Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Suggestie: nieuwe mod score 0 of -1/2 of -1 voor "onjuist" ?

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views

Verwijderd

Topicstarter
Bij het modereren kun je nu kiezen uit: troll / flame, off topic, on topic, informatief enzovoort. Met daaraan gekoppeld een meer of minder negatieve of positieve score.

Regelmatig zie ik reacties voorbij komen die volgens mij eigenlijk een negatieve score (of in ieder geval een nul) verdienen. Niet zo zeer omdat ze compleet off topic of zelfs als getroll bedoeld zijn, maar omdat ze gewoon volslagen fout zijn.

De scheidingslijn tussen feit en mening is natuurlijk dun, maar soms beweren mensen echt pertinente onzin. Wat imho de discussie niet altijd ten goede komt, en ook niet bijdraagt aan de toegevoegde waarde van de userfeedback op de frontpage (net als andere reacties die een 0 of -1 verdienen).

Daarom misschien iets van een "0 onjuist" (of "False" in tweakers jargon) voor het verkondigen van evidente onwaarheden?

Misschien gaat een -½ of -1 voor "misleidend" wat ver, al zouden sommige posts daar eigenlijk wel voor in aanmerking komen.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hier is al een apart topic voor: Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem ;)

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:18

rob_erwt

What does this button do?

Zoals tweaker2010 aangeeft is er al een topic over de plus- en minpunten van het moderatiesysteem. Voor de volledigheid is het beter om daar te discussie verder te voeren. Deze doe ik dan ook dicht. :)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Dit topic is gesloten.