Heb Rift 3.1 weer even opgepakt. Er zijn een aantal positieve veranderingen die ik even wil delen.
Meer health
Het eerste is eigenlijk dat het hele HP systeem significant is aangepast. Iedereen heeft nu meer health. Officieel om het verschil tussen tanks en de rest te verkleinen.
Makkelijkere dungeons.
In de praktijk zijn hierdoor de Storm Legion dungeons voor level 50-60 ineens veel toegankelijker geworden. Ter indicatie; vroeger had een blauw gegearde level 60 "expert" tank 35.000 hp. Mijn level 52 rogue had nu 43.000 hp voor de "normal" versie. De tijd dat een "normal" storm legion dungeon dus langer duurde dan een expert is voorbij. Iedereen kan ze nu doen zonder gefrustreerd te raken.
Sidekicking
Het is nu mogelijk op te sidekicken naar het hoogste level in een groep. Een level 20 kan dus meespelen met een level 55 en krijgt dan zelf ook level 55. Dit concept wordt ook in dungeons toegepast. Hierdoor is iedereen altijd een level met 3. Dus een level 51 zal level 53 worden en een level 55 zal level 53 worden.
Nieuwe content
Nieuwe zone zit best goed in elkaar. Heel gedoe met onderwater en bubbels in dat water waar je gewoon kunt lopen. Aantal dungeons is wel beperkt tot 4 tijdens het levelen en 6 op level 65. Vooral de eerste dungeon zit heel goed in elkaar. Diverse mechanics lijken overgenomen te zijn van de pittige Grim Awakening raid van Rift 2.x. Dankzij 4 160% xp vials van 2 uur heb ik er totaal 16 uur over gedaan van level 60 naar 65. Circa 6 uur hiervan zit in dungeons voor de 'lol'.
Earring slots en planewater
Met de introductie van 3.0 zijn er Earring slots gekomen. Deze zijn echter standaard locked. Om deze vrij te spelen kan er betaald worden met 100.000 void stones (in-game currency). Hetzelfde geld voor de planewater attunement die nodig is voor sommige zeldzame gear. Het is ook mogelijk om dit in één keer te unlocken op alle characters door de Typhoon edition aan te schaffen (22,49).
Instant level 60
Er blijkt nu ook een mogelijkheid te zijn tot het aanschaffen van een Rift Nightmare edition met daarbij één instant level 60 boost. Deze kost 44,99 en bevat ook alles uit de eerder genoemde typhoon edition.
Nightmare rifts
Er is een nieuw soort zone event. De Nightmare rifts hebben een soort van onbeperkt aantal stages. Echter elke stage wordt steeds moeilijker en heeft een tijdslimiet. In de open wereld blijft men daarom meestal steken op stage 50. Een instanced versie met een "professionele" raid haalt momenteel rond stage 120. Er zijn ook stages met bazen (daar krijg je dan 10 minuten voor) en er zijn voldoende mechanics.
Negatieve dingen
Zonder connecties lijkt het mij lastig om direct aan de expert dungeons te beginnen. Er is namelijk een requirement van 3528 stats en 800 hit. Hiervoor had ik een stuk of 10 gecrafte blauwe items nodig. Deze grens is echter niet overbodig want de experts zijn echt pittig.
Verder is het ook even balen om geen Earring slots te krijgen (maar het is wel mogelijk om de experts te doen zonder die slots). Om je character te perfectioneren wordt het grinden of betalen.
Tot slot heb ik ook last van lag en freezes. Het lijkt erop dat de Duitse en Franse shards weer op hetzelfde cluster zijn gezet.
[
Voor 23% gewijzigd door
sdk1985 op 27-02-2015 16:49
]