Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckeyluc
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik ben ook afgelopen week begonnen, heb gekozen voor een pyro mage maar ik lees net dat deze niet heel geschikt is voor een beginner.

Met de nieuwe update veel veranderd betreft classes?
Wat raden jullie aan om te gaan spelen, ik sta open voor elke class en type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:43
Thorval schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:15:
Heeft deze game een beetje een goede player base? Heb het nog nooit gespeeld, maar de free to play maakt deze game wel heel aantrekkelijk
Op steam staat dat er momenteel 1800 mensen in-game zijn (maar het is natuurlijk geen steam-only game). In ieder geval voldoende om wat te kiezen te hebben mbt endgame guilds :). Toen ik nog speelde waren er een stuk of 10 guilds bezig met de aller moeilijkste content (20man raids van type tier 2).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
7 Days of Patron time plus a Limited Edition: Merry Mink Trove filled with seasonal loot:

NRPG-6MQ7-NGJY-GRF9-RYGY

ik weet niet of iemand hier wat aan heeft maar ik post em gewoon.
Ik speel niet meer dus de eerste die em activeert heeft geluk.Natuurlijk zonde als ie niet gebruikt gaat worden

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Laatst online: 13-09 22:56

garathane

l'enfer, c'est les Autres

tooter schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:56:
7 Days of Patron time plus a Limited Edition: Merry Mink Trove filled with seasonal loot:

NRPG-6MQ7-NGJY-GRF9-RYGY

ik weet niet of iemand hier wat aan heeft maar ik post em gewoon.
Ik speel niet meer dus de eerste die em activeert heeft geluk.Natuurlijk zonde als ie niet gebruikt gaat worden
Ik heb hem gebruikt.Dank u _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Mooi om te zien dat ie gebruikt is !

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Heb Rift 3.1 weer even opgepakt. Er zijn een aantal positieve veranderingen die ik even wil delen.

Meer health
Het eerste is eigenlijk dat het hele HP systeem significant is aangepast. Iedereen heeft nu meer health. Officieel om het verschil tussen tanks en de rest te verkleinen.

Makkelijkere dungeons.
In de praktijk zijn hierdoor de Storm Legion dungeons voor level 50-60 ineens veel toegankelijker geworden. Ter indicatie; vroeger had een blauw gegearde level 60 "expert" tank 35.000 hp. Mijn level 52 rogue had nu 43.000 hp voor de "normal" versie. De tijd dat een "normal" storm legion dungeon dus langer duurde dan een expert is voorbij. Iedereen kan ze nu doen zonder gefrustreerd te raken.

Sidekicking
Het is nu mogelijk op te sidekicken naar het hoogste level in een groep. Een level 20 kan dus meespelen met een level 55 en krijgt dan zelf ook level 55. Dit concept wordt ook in dungeons toegepast. Hierdoor is iedereen altijd een level met 3. Dus een level 51 zal level 53 worden en een level 55 zal level 53 worden.

Nieuwe content
Nieuwe zone zit best goed in elkaar. Heel gedoe met onderwater en bubbels in dat water waar je gewoon kunt lopen. Aantal dungeons is wel beperkt tot 4 tijdens het levelen en 6 op level 65. Vooral de eerste dungeon zit heel goed in elkaar. Diverse mechanics lijken overgenomen te zijn van de pittige Grim Awakening raid van Rift 2.x. Dankzij 4 160% xp vials van 2 uur heb ik er totaal 16 uur over gedaan van level 60 naar 65. Circa 6 uur hiervan zit in dungeons voor de 'lol'.

Earring slots en planewater
Met de introductie van 3.0 zijn er Earring slots gekomen. Deze zijn echter standaard locked. Om deze vrij te spelen kan er betaald worden met 100.000 void stones (in-game currency). Hetzelfde geld voor de planewater attunement die nodig is voor sommige zeldzame gear. Het is ook mogelijk om dit in één keer te unlocken op alle characters door de Typhoon edition aan te schaffen (22,49).

Instant level 60
Er blijkt nu ook een mogelijkheid te zijn tot het aanschaffen van een Rift Nightmare edition met daarbij één instant level 60 boost. Deze kost 44,99 en bevat ook alles uit de eerder genoemde typhoon edition.

Nightmare rifts
Er is een nieuw soort zone event. De Nightmare rifts hebben een soort van onbeperkt aantal stages. Echter elke stage wordt steeds moeilijker en heeft een tijdslimiet. In de open wereld blijft men daarom meestal steken op stage 50. Een instanced versie met een "professionele" raid haalt momenteel rond stage 120. Er zijn ook stages met bazen (daar krijg je dan 10 minuten voor) en er zijn voldoende mechanics.

Negatieve dingen
Zonder connecties lijkt het mij lastig om direct aan de expert dungeons te beginnen. Er is namelijk een requirement van 3528 stats en 800 hit. Hiervoor had ik een stuk of 10 gecrafte blauwe items nodig. Deze grens is echter niet overbodig want de experts zijn echt pittig.

Verder is het ook even balen om geen Earring slots te krijgen (maar het is wel mogelijk om de experts te doen zonder die slots). Om je character te perfectioneren wordt het grinden of betalen.

Tot slot heb ik ook last van lag en freezes. Het lijkt erop dat de Duitse en Franse shards weer op hetzelfde cluster zijn gezet.

[ Voor 23% gewijzigd door sdk1985 op 27-02-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
De Rift infused edition met o.a. één instant level 60 character is nu met 50% korting te koop op steam: http://store.steampowered.com/app/324601/ . Loopt nog 42 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20
Storm Legion liep toch al tot lvl60? Toch jammer dat Trion niet mee gaat in die prijs, ik heb de non-steam versie die nog 45 euro is :(

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:56
Ben weer begonnen met Rift xD.
Tis altijd eventjes leuk en daarna een tijd niet meer :'(
Iemand die nu ook nog ff rift speelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
/kick

Voor de mensen die zin hebben om de "oude/vanilla" weer eens te spelen dan kan dat vanaf vandaag :)
Go Back to Where It All Began! A brand new type of server is coming to RIFT on March 7. Are you ready to take a journey through RIFT’s history?

Over the years, nostalgia begins to waft its siren’s call, and we start to long for the good old days, when life was new and all possibilities lay before us. The RIFT Prime service is here to answer that call!

The first Prime server will return us to the launch of RIFT, when the level cap was 50 and all of the great Dragons awaited. Over time, we will unlock new content and levels together!

There are no boosts, no supply crates, no equipment, no bags on the RIFT Prime in-game store for credits; they will be offered for in-game currency. This is the world of RIFT before Free-to-Play
Ik weet dat er een hoop mensen waren die toentertijd veel speelden maar door diverse omstandigheden weg zijn gegaan.
Huidige Free to Play Rift is naar mijn mening zo goed als dood maar ik hoop toch dat deze subscripton server gaat slagen.

Wat mij wel opviel, zeg maar tegen viel, is dat de game nou niet echt geoptimaliseerd is in de afgelopen jaren (graphics en sound met name) Als je nu bijvoorbeeld WoW Legion gewent bent dan kan het wel even vies tegen vallen lol.

Ik ga in ieder geval een "trip down memory lane" maken, al is het misschien maar voor een maandje :)

Meer info :

http://www.trionworlds.co...rime-launch-march-7-2018/

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 12:31
Iusedto schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:12:
/kick

Voor de mensen die zin hebben om de "oude/vanilla" weer eens te spelen dan kan dat vanaf vandaag :)

[...]

Ik weet dat er een hoop mensen waren die toentertijd veel speelden maar door diverse omstandigheden weg zijn gegaan.
Huidige Free to Play Rift is naar mijn mening zo goed als dood maar ik hoop toch dat deze subscripton server gaat slagen.

Wat mij wel opviel, zeg maar tegen viel, is dat de game nou niet echt geoptimaliseerd is in de afgelopen jaren (graphics en sound met name) Als je nu bijvoorbeeld WoW Legion gewent bent dan kan het wel even vies tegen vallen lol.

Ik ga in ieder geval een "trip down memory lane" maken, al is het misschien maar voor een maandje :)

Meer info :

http://www.trionworlds.co...rime-launch-march-7-2018/
Ik kwam vorige week ergens een bericht tegen dat Rift vanilla eraan zat te komen, en tot mijn verbazing was het zelfs al begonnen! Voorheen heb ik ooit Rift aangeschaft (€5 voor een pakket waarbij je allemaal ingame items kreeg), maar verder heb ik de game nooit echt gespeeld. Een vriend en ik hebben besloten om de game is uit te proberen, en tot onze verbazing is het best leuk :D. De combat werkt goed, quests zijn leuk om te doen, en de muziek is ook best tof.

Wat zijn de goede dingen aan de game:

- Combat en Classes zijn erg leuk om te customizen. Je kan zien waar ArcheAage hun class system vandaan hebben gehaald. Op dit moment ben ik een Cleric. Wanneer ik solo content doe ben ik Inquisitor, en in dungeons Heal ik vooral. Ik zit nog te twijfelen wat ik met de end-game ga doen, DPS of healer.
- Het lopen is best plezierig om te doen. Ik weet niet of er flying mounts in de game zitten, maar om iedereen overal te zien is erg leuk. Wanneer er een Rift wordt geopend kom je ook heel erg veel players tegen. Deze aantallen (bij elkaar) heb ik van mijn levensdagen nog nooit in WoW gezien.

Daarnaast zijn er nog wel meer leuke dingen. De graphics zijn wat mij betreft goed genoeg, het geeft wel een nostalgisch gevoel, maar ik kan snappen dat sommigen de graphics outdated vinden.

Wat kan er beter:

- Inderdaad, de optimalisatie. Deze is in drukke gebieden erg slecht. Soms heb je gewoon 20 FPS, wat hedendaags toch niet echt meer kan. De optimalisatie mis je toch wel veel in vergelijking met WoW. De combat (is goed, maar niet zo vloeiend als WoW), steden, etc. zijn goed, maar als je het vergelijkt met WoW, dan hebben de devs hier weinig tijd in gestoken.

Professions etc. heb ik nog niet geprobeerd, maar daar ik ga ik mij binnenkort is in verdiepen. Verder moet ik nog kijken wat ik van de rest van de game vindt, maar voor nu is het erg leuk. En het komt natuurlijk ook omdat ik de game nog niet echt eerder heb gespeeld.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
Ik heb de originele Rift altijd gespeeld totdat ze free to play gingen.
Toen ik een tijd terug las over Rift Prime had ik zo iets van "dat ga ik zeker weer eens proberen"

Na de launch van Prime is er een update geweest en nu zijn de graphics weer redelijk te doen. Optimalisatie is wat minder. (eigenlijk gewoon slecht)

Game bevalt elke dag weer wat beter.
Gisteren wilde ik even een uurtje spelen en daarna WoW gaan spelen maar uiteindelijk heb ik gewoon een dikke 4 a 5 uur in Rift Prime doorgebracht lol :)
Level nu een Tank cleric.

Hoe lang ik deze game nog blijf spelen weet ik echt nog niet maar voorlopig vermaak ik mee er uitstekend mee. En dat voor 13 euro :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Iusedto schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:09:
Ik heb de originele Rift altijd gespeeld totdat ze free to play gingen.
Toen ik een tijd terug las over Rift Prime had ik zo iets van "dat ga ik zeker weer eens proberen"

Na de launch van Prime is er een update geweest en nu zijn de graphics weer redelijk te doen. Optimalisatie is wat minder. (eigenlijk gewoon slecht)

Game bevalt elke dag weer wat beter.
Gisteren wilde ik even een uurtje spelen en daarna WoW gaan spelen maar uiteindelijk heb ik gewoon een dikke 4 a 5 uur in Rift Prime doorgebracht lol :)
Level nu een Tank cleric.

Hoe lang ik deze game nog blijf spelen weet ik echt nog niet maar voorlopig vermaak ik mee er uitstekend mee. En dat voor 13 euro :)
Super tof :D. Ik heb precies hetzelfde. Speelde tot nu toe vaak WoW, en de laatste tijd eigenlijk Black Desert Online. Maar vanwege drukte is Rift nu toch iets leuker om te spelen, omdat daar de druk minder hoog is.

Gisteren 3 professions opgepakt, Butchering, Armorsmithing en Mining. Op het internet zie je dat iedereen z'n favoriete professions heeft, maar zelf toch maar gekozen voor de bovenstaande.

Denk dat ik vandaag level 20 kan worden, en dan ga ik naar de nieuwe area.

De Inquisitor spec begint ook steeds leuker te worden, het lijkt bijna wel op de Shadow Priest class van WoW. Lekker veel dotten en af en toe een damage spell casten :P.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flufsor
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 21:33
Valt de lag wat mee aangezien er geen eu server is en ook niet direct gepland is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Flufsor schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:58:
Valt de lag wat mee aangezien er geen eu server is en ook niet direct gepland is?
De ene avond is het beter te doen dan de andere, gisteren was het slecht bijvoorbeeld.
Server is ook bomvol dus dat zal ook niet helpen. Heb gemiddeld rond de 150 dacht ik.
Als melee is dat lastig eerlijk gezegd, als caster is het te doen.

Hoop echt dat er een EU server komt want alhoewel ik met volle teugen geniet van deze ervaring is het feit dat er geen EU server is een zeer slechte zaak imo.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Flufsor schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:58:
Zoals lusedto aangeeft, de ene keer is het erger dan de andere keer. Ik moet wel zeggen, het is niet zo erg dat het onspeelbaar is. Maar soms tijdens het casten van spells heb je een seconde waarbij er niets gebeurd. Ik ben erg benieuwd of dit zo blijft, het heeft er ook wel mee te maken dat de gehele game niet goed geoptimaliseerd is. Als je naar een nieuwe release van een WoW-expansion kijkt is het in het begin ook altijd slechter dan later in de expansion, wellicht speelt dat hier ook nog een rol.

Maar van de week heb ik wel even PvP gedaan, maar hier had ik verder geen last van lagg o.i.d.

Zelf ben ik toch voornamelijk bezig met levelen, dus echte PvE of PvP content doe ik nog niet echt (op dungeons na), dus dan heb ik het toch zelf minder in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:50

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

ook weer eens begonnen.
In het begin wel gespeeld tot +- level 45...

Toen eigenlijk gestopt.

Nu weer eens opnieuw begonnen.
Nog wel op de free to play servers.

Is prime zo veel leuker nu ?

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Gebruik de cross shard chat om te chatten met mede tweakers.
Voer éénmalig de volgende tekst in het chatvenster: /join GoT@Gelidra