beginner FX-8320 overclock

Pagina: 1
Acties:
  • 706 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 15:09
Hallo allemaal!

Sinds net bedankt ik van "Hey, laat ik is mijn CPU overclocken!"

Nou ging ik het dus via BIOS doen maar alles staat bij mij op auto.. kan het ook niet veranderen?
Kan alleen de snelheid van mijn geheugen hoger omhoog zetten.
Op internet gezocht en al gauw kwam ik AMD OverDrive tegen.

Dus ik heb dat geinstalleerd, en mijn CPU met smart OC naar 4.1Ghz weten te krijgen _/-\o_

Als ik dus mijn computer opnieuw opstart is mijn OC weer weg? :?
Via OverDrive heb ik wel op Apply geklikt maar het wordt op de een of andere manier niet gesaved als ik mijn computer opnieuw opstart...

Via BIOS draait hij ook weer op Stock snelheden (3.5Ghz)

Specs:
AMD Fx-8320
Gigabyte GA 970 UD3P AM3+

Als iemand mij kan helpen.. graag! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:53
Is er geen algemene instelling om de overclock opties te unlocken in de bios? Die moet je dan van auto naar manual zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Linus_BE schreef op zondag 22 december 2013 @ 17:48:
Is er geen algemene instelling om de overclock opties te unlocken in de bios? Die moet je dan van auto naar manual zetten.
het is gelukt om het in de bios te veranderen (CPU Ratio van 18,5 naar 20)

via rechtermuisklik op computer > eigenschappen / staat hij daar als 3.50Ghz / 4.02 Ghz wat volgens mij wel moet kloppen?

Maar met CPU-Z staat er 3.717 Ghz? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
De turbo kloksnelheid is 4.0 Ghz. Heb je alle energiebesparende dingen uitgezet en dergelijke? Zoals cool n quiet, ...

Voor meer informatie: YouTube: Beginners Guide: How to overclock AMD Processors FX-8350 Piledriver

Met deze gids heb ik de mijne (voorlopig) op 4.6 Ghz gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Linus_BE schreef op zondag 22 december 2013 @ 19:56:
De turbo kloksnelheid is 4.0 Ghz. Heb je alle energiebesparende dingen uitgezet en dergelijke? Zoals cool n quiet, ...

Voor meer informatie: YouTube: Beginners Guide: How to overclock AMD Processors FX-8350 Piledriver

Met deze gids heb ik de mijne (voorlopig) op 4.6 Ghz gekregen :)
Net geprobeerd en het lukte voor 3 minuten...
bus speed stond op 215 ipv 200 en ik zat op 3.76ghz

Prime95 gedraaid en na drie minuten tikte de core temperatuur op 61.
Prima dacht ik? Maar daarna ging me CPU fan langzamer draaien en toen ik naar CPU-Z keek was me multiplier van 18 naar 11,5 gegaan? 8)7 :?

dus me kloksnelheid is nu van 3.76 naar 2.5 gedaald...

snap er niks meer van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
61 graden is de maximale veilige temperatuur voor de core. Uw cpu klokte zichzelf dus terug omdat hij te warm werd. Wat voor koeler heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Ok, maat, rustig aan hier. Voordat je verder gaat moet je je inlezen op de hardware die je hebt, idee van koeling en clocks, voltages enz. Heowel het hier een forum is waar je ook over OC's kan spreken, is het het wel aan te raden dat je in ieder geval iets van de basis snapt. Waarom wil je overklokken, welke koeling gebruik je, is je voeding goed genoeg? 61c is voor amd al redelijk hoog,

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Wat millman zegt is juist. Voor je aan overklokken begint, lees je eerst eens in over je hardware. Leer wat alle instellingen in je bios betekenen en ga stap voor stap systematisch te werk.

Als je verder info aangaande je platform wilt, lees dan eens hier: AMD CPU Overclock Topic #7

Verder kun je daar voor al je vragen ook terecht, zoals je in Het algemeen beleid kunt lezen voldoet je topicstart niet aan de eisen en zodoende zet ik hier een slotje op.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.