Tweedehands NAS gezocht

Pagina: 1
Acties:

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-01 15:14
Hallo,

Ik ben van plan om na een half jaar een androidtv stick gebruikt te hebben, weer terug te gaan naar een raspberry pi met xbmc. Maar wil nu ook overgaan op een nas, omdat ik gek word van de kabels van de powered hub en de externe hd.

Ik zoek dus een NAS waar de raspberry mee overweg kan. En de NAS moet zo snel zijn dat de rasp alle films perfect moet kunne afspelen. Ik heb 720p/1080p films van max 6 gb. Het zou mooi meegenomen zijn als een film kopiëren van mijn laptop naar de nas, evensnel is als het kopiëren van een film van mijn laptop naar mijn externe samsung hd. Sneller mag natuurlijk ook haha.

Het budget is max 50eu. Zoals ik al zei moet het gaan om een tweedehands NAS. Nieuw zijn ze denk ik niet voor deze prijs te vinden.

Ik had al wat gevonden voor deze prijs ongeveer en dat was dan een 'iets' waarop je je externe hardeschijf op kom aansluiten. dat 'iets' sluit je dan weer aan je op je router. Je externe hardeschijf samen met dat 'iets' fungeert dan als een NAS. Weten jullie misschien wat ik bedoel? Volstaat dit ook? Of is een NAS toch wel beter?

MVG

Ibrahim

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik had al wat gevonden voor deze prijs ongeveer en dat was dan een 'iets' waarop je je externe hardeschijf op kom aansluiten. dat 'iets' sluit je dan weer aan je op je router. Je externe hardeschijf samen met dat 'iets' fungeert dan als een NAS. Weten jullie misschien wat ik bedoel?
Ja
Volstaat dit ook?
mischien, geen idee jij bent behoorlijk vaag "iets gevonden" kan alles zijn
Of is een NAS toch wel beter?
zie boven. ook de ene nas is niet de andere nas

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 21-12-2013 22:11 ]

Iperf

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:51
Een USB-kabel.
Een erg dure dan, dat wel...

NAS voor <50 euro. http://tweakers.net/categ...pWhgYGOiCFyam-iRVKVqYGtQA

[ Voor 7% gewijzigd door Miyamoto op 21-12-2013 22:12 ]

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:30
Ligt natuurlijk volledig aan je wensen. V&A aangeboden: Zyxel NSA320 is op zich prima, afhankelijk van je eisen! Fijne daaraan is dat je zowel een externe schijf als twee 3.5" schijven kan toevoegen. Prima perspectief dus.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hou er rekening mee dat als je een echte NAS pakt, je je externe disk daar niet met behoud van data in kunt zetten. NAS'en draaien over het algemeen op Linux en het eerste wat ze doen op een disk is er een Linux filesystem opzetten. Da's dus daaag data ;)

Wat je wel zou kunnen doen is een NAS kopen met een USB aansluiting en er dan 1 nieuwe disk in hangen. Daar installeer je het besturingssysteem van de NAS op. Vervolgens die USB disk aan de NAS hangen.

Maar dat red je al niet voor 50 euro. Wat je misschien wel 2e hands zou kunnen krijgen is zoiets: pricewatch: Synology USB Station 2
Daar hang je een USB schijf aan en dan ben je er ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-02 11:55
Ibrahim,

V&A aangeboden: Synology Disk Station DS110j

Probeer bovenstaande eens. Misschien kun je een leuke deal sluiten voor €10/15 meer.
Dan heb je tenminste een Synology.

Heb er zelf 2. Zeer tevreden over :)

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

• ibiben95
De nassen die jullie me tonen zien er aardig tip top uit. Wist niet dat deze nassen in deze prijsklasse ook te vinden zijn. Kan ik op zulke nassen ook automatisch bittorent laten downloaden enzo. Of zit ik dan een prijsklasse hoger?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:44
Is bij elk type te vinden op de Synology website...

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• oyay
ibiben95 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 23:09:
De nassen die jullie me tonen zien er aardig tip top uit. Wist niet dat deze nassen in deze prijsklasse ook te vinden zijn. Kan ik op zulke nassen ook automatisch bittorent laten downloaden enzo. Of zit ik dan een prijsklasse hoger?
Jahoor ik heb een ds108j (een 2008 model) en daar kan ik ook mee downloaden. Echter gebruik ik deze alleen voor remote backup.

Ik zeg ga voor die synology :)

• ibiben95
DUS

Met mijn budget van 50 eu kan ik een NAS kopen die overweg kan met de raspberry en waarvan ik full hd kan streamen zonder sotteren.

mooi,

Dankjulliewel voor jullie hulp. Extra

• ibiben95
DUS

Met mijn budget van 50 eu kan ik een NAS kopen die overweg kan met de raspberry en waarvan ik full hd kan streamen zonder sotteren.

mooi,

Dankjulliewel voor jullie hulp. Extra tips van advertenties zou natuurlijk mooi zijn.

• oyay
ibiben95 schreef op zondag 22 december 2013 @ 12:44:
DUS

mooi,

Dankjulliewel voor jullie hulp. Extra tips van advertenties zou natuurlijk mooi zijn.
Yup dat kan.

Maar nogmaals probeer echt een Synology te nemen. Zul je geen spijt van krijgen :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Naast dat er in dit topic, naar mijn idee genoeg informatie te vinden is wat elke NAS aan functies heeft en waar deze wel- of juist niet goed in is, hoort dit topic meet thuis in het CAA-subforum. Aan de TS ik zou zeggen kijk wat er in jouw prijsrange beschikbaar is in de Pircewatch en Vraag&Aanbod en zoek de informatie van de gevonden NAS devices op in dit forum.

Verder een kleine verhuizing naar CAA

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• ibiben95
Dankjewel voor de tip. Maar ik ga denk ik toch geen nas aanschaffen. Een hardeschijf van 2 tb is al meer dan 50 eu. Dan is t al gauw toch echt een te duur grapje.

Toch bedankt voor jullie hulp!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

8)7 |:(
Nofi, maar als je daar meteen aan had gedacht had dat iedereen een hoop gescheeld :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ibiben95
Ja sorry, ik snap de irritaties van jullie kant. Ik voel me nu ook wel een beetje dom..
Pagina: 1