Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-06-2024
Sinds de update naar iOS7 is mijn oude iPhone4 bijna niet meer Apple-waardig te noemen.
De laadtijden en de responsiviteit zijn dermate gekelderd dat ik eigenlijk van mening ben dat Apple deze update niet voor de iPhone4 had uit mogen brengen.

Ik ben benieuwd naar de ervaring van anderen. Nou realiseer ik mij dat de meesten al nieuwere generaties hebben maar mijn punt is, op basis van mijn persoonlijke ervaring, dat ik echt vind dat Apple deze OS niet had mogen uitbrengen voor de iPhone4. Ben benieuwd hoe anderen dit ervaren.

Win 10 64x/i7-4790K/Asus Z97-PRO/MSI GTX 960 GAMING 2G/Seasonic M12II Evo 620W/Samsung 850 Pro 256GB/Samsung 850 EVO 250GB/Crucial MX100 512GB/Barracuda STBD2000201 2TB(2x)/Barracuda STBD3000200 3TB/Corsair Vengeance LP CML1600/Noctua NH-C12P/Fractal R5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-06 21:52
Zal wel mee vallen. De meeste mensen hier op tweakers hebben misschien al een nieuwe(re) generatie, maar dan hebben ze die vorige toch wel verkocht, dus die zijn echt nog wel in gebruik.

Ik heb ook nog een 4 (ben er nog tevreden over, zo lang hij het nog lekker doet geen extra uitgave voorlopig) maar ik ben niet overgegaan op 7, omdat ik meer mensen hoor over wat hij nu zegt, en bovendien er een (voor mij) voorlopig nog een no go op 7 zit ivm audio boeken die Apple totaal heeft gesloopt in dit os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:05
Ervaringen iOS7 op een iPhone 4
En volgens mij zijn er wel meer topics over te vinden ;)

iOS7 werkt natuurlijk lang niet zo snel op de 4 als op bijvoorbeeld de 5s, dat is wel duidelijk. Ik heb echter tot een paar weken geleden zelf met een 4 met iOS 7 rond gelopen. Is het onwerkbaar? Nee, ik vind van niet. Sinds een paar weken heeft mijn moeder een 4 met iOS 7, nog geen klacht over gehoord.
Werkt het beter op de 5? Absoluut. Maar ik snap best dat het ook naar de 4 is gebracht: in principe werkt het prima en als ze er voor hadden gekozen om de update niet voor de 4 uit te rollen hadden ze daar ook commentaar op gekregen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:11

HaterFrame

Well... Poo came out!

Rupie schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:10:
Ervaringen iOS7 op een iPhone 4
En volgens mij zijn er wel meer topics over te vinden ;)

iOS7 werkt natuurlijk lang niet zo snel op de 4 als op bijvoorbeeld de 5s, dat is wel duidelijk. Ik heb echter tot een paar weken geleden zelf met een 4 met iOS 7 rond gelopen. Is het onwerkbaar? Nee, ik vind van niet. Sinds een paar weken heeft mijn moeder een 4 met iOS 7, nog geen klacht over gehoord.
Werkt het beter op de 5? Absoluut. Maar ik snap best dat het ook naar de 4 is gebracht: in principe werkt het prima en als ze er voor hadden gekozen om de update niet voor de 4 uit te rollen hadden ze daar ook commentaar op gekregen.
Typisch gegvalletje het is nooit goed idd :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Ik heb sinds een week IOS7 op mijn Iphone 4. Dit omdat ik anders niet meer met whatsapp kon werken. Had whatsapp geupdate en toen werkte het niet meer. Toen maar naar IOS7 gegaan.
Alles werkt wel, maar niet helemaal snappy. Maar dat vind ik geen probleem. Zo lang wachten is het niet met openen van een app. Kortom wel werkbaar.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:21

mvds

Totally awesome!

Ik heb nu een 4 te leen, en heb de update gedaan, en ik ben het eens met de wachttijden. Die zijn wel lang soms, maar verder vind ik het best aardig werken. Zou wat smoother mogen, maar ach, prima te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Als je de animaties uitschakelt scheelt het een hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-06 13:19

Hokkie

Hello

Verversen van apps op de achtergrond ook uitschakelen!
EValentino schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:34:
Waar stel je dit in op de 4?

[ Voor 82% gewijzigd door Hokkie op 16-12-2013 13:39 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

EValentino schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:34:
ja dat heb ik wel gedaan. Alles uitgeschakeld. Scheelt ook batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik zit nog steeds héél erg te twijfelen of ik mijn iPhone 4 moet updaten.
iOS 7 (de golden master in ieder geval) was kwa prestatie en batterij werkelijk een ramp, maar dat kan inmiddels met die updates alweer verbeterd zijn. Voorlopig houd ik het bij iOS 6.1.3. Ik wacht met smart op de iOS 7.1-update, schijnt dat (in ieder geval op nieuwere toestellen) de snelheid flink verbeterd moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:55
7.1 werkt 'snel' op een iPhone 4. Geen vertragingen meer in de animaties en apps open sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-06 13:19

Hokkie

Hello

Untouchablezz20 schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:21:
7.1 werkt 'snel' op een iPhone 4. Geen vertragingen meer in de animaties en apps open sneller.
Goed om te horen, hopen dat ie snel uitkomt

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:24
Heb nog een iPhone 4 in doos liggen en daar ligt hij ook wel prima zolang ik geen positieve verhalen hoor over iOS 7 op een iPhone 4.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WKD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:12

WKD

Mijn vrouw heeft op haar oude iPhone 4 ook iOS 7 gehad, maar dat werkte eerst niet lekker. Toen ze echter de telefoon leger maakte (dus een deel van de data eraf), liep die wel een stuk soepeler. Maar uiteindelijk is ze ook overgegaan naar een iPhone 5 omdat die toch echt sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 06:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Je kan uiteindelijk overal wel over gaan klagen. En ja het is een stuk trager dan op een 5/5s. (ik vond de animaties op een i5 ook te traag dus heb het uitgezet, werkte gelijk 10 keer fijner).
Feit blijft dat een device van meer dan vier jaar oud nog steeds ondersteund wordt met de nieuwste iOS ook wel iets over gezegd mag worden. Samsung en cohorten doen dit namelijk bij verre na niet of de smartphones krijgen spontaan geheugen problemen.

Uit zetten van Verminder bewegen

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:58
Het jammere van iOS7 is wel dat je niet meer terug kan als het je niet bevalt. Snap ik deels wel, maar als ik zie wat het met een iPhone-4 doet, dan vind ik dat niet meer passen bij wat ik van een Apple verwacht. Da's natuurlijk heel persoonlijk, genoeg mensen hier die het wel acceptabel vinden, maar je kan het pas beoordelen als je het geinstalleerd hebt - en kan dan niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:05
kevinl schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:33:
Ik heb sinds een week IOS7 op mijn Iphone 4. Dit omdat ik anders niet meer met whatsapp kon werken. Had whatsapp geupdate en toen werkte het niet meer. Toen maar naar IOS7 gegaan.
Alles werkt wel, maar niet helemaal snappy. Maar dat vind ik geen probleem. Zo lang wachten is het niet met openen van een app. Kortom wel werkbaar.
Leg eens uit? Ik draai nu iOS 6.1.3 en Whatsapp is bij mij volledig up to date en werkt als een zonnetje?

Adjust non olet, plerumque...

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:40
Heb ons beider iPhone 4's met iOS 7 aan mijn ouders gegeven, nog geen klachten ontvangen, zijn zelf naar een 5S gegaan, merkte gisteren wel dat in de Appstore op de 4tjes wel wat haperingen waren, maar de ouwe lui zijn er blij mee.

Daarbij is het wel te merken dat ze ze bijna niet gebruiken, gisteren het verbruik van die van mijn moeder bekeken sinds laatst opgeladen.

49% resterend en al 7 dagen en 11 uur in stand-by en 12 uur gebruikt :D

Wat nou geen lange batterijduur :)

Granted, 3G en mobiele data staan helemaal uit, wel WiFi aan

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• kevinl

kevinl

Yellow van

1nsane schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:01:
[...]

Leg eens uit? Ik draai nu iOS 6.1.3 en Whatsapp is bij mij volledig up to date en werkt als een zonnetje?
Ik had 4.5. De originele iOS sinds aanschaf en nooit geupdate.

• Spiritos
Voorop gesteld dat ik nog steeds blij ben met mijn iPhone4 (en de tip in de link van @Underworld al helpt) rees bij mij alleen de vraag waar het break-even punt ligt van een nieuw OS voor een ouder apparaat. Toegegeven, het is fijn dat het apparaat nog wordt ondersteund maar qua gebruikservaring was ik liever bij iOS6 gebleven tot ik een nieuwe generatie koop.

De responsiviteit, het typen en het gebruik van zwaardere applicaties gaan noemenswaardig langzamer op mijn iPhone4. Wellicht dat het me nu extra opvalt door de aanschaf van een iPad 4 maar toch... mijn workflow is aardig verstoord door haperende functies. Wellicht had ik graag een disclaimer gezien waar melding wordt gemaakt van het feit dat iOS7 minder soepel werkt op oudere generaties iOS apparaten.

Win 10 64x/i7-4790K/Asus Z97-PRO/MSI GTX 960 GAMING 2G/Seasonic M12II Evo 620W/Samsung 850 Pro 256GB/Samsung 850 EVO 250GB/Crucial MX100 512GB/Barracuda STBD2000201 2TB(2x)/Barracuda STBD3000200 3TB/Corsair Vengeance LP CML1600/Noctua NH-C12P/Fractal R5

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:40
Spiritos schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:41:
Voorop gesteld dat ik nog steeds blij ben met mijn iPhone4 (en de tip in de link van @Underworld al helpt) rees bij mij alleen de vraag waar het break-even punt ligt van een nieuw OS voor een ouder apparaat. Toegegeven, het is fijn dat het apparaat nog wordt ondersteund maar qua gebruikservaring was ik liever bij iOS6 gebleven tot ik een nieuwe generatie koop.

De responsiviteit, het typen en het gebruik van zwaardere applicaties gaan noemenswaardig langzamer op mijn iPhone4. Wellicht dat het me nu extra opvalt door de aanschaf van een iPad 4 maar toch... mijn workflow is aardig verstoord door haperende functies. Wellicht had ik graag een disclaimer gezien waar melding wordt gemaakt van het feit dat iOS7 minder soepel werkt op oudere generaties iOS apparaten.
Sowieso zal het je opvallen als je een iPad 4 er naast gebruikt, in verhouding was mijn iPad 2 snelheid t.o.v. mijn iPhone 4 gelijk maar met de iPhone 5S nu ernaast was het om te janken :P

Die disclaimer zou niet moeten hoeven, gezien de normale gang van zaken is dat een nieuw OS niet heel jofel draait op 2,5 tot 3 jaar oude hardware, diegene die dat aannemen moeten eens een reality check ondergaan.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Anoniem: 564643

Ik begrijp dat het niet al te snel loopt op een iPhone 4 maar ik vind het bij de 4 wel een heel groot verschil. Ik heb zelf een 4S en mijn vriendin een 4 en sinds iOS 7 er op staat vind ik het echt een langzame telefoon geworden. Echt alles duurt lang om te laden en de programma's willen met enige regelmaat vast lopen. Dit gebeurd bij mij niet. Dit zijn toch wel standaard dingen die je van een telefoon van €600 euro naar 2 jaar nog wel moet kunnen verwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritos
Dat een nieuw OS langzamer draait op een oud systeem spreekt voor zich. Mijn onderliggende meer generieke vraag van dit topic was eigenlijk: "Wanneer en bij welk percentage(?) prestatieverlies dien je als fabrikant het gebruik ervan af te raden of ten minste melding ervan te maken?" Dit geldt mijns inziens des te meer voor Apple aangezien de methodiek van updates vrij gesloten is en niet makkelijk omkeerbaar.

Ik ben ooit naar de iPhone overgestapt om 3 redenen: responsiviteit, responsiviteit en responsiviteit. Hierin is/was Apple ongeëvenaard. Nu met iOS7 deel ik de mening van @Klaasi dat de telefoon echt langzaam is geworden en zoals eerder vermeld soms haperingen in de workflow oplevert.

Het is niet mijn bedoeling om hier eindeloos over te blijven mekkeren maar als ICT-productmanager zijnde vond ik het een interessante casus om na te denken over hoe een dergelijk prestatieverlies verkoopbaar blijft. Immers, het product wat je hebt gekocht werkt niet meer op het niveau waar je voor hebt betaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:55
*snip* De huiskamer is een paar deuren verderop.

[ Voor 78% gewijzigd door Daedalus op 20-12-2013 14:36 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207968

Het werkt in mijn opzicht waardeloos voor de iPhone 4S..ik heb geen geluid meer op de luidspreker..
(met bellen als uitzondering)
Het is ook wat haperig, maar ja.
Het hoort wel bij Apple, is vaker zo geweest, dan moet je niet upgraden naar de nieuwste firmware, downgraden "kan niet", ze willen mensen nu eenmaal lokken het nieuwste te kopen.
-de bug van het geen geluid uitgesloten-die moeten ze echt eens patchen 8)7 ik hoor meer mensen klagen over het geen geluid meer hebben sinds de nieuwste firmware met een 4S.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 15:20
iPhone 4 is gewoon te traag voor iOS 7, komt omdat die dezelfde GPU heeft als de 3GS maar wel 2x zoveel pixels.

Ik heb mijn iPhone 4 hierdoor verkocht en een Nexus 4 gekocht, maar de echte doorslag op de prijs na was dat iOS 8 ook op de 4S trager zal worden (en alleen deze viel op de Nexus 4 na binnen de budget) en omdat mijn 8GB iPhone 4 steeds die stomme update naar iOS7 downloadde waardoor ik flink wat opslag kwijt was en dat terwijl die zo klein is.

En voor de mensen die zeggen dat iOS7 prima werkt op iPhone 4 moeten maar eens beide iOS 6.1.3 en iOS7 op een iPhone uitproberen, dan merk je het pas.

Overigens starten zelfs sommige apps flink wat trager onder iOS7, GTA: SA bv. wanneer je al ingame bent en begint te spelen dan laadt de spel op iOS 7 pas in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
De iPhone 4 heeft nog een verouderde single-core processor. De iPhone 4S en later hebben een dual-core processor, die hebben meer rekenkernen en kunnen iOS 7 soepeler laten lopen.

Wat helpt is de iOS7-animaties uit te schakelen. Dit verhoogt ook de batterijduur.
Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid > Verminder bewegingen > Dan zet je deze 'Aan'

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:59
na alles uitgezet te hebben wat je maar kan bedenken volgens iculture op de iPhone 4 uiteindelijk overgegaan op de iPhone 5; wat een verademing; alles loopt weer snel en soepel; whatssapp en Facebook 10 maal sneller, typen zonder vertraging, enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-04 16:45
Ik heb zelf een Iphone 4s, mijn vriendin nog de "oude" 4. En het verschil in prestaties is echt groot inderdaad, vooral bij het openen/starten van een app.

Toch vind ik het goed dat een relatief oud apparaat nog steeds ondersteund wordt. Ik heb tot een paar dagen geleden een "oude" Ipad 2 gebruikt en daarop werkte IOS7 in mijn ogen prima, terwijl die ook al een kleine 3 jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Laatst online: 22-09-2024
djoelzz schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 10:37:
Ik heb zelf een Iphone 4s, mijn vriendin nog de "oude" 4. En het verschil in prestaties is echt groot inderdaad, vooral bij het openen/starten van een app.

Toch vind ik het goed dat een relatief oud apparaat nog steeds ondersteund wordt. Ik heb tot een paar dagen geleden een "oude" Ipad 2 gebruikt en daarop werkte IOS7 in mijn ogen prima, terwijl die ook al een kleine 3 jaar oud is.
De iPad 2 heeft een dual-core processor en het hoeft geen Retina Display aan te sturen. Daarom werkt het soepeler.

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103524

ios 7 trekt m'n batterij van m'n 4 binnen een dag helemaal leeg, raadselachtig en niet te verklaren, verder loopt het wel soepel te noemen, wel heb ik tijdens een zoekopdracht in goolgle bijv. dat het typen traag gaat, maar verder een prima 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Anoniem: 103524 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 11:42:
ios 7 trekt m'n batterij van m'n 4 binnen een dag helemaal leeg, raadselachtig en niet te verklaren, verder loopt het wel soepel te noemen, wel heb ik tijdens een zoekopdracht in goolgle bijv. dat het typen traag gaat, maar verder een prima 4.
Typen op de 4 is erg laggy ja, en voor de rest trekt iOS 7 gewoon meer van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 14:45
Mizgala28 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:36:
omdat mijn 8GB iPhone 4 steeds die stomme update naar iOS7 downloadde waardoor ik flink wat opslag kwijt was en dat terwijl die zo klein is.
Dat had ik ook, tot ik noodgedwongen een factory reset moest uitvoeren. Ik heb hem geinstalleerd als nieuwe iphone via dfu mode in itunes en de installatie neemt nu maar 1 GB in beslag ipv 2,4.
Dat is dus het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:57
'Verminder bewegingen' aanzetten scheelt aanzienlijk in de snelheid van iOS7 bij een iPhone 4. Ik kan dit iedereen met een iPhone 4 aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-06 16:09

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Nja, ik ben opzich wel te spreken over het ontwerp van iOS7, maar op mijn iPad 4 32GB Werkt het echt traag, webpagina's scrollen lagt of reageert helemaal niet enz. enz.

iPad mini 16 GB die iOS 6 draait loopt veel soepeler dan de 4. Nu kun je wel met dingen aankomen als resolutie e.d. maar de SoC is een A6X ipv een A5.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor wat het waard is, ik vond de traagheid onacceptabel (en ja, met de animaties uit). Onwerkbaar. Heb mn iPhone 4 dan ook maar verkocht. Ik zat toch al een tijdje te twijfelen over een dualsim telefoon (ik loop nu telkens met twee telefoons rond), en dit is een mooie aanleiding. Volgende telefoon wordt een Lenovo P780 (ja, dat ding met de mega-accu). Ben geen enorme fan van Android maar zo'n ramp is het ook weer niet, en als je dual sim wilt is er geen andere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritos
Dreamvoid schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:52:
Voor wat het waard is, ik vond de traagheid onacceptabel (en ja, met de animaties uit). Onwerkbaar. Heb mn iPhone 4 dan ook maar verkocht. Ik zat toch al een tijdje te twijfelen over een dualsim telefoon (ik loop nu telkens met twee telefoons rond), en dit is een mooie aanleiding. Volgende telefoon wordt een Lenovo P780 (ja, dat ding met de mega-accu). Ben geen enorme fan van Android maar zo'n ramp is het ook weer niet, en als je dual sim wilt is er geen andere keus.
Ook voor de iPhone zijn er dual-sim oplossingen: http://www.mpland.nl/Dual-Q-Sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da's geen dual sim, maar een schakelaar tussen 2 simkaarten. Ik wil uiteraard 2 simkaarten tegelijk gebruiken :)

[ Voor 31% gewijzigd door Dreamvoid op 04-01-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Mijn iphone 4 is ook wat trager geworden sinds ios 7. Gelukkig kun je de animaties uitschakelen en background services stoppen, daardoor blijft de telefoon iig bruikbaar.

Twijfel sterk om over te stappen naar een iphone 5C. Binnenkort maar eens in het echt bekijken dat ding. Is vaak al voor 520 euro te krijgen. Een 5S is echter te duur voor mij.

Android heb ik ook naar gekeken, maar dan raak ik ten eerste mijn apps kwijt en heb ik daarnaast geen icloud meer (toch handig met mijn Mac Mini).

Kortom, ik blijf wel bij Apple.. Dan maar met een witte 5C.

[ Voor 23% gewijzigd door Lethalis op 07-01-2014 18:33 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat in deze discussie wel wordt vergeten is dat de iPhone 4 tot enkele maanden geleden als nieuw wordt verkocht. Dan vind ik wel vreemd om het apparaat af te doen als een vier jaar oud ding waarbij het okay is als de snelheid ineens minder is - of als je niet upgrade je opslagcapaciteit met 2,5GB verminderd.

De iPhone 4 dient om die reden vanaf nu nog 2 jaar mee te gaan, dat is de normale afschrijftijd van zo'n apparaat.

[ Voor 16% gewijzigd door kamerplant op 08-01-2014 09:02 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:56
Vrienden van mij met een iPhone 4 zien mij whatsappen/browsen en zeggen "Wat?! Hoe kan het dat jouw telefoon(iPhone4..) zo snel reageerd?!". Ik zit nog op een oudere versie van iOS en ben zeker niet van plan te upgraden naar iOS7 ;). Ik upgrade ook geen apps meer totdat het echt niet meer kan.

Ik hoor van Iedereen die ik ken met een iPhone 4 die zijn geupgrade naar iOS7 dat het erg traag is geworden en asap willen upgraden naar een 5 of 5s.. Ik wacht wel op de 6 of ga tegen die tijd over naar android oid... Ik wil geen uitgerekte telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritos
Datafeest schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:01:
Wat in deze discussie wel wordt vergeten is dat de iPhone 4 tot enkele maanden geleden als nieuw wordt verkocht. Dan vind ik wel vreemd om het apparaat af te doen als een vier jaar oud ding waarbij het okay is als de snelheid ineens minder is - of als je niet upgrade je opslagcapaciteit met 2,5GB verminderd.
Spot on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Laatst online: 16:28

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ik zit ook te twijfelen om terug te gaan. Draai nu iOS 7 en heb mijn SHSH blobs van iOS 6.1.3 nog staan. Is het verschil werkelijk zo groot, qua snelheid? Vind niet iOS 7 bijzonder snel loopt, maar kan me niet meer herinneren of iOS 6.1.3 wel sneller liep, die volgens mij ook niet bijster snel was vergeleken met nieuwere telefoons.

Raden jullie mij aan om terug te gaan 6.1.3 en te Jailbreaken dan, of mijn iOS 7 houden en jailbreaken doormiddel van tweaks die snelheid wat proberen op te krikken? Enige waar ik jailbreak voor gebruikte in iOS 6 was NC-settings en ja daar hebben we nu control-center voor. Wat zouden jullie doen?

En weet iemand een tweak om niet die iOS7 OTA installatie bestanden, voor het geval ik terug ga naar 6 en niet 1,5GB kwijt wil raken aan een stomme update...

[ Voor 11% gewijzigd door Mr Pingu op 08-01-2014 15:59 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Het is echt veel sneller hoor, iOS 6.1.3 werkt lekker soepel op de i4 terwijl iOS 7 echt gewoon veel trager is.

En voor de rest lijkt dit een bewuste actie van Apple, veel mensen die ken stappen over naar Android, i5C of i5S omdat iOS7 zo traag is op de i4, precies wat Apple wilt dat je doet (op overstappen naar Android na dan, heb ik zelf wel gedaan en ben er wel tevreden mee naar ik mis wel iTunes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Bedankt, gedowngrade en het is echt werkelijk sneller Alleen jammer dat ie mijn whatsapp backup niet pakt van de icloud. Hij pakt overigens niets vanuit iTunes of icloud maar dat laatste staat overal netjes vermeld op het internet.

Voor diegene die hun blobs nog hebben, ik raad zeker aan om naar iOS 6 te downgraden.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-12-2024
Hoe heb je dit eigenlijk gedaan? Ik wilde zelf nog een keer iOS 7 testen op mijn iPhone (heb alleen de GM-versie gehad), en heb mijn blobs gelukkig opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@Brad:

Heel simpel eigenlijk
Ik heb alles via iFaith gedaan en de jailbreak vervolgens met p0sixsPwn.
Download de IPSW van 6.13 dit kan ook overgeslagen worden
Download iTunes 11.0 of ouder, Deinstalleer eerst de nieuwe iTunes

In iFaith, build signed IPSW with blobs -> Kies je blobs-> Kies Download for me of je eigen ipsw als je deze al eerder hebt gedownload ->Dan in PWND DFU zetten. Dan in iTunes Shift + Herstellen/restore -> Kies de zojuist gesignde ipsw -> Wachten en klaar is kees

Vervolgens heb ik met P0sixspwn ios 6.1.3 gejailbreakt, en geniet ik nu van een snelle iPhone met de handigste tweaks :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mr Pingu op 09-01-2014 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Mr Pingu schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:17:
Bedankt, gedowngrade en het is echt werkelijk sneller Alleen jammer dat ie mijn whatsapp backup niet pakt van de icloud. Hij pakt overigens niets vanuit iTunes of icloud maar dat laatste staat overal netjes vermeld op het internet.

Voor diegene die hun blobs nog hebben, ik raad zeker aan om naar iOS 6 te downgraden.
Klopt, de back-ups van oa iCloud zijn niet gemaakt voor het geval dat je downgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Mizgala, heb je uiteindelijk nog wat kunnen vinden om die download van ios7 weg te houden? Ik heb nl ook een 8GB en dan houd je niet bijster veel meer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Mr Pingu schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:58:
Mizgala, heb je uiteindelijk nog wat kunnen vinden om die download van ios7 weg te houden? Ik heb nl ook een 8GB en dan houd je niet bijster veel meer over
Ik kreeg dat niet weg helaas misschien dat het via jailbreak zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb hier wel iets grappigs over te zeggen, omdat een collega van mij ook zei dat ik nooit moest upgraden naar iOS 7 op mijn iPhone 4.

We hebben gisteren eens een simpele test gedaan:
- Alle apps afsluiten op de telefoon.
- Daarna tegelijkertijd Facebook opstarten, daarna nu.nl app starten en daarna whatsapp.

Ik met iOS 7 en hij met iOS 6. Ik had er het ergste van verwacht, omdat ik mijn telefoon erg traag vond.

En de conclusie? Alle apps waren bij mij net een stukje sneller gestart. Het scheelde niet veel, maar mijn telefoon met iOS 7 was dus sneller dan die van hem met iOS 6. En we hebben precies hetzelfde model.

Go figure :P

Uiteraard heb ik wel de volgende dingen gedaan met mijn telefoon:
- Animaties uitgezet
- Background services uitgezet
- Mail, calendar en iCloud ingesteld op Fetch (eens per 15 minuten) ipv Push

Het zijn vooral de apps die steeds meer vragen van een telefoon is mijn ervaring.

Als ik zie hoe rap alles werkt op de Galaxy S3 van mijn vriendin ben ik wel een beetje jaloers.. maar ja, daar zit dan ook een quad core in.

Waarbij ik eigenlijk ook moet opmerken dat de ontwikkeling de laatste jaren erg snel is gegaan. Als je benchmarks (bijvoorbeeld Geekbench 3) neemt, dan krijg je het volgende lijstje:

Telefoon - Single core benchmark / Multi core benchmark
iPhone 4 - 206 / 206
iPhone 4S - 215 / 406
Samsung Galaxy S3 - 425 / 1252
iPhone 5C - 701 / 1253
Samsung Galaxy S4 - 896 / 1895
iPhone 5S - 1393 / 2512

Kortom, een iPhone 4 is inmiddels ook wel een stuk antiek geworden. De single core processor van de iPhone 4 is gewoon niet meer van deze tijd. Het is net zoiets als zeggen dat een computer met een core2duo wel erg traag geworden is met de nieuwste software, terwijl op dat moment een core i5 een mid range processor voor een computer is.

Mijn iPhone 4 met iOS 7 lijkt dus niet alleen maar traag door iOS 7, maar ook omdat de apps veel zwaarder zijn geworden en zo ongeveer iedereen die ik ken inmiddels nieuwere telefoons heeft met dual en quad cores aan boord.

Dat is niet echt de schuld van iOS 7.. (wat ik eerst wel zo ervaarde)

PS:
Bovenstaand lijstje heb ik gemaakt om te beoordelen wat mijn volgende telefoon zou worden. Ik twijfel erg tussen de iPhone 5C en de Galaxy S4. De S4 is wel bijna 100 euro goedkoper, maar dat geld zou ik kwijt raken aan de apps die ik al heb voor iOS (vooral TomTom) en de integratie met mijn Mac (Syncmate ipv iCloud). Dus voorlopig was mijn conclusie dat de 5C op zich een goede keuze zou zijn (al zou een groter scherm ook wel tof zijn.. first world problems :D ).

[ Voor 53% gewijzigd door Lethalis op 11-01-2014 10:07 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Lethalis schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 09:29:
Ik heb hier wel iets grappigs over te zeggen, omdat een collega van mij ook zei dat ik nooit moest upgraden naar iOS 7 op mijn iPhone 4.

We hebben gisteren eens een simpele test gedaan:
- Alle apps afsluiten op de telefoon.
- Daarna tegelijkertijd Facebook opstarten, daarna nu.nl app starten en daarna whatsapp.

Ik met iOS 7 en hij met iOS 6. Ik had er het ergste van verwacht, omdat ik mijn telefoon erg traag vond.

En de conclusie? Alle apps waren bij mij net een stukje sneller gestart. Het scheelde niet veel, maar mijn telefoon met iOS 7 was dus sneller dan die van hem met iOS 6. En we hebben precies hetzelfde model.

Go figure :P

Uiteraard heb ik wel de volgende dingen gedaan met mijn telefoon:
- Animaties uitgezet
- Background services uitgezet
- Mail, calendar en iCloud ingesteld op Fetch (eens per 15 minuten) ipv Push

Het zijn vooral de apps die steeds meer vragen van een telefoon is mijn ervaring.

Als ik zie hoe rap alles werkt op de Galaxy S3 van mijn vriendin ben ik wel een beetje jaloers.. maar ja, daar zit dan ook een quad core in.

Waarbij ik eigenlijk ook moet opmerken dat de ontwikkeling de laatste jaren erg snel is gegaan. Als je benchmarks (bijvoorbeeld Geekbench 3) neemt, dan krijg je het volgende lijstje:

Telefoon - Single core benchmark / Multi core benchmark
iPhone 4 - 206 / 206
iPhone 4S - 215 / 406
Samsung Galaxy S3 - 425 / 1252
iPhone 5C - 701 / 1253
Samsung Galaxy S4 - 896 / 1895
iPhone 5S - 1393 / 2512

Kortom, een iPhone 4 is inmiddels ook wel een stuk antiek geworden. De single core processor van de iPhone 4 is gewoon niet meer van deze tijd. Het is net zoiets als zeggen dat een computer met een core2duo wel erg traag geworden is met de nieuwste software, terwijl op dat moment een core i5 een mid range processor voor een computer is.

Mijn iPhone 4 met iOS 7 lijkt dus niet alleen maar traag door iOS 7, maar ook omdat de apps veel zwaarder zijn geworden en zo ongeveer iedereen die ik ken inmiddels nieuwere telefoons heeft met dual en quad cores aan boord.

Dat is niet echt de schuld van iOS 7.. (wat ik eerst wel zo ervaarde)

PS:
Bovenstaand lijstje heb ik gemaakt om te beoordelen wat mijn volgende telefoon zou worden. Ik twijfel erg tussen de iPhone 5C en de Galaxy S4. De S4 is wel bijna 100 euro goedkoper, maar dat geld zou ik kwijt raken aan de apps die ik al heb voor iOS (vooral TomTom) en de integratie met mijn Mac (Syncmate ipv iCloud). Dus voorlopig was mijn conclusie dat de 5C op zich een goede keuze zou zijn (al zou een groter scherm ook wel tof zijn.. first world problems :D ).
Al aan de Xiaomi Mi2s gedacht? Heb ik zelf net een paar dagen en bevalt erg goed. Snel, mooi, goedkoop. Er draait MIUI op en dat is echt geweldig, ook goed aan te wennen als je van iOS af komt. MIUI is mooi, snel, goed geintegreerd, weinig onzin, doordacht en bovenal het werkt gewoon. Krijgt ook lang updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 22:22
IOS 7 is imo nog niet geoptimaliseerd. Op mijn iphone 5S loopt het prima, sure. Maar op mijn ipad 4 is het gewoon niet zo snel, vergelijk ik het met IOS 6 is het echt heel traag. Ik heb goede hoop dat met de 7.1 update de snelheid op mijn ipad 4 weer terugkomt, want de specs van dit apparaat zijn nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:01

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik typ dit nu vanuit iOS 7 op mijn nieuwe iPhone 5C. Dat is ook de enige ervaring die ik heb met iOS 7 en ik moet zeggen dat alles heerlijk vlot is. Maar ik kan het dan ook alleen maar vergelijken met mijn vorige telefoon, een Galaxy SII met de standaard Android. En die begon aardig traag te worden!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 08:34
ChrisLNFF schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 19:50:
IOS 7 is imo nog niet geoptimaliseerd. Op mijn iphone 5S loopt het prima, sure. Maar op mijn ipad 4 is het gewoon niet zo snel, vergelijk ik het met IOS 6 is het echt heel traag. Ik heb goede hoop dat met de 7.1 update de snelheid op mijn ipad 4 weer terugkomt, want de specs van dit apparaat zijn nog steeds prima.
Ik draai iOS 7.1 beta op iPad 4 en geloof mij, alles loopt weer enorm vlot. Geen enkele vertraging meer te merken. Ik heb vorige week nog een iPad Air geconfigureerd (iOS 7 uiteraard) en deze liep trager dan mijn iPad 4.
Ook mijn iPhone 5 is er sneller op geworden, maar die liep eigenlijk al goed onder iOS 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Iemand die het aandurft om 7.1 te installeren op zijn iPhone 4 en zijn bevindingen hier te delen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-06 20:41
7.1 loopt i.i.g prima op een 4S, merk kleine snelheidsverbeteringen tegenover 7.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

hdtracer schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:36:
7.1 loopt i.i.g prima op een 4S, merk kleine snelheidsverbeteringen tegenover 7.0
Jup stuk beter op mijn 4s. Geen vertraging meer in toetsaanslagen tot nu toe.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Hmmm, 4S is wel een heel ander beestje dan de 4...
Maar met deze cijfers van Macrumor wordt ik niet echt blij van: http://www.macrumors.com/...1-makes-iphone4-snappier/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Dus alleen typen gaat iets sneller voor de rest is de iPhone 4 nog steeds traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkjeb93
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-03-2023
Mr Pingu schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:33:
Iemand die het aandurft om 7.1 te installeren op zijn iPhone 4 en zijn bevindingen hier te delen???
Als je al iOS 7.0 hebt geïnstalleerd, dan raad ik het je zeker aan om 7.1 te installeren.
Mocht je nog iOS 6.x.x hebben, dan zou ik het afraden. Snelheid vind ik toch belangrijker dan de nieuwste toeters en bellen. Maar dat ik mijn mening.
Pagina: 1