Toon posts:

Sapphire radeon 512 mb stroomkabel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een domme vraag maar ik heb dus de radeon sapphire 512 mb pci-1, maar heeft deze een aparte stroomkabel?

Hij geeft namelijk geen signaal meer na verwijderen van de GPU koeler (dacht dat het de koeling van de CPU was :-( )

nu start hij windows helemaal niet meer op (de computer), hij start wel op maar geeft geen signaal af naar de monitor.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-02 15:40
Een radeon wat ? Je kunt het tocj ook zo zien ? meestal een groen blokje, 6 pins dacht ik .

Verwijderd

Topicstarter
Sorry een Radeon 5650 512 mb

De oude harde schijf die erop zat (Met ide verbinding), werkt niet meer. Een van de pinnetjes is namelijk afgebroken. Maar als ik een andere harde schijf met sata erop zet, zou het systeem dan wel op moeten starten tot hij windows niet herkent?

De pc start wel, maar geeft geen enkel signaal naar het beeldscherm

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Kun je een foto plaatsen van de stroomaansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
ik vraag me juist af de videokaart een stroomaansluiting heeft, kan hem namelijk zelf niet vinden. Of bedoel je wat anders?

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 08:42:
Hij geeft namelijk geen signaal meer na verwijderen van de GPU koeler (dacht dat het de koeling van de CPU was :-( )
Oh dear.... misschien beter eerst controleren of alles wel goed vast zit?

Die HD5650 kom ik alleen tegen als laptop GPU. Geen typo gemaakt?

www.ping-win.nl

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:48

FreakNL

Well do ya punk?

Que, harde schijf op videokaart????

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Euh, wat ben je aan het doen?

Maak eens foto's van WAT je hebt gedaan en WAT je waar hebt losgemaakt. Dit is niet je eerste topic, zou je eens kunnen vertellen, de big picture, WAT je probeert te doen? Eerst probeerde je BF4 te spelen op een Pentium4 machine, dan probeerde je een Core2-CPU in een P4 socket te douwen, daarna een topic waar je een Atom board van heatsink ontdaan hebt op de CPU met grof geweld... Wat ben je aan het doen?

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2m4sol5.jpg

Ik heb het geribbelde kastje waar Foxconn op staat eraf gehaald omdat ik dacht dat dit voor de cpu was. Ik heb hem gelijk terug geplaatst zonder de pc op te starten.

hierna deed het moederbord het niet meer. Hij start wel op, de fan gaat aan. Maar hij start niet verder op en geeft geen signaal af naar de monitor.

gr martien

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, die kabel is niet voor je CPU, die gaat naar je HDD (of opticaldrive).
Als het systeem nu niets meer doet, neem dan Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Misschien handig om dit te doen met iemand die er wat meer kijk op heeft, want gezien je in dit topic echt van alles door elkaar aan het halen bent ben ik bang dat je meer kwaad dan goed doet als je verder gaat zitten sleutelen.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-02 15:40
Je hebt de cooler van een chip op het mobo eraf gehaald en misschien beschadigd..

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:10

TommieW

Numa numa.

Dat was dus de cooler van de northbridge. Kans bestaat dat je nu je moederbord om zeep hebt geholpen. Als je niet weet was je doet, doe er alsjeblieft niets aan.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:49

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Wat hierboven gezegd wordt. Mogelijk heb je iets beschadigd, hoewel het koellichaam van de Northbridge inderdaad simpelweg losgehaald kan worden met een klem.
Het is dus geen CPU, geen GPU, maar een chipset koellichaam.
De handleiding van een soortgelijk moederboard vind je hier: User's Manual 45CMX/45GMX Series Motherboard
...
Vertel nu eerst eens:
- WAT wil je doen
- HOE denk je dat te doen

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Met DeBolle eens, en tevens zoals ik eerder heb gezegd... WAT wil je?

Dat was trouwens je Northbridge, en de heatsink zit vaak verlijm bij Foxconn, of met "klemmetjes" aan de achterkant door twee gaatjes heen (weerhaakjes die je in kan knijpen). Heb je alle anti-ESD maatregelen wel genomen voor je met de hardware ging spelen?

Ik heb het idee dat je niet weet wat je doet, en dat is erg gevaarlijk, want dan weet je ook vaak niet HOE je het doet.

Ik zie wel een videokaart op die foto, maar niet waar de plug zit (die zit aan de voorkant, we zien alleen de achterkant), en verder alleen HDD/ODD stroomkabels (molex, het oude soort, tegenwoordig gaat dat allemaal met SATA-powerplugs).

Meer foto's graag, en nogmaals: WAT probeer je te doen?

Verwijderd

Topicstarter
Het liefst zou ik natuurlijk willen weten of het moederbord te redden is, dus dat ik hem weer aan de praat kan krijgen.

Hij was inderdaad verlijmd en dat moest ik los trekken, deze `brak` dus ook (de lijmverbinding). Daarnaast met klemmetjes. Ik heb niet het idee dat ik bij het losmaken iets geraakt heb op het mobo

Nee heb dus niet alle anti-ESD maatregelen genomen.

hier meer foto`s, hoor eventueel of er andere foto`s bij moeten komen

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1231mw6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/16h88si.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/jqt7kj.jpg

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik vind het eigenlijk een beter idee dat de ts er eerst iemand bijhaalt die wel een klein beetje weet waar die mee bezig is. Want dit wordt niets zo. Het is wellicht al kapot.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Zo'n chipset kan in de regel wel wat hebben, maar dat wil niet zeggen dat je niets gesloopt hebt.
Dus neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door zoals ik eerder al aangaf.

Verwijderd

Topicstarter
maar zou het mobo kapot kunnen gaan nadat ik de heatsink verwijderd heb, zonder verdere schade dus

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:49

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Het is nog steeds niet duidelijk WAT de TS wil doen. En wat hij heeft gedaan. En hoe de Northbridge er uitziet onder het koellichaam, want dat de "lijmverbinding brak" kan mogelijk betekenen dat er iets defect raakte.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil doen is er achter komen of het mobo te redden is en hoe ik dit zou kunnen doen.

De northbridge eronder ziet er onbeschadigd uit.
Als ik het mobo niet te redden valt, dan is het niet anders.

maar ik neem aan dat zo`n heatsink te verwijderen is, zonder dat het gelijk ervoor gaat zorgen dat het mobo kapot gaat.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik veronderstel even: de computer deed het wel.

Toen zet je hem uit en je breekt dat koelblok eraf.
Toen heb je het op de een of andere manier weer vastgezet.

Toen heb je de computer weer aangezet, maar hij deed het niet.

Indien het zo is gegaan is het moederbord stuk.

Als je ook nog aan andere kabeltjes hebt zitten morrellen en weet ik wat nog meer, zou er iets anders aan de hand kunnen zijn en is het mogelijk dat het mb niet kapot is.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 14:44:
maar zou het mobo kapot kunnen gaan nadat ik de heatsink verwijderd heb, zonder verdere schade dus
Ja, dat kan prima.
Je zegt nog steeds niet wat je nou wilt doen en waarom je die heatsink eraf getrokken hebt. Zonder lomp over te willen komen, maar het lijkt me niet dat je echt weet waar je mee bezig bent. Dus de kans is groot dat je al iets gesloopt hebt terwijl je de heatsink losgesloopt hebt.

Daarom, neem die troubleshooter door.

Verwijderd

Topicstarter
ja het is inderdaad gegaan zoals je zei, dus dan is het het meest waarschijnlijk dat die gewoon kapot is

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de troubleshooter door genomen, alleen daar kan ik niks vinden waar ik iets mee kan. Het is zeker zo dat ik weinig kennis heb, zoals ik al eerder in dit topic had aangegeven heb ik deze verwijderd in de veronderstelling dat de CPU hieronder zat :-(

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

ach :F ach ;w ach 8)7 , iets waar je niks van begrijpt met de botte bijl slopen, je NIET inlezen in de materie waar je mee te maken hebt, en dan hier vragen waarom het misgaat :O ............................... :z

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil doen is het liefst het mobo gebruiken in de orginele setting

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 14:52:
Ik heb de troubleshooter door genomen, alleen daar kan ik niks vinden waar ik iets mee kan. Het is zeker zo dat ik weinig kennis heb, zoals ik al eerder in dit topic had aangegeven heb ik deze verwijderd in de veronderstelling dat de CPU hieronder zat :-(
Je gaat mij niet vertellen dat je in een uurtje tijd die hele troubleshooter hebt doorlopen.

Begin voor af aan en voer het ding stap voor stap uit, vervang onderdelen om uit te sluiten waar het probleem nu ligt.

Op deze manier ga je er nooit achterkomen wat het probleem is. Begin dus met het spul overzetten op een ander moederbord, dat is hoogstwaarschijnlijk de boosdoener. Als het daarop wel werkt is het het moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
misschien een domme vraag, maar heeft elke videokaart een stroomvoorziening (een kabeltje erop)?

Ik heb zelf dus een 5650 radeon sapphire 512 mb PCI-E

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nee, dat heeft lang niet iedere videokaart. Als een kaart meer dan pak 'm beet 75W nodig heeft dan zit ie er wel op, omdat dat niet meer enkel door het PCIeslot geleverd kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
oh ok, dat is duidelijk.

bedankt, denk dat het mobo het niet meer doet.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je het zou testen dan wist je het zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg niet waarom het mis is gegaan, maar of het evt mogelijk is dat het mobo te redden zou zijn

en ik weet niet of de toon serieus is. Maar mocht dit wel zo zijn. zou je er dan mee willen stoppen

Verwijderd

Topicstarter
laatste was bedoeld voor keur 000

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet de geschikte materialen om testen helaas

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-02 23:49

two

waarom heb je dat ding er eigenlijk afgehaald?

Signature

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Zeg dan niet dat je de troubleshooter door hebt genomen terwijl je het niet kan testen.
Ik zou m'n geld inzetten op een dood moederbord, maar de kans is natuurlijk dat je meer gesloopt hebt.

Dus of zoek iemand die je kan helpen met testen (en de onderdelen heeft), of koop een nieuw systeem waar je zelf niets aan hoeft te doen.

Verwijderd

Topicstarter
denk dat een nieuwe mobo de beste optie is. in ieder geval bedankt voor het mee denken.

gr martien

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24

Nemesizz

Untouchable

Ik blijf het toch raar vinden dat je ineens denkt dat onder dat Foxcon koelblokje je CPU zit, terwijl je in het andere topic al een keer een Pentium 4 met een Core2 hebt verwisseld (die toch duidelijk onder dat grote Intel koelblok zat) :P

Over het algemeen kan een chipset wel wat hebben, maar als je echt met brute kracht dat koelblok eraf getrokken hebt kan het toch zijn dat een paar pinnetjes (zijn eigenlijk meer soldeer bolletjes) beschadigt zijn.
(zelf wel een paar keer gehad met een dood onderdeel waar je de chip vanaf breekt om er een sleutelhanger ofzo van te maken >:) ).

Meeste van die blokjes zitten vast met klemmetjes en een beetje koelpasta/heat pad, maar sommige zit het koelblok echt op de chip gelijmd. Bij het geval klemmetjes met koelpasta wil het helpen als je de boel eerst beetje opwarmt, PC tijdje aan lekker opwarmen en dan PC uit en dan voorzichtig het koelblok met een voorzichtige draai beweging loshalen (nooit iets forceren).

Gezien je huidige 'ervaring' zou ik het echter nog niet proberen (althans, niet met je 'main pc').
Probeer eventueel ervaring op te doen met een oud systeem, 2e hands bak (oude Pentium 3 / AMD Athlon) voor 10 of 20 euro en ga daar een beetje mee experimenteren en ervaring opdoen.
Zelf heb ik ook dat soort dingen geleerd via trial and error bij 486 PC's (bij mij deden ze het achteraf meestal nog ;) ) en niet meteen je 'main rig' (hoofd pc).

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:55
als ik de foto's bekijk lijkt het zelfs wel alsof er ook geen afstandsbusjes onder het moederbord zitten.. Dan is de kans helemaal groot dat je moederbord sluiting heeft gemaakt met je kast.

Ik denk dat het beste advies moet zijn. Afblijven, laat iemand met meer kennis van zaken naar de computer kijken.

[ Voor 24% gewijzigd door nachtnet op 26-12-2013 17:43 ]

Pagina: 1