Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verkoop PC, maar welke vraagprijs?

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:24
Beste medetweakers,

Graag wil ik mijn computer/onderdelen in de verkoop zetten, maar ben helaas zeer slecht in het inschatten van een redelijke/juiste vraagprijs. Ik wil natuurlijk mezelf niet tekort doen, maar ook het systeem voor de juiste prijs aanbieden.

Hierbij de specs:
Processor: Intel Core i7 920 @ 2,67GHz (boxed cooler)
Moederbord: Asus P6T
Geheugen: 18GB (3x 2GB Corsair Vengeance 1600Mhz en 3x 4GB Kingston 1333Mhz)
Videokaart: Asus GTX275
SSD: OCZ Vertex 2 120GB
Behuizing: Gigabyte i-Solo 3 Zwart
Voeding: Nexus 1000Watt
Extra: NEC DVD-Brander

Ouderdom: ongeveer 36 maanden (dit weet ik niet meer exact)

Hopelijk kan ik me pc voor een juiste prijs gaan aanbieding.

Met vriendelijke groet,

Kevin

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:52
Als het nog redelijk mee kan met de huidige spullen 65% van de huidige nieuwprijs.
Dat is meestal wel redelijk.
Moeilijk topic, wellicht een antwoord.

Garantie doet een hoop wonderen, evenals courante onderdelen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

65% en garantie na 3 jaar??

Veel te hoog gegrepen.

Processor: Intel Core i7 920 @ 2,67GHz (boxed cooler) 50,-
Moederbord: Asus P6T 50,-
Geheugen: 18GB (3x 2GB Corsair Vengeance 1600Mhz en 3x 4GB Kingston 1333Mhz) 50,-
Videokaart: Asus GTX275 40,-
SSD: OCZ Vertex 2 120GB 40,-
Behuizing: Gigabyte i-Solo 3 Zwart 10,-
Voeding: Nexus 1000Watt 35,-
Extra: NEC DVD-Brander 5,-

280,- los

Max 250 als complete pc.

Ongeveer :)

Te koop....

Verwijderd

250euro is wat aan de lage kant, ik vind 300euro toch wel het minimum. 18gb ram is zeker meer waard dan 50euro en al de andere schatting zijn ook wat aan de lage kant.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
250 tot 300 euro is realistisch denk ik.
http://tweakers.net/aanbo...-%28excl-punt-hdd%29.html

Vergelijkbaar systeempje, maar geen hdd en minder geheugen. Maar dan wel weer een hele mooie kast.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:24
Ja ik zie hier ook systemen voorbij komen met ongeveer dezelfde specs qua cpu en videokaart etc. maar echter is deze dan ook weer zonder SSD. SSD is ook geen 36 maanden oud, deze is later bijgeplaatst en is nu ong. 1.5 jaar oud.

Vandaar dat ik het wat lastig vind.

De inschatting albina71 die je hebt gemaakt lijkt me niet helemaal rieel.
- 18GB geheugen á 50 euro lijkt me wat aan de lage kant.
- Behuizing van Giga-byte is helemaal tiptop in orde, geen krasje geen beschadiging helemaal niets (en het is natuurlijk een kwestie van smaak) denk zelf dat een geschatte waarde van 10 euro ook wat laag zit.

Maar meer reactie zijn welkom. Zoals ik het nu zo lees zitten we rond de 300 euro.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien zelfs nog wel wat hoger dan 300 euro vind ik. Die CPU kan nog behoorlijk goed meekomen. Stop er een dikke videokaart in en je hebt een high-end game PC.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Die vertex 2 gaat niet meer opbrengen als 50 euro. De Solo 3 kun je echt niet vergelijken met een kast als de Cosmos. Het beste advies wat ik je kan geven is, verkoop hem in onderdelen.
Maar ik heb van de week net mijn eigen I7 920 voor 50 euro van de hand gedaan, dus dat is een hele reeele prijs op dit moment.
Waar je op kunt winnen is het apart verkopen van het vengeance geheugen (40/50euro) en Kingston, maar dan moet je even melden welk geheugen je precies hebt.
Die voeding moet ook meer opleveren als 35 euro. Alleen is ie in dit systeem zwaar overkill, dus apart verkopen die hap.

Geen idee wat je precies wilt, maar je kunt hier ook een AMD r9 kaart of een nvidia 7000 serie ingooien en je kunt nog een aantal jaar vooruit met dit systeem. Ik zou er dan alleen een andere koeler ingooien en die 920 wat opklokken. 3.6ghz is meestal wel te doen. Want eigenlijk is het zonde om hem van de hand te doen.

Zelf heb ik een I7 970 op de kop kunnen tikken die overklokt naar 4.2ghz (waterkoeling dat wel) en een R9 290 erbij. Kan ie weer zeker 2 jaar. :D

[ Voor 28% gewijzigd door arbraxas op 25-12-2013 23:41 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:54

Bolletje

Moderator Harde Waren
Waardebepalingen zijn niet toegestaan op het forum. In plaats daarvan kan je je wenden tot de link die gambieter geeft en natuurlijk Vraag en Aanbod, om te kijken wat reële prijzen zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.