Balen! Krijg Multi-room niet aan de praat op een Maranz :-(

Pagina: 1
Acties:

• Oysterhoys
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-12-2024
Hoi,
Heb echt goed gelezen en alles geprobeerd ( of toch niet ) maar krijg het niet voor elkaar.
Of die kanalen zijn kapot op mijn 2e hands Maranz SR5002
Iemand ervaring met die interface/menu van dergelijke Maranzen?
Voor die Multi room had ik hem onder meer nou juist gekocht :-(

A friend is one who knows us, but loves us anyway.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:57
Wat heb je al geprobeerd want ik dacht dat dit type alleen multi-room uitgang heeft op line-niveau dus niet versterkt. Heeft dus wel een versterkte multi-room echter je moet de surround-back opofferen.

Heb je in het menu multi-room ingeschakeld en surround-back op none.

Handleiding pag. 31.
http://marantz.co.uk/DocumentMaster/UK/dfu_SR5002N.pdf

[ Voor 51% gewijzigd door leonbong op 21-12-2013 14:21 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:03
Check even goed de handleiding, vaak zijn het van die 'verborgen specs' dat enkel een analoge bron voor 2nd room kan worden gebruikt.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Oysterhoys
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-12-2024
Bedankt mannen, ik ontdekte het op de marantz site, stond volgens mij niet in de handleiding,
Inderdaad ShittyOldMan, alleen analoge bronnen.
Ik had alles goed gedaan, daarom werd ik erook zo gek van, dat het niet werkte.
En nu ik het aan het werk krijg, merk ik ook een delay, heel irritant, vanuit de keuken een nagalm naar de woonkamer.
Dan toch maar de A + B speakers optie toepassen, laten alleen mijn speakers nou net allemaal 6 Ohms hebben, wat met gebruik A+B niet kan op het ding.
Beetje verkeken op dit apparaat, mooi geluid, maar dit soort dingen wel beperkt.
Zou een firmware misschien dat op kunnen lossen ? Zal wel niet, het is geen PC of zo.
Nogmaals dank, voor de hulp!

A friend is one who knows us, but loves us anyway.

• ShittyOldMan
Ik zit met iets soortgelijks, ik kan geen spdif ingang laten horen en een andere hdmi video bron laten zien (bijv. een cd speler terwijl je de tv decoder blijft kijken), video schakelen werkt alleen met analoge videobronnen. Model 5007 uit m'n hoofd, vrij recent, maar je broek zakt af als je er achter komt dat zoiets simpels niet kan...

Verwijderd

Nieuwe input selectie maken waarbij je als videobron je HDMI kiest en bijbehorende audiobron de cd speler?

• ShittyOldMan
Dan vervalt de videobron voor de andere input waar je 'm ook wilt hebben (bijv. de decoder of bluray input waarbij je ook audio via hdmi wilt), je kunt maar 1 combinatie maken en audio en video is enkel los van elkaar te schakelen met analoge bronnen (je weet wel, die uit 1996). Verklaart misschien ook waarom er nog steeds 12 gele tulp videoingangen achterop de receivers zijn te vinden.
Met een omweg heb ik het opgelost hoor, maar ik kijk wel uit voordat ik een nieuwe marantz/denon koop.

Pagina: 1