• eXtreaL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:59
Ik heb sinds een aantal weken een ASUS R9280X-DC2T-3GD5. Ik ben er tot nu toe over het algemeen tevreden over, echter heb ik vrij regelmatig last van artifacts. Dit is niet alleen in spellen, maar soms ook tijdens het streamen van filmpjes en dergelijke.

In Battlefield 4 komt dit het meest voor, hier heb ik voornamelijk models die zichzelf uitrekken (http://bit.ly/IVWEd2). In Team Fortress 2 had ik vandaag een klein vierkantje in de linkerhoek, het zag er ongeveer uit als een QR code. Dit komt meestal een keer of twee per dag voor, ik herstart dan mijn game/applicatie en het is weg.

Zou dit een fout kunnen zijn in de beta drivers of is er iets aan de hand met mijn videokaart?

Thanks!
eXtreaL

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:07
Misschien een domme vraag, maar heb je de nieuwste 13.12 driver? http://support.amd.com/en...desktop?os=Windows+7+-+64

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-01 12:09
Oh, 13.12 is eindelijk uit :)
Koste even 3 maanden....

Welke browser gebruik je en heb je hardware acceleratie aanstaan?
FF staat erom bekend niet goed HA te kunnen gebruiken met AMD kaarten....

• eXtreaL
Ik heb Windows 8, dus ik draai 13.11 beta 9.5. Dit is de nieuwste driver voor Windows 8 64 bit.
DCG909 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 23:44:
Oh, 13.12 is eindelijk uit :)
Koste even 3 maanden....

Welke browser gebruik je en heb je hardware acceleratie aanstaan?
FF staat erom bekend niet goed HA te kunnen gebruiken met AMD kaarten....
Ik gebruik Chrome, dus hwaccel staat default aan. Het zou niet aan de browser kunnen liggen, aangezien ik de artifacts niet alleen in mijn browser krijg maar ook in spellen.

• D4NG3R
  • Laatst online: 02-02 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

.12 is gewoon uit voor Win8?

http://support.amd.com/en...desktop?os=Windows+8+-+64

Hoe vallen je temperaturen uit? Die kaarten schijnen nogal warm te worden..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• eXtreaL
D4NG3R schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:51:
.12 is gewoon uit voor Win8?

http://support.amd.com/en...desktop?os=Windows+8+-+64

Hoe vallen je temperaturen uit? Die kaarten schijnen nogal warm te worden..
Als ik zo thuis ben zal ik mijn temperaturen checken. De laatste keer dat ik dit checkte zat ik rond de 70 graden, wat bij mijn kaart normaal schijnt te zijn tijdens full load.

edit: ik zie de drivers nu wel, ik zag net alleen een verification tool van v13.12

[ Voor 22% gewijzigd door eXtreaL op 19-12-2013 21:44 ]

• AccessDenied
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik heb sinds een 2 maanden dezelfde kaart en had precies dezelfde problemen. Ik ben er achter gekomen dat er een ontwerpfout is bij deze kaart. Er zijn namelijk 4 VRAM modules die niet gekoeld worden. Het resultaat daarvan is dat deze te warm worden en dan artefacts gaan veroorzaken.
Als ik de snelheid van mijn geheugen met GPUtweaker terugzet naar 5000MHZ heb ik nergens last van.

Kijk eens naar ditr filmpje: YouTube: How to fix Matrix Platinum HD 7970 square artifacts. Ik heb die koellichaampjes besteld en ga ze hopelijk dit weekend plaatsen. Ben benieuwd.

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:07
Artifacts 280x

Zelfde probleem met die gehad, ongekoeld em overvolted geheugen is idd het probleem. Heb zelf gewoon RMA gestuurd

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

Ik heb ook problemen gehad met diezelfde kaart, overal geel-zwarte driehoeken, die flikkerden over het hele scherm. Kaart terug naar winkel gedaan en geld teruggekregen.

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Pagina: 1