[PW] Product info van telefoons

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-09 16:36
Nu ik net de nieuwe Nexus 5 heb, en er achterkwam dat ik vergeten was om een nieuwe simkaart aan te vragen, ging ik kijken welke simkaart type er in de nexus 5 ging.
Tot mijn verbazing stond de type simkaart, wat in de telefoon gaat, er niet bij.
Lijkt me toch wel een handige specificatie optie om die erbij te hebben om een zo compleet mogelijk info te geven over het product :)
Wat jullie?

EDIT:
Ik zie dat het hier ook al eens besproken is:
[feat] Simkaart

Neem me niet kwalijk, meende dat er nog geen topic over was....maar zocht met de verkeerde zoekopdracht :/

[ Voor 20% gewijzigd door SoeperKees op 22-12-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die kan je via de specs-verbeteren link zelf toevoegen ;)

edit:
Glaanie schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:47:
Hoewel deze specificatie op zichzelf wel nuttig is, specificeren fabrikanten dit niet tot nauwelijks. Dat betekent voor ons heel wat Google werk om erachter te komen wat een telefoon nou precies heeft en zelfs dan hebben we nog niet alles te pakken. Van enkele bekende series van telefoons/tablets is dit wel bekend en eenvoudig op te zoeken, maar dan zitten we met een half gevulde spec waardoor ook het filter niet goed bruikbaar is.
:/

[ Voor 83% gewijzigd door Raven op 22-12-2013 14:32 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
http://www.gsminfo.nl/mob.../lg/nexus-5/specificaties Zoiets als deze specificaties zou ik erg fijn vinden.
Soort van extra tab met geavanceerde specificaties of zo...

@quote

Dan zou ik zeggen, laat het vullen door de tweakers doen. Zoals je al zegt dmv Verbeter productgegevens.
Beetje suffe reden imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

suffe reden ?

Dit topic is om elkaar te helpen niet specifiek om jou te helpen , dus doe je bijdrage

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
Dat doe ik toch?

Omdat fabrikanten het nauwelijks doen, kun je nog wel de optie erin zetten als de info er wél is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:07

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Na intern overleg hebben we besloten om toch een specificatie aan te maken. Deze heet Simkaart en heeft de opties Minisim, Microsim en Nanosim. Standaardsim niet meegenomen, de laatste keer dat ik dat gezien heb was ergens in 2001 :+ Er is geen filter voor, daar deze nutteloos is als er toch weinig is ingevuld. Mocht dat in de toekomst veranderen, zal ik deze alsnog aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

2001? De Galaxy S2, Galaxy 551, HTC TyTn II en Nokia N93 zijn wel wat recenter dan dat geloof ik :+
En die hebben een gewone simkaart ;) Of gaat het om telefoons die nog verkocht worden?

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 24-12-2013 10:38 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/424/525/282/282525424_256.jpg

Dit is een originele SIM, ter grootte van een creditcard :p Het kleine kaartje daarin is eigenlijk een Minisim, maar in de volksmond is Mini weggevallen en heette het 'gewoon' SIM. Maar eigenlijk klopt dat dus niet :) Zie ook http://www.pcmag.com/encyclopedia/term/61745/sim-card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 09:40
Als het in de volksmond als 'sim' wordt bestempeld, waarom zouden wij dan er wat anders van maken? Dat kan alleen maar verwarrend werken. Ik zou toch echt gewoon 'Sim' gaan gebruiken. Voordat ik dit topic had gelezen wist ik niet eens dat we het allemaal al jaren verkeerd noemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

WTF, zo leer je nog eens wat :+

Welke telefoons gebruik(t)en die creditcard formaat variant dan? Zelfs mijn 1e mobieltje, M3688, had al de mini erin zitten.

[ Voor 68% gewijzigd door Raven op 24-12-2013 11:14 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Ik ging er eigenlijk wel vanuit dat het bij Tweakers bekend zou zijn :p Zo heb ik ook wat geleerd :+

Hernoemd naar Sim btw :)

[ Voor 12% gewijzigd door Glaanie op 24-12-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Yay :)

Het zou ook kunnen dat de meeste Tweakers te jong zijn die grote versie te kennen? Ik heb die iig nog nooit gezien. Of zat die in die 5kg(?) wegende mobiele telefoon met oversized accu?

Afbeeldingslocatie: http://www.connected-earth.com/Journeys/Firstgenerationtechnologies/Mobilecommunications/Theoriginsofmobile/TM0085.jpg
:P

[ Voor 63% gewijzigd door Raven op 24-12-2013 11:18 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Misschien, maar sowieso in die hele oude KPN telefoons (Alcatel of Sagem geloof ik) zo rond 2000-2001. Dat weet ik nog heel goed, want ik verkocht ze toentertijd. Toen was het al een uitstervend ras aan het worden, dus het was vrij bijzonder als je ze tegenkwam. Maar er waren best nog een aantal klanten die zo'n soort telefoon hadden en een nieuwe simkaart ervoor wilden hebben. Was altijd even opletten voordat je de minisim eruit drukte en die weer met plakband kon terugplaatsen als het idd zo'n telefoon was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dit was een grote simkaart met toetsjes :p
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/226597.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Glaanie schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:27:
Misschien, maar sowieso in die hele oude KPN telefoons (Alcatel of Sagem geloof ik) zo rond 2000-2001. Dat weet ik nog heel goed, want ik verkocht ze toentertijd. Toen was het al een uitstervend ras aan het worden, dus het was vrij bijzonder als je ze tegenkwam. Maar er waren best nog een aantal klanten die zo'n soort telefoon hadden en een nieuwe simkaart ervoor wilden hebben. Was altijd even opletten voordat je de minisim eruit drukte en die weer met plakband kon terugplaatsen als het idd zo'n telefoon was :+
Alcatel heb ik nooit gehad, heb wel eens een keer ergens een Sagem vandaan getoverd, maar ook in dat antieke dingetje zat al een mini-sim.

Lol, dat had ik wel willen zien. Klant: Die simkaart is te klein! _O-

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Afbeeldingslocatie: http://www.mecworld.co.za/cmrp/cmrp/hidden/phone/sim-card-formats.jpg

de simms zijn ook al heel gauw vervangen, maar ik heb hem nog wel gebruikt

[ Voor 31% gewijzigd door Fish op 24-12-2013 11:41 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
Glaanie schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:32:
Na intern overleg hebben we besloten om toch een specificatie aan te maken. Deze heet Simkaart en heeft de opties Minisim, Microsim en Nanosim. Standaardsim niet meegenomen, de laatste keer dat ik dat gezien heb was ergens in 2001 :+ Er is geen filter voor, daar deze nutteloos is als er toch weinig is ingevuld. Mocht dat in de toekomst veranderen, zal ik deze alsnog aanzetten.
Nice! :)

Gelijk nexus 5 verbetering opgestuurd ;)

[ Voor 4% gewijzigd door SoeperKees op 24-12-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 09:40
Glaanie schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:27:
Nu je het zegt. Ik heb ooit heel vroeger nog zo'n grote Sim in mijn telefoon gehad. Dat was ik gewoon echt al compleet vergeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik vind dat het ok wel tijd word voor een nano pinpas. of voor de portomonees half size kaarten

dus onderstaand, die 2 pinnen gebruiken we toch niet.
de pinautomaten rusten we dan uit met een stukje extra plastic die zorgt dat beide maten er in kunnen
wereldwijd natuurlijk

Afbeeldingslocatie: http://gotfish.nl.eu.org/pinpas.png

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 24-12-2013 22:50 ]

Iperf

Pagina: 1