Toon posts:

Ervaringen iOS7 op een iPhone 4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik heb hier een nieuw topic voor geopend, omdat het in andere topics moeilijk werd
Om een goed beeld te krijgen van de ervaringen van ios7 op een iPhone 4 ( a1332 )

Ik twijfel namelijk erg, is het echt zo traag.... Als dat je soms leest, want lees ook wel positieve ervaringen.

Met dit topic wil ik graag voor mensen die een 4 hebben, de ervaringen bundelen, zodat ze zelf beter kunnen
Beoordelen of het de moeite waard is, technisch gezien.

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zie niet in waarom het niet de moeite waard is. Ik ben zelf pas kort geleden overgestapt naar Iphone, dus ik was nog niet gewend aan de "oude" IOS. Ik ben nog nergens tegenaan gelopen waarom je het niet zou moeten doen. Mogelijk als je een fervent gebruiker bent dat je een andere mening bent toegedaan. Maar als je een basic gebruiker bent van je Iphone, dan zou ik het niet afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombola
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 10:37
Het valt qua traagheid wel mee vind ik. Het is acceptabel en de nieuwe functies zijn wel handig, zoals dat omhoogveegscherm waarin je direct je Wifi, bluetooth, flashlight e.d. kunt aan- en uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:41

JB

Cédric roelt!

Gisteren bij een collega van mij iOS 7 gezien op de iPhone 4 maar ik zou er niet vrolijk van worden. Je hebt traag en wachten totdat er iets gebeurd. Zo lijkt het wel Windows of Android, je drukt en er lijkt vervolgens niks te gebeuren, maar iets daarna verschijnt hetgene.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:32

krietjur

Where am I?

Op mijn iPhone 4 ivind ik het zeker niet traag, en ik heb niet eens een clean install gedaan zoals veel geadviseerd werd. Het is (uiteraard) niet zo snel als op de iPhone 5, maar desondanks kan ik er prima mee leven. Enige plek waar ik iets vertraging merk is bij het invoeren van m'n code op het lockscreen.. ik kan al gewoon typen, maar duurt een seconde ofzo voor de input ook op het scherm verschijnt en je de toetsaanslagen hoort. Sommige zaken gaan nu juist sneller bij mij dan onder iOS6, zoals de camera app. Daar duurde het bij mij vaak redelijk lang voordat ik een foto kon maken, dat is nu aanzienlijk sneller geworden. Qua accuduur merk ik geen verschil met iOS6 eigenlijk. Enige nadeel van iOS7 vind ik dat m'n niet-apple laadkabeltjes ineens niet meer werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:45
Bij mij is de iPhone 4 prima qua snelheid. Hij is niet flitsend snel zoals een iPhone 5 maar ik hoef weinig te wachten en hij draait goed qua vloeiendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-10 11:12
Ik heb ios7 bij mijn vriendin op de 4 gezet, maar de animaties haperen bij bijvoorbeeld van app naar homescreen en andersom. Heeft iedereen dit?

[ Voor 4% gewijzigd door sweebee op 20-09-2013 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pateen75
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-07 11:12
Ik heb onlangs mijn 4s verkocht en ben even terug op de iphone 4 (totdat ik hopelijk een 5s in handen krijg). Toch maar iOS 7 er op gezet en ja....het is trager, maar ik vond iOS 6 op de 4 ook al niet bijster snel. Nu wat meer schokkerig en af en toe langer wachten. Zeker niet onwerkbaar, maar ik vind met name het gemak van control center wel de moeite waard om iOS 7 erop te zetten. ;)

PSN: xpock Live: xspock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Mijn ervaringen zijn in lijn met wat er al geschreven is. Telefoon wordt er niet trager (dus: minder snel dan op iOS6) van. Je merkt echter wel dat de hardware gewoon wat achterop begint te raken, maar dat had ik op iOS6 net zo goed. Ik ben nog nergens tegenaan gelopen waardoor ik spijt had van het updaten naar iOS7.

Punten waar ik een beetje vertraging merk:
- weergeven van input bij het intoetsen van je passcode (niet hinderlijk want input wordt wel verwerkt);
- switchen naar een reeds geopende app: je ziet wel het scherm maar je kunt nog even niks;
- spotlight search openen (eerste keer): beetje lag om toetsenbord te tonen (zelfde op iPad 2).

Punten 2 en 3 had ik op iOS6 trouwens ook al, alleen met iOS7 is het iets meer zichtbaar door de gekozen animaties.

Geen clean install gedaan overigens, gewoon zo eroverheen gezet zonder restore of andere irritante dingen. Kan me ook niet voorstellen dat dat echt verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:17
Geen echte problemen hier ook inderdaad.
Ok, het is niet zo vloeiend als op een iPhone 5 en je hebt wat minder functionaliteit (Geen airdrop/Geen parallax effect), maar dat is van te voren bekend.

Qua snelheid vind ik het meer dan acceptabel. OK, als je 10 apps open hebt staan, merk je wel wat verschil. Maar je pc wordt ook trager als je MS office, Outlook, Photoshop en Windows Media Player tegelijk aan hebt staan. Dus daar mag je niks over zeggen.

De accuduur kan ik nog niets over zeggen, ben pas sinds gisteravond over. Maar tot nog toe schrik ik niet van het verbruik.

Voor de rest? Gewoon updaten die hap. Ik heb ook geen clean install gedaan. Wel eerst een iCloud backup gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

pdebie schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:44:
Ok, het is niet zo vloeiend als op een iPhone 5 en je hebt wat minder functionaliteit (Geen airdrop/Geen parallax effect), maar dat is van te voren bekend.

Qua snelheid vind ik het meer dan acceptabel. OK, als je 10 apps open hebt staan, merk je wel wat verschil. Maar je pc wordt ook trager als je MS office, Outlook, Photoshop en Windows Media Player tegelijk aan hebt staan. Dus daar mag je niks over zeggen.
Ik vind niet dat je dat zo kan neerzetten, wellicht in PC land is dat normaal icm een normale HD, maar in het geval van Apple producten zou je mogen verwachten dat een MacBook/iMac etc niet trager wordt als je deze apps gelijktijdig draait.

Mijn vriendin wilt haar iPhone niet naar iOS 7 gewoon weg omdat het nu met iOS 6 ook prima draait.

[ Voor 5% gewijzigd door Underworld op 20-09-2013 12:12 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:17
Underworld schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:11:
[...]

Ik vind niet dat je dat zo kan neerzetten, wellicht in PC land is dat normaal icm een normale HD, maar in het geval van Apple producten zou je mogen verwachten dat een MacBook/iMac etc niet trager wordt als je deze apps gelijktijdig draait.
Want? In IOS7 mogen programma's tegenwoordig op de achtergrond door werken. Dat kost processorkracht. Dus als je x applicaties open hebt staan die allemaal iets van de processorkracht afsnoepen, zal hij iets langzamer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdebie schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:44:

De accuduur kan ik nog niets over zeggen, ben pas sinds gisteravond over. Maar tot nog toe schrik ik niet van het verbruik.

Voor de rest? Gewoon updaten die hap. Ik heb ook geen clean install gedaan. Wel eerst een iCloud backup gemaakt.
als ik 8 apps open heb draait mijn youtube nog via de browser, mijn mp3 speler streamt muziek door naar mijn surround setje en kan ook nog gamen zonder lag met een Blackberry 10 en dat is echt multitasking en de live tiles die dan zichtbaar zijn lijkt er verdacht veel op de blackberry playbook tablet 7 inch. Apple is op de goede weg maar loopt nog helaas achter. Ik raad overigens ios 7 niet aan op de 4 mede omdat je niet meer terug kan heb je een 4S of iphone 5 kan dit wel , daarbij vindt ik ios6 meer een geheel en 7 een poppenkast.

Heb al twee collega's en oud collega die terug gaan want er zit soms vertraging in typen of als je iets moet opstarten en dat valt de eerste uren wel mee maar na een dag vinden het niet fijn zelf iemand met de iphone 5 vindt het niks (de andere heeft een 4S met barst) . Een kameraad/kennis DJ op de radio hier in het Noorden melde gisteren al via tweet downgrade in process. _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 00:57
Ik had de GM van iOS 7 op mijn iPhone 4 gezet, en hersteld met een iCloud back-up.
Ik was er absoluut niet over te spreken, alles voelde trager aan (ook niet-Apple apps leken trager te werken), en mijn batterij hield het met 3G aan nog geen halve dag uit, en met 3G uit hield ik het alsnog geen hele dag vol. En dan te bedenken dat ik zoveel mogelijk overbodige functies uitzet, zoals apps in de achtergrond verversen en iAd's op basis van locatie.

Nu heb ik er weer iOS 6.1.3 op gezet, en ik kan gewoon weer een dag met mijn batterij doen op 3G, en met 3G uit zelfs 3 dagen. En bovendien voelt hij weer snel aan.

[ Voor 17% gewijzigd door Brad op 20-09-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-10 11:59
Ik heb net iOS 7 erop gezet, op mijn iOS6.1 had ik een animation versneller geinstalleerd dmv jailbreak.
http://www.iphoned.nl/cyd...heid-op-je-toestel/30631/

Dus het valt nu wel heel erg op hoe lang die animaties duren, maar ik weet niet of deze animaties sneller gaan op een iPhone 5(s)? Verder is de telefoon uitermate snel, maar je moet weten dat je niet elke app binnen een paar seconden hebt geladen. Geduld is een schone zaak!

Kortom, de iPhone 4 is nog zeker geschikt voor iOS 7, ik erger me alleen aan alle animaties, het is wachten op een jailbreak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

pdebie schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:21:
[...]

Want? In IOS7 mogen programma's tegenwoordig op de achtergrond door werken. Dat kost processorkracht. Dus als je x applicaties open hebt staan die allemaal iets van de processorkracht afsnoepen, zal hij iets langzamer worden.
Het multitasken is bij Apple erg goed geregeld. De actieve app zal waarschijnlijk prioriteit hebben boven zaken die op de achtergrond draaien.
Ik gebruik al mijn Apple spullen gewoon zonder mij om dat soort dingen druk te maken. Sluit nooit iets af.

Verwijderd

Thans voor alle reacties en meningen. Ik heb vanavond ios7 erop gezet en moet zeggen: Valt me helemaal niet tegen! Draait net ietsie slomer, maar daar is erg goed mee te werken/ te leven. Whatsapp bv is zelfs sneller, safari is sneller, mooi overzicht van foto album, scrollen gaat zonder hapering...

Heb de iphone aan de lader gehad, nu kleine 3 uur van de lader af en staat op 92%... al met al een zeer goede en stabiele eerste indruk!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Ik sluit mij wel aan bij het algemene beeld. Voor het eerst in lange tijd heb ik afgelopen nacht de telefoon niet aan de lader gehad en hij doet het nog steeds. Normaal had ik na 1 dag nog max 35%. Kan ook zijn dat ik toevallig de telefoon minder gebruikt heb gister, maar niet bewust. Daarbij sluit ik mij ook aan bij de bevindingen van anderen. Het is prima werkbaar. Op de 5 zal het vast sneller en soepel gaan, maar ik heb totaal niet het gevoel dat ik nu meer vertragingen heb dan met iOS6.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-06-2024
Wat laat op het feestje maar aangezien de TS ervaringen wil bundelen lijkt me dat geen probleem.

Ik kwam op deze thread omdat ik vind dat mijn iPhone4 (no-jailbreak) met iOS7 echt Apple-onwaardig is geworden.

Ok, het is werkbaar in de meeste apps maar aangezien ik ook veel met muziekapps als Nanostudio of zelfs Garageband werk loop ik continue tegen de traagheid van de iPhone4 aan.

Zonder nou een 'rant' te willen geven vind ik eigenlijk dat Apple een waarschuwing had moeten geven óf als ze echt heel chique hadden willen doen, het hadden moeten afraden.

De animaties bij het openen van een app zijn traag en je ziet even een 'glitch' voordat de app fullscreen is plus het uitzetten van apps (omhoogschuiven) gaat ook niet echt soepel.

Let wel, op zich vind ik iOS7 een prima OS (alhoewel op de esthetiek wel wat valt af te dingen) maar het is duidelijk merkbaar dat de iPhone4 moeite heeft om alles bij te houden.

Gelukkig verwacht ik binnenkort mijn iPad4 maar ik twijfel hard of ik in maart weer een SIM-only abonnement neem of toch maar voor de iPhone5 ga.

Win 10 64x/i7-4790K/Asus Z97-PRO/MSI GTX 960 GAMING 2G/Seasonic M12II Evo 620W/Samsung 850 Pro 256GB/Samsung 850 EVO 250GB/Crucial MX100 512GB/Barracuda STBD2000201 2TB(2x)/Barracuda STBD3000200 3TB/Corsair Vengeance LP CML1600/Noctua NH-C12P/Fractal R5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvt_Ryan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Mijn iPhone 4 16gb (nooit gejailbreakt) werd redelijk trager en de accu ging sneller leeg na de update van iOS 7. De accu ging merkbaar korter mee (zo'n 2 uur korter op de dag). Daarnaast duurde het laden van verscheidende apps gevoelsmatig 2 keer zo lang dan voor iOS 7. En ook het multitasken ging niet echt soepel meer op iOS 7. Gelukkig heb ik daar geen last meer van door de aanschaf van de 5s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-10 21:23
Zo, even een topic uit de hele oude doos omhoog.

Heb pas een paar weken geleden iOS 7 op de iPhone 4 gezet; in de eerste plaats niet eerder gedaan omdat Apple de functie "hoofdstukken" uit audiobooken (.m4b) had gesloopt, bijzonder irritant.

Vervolgens uitgebreid de tijd genomen naar alternatieven te zoeken + methodes om mijn gekochte boeken te kraken zodat ik de normale gebruikerservaring kan blijven behouden. Had dat liever niet hoeven doen, maar goed.

Vervolgens afgeschrikt door alle ervaringen (langzaam/traag, niet meer bruikbaar etc).

Misschien komt het omdat ik nog geen enkele versie van 7 er op heb gehad, en nu in 1x naar de huidige, nieuwste 7 versie ben gegaan, maar... mijn telefoon is heel veel sneller geworden, waar ik 'm op iOS 6 de laatste maanden eigenlijk verschrikkelijk traag vond worden.

Veel apps eindelijk weer bruikbaar omdat ik nu eindelijk de nieuwste iOS7 versie kan gebruiken, etc.
Kortom, waar ik een paar maanden geleden nog dacht de 6 te gaan kopen, denk ik dat ik het zo nog wel even kan uithouden tot de 6S... :)

Ik heb geen clean install gedaan, maar wel eerst goed opgeruimd en veel apps eerst geordend in mappen.
Pagina: 1