Toon posts:

Computer start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Allen,

Ik heb het geribbelde kastje verwijderd en later terug gezet (weet niet hoe het heet, maar het zit op deze foto naast de CPU Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/6z7ic5.jpg

alleen nu start de pc niet meer op, zou het kunnen zijn dat het moederbord stuk is?

gr martien

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:45
Je bedoelt waarschijnlijk een koelblok, dat aluminium kleurige deel. Het zit op een onderdeel om dat z'n warmte kwijt te laten raken, er zonder kun je overhitting krijgen. Dat kan in jouw geval gebeurt zijn, dan is het onderdeel stuk. Betreft het een chip dan kun je dat lastig vervangen; moederbord vervangen is dan waarschijnlijk het enige wat je te doen staat.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-02 13:45
Het op de foto meest linkse blok is de het koelblok van de CPU, die middenin met de ventilator is de chipset koeling. Als je de pc hebt gebruikt zonder een van deze erop kan het goed zijn dat de chipset of de CPU is doorgebrand. Mocht je het koelblok alleen verwijderd hebben zonder de pc aan te zetten, dan kan het zijn dat er bij het (de)monteren iets is beschadigd.

Het eerste wat ik wil vragen is: waarom heb je dit uberhaupt verwijderd? Heb verder nog meer gedaan of is er bij het verwijderen van het koelblok iets anders kapot gegaan (een condensator bijvoorbeeld)? Heb je bijvoorbeeld de kabeltjes van de power en reset knoppen losgehaald en wellicht deze niet correct teruggeplaatst?

Repareren is zoals al gezegd is lastig en valt wellicht/waarschijnlijk niet binnen de garantie en grote kans dat een nieuw moederbord kopen goedkoper en vanzelfsprekend veel sneller is.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:17

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@moi_in_actie: Dat is niet correct, de chipset word op dat bord veel warmer dan de cpu ;) heb hetzelfde bordje daarmee dat ik dat weet, voor de rest ben ik het met je eens: waarom heeft ie dat verwijderd.

Als het defect is kun je beter een nieuwe versie kopen want dit is ook al een aantal jaren oud (Atom 330)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-02 13:45
Ow haha, vreemd dat ze de CPU aan de buitenrand van het moederbord plaatsen en de chipset middenop. Heb mijn stukje tekst even aangepast :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

De chipset doet hier nog het meeste werk ;)
http://www.asrock.com/mb/NVIDIA/A330ION/?cat=Manual
Afbeeldingslocatie: http://ark.intel.com/inc/images/diagrams/diagram-5.gif

[ Voor 28% gewijzigd door Damic op 25-12-2013 21:26 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk wou ik de CPU verwijderen hahaha.......(shame on me)

En verder is er niks afgebroken. Alleen hij zat op een onderplaat gelijmd en die ` brak ` los van elkaar. heb de pc niet gebruikt zonder dit koelblok.

dan toch maar proberen om nieuw moederbord te vinden als het niet gemaakt kan worden, hoop natuurlijk wel dat het gemaakt kan worden

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Vanwaar ben je ergens? Misschien kan een persoon met iets meer ervaring er naar kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon zelf in hollandscheveld Drenthe

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb je andere topic even bekeken (serieus: waarom zoveel topics), en het plaatje hiernaast KLOPT NIET met de werkelijkheid... dit is een atom board met een northbridge/chipset die heter wordt dan de CPU. TS heeft een LGA-type Intel CPU waar hij dus de northbridge cooler (die er blijkbaar verlijmt op zat) heeft afgetrokken.

Dit is zijn andere topic: Sapphire radeon 512 mb stroomkabel?

En ik snap de link met die videokaart niet...

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Even vragen aan de ts he.

@senseihomer: hoeveel pc's heb je staan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er 2 staan

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht mogelijk dat de video kaart geen stroom kreeg en daarom geen signaal. maar dat is het punt ook niet

Verwijderd

Volgens mij worden dubbele topics niet gewaardeerd hier.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2013 15:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is zo. Deze kan ook afgesloten worden.

Bedankt voor het mee denken

gr martien
Pagina: 1