LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Vreemd want ik heb wel dat de clocks dynamisch wordenAstennu schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:27:
13.12 had het niet. Dat werkte perfect.
Er staat op de site dat ze direct leverbaar zijn maar weet iemand of dat ook zo is
Niet dat je er 2 weken op moet wachten ...
Koop normaal altijd alles bij CD-Romland maar gezien zij er geen meer hebben liggen en de Sapphire bij Alternate goedkoper wa maar een keer vreemd gegaan
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Als dat daar staat dan is dat zodierkx36 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:50:
Vanochtend bij Alternate een Sapphire R9 290 Tri-X OC besteld![]()
Er staat op de site dat ze direct leverbaar zijn maar weet iemand of dat ook zo is
Koop normaal altijd alles bij CD-Romland maar gezien zij er geen meer hebben liggen en de Sapphire bij Alternate goedkoper wa maar een keer vreemd gegaan![]()
Anders heb ik er nog 1 bij de mycom liggen voor je
[ Voor 14% gewijzigd door Frozen op 02-02-2014 17:39 ]

Tortelli schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:58:
Noem mij cheapass maar ik ga geen €5 extra betalen omdat jij de kaarten dubbel besteld heb![]()
.
Ik heb ze nog niet betaald en de goedkoopste in de pw die leverbaar is is 4 euro duurder. Kan je 4 euro besparen
Ik kan ze zo cancellen dus voor mij maakt het geen verschil. Dus dan bespaart een tweaker 4 euro en ik maak 5 euro
@hieronder
De tweaker en ik profiteren er beide van dus ik snap het probleem niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Frozen op 03-02-2014 14:47 ]
Dit soort handel kan toch niet de bedoeling zijn van Tweakers, door dit soort acties begint het hier steeds meer op Marktplaats te lijken
[ Voor 23% gewijzigd door DON PAPA op 02-02-2014 20:55 ]
Heb zojuist de Sapphire 290 Tri-X BF4 besteld
http://azerty.nl/8-5829-6...re-r9-290-tri-x-4-gb.html
[ Voor 11% gewijzigd door Lekiame op 03-02-2014 14:44 ]
Ik dacht dat je de order kon doorverkopen voor 450,- ?msmeenge schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:41:
Ik heb mijn order betreffende de Gigaybte 290X BF4 van 417,00 geannuleerd. Net contact gehad met Azerty, de leverdatum schijnt van 5 februari te worden gewijzigd naar 17 februari(wat mij te lang duurt). Dit is schijnbaar hun tactiek om mensen de kaart te laten annuleren.
Heb zojuist de Sapphire 290 Tri-X BF4 besteldMorgen binnen!
http://azerty.nl/8-5829-6...re-r9-290-tri-x-4-gb.html
[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
Ik heb destijds toch besloten te wachten tot 5 februari, maar 17 duurt me echt te lang en dit alternatief is natuurlijk helemaal geweldig.Jaapoes schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:51:
[...]
Ik dacht dat je de order kon doorverkopen voor 450,- ?
Zo zie je maar, nu krijg je er helemaal niets voormsmeenge schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:14:
[...]
Ik heb destijds toch besloten te wachten tot 5 februari, maar 17 duurt me echt te lang en dit alternatief is natuurlijk helemaal geweldig.
Ik heb de mijne een week geleden ook bij Alternate ghaald, was de volgende dag in huisdierkx36 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:50:
Vanochtend bij Alternate een Sapphire R9 290 Tri-X OC besteld![]()
Koop normaal altijd alles bij CD-Romland maar gezien zij er geen meer hebben liggen en de Sapphire bij Alternate goedkoper wa maar een keer vreemd gegaan![]()
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
Op 10 december een bestelling geplaatst voor de Asus R9280X-DC2T-3GD5. De kaart was toen in stock maar ging tijdens de betaling (vooruitboeking) naar een status van 10+ dagen levertermijn.
Op 6 januari een mailtje gekregen dat de kaart op 21 januari binnen zou zijn.
Op 23 januari zelf eens gebeld naar Azerty, en toen de melding gekregen dat de kaart op 4 februari binnen zou zijn.
Op 28 januari een mailtje gekregen dat de kaart op 11 februari binnen zou zijn.
Op 4 februari (vandaag) een mailtje gekregen dat de kaart op 18 februari binnen zou zijn.
Is dit nog normaal te noemen?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
Je zult natuurlijk altijd zien dat als ik nog 2 weken met smart heb lopen wachten ze er doodleuk nog een mailtje achteraan sturen met een nieuwe datum van 10 maart ofzo...
Eh nee... Das wel echt naaiend man. Dan laten ze je gewoon dikke 2 maanden wachten.Kenw00t schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:31:
Bij Azerty maken ze nu het toch erg bont.
Op 10 december een bestelling geplaatst voor de Asus R9280X-DC2T-3GD5. De kaart was toen in stock maar ging tijdens de betaling (vooruitboeking) naar een status van 10+ dagen levertermijn.
Op 23 januari zelf eens gebeld naar Azerty, en toen de melding gekregen dat de kaart op 4 februari binnen zou zijn.
Op 4 februari (vandaag) een mailtje gekregen dat de kaart op 18 februari binnen zou zijn.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 22:26 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Dan mail je ze terug met dat je dat vreemd vind en wat de reden daarvan is.Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:16:
Ik heb vandaag ook een mailtje gehad dat ze verwachten de kaart nu binnen te hebben op 21 Februari. Vind dit echt een beetje bullshit hoor... Daarnaast er was toch iemand die hem ook voor 417 had besteld en die hem toch al een week binnen heeft? Als ze mij kunnen garanderen dat ik hem dan ook echt 21 of 22 Februari krijg is het tot daar aan toe, maar dat is dus het punt.
Je zult natuurlijk altijd zien dat als ik nog 2 weken met smart heb lopen wachten ze er doodleuk nog een mailtje achteraan sturen met een nieuwe datum van 10 maart ofzo...
[...]
Eh nee... Das wel echt naaiend man. Dan laten ze je gewoon dikke 2 maanden wachten.
Heb je hem nog niet betaald? Dan mag je imo ook niet zeuren. Heb je hem wel al betaald, dan trekken ze 2 maanden rente van je centjes en dan vind ik het logisch dat je een (nette, aardige, doch dringende) mail terug stuurt.
Tuurlijk niet. Wat heb je betaald voor de kaart? Ik vermoed dat je hem voor een goede prijs hebt gekocht (voor de bitcoin rage) en zij je nu net zo lang laten wachten tot je hem niet meer "wil". Als dit klopt, lekker nog even extra lang wachten tot je de kaart hebt en dan een zeer negatieve shopreview op een hw.info, t.net, kieskeurig plaatsen waarin je aangeeft dat ze klanten die een bestelling doen in dit geval dus 2 maanden laten wachten.Kenw00t schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:31:
Bij Azerty maken ze nu het toch erg bont.
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Ja heb hem al betaald en heb ook meteen al een mailtje teruggestuurd dat ik het een beetje raar vind.Frozen schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:29:
[...]
Dan mail je ze terug met dat je dat vreemd vind en wat de reden daarvan is.
Heb je hem nog niet betaald? Dan mag je imo ook niet zeuren. Heb je hem wel al betaald, dan trekken ze 2 maanden rente van je centjes en dan vind ik het logisch dat je een (nette, aardige, doch dringende) mail terug stuurt.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Zeker een aanrader voor ongeduldige (en handige)!
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Ik heb nog geen 5 euro minder betaald dan de huidige geadverteerde prijs: http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=648623DeNachtwacht schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 23:26:
[...]
Tuurlijk niet. Wat heb je betaald voor de kaart? Ik vermoed dat je hem voor een goede prijs hebt gekocht (voor de bitcoin rage) en zij je nu net zo lang laten wachten tot je hem niet meer "wil". Als dit klopt, lekker nog even extra lang wachten tot je de kaart hebt en dan een zeer negatieve shopreview op een hw.info, t.net, kieskeurig plaatsen waarin je aangeeft dat ze klanten die een bestelling doen in dit geval dus 2 maanden laten wachten.
Kijk, in het algemeen ben ik wel tevreden over Azerty aangezien ik er zowel particulier als zakelijk al voor duizenden euro's heb besteld, maar deze keer gaat het toch echt fout. In principe heb ik geen probleem met een beetje wachttijd, maar ergens klopt er iets niet als ze je telkens aan het lijntje houden door de datum te verschuiven. Ofwel beloof je een datum en lever je, ofwel beloof je niets! Als ik op voorhand had geweten dat dit 2 maanden ipv 2 weken ging duren, dan had ik de order aangepast of deels geannuleerd.
Het kan natuurlijk ook zijn dat heel wat mensen dezelfde kaart nog voor mij hadden besteld, en daardoor voorrang krijgen (FIFO), maar ik vind het niet meer geloofwaardig. Ik mag trouwens toch aannemen dat als je op onderstaande mail van Azerty NIET reageert, dat optie 1 toch automatisch geselecteerd wordt?
We bieden u de volgende mogelijkheden:
1) U kunt wachten tot het artikel voor u binnen komt en dan alles in 1 keer ophalen of laten
versturen.
2) U kunt kiezen voor een alternatief product.
3) U kunt wachten tot het artikel voor u binnen komt en de reeds gereserveerde producten vast
ophalen of laten versturen. U dient bij splitsing van de order rekening te houden met een meerprijs
voor de verzendkosten.
Ja tuurlijk, je order blijft gewoon staan. Als je de koop wilt ontbinden (na 30 dagen niets geleverd te hebben) moet je ze daarvan op de hoogte stellen.Kenw00t schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:17:
[...]
Ik heb nog geen 5 euro minder betaald dan de huidige geadverteerde prijs: http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=648623
Kijk, in het algemeen ben ik wel tevreden over Azerty aangezien ik er zowel particulier als zakelijk al voor duizenden euro's heb besteld, maar deze keer gaat het toch echt fout. In principe heb ik geen probleem met een beetje wachttijd, maar ergens klopt er iets niet als ze je telkens aan het lijntje houden door de datum te verschuiven. Ofwel beloof je een datum en lever je, ofwel beloof je niets! Als ik op voorhand had geweten dat dit 2 maanden ipv 2 weken ging duren, dan had ik de order aangepast of deels geannuleerd.
Het kan natuurlijk ook zijn dat heel wat mensen dezelfde kaart nog voor mij hadden besteld, en daardoor voorrang krijgen (FIFO), maar ik vind het niet meer geloofwaardig. Ik mag trouwens toch aannemen dat als je op onderstaande mail van Azerty NIET reageert, dat optie 1 toch automatisch geselecteerd wordt?
[...]
Ik zie meer heil in een in gebreke stelling. Dit is namelijk een grot stok achter de deur dat ze tempo moeten maken, anders kun je juridische stappen ondernemen. (Of je dit vervolgens doet is aan jou, maar uit ervaring kan ik zeggen dat in gebreke stellingen de leverancier goed wakker schudden.)Frozen schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:33:
[...]
Ja tuurlijk, je order blijft gewoon staan. Als je de koop wilt ontbinden (na 30 dagen niets geleverd te hebben) moet je ze daarvan op de hoogte stellen.
Verwijderd
Ze verdienen er echt wel iets meer aan dan €10. Ze hebben bijvoorbeeld alleen al 20 vaste medewerkers die allemaal €20,000 a €25,000 op jaarbasis verdienen zullen. Daarnaast zijn er nog kosten voor het pand, elecktriciteit, telefoonrekening zal bij Azerty wel behoorlijk oplopen etc. Daarnaast zou dat betekenen dat als je bijvoorbeeld 10 kaarten van een bepaald type inkoopt en er maar 9 verkoopt je ontzettend verlies geleden hebt.Astennu schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:39:
Mja vind je het raar? kaart van 515+ euro die ze dan voor 417 moeten leverenmarges op dat soort kaarten zijn misschien 10 euro of zo. Dus hebben ze per kaart 85+ euro verlies!
Ik weet niet of je ooit in een financiële sector binnen een bedrijf hebt gezeten, maar laat me je dit zeggen; met een winstmarge van €10 op een €500+ product kun je geen winst maken.
Dan nog maar een twee weekjes wachten....
Ik weet niet hoe het voor 500+ euro producten is. Ik weet wel van een eigenaar van een webshop dat moederborden in het segment 80-150 euro met maar 5 euro winst gaan. Komen ze terug voor RMA heb je daar verlies op. Zo was de markt een jaar of 3 geleden. Gezien de prijzen in de PW zal dat voor de winkels die bovenaan staan niet anders zijn.Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:22:
[...]
Ze verdienen er echt wel iets meer aan dan €10. Ze hebben bijvoorbeeld alleen al 20 vaste medewerkers die allemaal €20,000 a €25,000 op jaarbasis verdienen zullen. Daarnaast zijn er nog kosten voor het pand, elecktriciteit, telefoonrekening zal bij Azerty wel behoorlijk oplopen etc. Daarnaast zou dat betekenen dat als je bijvoorbeeld 10 kaarten van een bepaald type inkoopt en er maar 9 verkoopt je ontzettend verlies geleden hebt.
Ik weet niet of je ooit in een financiële sector binnen een bedrijf hebt gezeten, maar laat me je dit zeggen; met een winstmarge van €10 op een €500+ product kun je geen winst maken.
Ik kan me voorstellen dat 500+ euro producten wel meer pakken maar hoe je het wend of keert ze maken dik verlies als ze voor 417 verkopen.
En denk maar wat je wilt maar je weet zelf ook dat die prijs niet klopt. Mensen beginnen dan altijd te zeuren als ze het niet geleverd krijgen voor die prijs. Maar vooral hier op tweakers weet men donders goed wat iets waard is. Ik heb het al zo vaak gezien. Ja het is leuk als je het dan toch voor die prijs kan krijgen. Maar die eindeloze discussies dat het dan een keer niet geleverd wordt vind ik dan persoonlijk jammer.
Ik heb het al veel vaker gezien. En ik weet dat dit waarschijnlijk een nieuwe discussie zal ontketenen van mensen die het niet met mij eens zijn. Maar dat maakt me niet uit. Ja ik probeer het ook. Maar als ik het dan niet voor die prijs krijg prima dan doe ik ook niet moeilijk. Ik weet wel dat ze gelijk hebben en daar zijn ook mensen die fouten maken. Een keertje moet dat kunnen. Als het heel regelmatig gebeurd is het een ander verhaal.
Helemaal mee eens. Zover ik weet hebben webshops inderdaad hele kleine marges op componenten, met bijvoorbeeld het verkopen van complete systemen wordt het geld verdiend. Ik probeer ook bij zo'n prijsfout te bestellen maar als het niet lukt, jammer. Het zijn inderdaad gewoon mensen of ondernemers en die moeten een keer een fout kunnen maken. Gebeurd het vaker of wordt het gedaan om de liqiuditeit een boost te geven, ja dat is een ander verhaal maar lijkt me hier niet van toepassing.Astennu schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 07:36:
[...]
Ik weet niet hoe het voor 500+ euro producten is. Ik weet wel van een eigenaar van een webshop dat moederborden in het segment 80-150 euro met maar 5 euro winst gaan. Komen ze terug voor RMA heb je daar verlies op. Zo was de markt een jaar of 3 geleden. Gezien de prijzen in de PW zal dat voor de winkels die bovenaan staan niet anders zijn.
Ik kan me voorstellen dat 500+ euro producten wel meer pakken maar hoe je het wend of keert ze maken dik verlies als ze voor 417 verkopen.
En denk maar wat je wilt maar je weet zelf ook dat die prijs niet klopt. Mensen beginnen dan altijd te zeuren als ze het niet geleverd krijgen voor die prijs. Maar vooral hier op tweakers weet men donders goed wat iets waard is. Ik heb het al zo vaak gezien. Ja het is leuk als je het dan toch voor die prijs kan krijgen. Maar die eindeloze discussies dat het dan een keer niet geleverd wordt vind ik dan persoonlijk jammer.
Ik heb het al veel vaker gezien. En ik weet dat dit waarschijnlijk een nieuwe discussie zal ontketenen van mensen die het niet met mij eens zijn. Maar dat maakt me niet uit. Ja ik probeer het ook. Maar als ik het dan niet voor die prijs krijg prima dan doe ik ook niet moeilijk. Ik weet wel dat ze gelijk hebben en daar zijn ook mensen die fouten maken. Een keertje moet dat kunnen. Als het heel regelmatig gebeurd is het een ander verhaal.
Verwijderd
Dit is helaas niet mogelijk omdat ze een deal hebben gesloten met de leverancier w.b.t. de gigabyte 290x. Ze zullen weliswaar geen marge meer hebben maar verlies maken ze niet.
Dan maar even wachten.. er stonden een stuk of 20 in de backorder en ze zitten er behoorlijk achteraan. Hopelijk levert de leverancier / gigabyte eindelijk wat (meer) kaarten uit.
Sinds het af en toe een wirwar lijkt qua verschillen tussen de kaarten, (nieuwe bios, rev 2.0 ect.) leek t me slim om de vraag hier te stellen:
Welke versie van de R9 280X is nou het beste, als ik er NU een zou kopen, (en dus met de laatste bios ect) (MSI, ASUS, GIGABYTE, enz.)
Ik twijfel namelijk nog erg
Keep it cool
Jaren lang bijna elk jaar een nieuwe kaart gehad,maar ja met een gezin wordt dat toch minder
Wat mij vooral boeide bij de asus is zijn enorm goede koeler,mijn huidige GTX van asus heeft ook de direct CUII koeler(drie slots dik) en heeft behoorlijk wat overklok potentie,en deze 290 kaart gaat het vast leuk doen met deze koeler.
De sapphire is beter, maar wel lelijker: http://www.kitguru.net/co...iew-1600p-ultra-hd-4k/28/Fern schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:17:
Na lange tijd twijfelen toch de knoop doorgehakt en de Asus R9290-DC2OC-4GD5 besteld,jaren met een GTX570 gespeeld en eigenlijk niet de intentie gehad om nog eens te investeren in een nieuwe kaart.
Jaren lang bijna elk jaar een nieuwe kaart gehad,maar ja met een gezin wordt dat toch minder
Wat mij vooral boeide bij de asus is zijn enorm goede koeler,mijn huidige GTX van asus heeft ook de direct CUII koeler(drie slots dik) en heeft behoorlijk wat overklok potentie,en deze 290 kaart gaat het vast leuk doen met deze koeler.
De asus is mooi zwart met rood en er komt een dikke heatpipe uit. Bovendien heeft hij een backplate (wat er erg netjes uit ziet)
[ Voor 7% gewijzigd door Frozen op 07-02-2014 12:01 ]
Mooier is een kwestie van meningFrozen schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:59:
[...]
De sapphire is beter, maar wel lelijker: http://www.kitguru.net/co...iew-1600p-ultra-hd-4k/28/
De asus is mooi zwart met rood en er komt een dikke heatpipe uit. Bovendien heeft hij een backplate (wat er erg netjes uit ziet)
Tenzij je van bananen houdt is de asus mooier, maar je hebt gelijk het is inderdaad een mening. Wel één die door velen word gedeeld.
Maar welke 3G is t beste? Ik kom er niet uitFrozen schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:59:
[...]
De sapphire is beter, maar wel lelijker: http://www.kitguru.net/co...iew-1600p-ultra-hd-4k/28/
Keep it cool
3G?Valentijn schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:07:
[...]
Maar welke 3G is t beste? Ik kom er niet uit
Ik zie dat de temps.van de sapphire's lager liggen dan de rest,.
In mijn kamer is het gelukkig minder dan 24C
Ik zou wel meer reviews willen zien van deze kaarten onderling en dan met meerdere spellen.
Even de review verder gelezen(bedankt voor de link)de cooler van sapphire is heel goed,maarzie ik het overclock potentiëel van de asus,dan wordt ik wel blij,wat een beest
[ Voor 51% gewijzigd door Fern op 07-02-2014 13:49 ]
Interessant. Als dit waar zou zijn betekend dit dat de inkoop op 417 euro zit en ze dus normaal gesproken een nette 100 euro per verkochte kaart pakken. Kan ik me overigens lastig voorstellen en denk dan ook dat het gewoon hun argument is om ervoor te zorgen dat je niet kan switchen naar een andere 290x, waardoor zij zouden moeten leveren en het verlies dus werkelijkheid wordt. Een argument die ik overigens sowieso niet zo interessant vindt, zij behoren gewoon te leveren binnen 30 dagen en anders samen met jou een goed alternatief te zoeken. Andere webshops geven bovendien aan dat de kaart ruim op voorraad is bij hun leverancier, waardoor ik twijfels zet bij hun inzet om de kaart in te kopen.Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:33:
Ook ik heb de gigabyte 290x voor 417 besteld en zit al enige tijd te wachten. Ik had gisteren azerty gesproken om de kaart eventueel te vervangen door de MSI 290x die al leverbaar is.
Dit is helaas niet mogelijk omdat ze een deal hebben gesloten met de leverancier w.b.t. de gigabyte 290x. Ze zullen weliswaar geen marge meer hebben maar verlies maken ze niet.
Dan maar even wachten.. er stonden een stuk of 20 in de backorder en ze zitten er behoorlijk achteraan. Hopelijk levert de leverancier / gigabyte eindelijk wat (meer) kaarten uit.
Ze wisten mij overigens te vertellen dat ze tot op heden hebben slechts 4(!) kaarten uitgeleverd hadden.
Ik verafschuw hun handelswijze en mochten ze niet heel snel een goede oplossing vinden dan zal ik er meer werk van gaan maken.
--
@Astennu en Jaapoes: Leuk. Maar als je even terugleest in dit topic kom je erachter dat die prijs van 417 helemaal niet zo onrealistisch was als je nu doet blijken. Sterker nog, ik heb zelf pas besloten te bestellen na dit topic te hebben gelezen. Overigens geven ze zelf aan dat ze hem voor 417 kunnen inkopen en dat zou dus betekenen dat ze helemaal geen verlies maken.
Zelf heb ik 0,0 medelijden/compassie met Azerty, deels te maken met een eerdere negatieve ervaring, maar vooral de initiële e-mail die we van ze kregen na het bestellen van de kaart staat me nog steeds erg tegen. Hierin probeerden ze onder de verkoop uit te komen en daarbij stelden ze dat de kaart in de praktijk € 622,90 waard was (maar ze waren dan wel zo vriendelijk om hem ons aan te bieden voor de zeer schappelijke prijs van 601,90!). Waarschijnlijk om hun "kennelijke fout" argument kracht bij te zetten, maar het betekend dus dat ze zelf totaal niet vies zijn van 'sjoemelgedrag' om onder koopovereenkomsten uit te komen.
Als ze gewoon eerlijk waren geweest had ik ongetwijfeld een beetje gesputterd, maar mijn order waarschijnlijk geannuleerd.
Ze hebben ons gelijk gegeven en verbreken vervolgens levertermijn na levertermijn. Nu is hij weer uitgesteld naar 21 februari en het valt dus nog maar te bezien of hij dan daadwerkelijk wordt geleverd. Inmiddels is de kans namelijk groter dat hij opnieuw zal worden uitgesteld. Daarom ga ik ook niet akkoord met hun uitstel, ze krijgen bij mij de kans om voor de 11e (30 dagen levertermijn) een oplossing te vinden.
--
@ 290 discussie: De Sapphire 290 Tri-X komt het beste uit de reviews. Die is (inclusief BF4) leverbaar voor 411 euro bij 4launch. De Asus R9290-DC2OC-4GD5 versie is momenteel 429 euro en lijkt me dus niet de beste optie. De Gigabyte GV-R929OC-4GD (vergelijkbaar met Asus) is met een prijskaartje van € 388,65 een interessant alternatief.
[ Voor 11% gewijzigd door f3cuk op 07-02-2014 14:09 ]
Bedrijfsverzamelpand De Drentse Werf - Escaperoom The Basement - E-Chopper.nu
Maar toch wil je een kaart van hun geleverd krijgen aanzienlijk onder normale verkoop prijs....ja oke. Dubbel moraal oidf3cuk schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:53:
[...]
Ik verafschuw hun handelswijze en mochten ze niet heel snel een goede oplossing vinden dan zal ik er meer werk van gaan maken.
Zoals ik aangaf, als ze gewoon vanaf het begin open kaart hadden gespeeld, had ik mijn order waarschijnlijk geannuleerd. Zeker als ze me een leuke korting hadden geboden op een andere kaart zodat zij er nog wat aan verdienden en ik niet de hoofdprijs hoef te betalen.
Ik ben ook maar gewoon Nederlander en wil - net als ieder ander - het liefst niet teveel betalen. Waarom blijf jij zo standvastig dat dit onze fout is? Wij doen toch niets verkeerd. Moet ik mij schuldig gaan voelen omdat ik in ben gegaan op hun aanbod en nu mijn voet stijf houdt?
Misschien is verafschuw wat te sterk gekozen, maar op deze manier zijn ze al onder veel orders uitgekomen en nemen ze dus helemaal niet de 'verantwoordelijkheid' die ze zeggen te nemen.
Zonder in gebreke stelling heeft dit argument 0,0 juridische betekenis. Je dient eerst een in gebreke stelling te versturen VOORDAT je over kunt naar juridische stappen. Ik raad je daarom ook ten zeerste aan azerty een AANGETEKENDE BRIEF (dit is heel belangrijk) te sturen waarin je dit duidelijk maakt. Ik zou persoonlijk de laatste leverdatum die ze je hebben gegeven als uiterste leverdatum aanmerken, omdat dit hun eigen woorden zijn.f3cuk schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:53:
[...]
Ze hebben ons gelijk gegeven en verbreken vervolgens levertermijn na levertermijn. Nu is hij weer uitgesteld naar 21 februari en het valt dus nog maar te bezien of hij dan daadwerkelijk wordt geleverd. Inmiddels is de kans namelijk groter dat hij opnieuw zal worden uitgesteld. Daarom ga ik ook niet akkoord met hun uitstel, ze krijgen bij mij de kans om voor de 11e (30 dagen levertermijn) een oplossing te vinden.
Verwijderd
En of je de kaart nou voor de standaardprijs hebt gekocht of voor iets minder, je mag toch best vinden dat na drie keer de verwachte leverdatum uitstellen het wel eens tijd wordt om ook echt te gaan leveren. Ik bedoel maar, je betaald nog steeds een hoop geld. Dan mag je toch ook wel wat service verwachten.
Dat zal ook mijn volgende stap gaan zijn. Vandaag heb ik nog een laatste e-mail gestuurd waarop ik erop aandring dat ze toch echt met een oplossing moeten komen.Aekaz schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 17:38:
[...]
Zonder in gebreke stelling heeft dit argument 0,0 juridische betekenis. Je dient eerst een in gebreke stelling te versturen VOORDAT je over kunt naar juridische stappen. Ik raad je daarom ook ten zeerste aan azerty een AANGETEKENDE BRIEF (dit is heel belangrijk) te sturen waarin je dit duidelijk maakt. Ik zou persoonlijk de laatste leverdatum die ze je hebben gegeven als uiterste leverdatum aanmerken, omdat dit hun eigen woorden zijn.
Ze gaven me bovendien aan in een e-mail een "speciale regeling" getroffen te hebben met hun leverancier wat betreft deze kaarten. Hierdoor zullen ze er geen verlies op maken, mooi voor hun. Rot voor ons want dat verklaard direct de lage prioriteit die Gigabyte en hun leverancier dan hebben. Bij andere webshops is de kaart namelijk ruim voorradig.
Dit soort taferelen zijn, juridisch gezien, geen reden om een 'lage prioriteit' te geven aan die orders. Er is een koopovereenkomst gesloten waarbij jij al geruime tijd jouw deel van de overeenkomst hebt volbracht en de andere partij nog moet leveren, ergo in gebreke is. Je moet het zelf weten maar ik had na 2x uitstellen al een in gebreke stelling gestuurd omdat dit gewoon het voorliegen van de klant is.f3cuk schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:03:
[...]
Dat zal ook mijn volgende stap gaan zijn. Vandaag heb ik nog een laatste e-mail gestuurd waarop ik erop aandring dat ze toch echt met een oplossing moeten komen.
Ze gaven me bovendien aan in een e-mail een "speciale regeling" getroffen te hebben met hun leverancier wat betreft deze kaarten. Hierdoor zullen ze er geen verlies op maken, mooi voor hun. Rot voor ons want dat verklaard direct de lage prioriteit die Gigabyte en hun leverancier dan hebben. Bij andere webshops is de kaart namelijk ruim voorradig.
Radeon R9 290 en 290x van ASUS, Gigabyte en Sapphire
[ Voor 5% gewijzigd door icegodd op 10-02-2014 17:44 ]
Sorry maar je weet het donders goed als je kijkt naar de prijzen van 290 non X kaarten met custom cooling. Die zitten maar 10-20 euro lager. Je weet dan ook donders goed dat die 290X Windforce kaarten 80 euro duurder horen te zijn.
Als je het daar niet mee eens bent prima mij heb je er niet mee.
Als ze voor 417 kunnen inkopen hebben ze inderdaad geen schade. Dat zou betekenen dat er op die R9 290X kaarten veel marge zit. Refferenced kaarten zijn minimaal 450 euro. nog steeds ver boven de 417.
Die eindeloze discussie over die 94c vind ik wel jammer. Die hebben we ook gehad in de tijd van de HD4870 die toen ook 80c werd. Dat was voor die tijd ongekend hoog. En welke kaarten hadden allemaal problemen door warmte? De nVidia 8800 kaarten.... Die moesten opnieuw regreflowed worden omdat de contact punten tussen het PCB en de chip los lieten.icegodd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:43:
mooie review van R9 kaarten
Radeon R9 290 en 290x van ASUS, Gigabyte en Sapphire
[video]
Als AMD zegt dat het kan en ze vallen niet met bosjes uit is er in mijn ogen niets aan de hand. Laptops (sommige) worden onder load ook tegen de 100c qua CPU en GPU. Dat gaat ook goed.
Kouder is altijd beter voor de levensduur. Maar als het er op gemaakt is kan het prima 5-10 jaar goed werken.
Het lijkt niet tot je door te dringen dat er van kwade opzet geen sprake is en dat we goede redenen hadden om aan te nemen dat de gestelde prijs correct was. Ik heb je in mijn vorige reactie gevraagd dit topic terug te lezen, maar vrees dat je dat niet hebt gedaan, zo wel dan vind ik je opmerking behoorlijk bot en kortzichtig.Astennu schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 14:54:
@f3cuk
Sorry maar je weet het donders goed als je kijkt naar de prijzen van 290 non X kaarten met custom cooling. Die zitten maar 10-20 euro lager. Je weet dan ook donders goed dat die 290X Windforce kaarten 80 euro duurder horen te zijn.
Als je het daar niet mee eens bent prima mij heb je er niet mee.
Als ze voor 417 kunnen inkopen hebben ze inderdaad geen schade. Dat zou betekenen dat er op die R9 290X kaarten veel marge zit. Refferenced kaarten zijn minimaal 450 euro. nog steeds ver boven de 417.
Nogmaals. Ja het prijsverschil is pittig, maar in dit geval is er specifiek contact opgenomen met Azerty en die gaven toch echt aan dat het gewoon klopte, reactie in de trend van "We hebben de prijs gecontroleerd, deze klopt, we kunnen hem zo goedkoop aanbieden omdat we hem heel goedkoop kunnen inkopen". Die verklaring, plus het feit dat andere webshops hem op dat moment voor een vergelijkbare prijs aanboden, was voor mij - en kennelijk anderen - genoeg reden om aan te nemen dat de prijs dus juist was.
Met ongeveer 20% korting t.o.v. vergelijkbare modellen kun je bovendien niet stellen dat de prijs onaannemelijk laag was. Kortingen met dat percentage komen vaak genoeg voor en hoewel dus behoorlijk, zeker niet uitzonderlijk. Ergo, ik - hier kan ik alleen voor mezelf spreken - ging er niet vanuit dat het een prijsfout betrof. Sterker, ik was er vrij zeker van dat dit niet het geval was.
Dus nee - sorry - je praat gewoon onzin als je stelt dat wij 'dondersgoed wisten' dat de prijs niet klopte. Met ingaan op een aanbieding is niets mis en jij doet het blijken alsof wij een slaatje willen slaan uit een overduidelijk verkeerde prijsstelling. Dit is niet het geval.
--
Update w.b. de situatie: Afgelopen dagen een aantal keren contact gehad met Azerty, hierin kwam naar voren dat de Gigabyte niet meer zal worden geleverd, frappant genoeg kreeg ik dat te horen nadat ik had gesteld dat ze me best een andere kaart konden leveren aangezien zij er zo zeker van waren dat hij uiteindelijk geleverd zou worden en ik dus groot belang had bij een snelle levering. Eerder gaven ze aan hem voor 417 euro in te kunnen kopen (100 euro onder normale inkoop) en dus zouden ze het direct terug verdienen door de veel grotere marge op de uiteindelijke verkoop van de kaarten.
Voor degenen die dus nog een order uit hebben staan en aan het wachten zijn op de uitgestelde levertermijn, de kaart gaat waarschijnlijk NOOIT geleverd worden omdat deze niet meer leverbaar is, doe er je voordeel mee. Althans dat is dus wat ze mij hebben verteld, hoewel ik dus niet uitsluit dat dit een leugentje om eigen bestwil zou kunnen zijn.
Zelf ben ik inmiddels gebeld door Azerty, waarbij ze in eerste instantie de order probeerden te annuleren, toen ik daar niet mee akkoord ging kreeg ik het aanbod om de Sapphire over te nemen tegen 'inkoopprijs' (~ € 510, ik heb geen mogelijkheid dit te controleren dus moet maar aannemen dat ze hier de waarheid vertellen), niet akkoord gegaan, vervolgens het aanbod om de Sapphire over te nemen voor ~ € 470 waarbij we dan het verschil 50/50 zouden delen, heel even over nagedacht, maar opnieuw niet akkoord gegaan. Sindsdien een aantal e-mailwisselingen gehad waarin we weinig verder zijn gekomen.
Toen ik gisteren opmerkte dat de Gigabyte versie zonder BF4 wel gewoon leverbaar was, heb ik aangegeven dat ze me die mochten afsturen. Dat vonden ze prima, maar het moest nog wél even gecontroleerd worden met de leverancier of die wel leverbaar was. Je raad het al, vanochtend kreeg ik een e-mailtje dat ook deze - wonderbaarlijk genoeg - niet meer leverbaar waren. Terug bij af.
Voorstellen die ik heb gedaan (allen 4G)
- Omruilen tegen Asus versie
- Omruilen tegen Asus versie voor 440 euro (meerpijs ~23 euro)
- Omruilen tegen Sapphire
- Omruilen tegen Gigabyte (non BF4)
- Omruilen tegen MSI
- Omruilen tegen Sapphire voor 510 (meerprijs ~90 euro)
- Omruilen tegen Sapphire voor 470 (meerprijs ~50 euro)
- Annuleren

Op zich wil ik het voor 90 euro korting nog wel overwegen namelijk.....
Die heb ik inderdaad niet terug gelezen. Dat stuk waar je dat vraagt heb ik gemist.
Maar goed ik ga verder niet in discussie ik weet wel wat je bedoelt maar ik ben het er gewoon niet helemaal mee eens. Net als jij het niet met mij eens bent. Maar dat hoeft ook niet.
Dit soort discussies komen elke keer weer naar boven als er te lage prijzen vermeld worden en winkels terug krabbelen. Ik snap dat het een sport is om de spullen toch voor de lage prijs te krijgen. Maar er is nog geen R9 290X in een winkel te koop geweest voor 417 euro. De laagste prijs is volgens mij 439-449. Correct me if i'm wrong.
En ik vind het jammer dat je andere aan het beschuldigen bent. Want ik denk dat je oprecht denkt dat je in je recht staat.
ipv er een slaatje uit wilt slaan. Ik heb alleen het idee (/ben van mening) dat je niet helemaal in je recht staat en het wel had kunnen weten als tweaker zijnde. Maar dat is een mening en geen feit.
Laten we zo zeggen ik weet dat het niet klopt Gezien de winkel prijzen van R9 290X kaarten en R9 290 kaarten. En zeker als je kijkt naar de non refferenced kaarten.
Dat iemand die niets of zeer weinig van computers en specifiek hardware weet het niet weet kan ik wel goed begrijpen. Dus als dat het geval is heb ik het gewoon verkeerd.
Maar nogmaals dit is gewoon hoe ik er over denk. En wat je er zelf mee wilt doen moet je zelf weten.
Ik hoop voor jou dat je de kaarten voor de mooie prijs gaat krijgen. Al vrees ik dat de leverancier en Gigabyte dit gewoon lang gaan rekken tot of de kaarten vanzelf goedkoper zijn of je alsnog afhaakt. Dat laatste gebeurd nog wel eens bij verkeerde lever prijzen. En zolang ze de kaarten voor een betere prijs kunnen verkopen krijgen andere winkels van leveranciers voorrang dan gaat het niet meer om wie het eerste besteld heeft (heb ik van mensen die bij winkels werken vernomen). Het zal wellicht niet overal zo gaan maar het gebeurd wel. Dus houd er rekening voor dat het nog wel eens lang kan duren. Of dat je veel contact moet opnemen om iets anders te regelen. (maar als ik het laatste stukje van jou reactie lees beginnen ze al terug te krabbelen)
Leg gewoon een paar tientjes bij ofzo en bespaar je zelf een hele hoop moeite. Had je al lekker aan het gamen kunnen zijn.f3cuk schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 00:11:
[...]
Het lijkt niet tot je door te dringen dat er van kwade opzet geen sprake is en dat we goede redenen
Weinig soeps dus. Nouja gelukkig hoef ik ze pas vrijdag te hebben dus heb nog ruim de tijd![]()
Het vervelend voor u is: Dat een rechter dit zal moeten bepalen maar bij wet heeft Azerty nog niet echt iets overtreden. Het is een grijs gebied, als dit wordt voorgedragen aan een rechter, zal hij U in het gelijk stellen en kunt u hoogstwaarschijnlijk de goederen voor 601 euro in ontvangst nemen.
Ik zou deze moeite niet nemen. Wel vindt ik het zelf ook zeer irritant, de prijs stunters. Ik zou ook nooit meer iets kopen bij een club die dit soort shit uithaalt richting consument. Net als die beunhaas webwinkels die wisten dat R9 280x kaarten slecht leverbaar waren en de prijs even blij opschroeven met 80 tot 120 euro. Ik begrijp de ondernemersgeest en de te behalen winst marge maar ik zou bij zo'n club nooit meer wat kopen. Dure marketing voor hen maar je weet wel gelijk wat je aan ze hebt.
EDIT:
op de meeste sites is een clausule in de koopovereenkomst en daar staat dat de prijs voorbehouden is aan fouten!
[ Voor 12% gewijzigd door Dr.Root op 13-02-2014 11:30 ]
Maar als het maar een enkele keer voor komt zoals bij Azerty zou ik er niet te moeilijk over doen.
In koopovereenkomst kun je dit zetten. Echter is zo'n clausule bij mijn weten ondergeschikt aan dwingend recht.Dr.Root schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:22:
EDIT:
op de meeste sites is een clausule in de koopovereenkomst en daar staat dat de prijs voorbehouden is aan fouten!
Ze dekken zichzelf dus al in. Daardoor wordt het grijze gebied ineens wit. Jammer joh, koop er gewoon nooit meer wat. Ze zijn weer een klant kwijt (kut marketing)
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
De winkels zitten hierdoor in een lastig pakket. De oplossingen die o.a. Azerty voorstelt zijn af en toe misschien niet ideaal en de informatievoorziening niet altijd even goed, maar zij hebben geen controle over de productie en uitlevering van deze kaarten. De enige echte oplossing is gewoon dat de leveranciers meer gaan leveren. Dit duurt absurd lang; ik wacht zelf op m'n tweede 280X (de MSI GAMING 3G) nadat de eerste defect bij me aankwam (denk tijdens transport gebeurt, kaart zat in door Azerty geassembleerd systeem, als geheel verzonden). Gelukkig heb ik de PC niet direct hard nodig, dus ik wacht het nog wel een weekje of twee af.
[ Voor 5% gewijzigd door geert1 op 13-02-2014 13:36 ]
Ja gaat om die versie.darkliquid schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:53:
Omruilen tegen Sapphire voor 470 euro zeg je. Gaat het dan om de 290x Tri-X BF4? http://azerty.nl/0-5829-668520/sapphire-r9-290x-tri-x.html.
Op zich wil ik het voor 90 euro korting nog wel overwegen namelijk.....
--
@DR.Root: Bedankt voor je reactie. Het stadium van bepalen of het wel of niet een prijsfout is zijn we al voorbij. Azerty heeft zelf aangegeven ons in het gelijk te stellen en de kaarten te leveren voor 417 euro. Dit heb ik zwart op wit. Echter nu geven ze aan dat de kaart niet meer leverbaar is, hoewel ik dat best wil geloven, vind ik het niet mijn probleem. Bij andere webshops is de kaart bovendien nog leverbaar (bij hun leverancier) en dus heb ik sterk mijn twijfels over de prioriteit die Azerty geeft aan deze orders.
@Astennu: Bedankt voor je nuance. Ik denk dat we het er over eens moeten worden dat we het niet met elkander eens gaan worden. Geeft niet, kan gebeuren.
@evilpin0: Waarom moet ik bijleggen? Mijn compromis zit hem toch al in het feit dat ik een andere kaart krijg waar mijn voorkeur naar uit ga en dat ik inmiddels al meer dan een maand lang aan mijn deel van de koopovereenkomst heb voldaan. Ik vind het de verantwoordelijkheid van de verkopende partij een gelijkwaardig of zelfs beter product tegen dezelfde prijs te leveren. De prijs waar vergelijkbare kaarten te koop staan vind ik daarbij niet zo interessant.
--
Update w.b situatie: Vandaag weer contact gehad met Azerty. De MSI 290X kan ik overnemen ~ 447 (~30 euro extra). Niet mee akkoord gegaan, die kaart heb ik een stuk minder lief dan de Gigabyte en dus wil ik daar echt niet voor bijbetalen. Wel een voorstel gedaan om voor dezelfde meerprijs de Sapphire over te nemen. Hoewel ik die kaart vergelijkbaar vind, wil ik nu toch echt tot een snelle oplossing komen vanwege tijdsdruk.
Je gedraagt je wel een beetje als een verwend princesje die haar zin niet krijgt. Niemand die hier daar (waarschijnlijk) problemen mee heeft maar update na update over zeer goede aanbiedingen die ze je doen en hoe je dit weigert heeft ook niet veel meer waarde op dit moment.
[ Voor 34% gewijzigd door evilpin0 op 13-02-2014 13:08 ]
@evilpin0: Ochja als je ergens wil komen moet je er wat voor overhebben. Als je denkt in je recht te staan, dan kun je ofwel je rug rechten en je best doen dat te krijgen of je kunt je conformeren naar de ander en over je heen laten lopen. Hetgeen ik heb geleerd is dat je voor jezelf moet opkomen, want een ander gaat dat niet voor je doen.
Jij hebt meermaals in dit topic aangegeven al lang op te hebben gegeven. Dat is jouw goed recht en ongetwijfeld een tactiek die minder energie kost. Mijn goed recht is dat ik dat niet heb gedaan.
Dat ze gek worden van mij zal best, maar dat hebben ze toch echt aan zichzelf te danken. Zelf probeer ik er zoveel mogelijk van deze situatie op te steken. Het kost me wel wat energie, maar dat vind ik niet erg.
--
@Dr.Root: Dankjewel. Omdat 'goed alternatief' toch wel onderhevig is aan perceptie vind ik dat een lastig punt. Redelijkheidshalve vind ik dat een goed alternatief niet is dat ik meer moet gaan betalen voor een vergelijkbare of zelfs mindere kaart.
--
Laatste update: Dat gezegd ben ik er inmiddels uit met Azerty. Overeengekomen dat ik de order omruil voor twee keer de Sapphire en twee keer de MSI, tegen een kleine meerprijs. Niet helemaal waar ik op had ingezet, maar op deze manier heb ik toch uiterlijk zaterdag de kaarten binnen. Ben er blij mee.
Succes aan de anderen die daar een bestelling hebben uitstaan
[ Voor 5% gewijzigd door f3cuk op 13-02-2014 13:47 ]
Verwijderd
Verwijderd
Edit
Nr 3 die het ook al zegt dus dat moet wel goed zitten
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2014 17:19 ]

en waarom geen 280x?in2duhCore schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:11:
Ik heb mij even verdiept in het verschil tussen de 290 en 290X maar kan eigenlijk geen keus maken. Mijn oog is gevallen op de Sapphire 290 en de 290x (Tri-X versies), is die extra 100 euro die kleine fps boost waard? Ik game nu op een resolutie van 1920x1200 en speel voornamelijk BF4, ik neig ernaar om de 290 te kopen, of is er een wezenlijk verschil tussen de 2 kaarten?
als je toch op 1920 speelt...
bij BF4 geloof ik daar nix van. dat verschil ga je niet merken. tenzij je misschien op 120Mhz speelt.Timba- schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 00:14:
omdat een 290 ook veel beter presteert op 1920?
de 290 is ook aanzienlijk duurder, maar als je geld genoeg hebt maakt het natuurlijk niet uit
Dat was ook mijn conclusie. Games van nu spelen helemaal prima op 1920x1080 met de 280X, en dat zal ook wel gelden voor de zware games voor de komende ~2 jaar, waaronder The Witcher 3 bijvoorbeeld. Wie een dikke portemonnee heeft, kan alsnog voor een dikkere kaart gaan en zo de games uit 2016 en 2017 wellicht nog wat beter speelbaar houden, want games op Full HD worden natuurlijk alsnog steeds zwaarder (ook bij gelijke resolutie, door complexere modellen, texturen en effecten). Maar het is waarschijnlijk handiger om dat geld nu te besparen en iets eerder (bijvoorbeeld na 2 jaar in plaats van 3, of na 3 jaar in plaats van 4) weer de volgende kaart te halen. De 290 en 290X zullen op Full HD-resolutie wellicht een jaartje langer mee kunnen komen met de ontwikkelingen van de games, maar ik zou daar nu niet voor gaan betalen. Tenzij je gewoon meer wilt uitgeven vanuit enthousiasme of hobbyAstennu schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:47:
Qua prijs prestatie is de 280X momenteel het beste voor 1080p.
[ Voor 8% gewijzigd door geert1 op 14-02-2014 13:17 ]
1080P gaming komende 3 jaar: 280x
1440P gaming komende 3 jaar: 290
4K gaming komend jaar: 290x
4K gaming is nog niet echt goed haalbaar met huidige kaarten (+/- 35FPS), dus als je dat echt wil kan je beter even wachten. Ik ga dus voor dat laatste.
youtube.com/@hisrep
ik denk dat dat hem hem niet gaat worden.DeNachtwacht schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 22:26:
Ik denk dat je meer moet kijken naar je wensen pakket
1080P gaming komende 3 jaar: 280x
1440P gaming komende 3 jaar: 290
4K gaming komend jaar: 290x
4K gaming is nog niet echt goed haalbaar met huidige kaarten (+/- 35FPS), dus als je dat echt wil kan je beter even wachten. Ik ga dus voor dat laatste.
Komend jaar is de 280X wellicht nog voldoende.
Maar de volgende generatie games is al weer gemaakt voor hardware zoals de R9 290X en de Titan. Dus dan kan het zo maar zo maar zijn dat dat je een R9 290X nodig hebt voor max IQ op 1080p om 60 fps te halen.
4K is nu al een no go met een kaart
2560x1600 met een R9 290X en BF4 is ook kantje boort als je AA aan hebt staan dan haal je de 60 fps al niet altijd meer. Niet zo raar dit is immers bijna 2x zo zwaar als 1080p. En nog 10% zwaarder dan 1440p.
4K is weer 2x 1600p dus dan moet je minimaal R9 290X crossfire hebben en dat is op dit moment.
Wil je dus 3 jaar vooruit kunnen moet je nu al naar een R9 290 of 290X gaan kijken. OF je moet het niet erg vinden dat je over 1/ 1,5 jaar al niet meer op max IQ settings kan spelen.
Momenteel lijkt het me nog lastiger omdat er een forse increase aan resolutie aankomt met 4K. Daardoor moeten de GPU prestaties zeer fors toenemen om gelijkwaardige prestaties als op 1080p te halen.
Ik denk dat 4k binnen 1 a 2 jaar behoorlijk doorgebroken is. Als je binnen die periode over wilt stappen en nu nog op 1080p zit kun je naar mijn smaak beter een wat goedkopere kaart nemen die daar nu goed op presteert.
Waarschijnlijk ongeveer eind dit jaar komen er nieuwe GPU’s op een kleiner productieproces en zullen we naar verwachting een prestatiewinst zien die groot genoeg is om 4k redelijk tot goed te kunnen draaien. Beter dan meer geld uitgeven denk ik.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
verschil tussen bf4 op high of ultra draaien (280 vs 290)PuckStar schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:08:
[...]
bij BF4 geloof ik daar nix van. dat verschil ga je niet merken. tenzij je misschien op 120Mhz speelt.
de 290 is ook aanzienlijk duurder, maar als je geld genoeg hebt maakt het natuurlijk niet uit
waar baseer je dat op?evilpin0 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:49:
[...]
verschil tussen bf4 op high of ultra draaien (280 vs 290)
ik haal het hiervandaan dat ultra op 1080p prima zou moeten werken met een 280x: http://www.hardocp.com/ar...d_performance_iq_review/4
maar waar het topic voor is: wanneer zijn er weer 280x kaarten voor een beetje redelijke prijs beschikbaar?
Ik heb mijn order geplaatst, maarrrr ik lees hier een heleboel geklaag over Azerty, of gaat dit alleen over de R9 280x 4G / R9 290?
(Ik heb de gigabyte R9 280x 3G rev.2 BF4 edition besteld)
[ Voor 30% gewijzigd door Valentijn op 19-02-2014 15:09 ]
Keep it cool
speelbaar / goed speelbaar / slecht speelbaar is een mening. In jouw link staat de 280 een min FPS haalt van 36. Ik kan daar niet meer spelen, mijn 290 blijft in zware scenes op de 60. Op sommige maps soms een drop naar 55, dat merk ik al.PuckStar schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:52:
[...]
waar baseer je dat op?
ik haal het hiervandaan dat ultra op 1080p prima zou moeten werken met een 280x: http://www.hardocp.com/ar...d_performance_iq_review/4
maar waar het topic voor is: wanneer zijn er weer 280x kaarten voor een beetje redelijke prijs beschikbaar?
Maar veel gamers merken dit soort dingen niet eens.
Al die theorieën stroken lang niet altijd met de praktijk. De grafische kaarten zijn de laatste jaren ook niet zo schrikbarend omhoog gegaan als fabrikanten je graag doen laten geloven. Ik heb een 5 jaar oude radeon 4870 waarmee ik nog steeds Tomb Raider (2013) op 1080p kan spelen met alles op ultra detail@35FPS, alleen zonder TressFX uiteraard.Astennu schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:51:
[...]
ik denk dat dat hem hem niet gaat worden.
Komend jaar is de 280X wellicht nog voldoende.
Maar de volgende generatie games is al weer gemaakt voor hardware zoals de R9 290X en de Titan. Dus dan kan het zo maar zo maar zijn dat dat je een R9 290X nodig hebt voor max IQ op 1080p om 60 fps te halen.
4K is nu al een no go met een kaart
2560x1600 met een R9 290X en BF4 is ook kantje boort als je AA aan hebt staan dan haal je de 60 fps al niet altijd meer. Niet zo raar dit is immers bijna 2x zo zwaar als 1080p. En nog 10% zwaarder dan 1440p.
4K is weer 2x 1600p dus dan moet je minimaal R9 290X crossfire hebben en dat is op dit moment.
Wil je dus 3 jaar vooruit kunnen moet je nu al naar een R9 290 of 290X gaan kijken. OF je moet het niet erg vinden dat je over 1/ 1,5 jaar al niet meer op max IQ settings kan spelen.
Dus als je nu een subtopper als de 280x koopt, gaat dat de komende 3 jaar echt wel genoeg zijn. Natuurlijk zijn er dan snellere kaarten, maar dat zal je altijd houden. Speelbaar @ 1080p zal het echter echt wel blijven.
youtube.com/@hisrep
Dit topic ging geloof ik over de levertijden en beschikbaarheid. Er is een apart topic over ervaringen met deze kaarten. Mijn (ontopic) vraag word nu over het hoofd gezien.DeNachtwacht schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:08:
[...]
Al die theorieën stroken lang niet altijd met de praktijk. De grafische kaarten zijn de laatste jaren ook niet zo schrikbarend omhoog gegaan als fabrikanten je graag doen laten geloven. Ik heb een 5 jaar oude radeon 4870 waarmee ik nog steeds Tomb Raider (2013) op 1080p kan spelen met alles op ultra detail@35FPS, alleen zonder TressFX uiteraard.
Dus als je nu een subtopper als de 280x koopt, gaat dat de komende 3 jaar echt wel genoeg zijn. Natuurlijk zijn er dan snellere kaarten, maar dat zal je altijd houden. Speelbaar @ 1080p zal het echter echt wel blijven.
Keep it cool
Zover ik weet ging dit alleen over de Gigabyte 290X BF4 versie. Normaal gesproken houdt Azerty zich volgens mij wel aardig aan hun afspraken w.b. levertijd. Zou ik me dus geen zorgen over maken.Valentijn schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:58:
Ik heb laatst contact gehad met Azerty, zij bieden hem nog altijd aan voor 268 (gigabyte 280x 3G rev 2 bf4) en vertellen mij dat hij op 24 februari weer beschikbaar is
Ik heb mijn order geplaatst, maarrrr ik lees hier een heleboel geklaag over Azerty, of gaat dit alleen over de R9 280x 4G / R9 290?
Met een beetje tweaken met de fan profiles kun je kaart makkelijk onder de 80 houden zonder alteveel herrie, mijn 290x ref wordt max 80 en hij is niet hoorbaar (geisoleerde kast) ik ben zeer tevreden.Astennu schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:10:
[...]
Die eindeloze discussie over die 94c vind ik wel jammer. Die hebben we ook gehad in de tijd van de HD4870 die toen ook 80c werd. Dat was voor die tijd ongekend hoog. En welke kaarten hadden allemaal problemen door warmte? De nVidia 8800 kaarten.... Die moesten opnieuw regreflowed worden omdat de contact punten tussen het PCB en de chip los lieten.
Als AMD zegt dat het kan en ze vallen niet met bosjes uit is er in mijn ogen niets aan de hand. Laptops (sommige) worden onder load ook tegen de 100c qua CPU en GPU. Dat gaat ook goed.
Kouder is altijd beter voor de levensduur. Maar als het er op gemaakt is kan het prima 5-10 jaar goed werken.
Ook throttled hij niet terug op 100% load, furmark test is ook max 80c.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
3x AMD Radeon R9 290 / 2x AMD Radeon R9 290X review: ASUS, Gigabyte en SapphireJirachi schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:29:
Ik ben van plan om de Asus DC2OC R9 290 te kopen bij CD-ROM-LAND Breda. Is dit de beste keuze onder de R9 290's? De extra meerprijs vind ik niet erg. Of moet ik even wachten tot er meer R9 290 versies komen van Asus (komen die wel?) of van andere merken?
http://nl.hardware.info/r...asus-gigabyte-en-sapphire
En zou een 620 watt voeding voldoende moeten zijn icm een i7 4770?
Inmiddels uitgesteld naar 6 maartValentijn schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:58:
Ik heb laatst contact gehad met Azerty, zij bieden hem nog altijd aan voor 268 (gigabyte 280x 3G rev 2 bf4) en vertellen mij dat hij op 24 februari weer beschikbaar is
Keep it cool
Volledig bedrag was vandaag terug gestort. Prima winkel en service.
Nieuwe Sapphire op weg vanuit duitsland
Na twee kaarten van bsods + vastlopers... Lijkt me een driverissue of een mobo/voeding issue.shevchenko schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:34:
Mijn 2de Sapphire R9 290 tri-oc teruggestuurd naar Coolblue wegens wat bsod en vastlopers.
Volledig bedrag was vandaag terug gestort. Prima winkel en service.
Nieuwe Sapphire op weg vanuit duitsland
Als hij na de nieuwe kaart weer bsods + vastlopers geeft raad in je aan win opnieuw te installeren en de drivers versie 13.12 te gebruiken.
Apart getest en 2de kaart in single setup gaf problemen. 1ste kaart werkt perfect voor de moment.
Heb ook al gemerkt bij uninstallen en installen van verschillende drivers fps deed zakken.
Nieuwe install van win 8.1 geeft net over de 100 fps in qssetto corsa en f1 2013 op medium settings en in resolutie 7680x1440.
@Jirachi, kaart uit duitsland via hardwareversand.
Oude HD6950 terug geplaatst en alles lijkt weer probleemloos te draaien.
Ben benieuwd hoe ze het op gaan lossen aangezien er weinig 290's leverbaar lijken te zijn momenteel?.....
[ Voor 21% gewijzigd door Tortelli op 24-02-2014 23:00 ]