Zuinige *****coin miner die ook nog een beetje kan gamen.

Pagina: 1
Acties:

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:55
Ik wil een systeempje maken voor normaal gebruik waar ik ook nog een beetje op kan gamen (niet de zwaarste spellen maar wel op 2560*1440). Die zijn dagen doorbrengt met minen van virtuale valuta als ik er niet ben.

Mijn oog viel op deze combinatie:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1220LV2 Tray€ 173,14€ 173,14
1ASRock B75M-ITX€ 63,50€ 63,50
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 255,50€ 255,50
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 54,99€ 54,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 547,13

De cpu heeft een tdp van 17 watt maar zal wel ee nstukkie sneller zijn dan me huidige.
Het moederbord is een van de zuinigste van wat ik van deze thread begreep: Het grote zuinige server topic
De GPU is een zeer efficiente miner.
De voeding is zeer efficient bij laag verbruik ( <20% van de max capaciteit levels) omdat ik tijdens het computeren het minen denk ik pauzeer.

De 8GB ram en Intel SSD haal ik uit me huidige pc waarna ik het mini itx moederbord, de pentium g6950, nvidia GTS450 en goede 500 watt voeding naar de vraag en aanbod stuur.

Ik verwacht op cpu gebied iets betere prestaties te zien en op gpu gebied ook. Ik hoop er Titanfall mee te kunnen spelen komend jaar en dus winstgevend te kunnen minen.

Waar ik een beetje mee zit is dat er voor deze socket geen nieuwe cpu's meer uit zullen komen. Socket 1150 heeft echter nog geen cpu van deze zuinigheid.
Hebben jullie nog op of aanmerkingen of suggesties?

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:53
Hoezo neem je geen i3? Deze bijv: pricewatch: Intel Core i3 3220T Boxed
Hoger geklokt en ja dubbel TDP. Maar ben je er van bewust dat 17W TDP extra maximaal onder load is en dan nog maar aan het eind van het jaar ongeveer 38 euro is? Het verschil met de Xeon die je hebt geselecteerd heb je dus pas na 2 jaar eruit, mits continue full load ook nog eens, wat niet realistisch is omdat je alleen de GPU full load gaat draaien zoals je zei. Dus in werkelijkheid zal die i3 wellicht 10W verbruiken en evenveel als die Xeon die ook dan uit zn neus staat te vreten.

Stel mining vind je toch wel vet. Dan zit je zodadelijk met een mamaplank met maar 1 PCI-e slot. Dat is niet handig he?
De voeding is zeer efficient bij laag verbruik ( <20% van de max capaciteit levels) omdat ik tijdens het computeren het minen denk ik pauzeer.
De 360W is ook krap. Het kan, maar met de grafische kaart op load zit de voeding voorbij zijn meest efficiente stuk... dat namelijk tussen 50-75% zit. Load zal bij jou ongeveer 300W vragen schat ik zo... dat is dus ~84% en daar zal ie simpelweg minder efficiënt zijn.

En hoe vaak pauzeer je? Als je de intensity van de miner gewoon niet al te hoog zet kan je gewoon blijven werken op je computer. Daarbij gesproken, hoeveel uur per dag ben je van plan te minen en hoeveel uur per dag werk je erop? Stel dat de verhouding 70/30% is, dan vraag ik mij af of je perse een voeding moet nemen die onder idle load zeer efficient is. Het verbruik zal eerder gunstiger uitkomen als je de voeding baseert op de 70% van de tijd dat je dan op full load draait.

LGA1155 is verder nog prima en zeker beter (lees: sneller) dan je LGA1156. Daar zit serieus een merkbaar snelheidsverschil in, ook als je nu een i3 zal nemen t.o.v. de oude Pentium die je al had.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

TDP is het Maximale verbruik (thermal design power) van een processor. dit zegt dus niets over het gebruik bij 0-10% belasting. bij GPU-mining zal je ongeveer op die belasting zitten, m.a.w. ik ben het niet eens met je processorkeuze. zelf zou ik voor pricewatch: Intel Core i3 4130T Boxed gaan, aangezien deze geoptimaliseerd is voor lage belastingen; met een turbo om toch nog wat prestaties te krijgen. samen met de opvolger van de B75 klik krijg je dan een zuiniger systeem dan wat je nu probeert

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• svenk91
Nou ben ik toch blij dat ik het hier heb nagevraagd, bedankt jullie beiden. Ik ga weer verder uitzoeken wat er allemaal te doen is met deze aanraders.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:49
Ik zou helemaal geen overpriced T of LV processor nemen, tijdens idle (minen met de gpu) zal hij sowieso zo goed als niks verbruiken.

De G360 is ook bij 300-360W nog ontzettend efficient (91-92%), dus daarvoor hoef je geen duurdere voeding met hoger wattage op de sticker te nemen.
Wel hebben de meeste 400W+ versies 2 pcie stekkers, daardoor hoef je niet met verloopjes te werken voor de videokaart.
Ook wordt de G360 boven de 250W wat luider.

De 280X kaarten zijn helaas 'niet' leverbaar, ik heb er dus even een 7970 in gezet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4330 Boxed€ 111,30€ 111,30
1ASRock Intel H81 H81M-HDS€ 41,21€ 41,21
1XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation€ 242,30€ 242,30
1be quiet! Straight Power E9 400W€ 62,-€ 62,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 456,81

Review voeding: http://www.pc-experience.de/wbb2/thread.php?threadid=32537

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:53
Die XFX kaarten blijken niet de beste miners te zijn... verklaard ook direct waarom dat ASUS/MSI/Gigabyte/Sapphire zijn uitverkocht. Ze doen het wel... maar goed, zou er even over nadenken als je toch nieuw wilt kopen of je dan niet beter kunt wachten op een goed/beter presterend merk.

Systeemvoorstel van mitsumark is verder ook gewoon goed lijkt me. Als je zeker weet dat je het gaat houden op 1 kaart tenminste. Uitbreiding is bij deze set natuurlijk 0,0... zowel mbt voeding als sloten. Al zal een kaart ook wel werken op PCI-e x1.

• svenk91
Nieuwe pc besteld nu net na me vakantie (vandaar dat ik ook niet kon reageren, sorry daarvoor).

Ben voor dit gegaan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3420€ 56,70€ 56,70
1ASRock B85M-ITX€ 66,05€ 66,05
1Club3D Radeon R9 280X royalQueen€ 262,-€ 262,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 384,75

Ik blijf nog ff op me oude voeding tot ik precies uitgerekent heb hoe snel een zuinigere voeding zich terug gaat verdienen. Ik heb nog deze unit namelijk: productreview: OCZ StealthXStream 400W review door tHe_BiNk

De pentium is het geworden ten opzichtte van de I3's uit kosten overwegingen, maar die kan ik ooit nog wel upgraden (met een nieuwe generatie van intel preferabel) en zonder veel verlies doorverkopen. Het grootste verschil is 1MB minder L3 cache, geen hyperthreading en 10% lagere clock. Geen hyperthreading zou echter nog wel een klein beetje in de stroom schelen vermoed ik omdat het 2 idle kerntjes minder is weer, en ook is de prijs/kwaliteit wel beter zo ook.

De gpu werd een club3D door leverbaarheid en lengte. Ik zit namelijk met een mini-ITX case waar ik maar erg weinig ruimte overhoud zo. Ik mag nu al gaan beitelen/boren in me case voor extra luchtgaten bij me gpu denk ik. Me huidige gpu heeft de air intake precies voor de gaten in het zijpaneel (moederbord ligt plat) maar ik vrees dat hier een kwart van de air intake met maar 1cm tussenruimte tegen de wand aanloopt.

Die case is ook een belangrijke reden dat ik bij mini-itx wil blijven, anders mag ik ook een nieuwe case kopen. Daarnaast is het primair een alledaags gebruik systeem dat ook weer 3-4 jaar langs de nieuwe games kan draaien en was mining van secundair belang, daarom vond ik het openhouden van een optie voor meer kaarten van ondergeschikt belang.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:09
Je had ook voor € 18,25 ( incl. porto ) een ultra-low budget ATX kast kunnen kopen ;)

pricewatch: Dolphix Midi Tower 510 (Zwart)

Denk aan Airflow, ATX bord met evt. 3 PCI-e slots.
Pagina: 1