Audioengine A2 DAC

Pagina: 1
Acties:

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07-2025
Ik heb onlangs een setje Audioengine A2's gekocht.
Echter merk ik dat als ik de set wat harder zet, het geluid in het midden wat 'kraakt'. Ik heb het idee, omdat ik al enige informatie op het internet heb opgezocht, dat dit ligt omdat ik de boxjes op mijn on-board geluidskaart heb gezet.

Nu zie ik veel voorbij komen over DAC amps etc, maar ik kom er eigenlijk niet uit. Het liefst wil ik er zo min mogelijk aan uitgeven, maar ik begrijp ook dat je voor goed spul soms iets meer in de buidel moet tasten. Nu zie ik op internet zo veel verschillende prijzen bijvoorbeeld:

pricewatch: Audioengine D1 voor 170 euro
of
http://www.bax-shop.nl/us...aart/product-details.html voor 30 euro.

Dit zijn grote prijsverschillen, waarbij ik niet weet wat precies te doen.
Ik wil de DAC graag gebruiken voor de A2 set en eventueel mijn Beyerdynamic DT770 pro koptelefoon.

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 10:56
ik heb deze op mn verlanglijst staan, je kunt hem (Stanley Beresford ook direct contacteren) hij heeft een gouden reputatie op de Audio forums

niet goedkoop , maar zeer goed LINK

[ Voor 6% gewijzigd door SvenG op 16-12-2013 15:44 ]

• Tc-Chub
SvenG schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:43:
ik heb deze op mn verlanglijst staan, je kunt hem (Stanley Beresford ook direct contacteren) hij heeft een gouden reputatie op de Audio forums

niet goedkoop , maar zeer goed LINK
Dat is wat in de duurdere klasses. Ik heb net mijn iPad op de boxen aangesloten, maar hierbij gaan ze ook kraken. Ligt dit aan de boxen of heb ik niet genoeg input power?

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-01 18:06
Sluit ze eerst eens op bv een cd speler aan. Als de de symptomen het zelfde blijven, dan verdenk ik de speakers eerder van een defect (of je zet ze gewoon te luid).

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hoever open heb je de volume knop staan? Als je er namelijk een kamer mee probeert te vullen dan had je beter de A5 kunnen nemen

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:10

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik zit ook even te kijken, en die A2's (A2+ in dit geval) zijn erg kleine speakertjes om een hele kamer met geluid te vullen. Het zijn computerspeakers, ook wel near-fields genoemd, bedoeld voor luisteren op relatief korte afstand van de speaker. Uit het punt dat ze maar 15W RMS zijn, blijkt dit ook wel.
Dus ik vrees dat je ze overvraagd als je de hele ruimte met goed volume wilt vullen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 10:56
Tc-Chub schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:59:
[...]

Dat is wat in de duurdere klasses. Ik heb net mijn iPad op de boxen aangesloten, maar hierbij gaan ze ook kraken. Ligt dit aan de boxen of heb ik niet genoeg input power?
heb je de kabel al ns vervangen ? mss dat daar een breuk in zit

• Tc-Chub
newbreed schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:19:
Sluit ze eerst eens op bv een cd speler aan. Als de de symptomen het zelfde blijven, dan verdenk ik de speakers eerder van een defect (of je zet ze gewoon te luid).
Ga ik doen, echter het probleem zit hem in de bass / lage tonen.
deepbass909 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:33:
Ik zit ook even te kijken, en die A2's (A2+ in dit geval) zijn erg kleine speakertjes om een hele kamer met geluid te vullen. Het zijn computerspeakers, ook wel near-fields genoemd, bedoeld voor luisteren op relatief korte afstand van de speaker. Uit het punt dat ze maar 15W RMS zijn, blijkt dit ook wel.
Dus ik vrees dat je ze overvraagd als je de hele ruimte met goed volume wilt vullen.
Klopt helemaal, maar op dit moment kunnen de speakers niet harder dan mijn Antec Lansing set : pricewatch: Altec Lansing VS2721 die nog geen 40 euro kostte. Deze hebben dan ook een duidelijk lagere wattage. Ik merk gewoon dat als de Bass er in slaat, dat de speaker dan gaat vervormen / trillen / knarsen. Dit is uiteraard alleen als ik hem wat harder zet.

Ik ben ook niet van plan om een ruimte te vullen, maar ik mag toch aannemen dat ik op hoge kwaliteit een goed volume er uit kan krijgen. Zit er een halve meter van af, maar vindt het nog niet erg hard gaan zonder vervorming.
SvenG schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:00:
[...]

heb je de kabel al ns vervangen ? mss dat daar een breuk in zit
Goed punt, zal proberen een andere AUX kabel te pakken, misschien dat dat inderdaad helpt.
Misschien ook even proberen om langs een winkel te rijden in de buurt die hem als demo heeft staan, om te kijken hoe hard hij daar kan.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:59
Het lijkt me toch echt een beperking van de 2.75" woofer, die is nog kleiner dan de middentoner van een Logitech setje. Zo op het oog een vreemde ontwerpkeuze, maar ik heb de set nooit gehoord zelf...

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Met ^

Ik heb zelf de AudioEngine A5+ en die vullen mijn kamer van 20m^2 wel goed, ik denk inderdaad dat je A2 niet toereikend is. Die is echt bedoeld voor luisteren terwijl je aan het bureau zit.

• Tc-Chub
ShittyOldMan schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:25:
Het lijkt me toch echt een beperking van de 2.75" woofer, die is nog kleiner dan de middentoner van een Logitech setje. Zo op het oog een vreemde ontwerpkeuze, maar ik heb de set nooit gehoord zelf...
Ik denk dat jij gelijk hebt. Ik heb nu een Behringer UCA 202 DAC gekocht en het klinkt al stukken beter. Punt blijft inderdaad de bass die hem killt als je ze te hard zet. Ben er in ieder geval al meer tevreden mee zo met deze DAC!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:32
De bass van deze luidsprekers is gewoon niet zo goed. Ja ze kunnen goed hard maar de bass kan die niet aan.

• Tc-Chub
Neefdave schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:34:
De bass van deze luidsprekers is gewoon niet zo goed. Ja ze kunnen goed hard maar de bass kan die niet aan.
Klopt,dat heb ik ondervonden. Het is dan een afweging maken tussen goed geluid, wat ik nu heb, of een wat slechter geluid en een harde bass. Ik heb dan liever goed geluid, waar ik 90% van de tijd naar luister want ik zet hem toch maar weinig echt heel hard. Als ik ooit een keer geld over heb dan koop ik alsnog de 5+ :)

• maurice_l
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Wat voor muziek luister je? Ik heb de A2 ook in combinatie met een Aune T1 maar heb nog niet echt last gehad van een vervormde/krakerige bas. Ik gebruik ze wel echt als near-field set en zet hem daarom misschien niet hard genoeg :)

• Tc-Chub
maurice_l schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:38:
Wat voor muziek luister je? Ik heb de A2 ook in combinatie met een Aune T1 maar heb nog niet echt last gehad van een vervormde/krakerige bas. Ik gebruik ze wel echt als near-field set en zet hem daarom misschien niet hard genoeg :)
Van alles wat, maar meestal Dance / House etc. Het komt nu ook pas voor als ik hem echt heel hard zet.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:32
Het hangt ook wel af van de ruimte hoor. Had ze een keer meegenomen naar het voetbal en in de kleedkamer aangesloten. Ging er toen behoorlijk op ook qua bass.
Pagina: 1