Ik blijf het toch raar vinden dat je ineens denkt dat onder dat Foxcon koelblokje je CPU zit, terwijl je in het andere topic al een keer een Pentium 4 met een Core2 hebt verwisseld (die toch duidelijk onder dat grote Intel koelblok zat)
Over het algemeen kan een chipset wel wat hebben, maar als je echt met brute kracht dat koelblok eraf getrokken hebt kan het toch zijn dat een paar pinnetjes (zijn eigenlijk meer soldeer bolletjes) beschadigt zijn.
(zelf wel een paar keer gehad met een dood onderdeel waar je de chip vanaf breekt om er een sleutelhanger ofzo van te maken

).
Meeste van die blokjes zitten vast met klemmetjes en een beetje koelpasta/heat pad, maar sommige zit het koelblok echt op de chip gelijmd. Bij het geval klemmetjes met koelpasta wil het helpen als je de boel eerst beetje opwarmt, PC tijdje aan lekker opwarmen en dan PC uit en dan voorzichtig het koelblok met een voorzichtige draai beweging loshalen (nooit iets forceren).
Gezien je huidige 'ervaring' zou ik het echter nog niet proberen (althans, niet met je 'main pc').
Probeer eventueel ervaring op te doen met een oud systeem, 2e hands bak (oude Pentium 3 / AMD Athlon) voor 10 of 20 euro en ga daar een beetje mee experimenteren en ervaring opdoen.
Zelf heb ik ook dat soort dingen geleerd via trial and error bij 486 PC's (bij mij deden ze het achteraf meestal nog

) en niet meteen je 'main rig' (hoofd pc).