Sinds paar dagen heb ik de game DayZ gekocht, en merkte dat alles traag en moeizaam ging op high quality. Op normal wilt het wel lukken maar je merkt nog steeds dat het niet helemaal is wat het moet zijn. Dus ik dacht dat het zo wel tijd voor een nieuwe pc is of een upgrade.
- Ik wil met mijn systeem games op high quality kunnen spelen voor aankomend jaar of 2 (bij een upgrade),
- Budget is rond de 500 - 800 euro maar zo laag mogelijk is altijd mooi meegenomen.
Mijn huide systeem:
- ASRock 880GMH
- AMD Athlon II X3 445
- 4 GB RAM
- 55 GB ssd
- 465 GB hdd
- ATI Radeon HD 5770
Naar mijn gevoel doet mijn huidige systeem het nog prima, maar de nieuwere games beginnen een beetje moeizaam te gaan. Ik volg de pc wereld al een tijdje niet meer en heb geen idee hoe mijn systeem ervoor staat en hoe lang deze nog mee kan.
Hopelijk zouden jullie me een mening kunnen geven over de staat van mijn systeem en of ik beter een nieuwe pc kan aanschaffen of upgraden van paar componenten.
EDIT: Na het een en ander bekeken te hebben dacht ik het volgende aan te schaffen
Vervolgens heb ik nog een ssd van 60 GB, hdd van 465 GB, 2 x 2GB RAM en een voeding van 500 W uit mijn huidige systeem die ik ga gebruiken. Is dit een beetje redelijk?
- Ik wil met mijn systeem games op high quality kunnen spelen voor aankomend jaar of 2 (bij een upgrade),
- Budget is rond de 500 - 800 euro maar zo laag mogelijk is altijd mooi meegenomen.
Mijn huide systeem:
- ASRock 880GMH
- AMD Athlon II X3 445
- 4 GB RAM
- 55 GB ssd
- 465 GB hdd
- ATI Radeon HD 5770
Naar mijn gevoel doet mijn huidige systeem het nog prima, maar de nieuwere games beginnen een beetje moeizaam te gaan. Ik volg de pc wereld al een tijdje niet meer en heb geen idee hoe mijn systeem ervoor staat en hoe lang deze nog mee kan.
Hopelijk zouden jullie me een mening kunnen geven over de staat van mijn systeem en of ik beter een nieuwe pc kan aanschaffen of upgraden van paar componenten.
EDIT: Na het een en ander bekeken te hebben dacht ik het volgende aan te schaffen
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 156,49 | € 156,49 |
| 1 | Asus B85M-E | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 48,- | € 48,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 445,44 | |
Vervolgens heb ik nog een ssd van 60 GB, hdd van 465 GB, 2 x 2GB RAM en een voeding van 500 W uit mijn huidige systeem die ik ga gebruiken. Is dit een beetje redelijk?
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2013 15:06 ]