[feat] Simkaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Jansen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 10:36
Tweakers heeft heel veel informatie over de telefoons en/of tablets zelf, maar 1 ding wat ik eigenlijk mis is welke simkaart mogelijkheid de telefoon en/of tablet heeft.
Dat ontbreekt bij alles namelijk.

Bij het zoeken kwam ik het niet tegen.
Dan zul je vast denken van ''weet je dat niet'', niet altijd, zoek dat op voor de zekerheid, en maakt wat makkelijker namelijk, mooi in een overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:14

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je bedoelt dan neem ik aan normaal / micro / nano SIM?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:11

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Toevallig kregen wij deze vraag afgelopen weekend ook in de mail, zo te zien ben jij niet dezelfde gebruiker, dus ik houd het op toeval :p

Hoewel deze specificatie op zichzelf wel nuttig is, specificeren fabrikanten dit niet tot nauwelijks. Dat betekent voor ons heel wat Google werk om erachter te komen wat een telefoon nou precies heeft en zelfs dan hebben we nog niet alles te pakken. Van enkele bekende series van telefoons/tablets is dit wel bekend en eenvoudig op te zoeken, maar dan zitten we met een half gevulde spec waardoor ook het filter niet goed bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:30
Ik heb liever bij de helft "onbekend" en bij de helft de daadwerkelijke waarde dan dat het nergens bij staat :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Mattie112 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:16:
Ik heb liever bij de helft "onbekend" en bij de helft de daadwerkelijke waarde dan dat het nergens bij staat :)
En wij liever niet ;) Niet dat wij 100% ingevuld willen hebben (dat willen we op zich wel, maar dat is vrijwel onmogelijk :p), maar een groot deel moet wel in te vullen zijn. En dit is naar onze mening nou niet zo een heel belangrijke specificatie dat we er extra tijd in gaan steken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glaanie schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:19:
[...]

En wij liever niet ;) En dit is naar onze mening nou niet zo een heel belangrijke specificatie dat we er extra tijd in gaan steken :)
Maar nu ga ik bijvoorbeeld naar een festival, op vakantie, stappen. En ik wil niet mijn iPhone meenemen, maar wel bereikbaar zijn. Welke cheap a$$ nokia/samsung heeft dan een micro-simkaart slot. Bijna alle cheapo telefoons hebben namelijk nog de 'traditionele' simkaart.

Dus in mijn optiek is 't wel een nuttige feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Ik snap het punt wel; ik heb het mij ook een paar keer afgevraagd toen ik hier naar bepaalde telefoons zocht. Maar als een leverancier dit niet in zijn template (krijgt Tweakers templates aangeleverd, gewoon een gok) vermeld, lijkt het mij ook een onbegonnen zaak om het overal bij te gaan zoeken.

Ik los het op door gewoon simpelweg het telefoonmodel door een zoekmachine te gooien, komt uiteindelijk vanzelf wel boven water (meestal bij de site van de fabrikant zelf)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:54:
[...]

Maar nu ga ik bijvoorbeeld naar een festival, op vakantie, stappen. En ik wil niet mijn iPhone meenemen, maar wel bereikbaar zijn. Welke cheap a$$ nokia/samsung heeft dan een micro-simkaart slot. Bijna alle cheapo telefoons hebben namelijk nog de 'traditionele' simkaart.

Hehe "Traditionele" je wil graag details zien en je kan geeneens de naam erbij bedenken die je dan in de details zou willen zien :P en wat voor jou traditioneel is hoeft voor een jongen van 14 die alleen maar iphones is gewend iets anders. Noem het beest bij zijn naam.
(nofi)

Afbeeldingslocatie: http://www.mecworld.co.za/cmrp/cmrp/hidden/phone/sim-card-formats.jpg

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:54:
[...]

Dan neem je een adaptertje van een paar cent, is dat probleem ook opgelost.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ook een zoekopdracht als deze levert je al snel flink wat modellen op die aan zo'n eis voldoen.

Mijn eerste mobieltje was een Siemens S3 Com die ook zo'n credit card formaat SIM bevatte. :p Als ik daar nu op Google dan kom ik allemaal telefoons op eBay tegen die als "Vintage" en "Collectible" worden aangeduid. Ik wist niet dat ik nog een antiquiteit in bezit heb (ergens op zolder in een doos). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 14:16

Hedva

Blobfish

Ik zou het zelf ook fijn vinden als ik kon zien. Misschien niet eens als filter in het begin maar wel gewoon als ik een telefoon aanklik in de pricewatch. Als er later genoeg ingevoerd zouden zijn kan er altijd nog een filter van gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Edit: Ik wil graag kunnen filteren op simkaartgrootte. Ik weet niet zeker of dat drie jaar geleden ook al werd bedoeld, want ondertussen staat het wel bij de specificaties.

Ik liep hier gisteren ook tegenaan. Ik snap de argumenten die bijna drie jaar geleden werden gegeven, maar wellicht dat de fabrikanten ondertussen duidelijker aangeven wat de simkaart grootte is? Ik zie namelijk bij heel wat telefoons de simkaart-grootte wel in de specificaties staan.

Hierboven wordt ook aangegeven dat Google een hoop informatie biedt over simkaart-groottes maar het makkelijkst is natuurlijk als ik in de Pricewatch al mijn features kan selecteren :)

Idem voor de suggestie om een adapter te kopen zodat de simkaart altijd past. Er zijn wel meer opties die ik in de Pricewatch kan aanklikken die ook op te lossen zijn met kabels, verlengstukken etc., maar dat wil niet zeggen dat ik er niet op wil kunnen zoeken.

(Casus in deze: Android smartphone, <€150,-, nanosim. Dat waren eigenlijk al mijn eisen, maar dat laatste ging dus niet.)

[ Voor 9% gewijzigd door Hafermaut op 05-04-2016 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Hafermaut schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:29:
Edit: Ik wil graag kunnen filteren op simkaartgrootte. Ik weet niet zeker of dat drie jaar geleden ook al werd bedoeld, want ondertussen staat het wel bij de specificaties.

Ik liep hier gisteren ook tegenaan. Ik snap de argumenten die bijna drie jaar geleden werden gegeven, maar wellicht dat de fabrikanten ondertussen duidelijker aangeven wat de simkaart grootte is? Ik zie namelijk bij heel wat telefoons de simkaart-grootte wel in de specificaties staan.

Hierboven wordt ook aangegeven dat Google een hoop informatie biedt over simkaart-groottes maar het makkelijkst is natuurlijk als ik in de Pricewatch al mijn features kan selecteren :)

Idem voor de suggestie om een adapter te kopen zodat de simkaart altijd past. Er zijn wel meer opties die ik in de Pricewatch kan aanklikken die ook op te lossen zijn met kabels, verlengstukken etc., maar dat wil niet zeggen dat ik er niet op wil kunnen zoeken.

(Casus in deze: Android smartphone, <€150,-, nanosim. Dat waren eigenlijk al mijn eisen, maar dat laatste ging dus niet.)
Ik heb de filters voor Simkaartslot 1 en 2 (heb ik hernoemd, want deze heetten Simkaart 1 en 2) aangezet, er kan dus per direct op gefilterd worden. Helaas blijkt wel dat het aantal Android telefoons onder de 150 euro met een nano simkaartslot op 1 vinger te tellen is: http://tweakers.net/categ...rF1uooGRuZIIubm5hbAMVrawE. Er staan een heleboel telefoons bij met "Wordt verwacht", deze zijn nieuw en hebben nog geen prijs. Maar als ik zo naar die specs kijk, zullen de meesten (zo niet alles) boven de 150 euro uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Wat een snelle en positieve (re)actie! Top! (En jammer voor mij dat in dit geval de combinatie van filters weinig oplevert :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nou kan het mij erg weinig schelen wat voor formaat sim er in mijn toestel zit. De enige reden die ik kan bedenken voor deze wens is dat je al een bepaald formaat sim hebt. Maar dat is heel erg makkelijk op te lossen met een adaptertje van €0,25.

Met gratis verzending vanuit China. Fantastisch. :+

Ik gebruik overigens ook net zo makkelijk de uitdrukbare stukjes waar de sim zelf in kwam. Als je die tenminste niet kapot hebt gemaakt bij het verwijderen van het gewenste formaat. Klemt goed genoeg. Zit het eenmaal opgesloten in de sim-slot dan kan de sim niet meer uit het omhullende deel schieten.
Pagina: 1