de relevantie niet en dus een 0.
Ik zit ook niet te wachten op windmolens, vind die dingen vreselijk horizonvervuilend, zielig voor vogels, gevaar voor de scheepvaart. Ook onderhoud is niet zonder gevaar voor eigen leven. Plus zo groen zijn ze ook niet. Maar dat zijn juist weer standpunten van GL. Zie je nu heel NL die dingen omzagen of noem iets geks.
Die NIMBY mentaliteit staat me niet aan, je geeft geen alternatieven, en je klaagt alleen maar. Ik zou graag zo'n ding in m'n tuin willen, levert me weer wat extra's op, en gezien het succes van de zonnepanelen overal en plug-in hybrids, lijkt er wel wat beweging in te zitten, en ben jij nu dus juist de minderheid! Maar dat is MIJN mening. Objectief? Ik zie de relavantie niet met vuurwerk, groenlinks (behalve dat je het niet eens bent met sommige van hun punten en dat fundeer je niet), en ongefundeerd. Een -1 dus. Geen discussiewaarde, off-topic, en journalistiek niet integer.
Deze samenleving is echt getikt en intollerant geworden. Alles moet maar verboden worden. En dat te bedenken dat mensen die zeggen tollerant zijn, juist alles proberen te verbieden

Ik vergeef je de spelfouten... maar verder is dit een dikke -1. Tolerant voor wat? Tolerant hoe? Wat is tolerantie? Ik geloof dat het meldpunt over cat2 en cat3 vuurwerk gaat. En hoger. De sameleving (dat ben JIJ) heeft daar in 2012 al regels over gemaakt, en Cat1 is sowieso al gevrijwaard. Dit meldpunt gaat over twee dingen:
* Afsteken van LEGAAL vuurwerk buiten de LEGALE uren (dus sowieso illegaal)
* Compleet illegaal vuurwerk wat FEITELIJK dus illegaal is, en wat bovendien op zo'n manier geimporteerd wordt dat het anderen in gevaar brengt. Ik werk op dit moment in de petroleum industrie (oh ja, ik neem het op voor Groenlinks, hypocriet much?) als IT-er en ik ken wat van chemie... een hobby, zeg maar. Ik heb mezelf altijd onderhouden en begon ooit ERG jong met werken voor toen nog PTT post. Wetend >WAT< flitskruit is, en bedenkend HOEVEEL pakjes ik bezorgd heb, weet je? Ik zal als ik nu nog steeds dat werk deed gewoon BANG zijn, wetend ook hoe weinig de overheid doet om dit soort dingen bij het distributiecentrum te vangen (maar een explosievenhond, amper scanners...). Mijn moeder doet het werk nog steeds, en ik zweer je, als ze d'r handen kwijt raakt omdat de buurman, bijvoorbeeld, zo nodig knallen moest kopen (wat is de LOL van knallen?), dan ben ik pissig. Ik heb tevens gewoon een baan, en als de buurman op een zondag avond terwijl ik om 5u opmoet vuurwerk gaat afsteken, buiten de legale uren, ja, dan bel ik de politie als hij niet stopt nadat ik het vraag. Dat soort overlast ook. Ik woon gelukkig in Engeland, en hier kun je alleen Cat1 kopen; de gemeente geeft toch wel veel mooiere shows.
Het feit dat jij omdat je het er niet mee eens bent, en omdat je feitelijke onjuistheden er in gooit, betekent dat het voor mij over het algemeen een -1 is. Het feit dat je zo weinig weet over vuurwerk en over de traditie, en over democratie, laat mij haast neigen naar -2.
Dit zijn soms meningen van mijzelf, maar ook veel feiten. En puur op de feiten alleen ben ik het eens met een -1 mod, die ik zelf ook gegeven heb. Mijn mening is een -2: je onkunde en de neiging om "loud minority" te spelen walg ik van.