Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nog steeds een probleem met gpu en psu

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views

• draggie8
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-11 22:35
Heb een vraag en ik zit er al lang mee.

Heb een nieuwe gpu en psu in mijn computer gezet, en nu krijg ik steeds meer last van random freezes. Dit doet hij als ik een spel start, maar soms ook random als je muziek luistert, of aan het internetten bent.

Velen van jullie dachten dat het aan de psu ligt, maar ik wil het graag 100% zeker weten, want anders koop ik een andere psu en dan blijkt het daar niet aan te liggen.

Temp. ligt het niet aan.

Nu las ik bij iemand die exact hetzelfde probleem had, en die heeft het ram-voltage wat opgekrikt. Nu heb ik ff in mijn bios gekeken en het staat standaard op 1,5v. Andere opties zijn 1,6v en 1,65v.

Nu is mijn vraag: kan het kwaad om hem op 1,6v te zetten?

Ik wil graag alles uitsluiten want heb geen zin om mijn geld te steken in een psu en dat achteraf blijkt dat het daar niet aan lag.

Specs pc:

-De voeding is een sweex ps040 650 watt. Inmiddels is mij al verteld dat dit een slecht merk is en het dus waarschijnlijk aan de voeding ligt, maar nogmaals: ik wil zeker weten dat het nergens anders aan ligt, en aangezien ik las dat het bij iemand aan het voltage van de (d)ram lag.

-Videokaart is een gtx560ti, de soc versie van gigabyte
-Mobo is een Intel DP55WB
-Ram is bij mij DDR3 van 4 gig die momenteel op 1,5v staat (stond standaard zo)

Mocht je meer gegevens nodig hebben: zeg t maar! Ik wil alles uitsluiten voordat ik een voeding koop, dus ook het ram-voltage.

Alvast bedankt!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit is niet met zekerheid te zeggen zonder met een andere voeding te testen, was het maar zo simpel.

• draggie8
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-11 22:35
Maar is het mogelijk om gewoon het ram voltage van 1.5 naar 1.6v te verhogen em kijken of het dan opgelost is of is dat gevaarlijk/schadelijk voor de pc?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eén topic over een probleem is meer dan voldoende, drie is veel teveel. Dicht.

Probleem videokaart - nieuwe voeding nodig (?)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.