Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruce-TotalCare
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-05 13:21
Goedenmorgen,

Ik ben op zoek naar een NAS die ik nog dit jaar wil hebben en uiteraard heb ik de factuur ook het liefst nog in dit jaar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik van NAS's niet heel heel veel kaas heb gegeten maar wat ik wel weet is dat het een NAS moet zijn die het op 2 schijven wegschrijft zodat als er één crashed het nog altijd op de tweede staat. Hij mag ongeveer €220,- kosten en moet overal via het internet te bereiken zijn. 2 TB is meer dan voldoende en dat was het zo'n beetje. Zelf zat ik naar deze te modellen te kijken:

- Synology DiskStation DS112+
- Synology Disk Station DS212J
- Synology Disk Station DS213
- Buffalo Linkstation Duo LS-WX2.0TL-R1-EU 2TB

Wat het verschil tussen die dingen is weet ik ook niet precies, maar nogmaals, ik heb er echt GEEN verstand van maar na wat onderzoek dacht ik dat deze wel geschikt waren. Welke raden jullie aan en waarom?

Alvast hartelijk dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 13:35
mijn optie, (maar ben synology fan) zou een Synology Disk Station DS213 zijn.
De 112+ heeft maar 1 disk, dus die valt af.., de DS213 heeft standaard meer memory aan board en een snellere proc.

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 22:11
De DS212 is "in principe" niet meer te koop, de opvolger is de DS213j. De 'j' staat voor junior. Een maatje minder dan de gewone DS213, maar die is recentelijk vervangen door de DS214.

De DS112+ heeft idd maar 1 HDD slot, valt dus af.
De Buffalo zou ik ook niet overwegen, zie o.a. populariteit Synology op Tweakers en de uitgebreide mogelijkheden van DSM.

Het gaat dus om de DS213j of de DS214.
Synology heeft zelf een mooie productvergelijking, evenals Tweakers die heeft.

Wat wil je met de NAS doen? Enkel backups en wat downloaden, dan volstaat de j-versie. Wil je wat meer of heb je extra te besteden, pak dan de gewone versie (DS214 dus).

Let op dat deze NASsen zonder harde schijven geleverd worden. Ivm raid wil je dus 2x2TB schijven. Zelf zou ik voor de Green-serie van WD gaan. (Energiezuinig, prijs/kwaliteit). De 1TB variant is een stuk goedkoper, mocht je budget de 2TB niet toelaten. Omdat je je data gemirrored wilt hebben (verstandig), heb je dus de helft van de totale opslag tot je beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruce-TotalCare
Bedankt voor de heldere uitleg ik ga even kijken of het de DS214 of de DS213 wordt en even kijken of 2x 1TB ook mogelijk is.

Edit: ik krijg van een computerexpert bij mij uit de buurt te horen dat deze NAS's redelijk traag zijn in bestandoverdachten en dat ik beter voor een snellere kan gaan. Daar hecht ik zelf namelijk ook redelijk veel waarde aan. In reviews lees ik zelfs over de DS214 dat de snelheid redelijk tegenvalt. Is er voor ongeveer €300-€350 één te verkrijgen die een stuk sneller is?

[ Voor 60% gewijzigd door Bruce-TotalCare op 24-12-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruce-TotalCare
pricewatch: Synology DS214play is dit wat? Goede processor en volgens mij redelijk waar voor je geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:02
Bruce-TotalCare schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:35:
Bedankt voor de heldere uitleg ik ga even kijken of het de DS214 of de DS213 wordt en even kijken of 2x 1TB ook mogelijk is.

Edit: ik krijg van een computerexpert bij mij uit de buurt te horen dat deze NAS's redelijk traag zijn in bestandoverdachten en dat ik beter voor een snellere kan gaan.
Nouja er zijn ongetwijfeld snellere varianten dan die DS214, maar om nou te zeggen dat deze traag zijn in bestandsoverdrachten is ook een beetje overdreven..

Zie bijv. hier :
http://us.hardware.info/r...ance---1-disk-intel-naspt

Je trekt de 1Gb/s lijn misschien niet helemaal vol, maargoed, je moet je afvragen of je honderden euro's extra wilt uitgeven voor enkele % meer snelheid..
Ik heb zelf de DS213+ (vergelijkbaar met DS214, zie tabellen) en ben er zeer tevreden over. :)

[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 24-12-2013 12:14 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit is meer voor het CAA subforum, daarom een kleine verhuizing.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 22:11
Bruce-TotalCare schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:35:
Edit: ik krijg van een computerexpert bij mij uit de buurt te horen
Wat was het alternatief dat de computerexpert bood? En wat is traag? Wat is snel? En hoe meet je?

Zoals gezegd: Ligt eraan wat je er mee gaat doen, welk model je exact moet hebben.
Veel van je vragen worden hier ook beantwoord: [Synology] Vraag en antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:37
Check eens wat reviews zoals deze

Zijn er vast en zeker meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 17:24

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Pagina: 1