Toon posts:

Artifacts 280x

Pagina: 1
Acties:

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:55
Dit is even balen zeg, ik wist al dat sommige 280x kaarten onstabiel waren door slecht VRAM. Kwam ik naar mijn koop achter.
Nu liep mijn kaart ~1 maand zonder problemen en vandaag ineens artifacts
Heb wel mijn cpu op 4.1GHz staan, maar het is erg onlogisch dat dit tot artifacts leidt
Heb gelukkig nog net Fraps kunnen starten en op de record knop kunnen drukken:
Dit zijn toch artifacts right?

Dus maar contact opnemen met de shop en een andere kaart nemen, heb liever geen 280x meer gezien de volgende wel eens hetzelfde kan gaan doen. GTX770 heeft naar mijn mening de weinig geheugen bandbreedte.

Blijft over een GTX780 of een R9290
Van de GTX780 weet ik zeker dat ze stabiel zijn, R9290 is wel sneller en goedkoper.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een R9290(aftermarket koeler only), ik wil er graag één die niet terugklokt onder load en niet al te veel kabaal maakt? Kan er nog weinig over vinden

Of zal ik "safe" spelen met een gtx780?

[Voor 4% gewijzigd door !mark op 04-02-2014 18:11]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:43

Thomg

Aww yiss

Gare voeding is ook mogelijk, voor je meteen de kaart als schuldige aanwijst.
De beste manier om uit te vinden of het aan de kaart ligt is door het in een andere pc te stoppen. Werkend.

[Voor 41% gewijzigd door Thomg op 20-01-2014 23:39]

• !mark
Lijkt me niet, de voeding is een Cooler Master V-series 700w, ook een maand oud.
En mijn oude HD5770 werkt goed in hetzelfde systeem.

En hij doet dit eens misschien maar eens per week, dat kun je lang testen in een ander systeem :'(

[Voor 28% gewijzigd door !mark op 20-01-2014 23:43]

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
low end card HD5770

High end card 280x

dat is appels met peren vergelijken

probeer anders even je 280x op 7970 clocks te zetten kijk of die het dan ook doet

want artifacts kunnen ook zijn door te hoge clocks

• !mark
Ik heb al geprobeerd op 850/1350(nog lager dan reference) geprobeerd, hetzelfde.

Drivers zijn up to date(13.12) en draait Windows 8.1.
Ook andere games doen hetzelfde

Edit:
Heb zojuist furmark gedraaid en stabiel, erg raar...

[Voor 52% gewijzigd door !mark op 20-01-2014 23:54]

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
!mark schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:48:
Ik heb al geprobeerd op 850/1350(nog lager dan reference) geprobeerd, hetzelfde.

Drivers zijn up to date(13.12) en draait Windows 8.1.
Ook andere games doen hetzelfde
nouja stuur hem terug en dan op je vraag 780 of 290 welke games speel je

als je veel bf4 speelt dan 290 als niet battlefield dan 780
prijs zal niet veel uitmaken tussen de 2 op het moment

en dan als nog als je op 1920/1080 speelt dan maakt het eigenlijk weinig uit 290/780 want dan kan je gewoon ultra spelen

ik kom met mijn 780 op 2560/1440 gewoon ultra spelen wel overclocked

• !mark
Speel heel veel soorten games.
Ik zit inderdaad op 1080p, de 780 heeft als voordeel dat hij stiller is.

En ik zie ook van de 290 threads over problemen enzo, denk dat die 780 dan toch beter is

[Voor 30% gewijzigd door !mark op 21-01-2014 00:12]

Anoniem: 472052

De R9 290 heeft ook nog mantle, maar we moeten nog zien hoe dat uitpakt. De beste op dit moment is volgens mij pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X, maar alleen leverbaar tegen €430 en de BF4 versie ook. De GTX 780 presteert echter ook niet slecht. Als je meteen een kaart nodig hebt zou je een GTX 780 van V&A kunnen halen, er staan een aantal best nieuwe van o.a. Asus en MSI voor €400. Ik zou met zowel een R9 290 en GTX 780 blij zijn :P

En in tests lijkt de GTX 780 inderdaad stiller (vergeleken met 290 met zelfde koeler)

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 472052 op 21-01-2014 00:27]

• !mark
Tweedehans kaart gaat niet lukken denk ik, waarschijnlijk kan ik bij de shop omruilen maar verwacht niet dat ik zomaar mijn geld terug krijg

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Had je je 280x overgeclocked?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• !mark
Heb de core wel eens overklokt gehad ja, maar deze artifacts zijn stock.
En de core is gewoon stabiel, het vram is niet helemaal lekker heb ik het idee

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:55
Heb je RAM gecheckt. Heb in het verleden meegemaakt dat dit ook voor artifact zorgde.

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:55
!mark schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 00:11:
Speel heel veel soorten games.
Ik zit inderdaad op 1080p, de 780 heeft als voordeel dat hij stiller is.

En ik zie ook van de 290 threads over problemen enzo, denk dat die 780 dan toch beter is
Ik zou op dit moment toch beter een 280x nemen. De AMD Radeon 280x is veel zuiniger in idle als een 780. Plus de next gen consoles(PS 4 en X-Box one) maken gebruik van AMD technologie wat in de toekomst waarschijnlijk betekend dat geporte games beter werken op AMD videokaarten.

• !mark
Zal morgen even een memtest draaien dan

Liever geen 280x, als je mijn probleem googled ben ik lang de enige, als ik bij AMD blijf ga ik voor een 290

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik heb mn 280xen ook overgeclocked en ondanks dat ik ze terugclockte en rebootte kreeg ik artefacts. Kan aan het vram of de oc liggen maar dat laatste lijkt me sterk aangezien ik de kaart weer had gereset...

Ik ga voor prijs/prestatie: 290 met stofzuiger 355
K blijf ff w8e 290 tri-x 390
Nvidia 780 400

K weet t ook nog niet maar neig naar tri-x

[Voor 26% gewijzigd door Frozen op 21-01-2014 00:37]

• !mark
Welke 280x heb jij?
Volgens google is het, het Vram wat niet lekker is. Downclocken helpt niet. En al zou het helpen als Asus 1070/1600 verkoopt, neem ik geen genoegen met 1070/1500. Klinkt misschien raar maar het is wel zo

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

!mark schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 00:40:
Welke 280x heb jij?
Volgens google is het, het Vram wat niet lekker is. Downclocken helpt niet. En al zou het helpen als Asus 1070/1600 verkoopt, neem ik geen genoegen met 1070/1500. Klinkt misschien raar maar het is wel zo
Had 2 msi en 1 asus. Bij beide hetzelfde.

• !mark
^Daarom geen nieuwe 280x meer voor mij, ze hebben het bijna allemaal lijkt het.
Hoe vaak ik heb jij deze artifacts?

Stofzuiger komt er bij mij niet in :).

• !mark
Denk dat ik voor de 290 sapphire tri x ga, komt er heel goed vanaf in reviews

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:53

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dit is nu meer aankoopadvies. -> CAA

!mark en polli_, let op het dubbelposten.

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:11
Nou krijg ik binnenkort mijn Asus R9 280x... :| Maar zijn die artifacts echt zo veel voorkomend?
Btw, ik ga niet overclocken.

Maar voorkom liever problemen, vandaag dat ik hier even post.

• !mark
Het is even belangrijk te weten of je de TOP versie hebt op niet, deze heeft overvolted vram en dit staat niet in contact met de heatsink van de GPU. Dit is op veel 280XDC2T onstabiel, zoals bij mij.
Ik had er een maand geen last van en nu regelmatig, heb ook regelmatig flickerende textures.
Als ik zo een beetje op andere forums lees, heeft deze kaart hier bij veel mensen last van, ook de vervanger naar RMA(daarom ga ik ook voor een r9290/gtx780).

Als je de TOP hebt zal ik heel alert zijn en zodra je ook maar iets ziet gelijk omruilen.
De gewone is niet overvolted en vind ik verder geen klachten over

• Hapkoek
Mooi, ik heb de gewone besteld. Pfoe opluchting. :X

• !mark
Dan is de kans waarschijnlijk nihiel, al zou ik wel even alert zijn op grafische afwijkingen. Maar die kans is vrij klein met de gewone.

• Hapkoek
Ja zal ik doen, ben zelf niet echt van het oc'en, maar zou dat het probleem ook kunnen veroorzaken? (Volgens mij is de gewone er ook niet echt voor geschikt.)

• !mark
Die gewone kun je best OC'en. Blijf alleen van de VRam snelheid af, anders krijg je waarschijnlijk hetzelfde als ik.
Als je er niet zo van bent Core voltage ook lekker laten voor het wat het is. En gewoon de Core Clock in stapjes van 10-20MHz omhoog gooien. Die van mij haalde 1210MHz.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

!mark schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:07:
Het is even belangrijk te weten of je de TOP versie hebt op niet, deze heeft overvolted vram en dit staat niet in contact met de heatsink van de GPU. Dit is op veel 280XDC2T onstabiel, zoals bij mij.
Ik had er een maand geen last van en nu regelmatig, heb ook regelmatig flickerende textures.
Als ik zo een beetje op andere forums lees, heeft deze kaart hier bij veel mensen last van, ook de vervanger naar RMA(daarom ga ik ook voor een r9290/gtx780).

Als je de TOP hebt zal ik heel alert zijn en zodra je ook maar iets ziet gelijk omruilen.
De gewone is niet overvolted en vind ik verder geen klachten over
Dus dat is de reden... ik had ook al het idee dat mijne het ramvoltage verhogen niet leuk vond.

• !mark
Wel raar dat jouw MSI kaarten het ook hebben, die niet zijn overvolted en lopen gewoon 1.5V

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 17:49

Saven

Administrator

Even een bump, mijn msi 280x oc had hier ook last van. nu bezig met retourprocedure
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee